.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 01:55:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2.3]BLOKUJA SIE HAMULCE MEGA PROBLEM
PostNapisane: 03.sty.2007 22:21:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2007 20:00:54
Posty: 8
:(
Mam straszny problem posiadam Audi 100 wersje amerykanska rok 89 pojemnosc 2.3L blokuja sie hamulce podczas jazdy - moi mechanicy uznali ze to pompa hamulcowa, i nie wiem jak sie to fachowo nazywa ale chyba wzmancniacz sily hamowania...problem polega na tym, ze poprzedni wlasciciel byl w kilku warsztatach gdyz serwis audi sobie nie poradzil z tym a przyczyna jest chyba to ze wczesniej nalali czerowny plyn do ukladu wspomagania zamiast zielonego i od tego czasu sie takie klocki dzieja...i w tych warsztatach wymieniali pompy i ten wzmacniacz sily hamowania tylko na kolejne uzywane czesci i teraz nie mozna dojsc do ladu, tzn jakie powinny byc tam oryginaly bo ich nie posiadam i nie wiem czy pompa ktora tam jest to jest ta ktora producebt przewiduje do tego konkretnie egzemplarza. Prosze jesli ktos potrafi znalesc informacje o numerach seryjnych czesci ukladu hamulcowego do tego samochodu to BLAGAM o pomoc..
Zycze rowniez wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 22:41:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Szukaj tutaj http://www.vagcat.com/

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 00:44:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
blokuje wszystkie czy tylko tył???
daj dokładne dane auta
pompę masz aluminiową???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 18:11:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jeżeli blokują Ci się hamulce po kilku, kilkunastu km to oznacza, że zagrzewa Ci się pompa hamulcowa i blokuje trzpień naciskający na tłoczki.

Metoda na szybko (niewystarczajaca) - obuduj pompę kawałkiem tektury w taki sposób, żeby gorące powietrze z wiatraka nie leciało na nią. Mozesz też pociągnać wąż doprowadzający na pompę (najlepiej pod ten karton) zimne powietrze spod zderzaka.

Metoda lepsza - wymienić pompę na inną - aluminiową lub tą nowszą, z okrągłym zbiornikiem.

Metoda jeszcze lepsza - rozebrać pompę i lekko powiekszyć średnicę otworu w tulejce teflonowej, zamykającej pompę od strony serwa.

(Miałem taki problem u siebie).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 16:25:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2007 20:00:54
Posty: 8
Blokowaly sie 4 teraz blokuje tylko 1 sekcja chyba :( kurde ja jestem muzykiem nie wszystko koduje
Tak czy inaczej mechanicy sa doswiadczeni i powiedzieli mi (mam do nich pelne zufanie) ze 1 krok jaki musimy uczynic to kupienie pompy hamulcowej - najlepiej nopwej zeby wyeliminowac ten element, ktory jest niewatpliwie uszkodzony. Teraz PROBLEM polega na tym, ze w serwisie AUDI nikt nie chce wziac odpowiedzialnosci za udzielane informcje, czyli jaka dokladnie pompa jest montowanan w moim konkretni\e egzemplarzu, gdyz nie maja dojscia do katalogow wersji amerykanskich, a te pompy ktore ja mam sa zupelnie rozne od siebie i nie da sie ustalic czy ktoras z nich jest ORYGINALNA
Moja prosba to - odnalezienie numeru fabrycznego tej pompy tylko jak to zrobic :)
Etka nie jest pomocna :((

Oto dane auta
Audi 100 2.3L 5 cylindrow
Numer vin WAUZZZ44ZKN012998
silnik **NF 070796*

Dziekuje serdezcnie za kazda pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 16:27:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2007 20:00:54
Posty: 8
a serwa nie mam tylko wzmacniacz sily hamowania :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 16:41:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
893 611 021 poszukaj pompy o tym nr.Oglądnij foty i porównaj ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 17:19:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
z tego co widze co zwykła pompa z cygara 89. Nie było chyba różnic miedzy USA a EU? W ETCE nic nie pisze, tylko modele w jakich była montowana.

Jak co to u mnie leży i sie poniewiera gdzieś w garażu.

Obrazek


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 20:55:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Jak z płynami było coś mieszane to proponuję wymienić gumowe przewody hamulcowe. Znajomy miał kiedyś problem w pugu 405, przewody popuchły i płyn popchnięty przez pompę przy hamowaniu był przeciskany przez wężyki ale już z powrotem nie wracał i koła trzymały. Pomagało popuszczenie płynu przez odpowietrzniki ale tylko do następnego hamowania! :diabel:

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 21:49:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
batman napisał(a):
Blokowaly sie 4 teraz blokuje tylko 1 sekcja chyba :(


Teraz blokuje jedno koło bo jest zimno. W moim poprzednim 2,3 NF przy temp. otoczenia ponad 30 st. po ujechaniu jakichś 25 km blokowało lewe przednie koło (prawe też było gorące ale jeszcze się kreciło). Na krótko pomagało polanie pompy wodą i odstanie kilku minut.

batman napisał(a):
Tak czy inaczej mechanicy sa doswiadczeni i powiedzieli mi (mam do nich pelne zufanie)...


Rób tak dalej to daleko zajedziesz. Ale Twój portfel tego nie zdzierzy...

batman napisał(a):
Teraz PROBLEM polega na tym, ze w serwisie AUDI nikt nie chce wziac odpowiedzialnosci za udzielane informcje, czyli jaka dokladnie pompa jest montowanan w moim konkretni\e egzemplarzu, gdyz nie maja dojscia do katalogow wersji amerykanskich, a te pompy ktore ja mam sa zupelnie rozne od siebie i nie da sie ustalic czy ktoras z nich jest ORYGINALNA


Nieistotne jest z jakim numerem włożysz pompę. Byle średnica tłoczków była podobna jak twojej (a są 18, 22 i chyba 24 i 25 mm). Kup od kogoś, u kogo z hamulcami nie było kłopotów i zakładaj. I po sprawie. Przetetowałem to w dwóch autach - oba hamowały, oba przestały sprawiać problemy z blokowaniem. I załatwiłem sprawę w kilka dni.

batman napisał(a):
a serwa nie mam tylko wzmacniacz sily hamowania :)


:peace: Wiesz co, czy wspomaganie jest pneumatyczne podciśnieniowe czy hydrauliczne nadciśnieniowe nie robi pompie żadnego znaczenia a ponadto oba są układami wspomagania siły hamowania a więc układami serwa ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 22:16:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2007 20:00:54
Posty: 8
Generalnie to duzo informacji ale :(
Uzywane pompy zakladal juz moj brat wlasnie takim sposobem ni ch.. nie mozna teraz dojsc do tego co i jak bo mechanicy poprzedni wiedzieli i wiedzieli i zakladali pompe od 100 ktora wyglada inaczej ale niby sie zgadza...a zbiornik ma od FORDA :(
wzmacniacz sily hamowania to nazwa katalogowa tego urzadzenia przed badz jak kto woli za pompa hamulcowa
Jesli chodzi o uzywane bardzo dziekuje za checi i pomoc ale niestety nie moge sobie pozwolic na takie proby gdyz samochodem jezdze bardzo duzo i musi byc pewny a poza tym uzywana nie daje mi zadnej gwaracji sprawnosci i to juz przetestowane zostalo lacznie z regeneracja niby oryginalnej - nie pomoglo
Przewody - wymienione, ABS sprawdzony generalnie wszystko juz w tym samochodzie co moglo byc zostalo wczesniej wymienione na UZYWANE ktore niby sa OK i co sie dzieje nadal blokuje i trzeba stac na poboczu i spiworem sie przykrywac bo po 5 minutach to nie odpuszcza.
Tak wiec Blagam jesli ktos moze dotrzec do katalogow badz ma kumpli w USA zapytajcie czy nie moga zadzwonic do serwisu i zapytac o te numery
Tak bedzie najlatwiej
Bo wszystkie te rady jak bardzo cenne i za ktore jestem Bardzo Bardzo wdzieczny juz przetestowalem i nic z tego :(
A autko jest naprawde w pieknym stanie i nie mowie tego by sie chwalic ale dawno nie widzialem 100 tak zachowanej po prostu WOW
dlatego tak mi zalezy by ja solidnie naprawiac i jezdzic przez jakis czas :)
Pozdrawiam serdecznie i czekam niecierpliwie na dalsze podpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 12:21:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 317
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
Może i się myle ale blokowanie hamulców może tez byc spowodowane przez przepracowany już płyn hamulcowy.U mnie tez sie blokują jak autko sie nagrzeje.Znajomy doradził mi zmiane płynu hamulcowego bo autko mam ponad pół roku i nic o wymianie płynu nie wiem.
Jeśli nie zmieniałeś już dłuszy czas płyny hamulcowego to też warto to sprawdzić.Nie jest to jakiś nie wiadomo jaki koszt :)
Pozdro.

_________________
Audi 100 C4 2,8 V6 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 19:31:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2007 20:00:54
Posty: 8
Plyn to yl oczywiscie pierwszy krok jaki zostal wykonany ale to nie wystarczylo
I nadal nikt nie jest w stanie okreslic konkretnie ktora pompa tam idzie zaden sklep internetowy ani nic tego typu to jeest jakies normalnie FATUM...zwykla 100 tylko ze Stanow i nikt nie moze nic poradzi dramat a zeby bylo :) to przysylaja mi ceny za pompe ponad 1000 4 tygodnie czekania ale nadal nie wiadomo czy to taka jak ma byc bo po numerah VIN nikt nie jest w stanie jej okreslic :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 19:42:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
A płyn we wspomaganiu kierownicy/hamulca wymieniłeś na nowy?
Może paprochy z płynu blokują ci zaworek we wzmacniaczu w pozycji do hamowania i poprostu hamuje pomimo puszczenia hamulca.
Z tym układem nie wielu mechaników sobie poradzi więc powodzenia. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 08:51:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2007 20:00:54
Posty: 8
tak plyhn wymieniony wspomagani teez :((
Po prostu musze kupic pompe ale nie cholery nie wiadomo jaka i to jest problem :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 13:39:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2004 12:11:23
Posty: 114
Lokalizacja: CZ
hej.

przeczytaj odp. od ADAM 12 !!!!

wg etki bedzie to:

443 611 021

lub

893 611 021 - jesli masz wzmacniane hamulce ATE.

i to jest informacja pewna na 100%!!!

no i jeszcze jedna sprawa- sprawdziles jak wygladaja i ew. wymieniles te gumowe przewody ukladu hamulcowego?

pozdrawiam

_________________
NIE LUBIE KORKOOW!!!
BMW 530D Touring
VW Passat Variant 1.9 TDI 4motion
VW Caddy 1.9 TDI
Fiat Brava 1.9 JTD
Fiat Marea Weekend 1.6 16V
BMW 540i Touring
Fiat Seicento 900
Audi A4 1.9 TDI Avant
Audi Coupe 2.0 16V
Audi 80 2.0 E
Audi 80 1.8 S
Fiat Tipo 1.4
Skoda Favorit
Fiat 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 14:10:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
@batman - skąd jestes? może ktoś mógłby ci "pozyczyć" sprawnej pompy na próbe? Jakbys był z okolic Krakowa to ja mam jak by co, przełozyc, sprawdzic czy działa. Wiadomo, że kolejny zakup w ciemno nie ma sensu.

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 17:33:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2007 20:00:54
Posty: 8
jestem z Radziejowic a samochod stoi w Wie :( bylo by super ale cholera wie jak dlugo trzeba by bylo testowac... ostatnio zeby doprowadzic go do tego stanu mechanik musial jezdzic kilka godz :((

Jesli chodzi o porzewody to wymienone :) ale to tez nic nie dalo :( generalnie stanelo poki co na pompie :(( no i jestem uziemiony :(( i czekam i czekam mozna zamowic LUCASA ale za 800 i trzeba 3 tygodnie czekac :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 18:07:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2007 20:00:54
Posty: 8
jesli chodzi o numery Adam 12 niestety to nie jest to gdyz udalo mi sie wkoncu cudem znalesc taka pompe gdzies w jakims sklepie i okazuje sie ze tylko raz moglem zobaczyc ich strone :(( i pompa ktorej szukam to LUCAS PMK569 a numery ktore dostalem od Was to niestety pompy o symbolu PMK 155 a to zupelnie inna pompa :(( teraz przynajmniej udalo mi sie ustalic czego dokladnie szukam a to juz WIELE :))
Jesli ktos ma jakies wtyki lub mozliwosci zorientowania sie w tych cenach to bede bardzo :))
Pozdrawiam serdecznie i bardzo dzikuje wszystkim za pomoc bez Was nic bym nie zdzialal :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 18:30:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Kolego. Nie wierzę że różnice są ąż tak wielkie że pompy nie będą sobie zamienne.
Różnica w średnicy tłoka nie powiina wpłynąc na prace układu hamulcowego.
Proponuje załatwic sobie pompę od zwykłego modelu, sprawdzić mocowania i jeśli będzie pasować zrobić próbę.
Nie upieraj się przy jednej pompie bo do końca życia nie naprawisz układu hamulcowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: