.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 12:10:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] wymiana amortyzatorów - przód, kilka pytań
PostNapisane: 01.gru.2006 18:32:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Witam!
Mam kilka pytań do osób, które się taką wymianą zajmowały:

1. Przed założeniem nowego amortyzatora należy podobno wlać trochę oleju do "kolumny" - lepsze chłodzenie. Czy to ma być olej silnikowy, czy przekładniowy? Świeży czy zużyty? Czy też nie ma to znaczenia?

2. Nie chcę wyjmować "kolumny McP". Czy muszę sprężynę dodatkowo ścisnąć, czy tylko zabezpieczyć przed rozciągnięciem? Czy wygodniej jest, jeśli podniosę przód tak, żeby koło opadło w dół, czy nie podnosić?

3. Czy dam radę odkręcić nakrętkę mocującą amortyzator od strony koła, między zwojami sprężyny, czy muszę uzyć klucza "rurowego" od góry? Ktoś zna rozmiar klucza, czy to sześciokąt?

4. Czy na górnej części "kolumny McP" są jakieś dodatkowe rury gumowe oprócz harmonijkowej osłony?

5. Czy smarować czymś wystające tłoczysko amortyzatora przed zamontowaniem (czym)?

6. Czy smarować czymś od środka osłony harmonijkowe (środek do konserwacji gumy)?

Dziękuję i pozdrawiam.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 19:22:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ad1 Wlej 100 gram zwykłej przekładniówki.

Ad2 I nie musisz.Podnieś autko tylko tyle aby zwoje między sprężynami zrobiły taką lukę że będziesz mógł odkręcić nakrętkę od amortyzatora.Sprężyny nie ściągasz wogóle.

Ad3.Dasz radę dorą żabą.

Ad4 Nie

Ad5 Nie

Ad6 Nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 19:55:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2004 11:55:56
Posty: 369
Lokalizacja: Romanów/k Łodzi
ad2: odkrecasz od góry wszystkie śruby mocujace amortyzator (3 mocujące podkładke metalowo gumowa i jedną od amora),podnisisz samochód tak aby dostać sie żabka hydrauliczną(chyba ze masz inne klucze) miedzy sprezyny odkrecasz i wyjmujesz amortyzator górą, a montujesz w odwrotnej koloejności!

Zaznacz sobie przed ta operacją pozycje podkładki met-gum bo w przeciwnym razie bedziesz musiał regulowac kąty!

A pozostałe podpunkty jak napisał Adam12

_________________
Audi A4
Audi 100... 2.6 zacyklonowane
Audi 100 wozidełko.... - niestety roztrzaskane :(
Golf III też wozidełko ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 22:14:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Tak jak napisali koledzy rób wszystko po kolei. Ja właśnie przed chwilą skończyłem zmieniać amorki w swojej coupe wszystko idzie bez problemu. Tylko nie zapomnij o wlaniu oleju- amorek będzie dłużej sprawny.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 07:04:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Serdecznie dziekuję za porady. Dzisiaj "startuję" z robotą.
Pozdrawiam.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 16:59:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Skąd macie informację że trzeba wlać olej do kolumny dla lepszego chłodzenia? :)

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 20:32:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Skąd macie informację że trzeba wlać olej do kolumny dla lepszego chłodzenia?

Znalazłem tę informację przeszukując forum. Brzmi to logicznie, bo amortyzator zamknięty jest w dodatkowej "rurze" McPhersona i cieniutka warstwa powietrza działa izolująco, a olej lepiej odprowadza ciepło.
Wyjąłem amortyzator (chyba jeszcze oryginalny) i faktycznie, do 2/3 wysokości był mokry od oleju (ale nie wiem, czy to był olej "fabryczny", czy wyciek z amortyzatora).

Uwagi "na gorąco".
- Pierwsza czynność, to podniesienie przodu tak, żeby zwiększyć odstęp między zwojami sprężyny i "opuścić" razem z kolumną nakrętkę mocującą amortyzator.

- Nakrętka była zakryta tuleją gumową o wysokości ok. 50 mm, na tę tuleję nałożona była osłona harmonijkowa.

- Nakrętkę (w kształcie kapsla z wyciętym od góry sześciokątem) łapiemy z boku, między zwojami sprężyny, żabką o rozstawie szczęk ok. 63 mm (średnica nakrętki). Można odkęcić ją całkowicie.

- Opuszczamy samochód i zalecałbym przetoczenie w przód i w tył, w celu zlikwidowania poprzecznego "napięcia" w kolumnie - nie zrobiłem tego i góra amortyzatora silnie "ciągnęła" w kierunku błotnika. Może pomóc kręcenie kierownicą i obserwowanie położenia tłoczyska.

- Jeśli jest dobra "osiowość" to całość wysuwa się lekko do góry.

- Czyszczenie z piasku przeprowadzać należy po zakryciu czymś otworu kolumny.

- Nie zapominamy o włożeniu osłony gumowej przed wsunięciem amortyzatora, można ją wcisnąć od góry, chyba, że zostawiamy stare osłony. Osłonę na górny kołnierz wygodniej nakładać na samym końcu, przy podniesionym samochodzie i dużych odstępach między zwojami sprężyny. Uwaga na palce!

- Ostrożnie z dolewaniem oleju "chłodzącego". Dolałem zbyt dużo (już jakiś tam był) i amortyzator nie chciał się dać wcisnąć do końca - nakrętka nie chwytała. Całość jest bardzo spasowana i nadmiar oleju ma problem z szybkim wypłynięciem.

Reszta - tak jak pisali koledzy.

Jak będę robił drugi amortyzator, to zmierzę sześciokąt nakrętki i podam wysokość klucza - może ktoś będzie chciał odkręcać wszystko elegancko, od góry. Klucz jest podobny do klucza rurowego, do świec zapłonowych.

Uzupełnienie:
Podaję wymiary klucza - ważny jest wymiar zewnętrzy "sześciokąta" - wynosi 34 mm. Wewnętrzny "rozmiar" klucza musi być większy od średnicy tłoczyska, która wynosi 25 mm. Długość klucza to ok. 270 mm. Nakrętki trzymają się dość mocno i żabka do rur (do średnic ponad 65 mm - 9 zł w Castoramie) lub klucz, muszą być bardzo solidne. Przypominam, że opis dotyczy C3 quattro.

Pozdrawiam.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: