.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 00:53:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8]UFO raus - Opis co potrzeba i jakie problemy napotkamy..
PostNapisane: 23.wrz.2007 19:16:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
A więc zamiast spekulować i bić pianę w temacie przerobiłem temat i dokonałem konwersji wrednych UFOli na tarcze od S4...

Co potrzebujemy:
- Kolumny McPhersona z S4 4.2 lub 2.2T
- Zwrotnice
- Piasty
- Jarzma
- Zaciski
- Tarcze
- Klocki
- Przewody hamulcowe

Pozostałe rzczy jak przguby sprężyny, amory, końcówki drążków, wahacze, czujniki ABS i półosie pozostają w naszych Vkach nieruszone...

Konwersja na pierwszy rzut oka wydaje się Plug&Play. Niestety wcale tak do końca nie jest.
Mimo, że przykręcić wszystko można bez problemu to nie będzie różowo. Otóż okaże się, że auta mają inną geometrię i koła przednie są cofnięte dość mocno do tyłu, co przy pełnym skręcie = obcieranie koła o nadkola...
Rozwiązaniem tego problemu jest zastosowanie podkładek, i wyrównanie kół we wnękach (pamiętajcie o tym).
Kolejnym problemem są przewody. Zazwyczaj podczas demontażu nikt ich nie rozłącza, tylko ucina i potem są schody, dlatego pamiętajcie, żeby były w zestawie. Oczywiście można kupić nowe, ale szkoda kasy, więc należy zwrócić na to uwagę wcześniej (zwłaszcza, że te przewody rzadko są dostępne od ręki)... Przeguby i półosie od S4 nie pasują i zostawiamy własne. Końcówki drążków także zostają na miejscu, podobnie jak wahacze.

Mając na uwadze powyższe rzeczy po prostu przekręcamy zawieszenie i mamy wspaniałe hamulce, o niebo lepsze niż UFO.

Pedał jest troszkę twardszy, ale dzięki temu łatwiej dozować siłę hamowania. Podczas wbicia pedału w podłogę ze 100km/h ABS nawet nie kichnie. Dopiero na żwirze się odzywa.
Siła hamowania urywa wątrobę. Jest nieporównywalna z UFOlami.

Jeśli zamierzacie jeździć Vkami dłużej przeprowadźcie tą operację niezwłocznie.

Fotki nocne (przepraszam za brudne auto)

Obrazek

Obrazek

Obrazek




I tak oto moja przygoda z rezaniem tego auta została zakończona... :peace:
Projekt uznaję za skończony...

Ps. Może się kiedyś RNS-E pojawi, kto wie...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 19:30:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
łeee, a takie ładne stalówki były pod alusami :P
Gratuluje zaparcia w dążeniu do celu :peace:

Gdyby było obszerniejsze fotostory to nadawałoby sie do rezanek :):

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 19:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Niestety tylko asystowałem przy operacji (nie mam aż takiej wiedzy, żeby się hamulcami bawić :D), dlatego nie ma więcej zdjęć...

Mogę zrzucić koło i porobić fotosy tego, co zostało zrobione i jak to wygląda...
Juto będą fotki dzienne, to postaram się coś dorzucić do pieca ;)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 20:11:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
OT: felgi masz lux-glanc, a śruby kół jakieś takie rude. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 00:01:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.mar.2007 20:40:24
Posty: 114
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Heveliusz,jestem pełen podziwu i uporu w dążeniu do celu. :peace: Autko prezenci się super tylko BBS-y byly ladniejsze.Aż żal w dołku ściska że taki wózek sprzedałem.


A jak tam W12 :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 13:47:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Generalnie W12 było lekko moiąc trefne... Coś z nim nie grało, a to zbyt skąplikowany wozek, żeby kupować, jeśli wszystko nie jest na tip top...
Vagowałem go 4h i wyszło sporo prawdy na jaw, więc sięnie zdecydowaliśmy...
Zostaje to co jest, czyli i tak bardzo szybkie, a do tego sprawdzone... :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 19:36:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Niech ktoś to podklei, może w tuningu? Co prawda temat nie pasuje do porad o żarówkach i innych choinkach ;) , ale niebezpiecznie dryfuje w dół na liście i niedługo się o nim zapomni, a sądzę, że porusza bardzo istotną kwestię.

BTW - co dzień wracając z pracy mijam zdezelowane V8, ostatnio widziane na allegro w licytacji od 1 zł, które oprócz gazu i elementów nadwozia pochodzących ewidentnie z kilku egzemplarzy, posiada także zrezane tarcze!

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 20:45:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
sebolec napisał(a):
BTW - co dzień wracając z pracy mijam zdezelowane V8, ostatnio widziane na allegro w licytacji od 1 zł, które oprócz gazu i elementów nadwozia pochodzących ewidentnie z kilku egzemplarzy, posiada także zrezane tarcze!


Obadaj jaki motor i w jakim stanie i ile chce za truchło. I daj znać, ok? :)

BTW - ostatnie roczniki (93-94) miały klasyczne tarcze.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 21:11:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
rodzynek napisał(a):
Obadaj jaki motor i w jakim stanie i ile chce za truchło. I daj znać, ok? :)

BTW - ostatnie roczniki (93-94) miały klasyczne tarcze.


Tamto jest stare i chyba 3.6, bo wiem, że coś mnie zniechęciło i go nie licytowałem. ;)

Jutro podjadę, pstryknę kilka zdjęć telefonem (padła mi cyfrówka) i podeślę Ci więcej szczegółów.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 22:53:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
sebolec: daj tu znać


Heveliusz: jak mogłes pstrykac nieumyte auto?!?!?! Nie wstyd ci??!?!?! ;-)

Topic o tyle-ż przydatny i ważny, że wielokrotnie już pisano, że nie ma szans na UFO w ludzkich cenach, wiec każdego docelowo w v8 czeka przeróbka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 22:58:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Cholerne V-ósemki... Kuszą, co nie? :peace:

OK jutro postaram się wrzucić tu co nieco, albo walnę posta w Kupujemy Audi.

[+]
Nadmieniam, że auto jest w opłakanym stanie.

Ale ma AEZ Icon 17'', tarcze i gaz. :peace:

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 14:15:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
W sprawie auta, które obiecałem obejrzeć nie mam dobrych wieści, bo samochód tak jak jeszcze w piątek stał, tak dzisiaj zniknął. Jutro wracając z roboty będę się za nim rozglądał, i jakby co to dam Wam znać.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 08:39:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 16:38:53
Posty: 298
Lokalizacja: konstantynów łódzki
Czy do zmiany tarcz na normalne konieczne jest wymiana mc personó.Czy ktoś prubowal zrobić to bez zmiany mc personów.Co nie pasuje.

_________________
audi coupe 1.9l 1981r bylo
audi coupe 2.3l 1987r było
audi 90 quattro 2.3l 1987r było
audi 200 quattro 2.1l 1987r bylo
audi 200 quattro 1987r z silnikiem v8 3.6l bylo
audi 200 quattro 2.3l 1987r bylo
audi v8 4.2l 1993r automat bylo i jest
audi coupe 2.2l 1983r bylo
audi a4 2.5 tdi v6 1999r kibel straszny było
audi coupe 2.3 1987r było
audi a6 c4 2.5 tdi r5 1997 było
audi v8 4.2 automat1993 powróciła na dożywocie
http://www.youtube.com/watch?v=yyzdedIDyvQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 10:35:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
v8quattro napisał(a):
Czy do zmiany tarcz na normalne konieczne jest wymiana mc personó.Czy ktoś prubowal zrobić to bez zmiany mc personów.Co nie pasuje.


nie nie jest konieczne - robiłem zmiane na hamulce od A8 bez zmiany kolumn
Geenralnie jest trochę roboty i w zależoności od zacisku przed albo poliftowego na dwa sposoby można zamontować.

Montując zaciski poliftowe trzeba:
obciąć trzecie ucho z kolumny
rozwiercić mocowania zacisków na większe
ściągnac piastę na obwodzie
zrobić dystans pod tarcze

Jak potrzebujesz konkretnych danych wal na priv


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 20:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2010 08:27:22
Posty: 218
Lokalizacja: WM Gdańsk
Auto: V70 T5
A ja bym tak zapytał jak to finansowo wyszło taka operacja? w tej chwili zastanawiam się nad tym czy Audi picować dla siebie czy zrobić je na tip top i sprzedać...
Co prawda UFO u mnie jeszcze jest w dobrym stanie ale kiedyś się skończą

_________________
Jedyne słuszne Audi V8 - było
Skoda Octavia L&K 1.9 130KM - dupowóz, a nie samochód, a do tego na gnojówkę - było
Volvo V70 II T5 - bardzo wygodny dupowóz z odpowiednim piecem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 19:11:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Też mam ufo i ;
Przymierzam się do skończenia z nimi współpracy :!: ;)
Osobiście wolał bym zmianę tarcz i zacisków bez ingerencji w geometrię furki :!:
Znalazłem 2 sposoby :!:
1 -> http://picasaweb.google.com/ford26mp7/U ... TilS6Plus#
2 -> http://picasaweb.google.pl/deepspacepat ... oRS4360mm#
Może to trochę rozjaśni temat :!:

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 19:50:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
marcino8 napisał(a):
Też mam ufo i ;
Przymierzam się do skończenia z nimi współpracy :!: ;)
Osobiście wolał bym zmianę tarcz i zacisków bez ingerencji w geometrię furki :!:
Znalazłem 2 sposoby :!:
1 -> http://picasaweb.google.com/ford26mp7/U ... TilS6Plus#
2 -> http://picasaweb.google.pl/deepspacepat ... oRS4360mm#
Może to trochę rozjaśni temat :!:

Rozwiązanie dla zamożnych lub jako ciekawostka ;)
http://www.brakes.pl/index.php/v8-19881 ... 1634_41635

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 21:15:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Ja będę wkładać od D2. Początkowy miałem wsadzać hamulce od C4 2.8. Zebrałem już wszystko, ale zrezygnowałem.

PS w D11 z tyłu są takie same klocki jak w B4. Sprawny układ hamulcowy w D11 nawet z UFO całkiem dobrze sobie radzi z tym autem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 21:31:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Marianb napisał(a):
Ja będę wkładać od D2. Początkowy miałem wsadzać hamulce od C4 2.8. Zebrałem już wszystko, ale zrezygnowałem.

PS w D11 z tyłu są takie same klocki jak w B4. Sprawny układ hamulcowy w D11 nawet z UFO całkiem dobrze sobie radzi z tym autem.

D11 ma takie mocne tylne heble (wentylowane i duże tarcze), że mając nawet zjechany całkowicie przód zahamuje samym tyłem.
od D2 wsadzaj tylko polift (no i oczywiście tylko od 4.2).Jest trochę więcej roboty z montażem (trzeba dystans pod tarczę zrobić), ale mniej problemów na codzień. W przedliftowych zapiekają się prowadnice/tłoczki, dzwonią i piszczą klocki, wichrują się tarcze i nikt nie chce ich regenerować (zacisków of course).
Na polifcie prawie po 3 latach od montażu mam 0 problemów. Klocki wymieniam co 15-20 tyś. kilometrów. Miałem już 5 wymian klocków (wszystkie boscha), a dalej dojeżdżam pierwszy komplet tarcz boscha.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8]UFO raus - Opis co potrzeba i jakie problemy napotka
PostNapisane: 26.cze.2012 13:06:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Odgrzeje kotleta :)
Zakladam wyzej wymieniony zestaw do A6 C4 AEL
jak wiadomo hamulce seria sa do dupy troche pomoglo zalozenie tarcz 312mm+jarzma B5 ale to jeszcze za malo

Mam juz zwrotnice od S4 C4 tzw UFO+tarcze i zaciski od S4 C5 2.7bit

tak jak kolega pisal trzeba obciac trzecie ucho i rozwiercic otwory
teraz mam pytanie czy felgi 16 ori audi a6 c5 upchnie na taki zestaw i czy do orginalnych piast AEL tez trzeba dystanse

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: