.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 00:30:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] Poduszki przedniej belki
PostNapisane: 05.mar.2007 18:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2006 20:53:20
Posty: 14
Witam! Czeka mnie niedługo wymiana poduszek/silentblocków przedniej belki w A100 C3. Chodzi o te poduszki które mocuja ta belke w kształcie U do nadwozia. Jest ich cztery. Czy jest to trudna wymiana? Posiadam kanał sporo narzędzi, dobre chęci i troche smykałki do kręcenia śrubami. Czy warto się w to bawić samemu i ile to może kosztować w warsztacię? A możę ktoś może mi powiedzieć jak to się wymienia bo prawde mówiąć jeszcze się do tego nie przymierzałem.
Pozdrawiam.
Marcin.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 21:09:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
mnie robił to mechanik więc mogę powiedzieć tylko to co on powiedział "stare wypadły same były niezłe jaja z nowymi"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 11:10:59 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
ja robiłem to sam co prawda w C4, ale myślę że dużych różnic nie będzie. Nie mam kanału, więc już na starcie jesteś do przodu ;) Ja dodatkowo wymieniałem wahacze więc zrzuciłem całą belkę z wahaczami. Podstawa - dobre 6 kątne nasadki + porządne ramię - te śruby lubią baaardzo ciężko iść. Jeśli masz stabilizator i będziesz wymieniał też gumy na nim - uważaj przy zakupie gum, stabilizatory były chyba w 3 średnicach, zmierz go sobie najpierw. Stare gumy możesz zwyczajnie wyciąć (obciąć kołnierze) - wtedy wyjdą bez problemu, niwym trzeba trochę czasu poświęcić żeby kolnierz przeszedł.
Reasumując - jak najbardziej do zrobienia samemu, oczywiście po zabiegu jedź na zbieżność. Powodzenia!

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 14:15:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
ja też robiłem w warsztacie ale jak zawsze ku zadowoleniu :) mechaników patrzyłem im na ręce
trzeba mieść jak kolega wyzej napisał klucze nasadowe z przedłóżkami sporymi i niezłe ramie a kanał też się przyda bardzo

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 15:00:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
stabilizator byl w 2 wymiarach ale daje sobie przynajmniej palec uciac ze bedziesz mial standartowy bo wieksze wychodzily najczescie w A 200 2,2 T (jk w moim przypadku)

Co do wymiany zadna filozofia. Odkrecasz sroby i gumy podejrzewam same wypadna. Tylko uwazaj zeby nie rozawalic gwintu (moze to sie zdazyc zarowno przy wykrecaniu jak i wkrecaniu).
Wkladasz nowe, pomoz sobie mlotkiem (ale delikatnie). Ja to robie tak ze nie bije bezposrednio mlotkiem ale uzywam starej szerokiej nasadki. Potem skrec mocno ale z czuciem.

Sprawdz jeszcze gumy w wachaczach i na stabilizatorze. jak juz bedziesz zagladal sprawdz poduszki pod motorem

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 17:46:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2006 20:53:20
Posty: 14
Bardzo dziekuje za wszystkie porady. Zdecydowałem - wezme się za to sam. Nie, żeby obniżyć koszty, ale bardzo lubie kręcić śrubami w samochodach.
Tylko troche czasu znajde.
Dzieki i pozdrawaim.
Marcin.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 18:52:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Witam.

Podnosisz autko do góry.
Musisz podeprzeć skrzynie biegów.
Opuszczesz skrzynię z poduszek.
Demontujesz opaski silentbloków stabilizatora
odpinasz wahacze od zwrotnic,
można dla większej poręczności odpiąć wahacze od wózka
Odkręcasz śruby mocujace tuleje. (przyda się ktoś kto potrzyma piwo :diabel: )

Wózek masz na wierzchu.
Stare tuleje usuwasz za pomocą młotka i przecinaka.(możesz je wcześniej naciąć bo metal mocno się trzyma.

Prasą lub imadłem wciskasz nowe tuleje.

Zakładasz w przeciwnej kolejności.
Spokojnej roboty na 2 H.

Powodzenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 19:52:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2006 20:53:20
Posty: 14
Jeszcze raz bardzo dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: