.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 08:58:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] Ocena stanu przegubu
PostNapisane: 07.lis.2007 21:59:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Witam, czy ma ktoś z was jakiś sposób aby ocenić stan przegubu napędowego po zdjęciu osłony? Coś mi stuka w okolicy koła, byłem na szarpakach i zawieszenie jest w 100% OK, obstawiam przegub, kupiłem już opaski i chce tam zaglądnąć :d

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Ocena stanu przegubu
PostNapisane: 08.lis.2007 00:03:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Krzycho napisał(a):
Witam, czy ma ktoś z was jakiś sposób aby ocenić stan przegubu napędowego po zdjęciu osłony? Coś mi stuka w okolicy koła, byłem na szarpakach i zawieszenie jest w 100% OK, obstawiam przegub, kupiłem już opaski i chce tam zaglądnąć :d


A stuka przy maksymalnym skręcie? Nie da się tego pomylić.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 09:23:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Nie stuka przy max skręcie, stukanie jest podczas jazdy na wprost, na początku cichło jak skręcałem w lewo ale już nie cichnie. W niedziele przestało stukać i było dobrze przez 500km, teraz znów stuka, dodatkowo zauważyłem że przy ruszaniu jak puszczam sprzęgło to czasem występuje stuknięcie (miałem tak jak była wyrobiona końcówka wahacza, ale teraz wahacz jest OK). Myślałem o przegubie wewnętrznym ale nie wiem jak go sprawdzić, zewnętrznego też nie moge wykluczyć :(

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 12:40:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
"Robiłem" niedawno przegub zewnętrzny przy tylnym kole (quattro).
Stukał chwilami, w nieregularnych odstępach czasu, co 5-15 min. Kiedy zaczął stukać częściej, wymieniłem go na inny używany.
Sprawdzenie: Zdjąłem koło i ruszałem "tarczą hamulcową" obserwując półoś. Widać było wyraźnie, że jest duży luz w przegubie, przy ruchach lewo-prawo i nieruchomej półosi. Podobnie można sprawdzać przeguby "wewnętrzne" chociaż są one prawdopodobnie "nie do zdarcia"
Winna była lekko pęknięta osłona gumowa. W środku nie było smaru, tylko mieszanka rdzy i wody (sprawdź, czy masz szczelną osłonę gumową).
Zgodnie z opisami na forum wyjąłem całą półoś z obydwoma przegubami.
Nakrętka centralna przy kole jest przykręcona dużym momentem, coś ponad 260 Nm. Potrzebny solidny klucz z przedłużką
Przy zdejmowaniu przegubu z półosi, bardzo wiele roboty było przy wyjmowaniu pierścienia ustalającego. Trzeba go "rozciągnąć" szczypcami na "zewnątrz i "zbijać" przegub z półosi (też ciężko szło). Jeśli półoś przyrdzewiała do przegubu, to pierścień trzeba wyciągnąć po "spirali" niszcząc go przy okazji, bo nie da się "walić" młotem i trzymać pierścień jednocześnie.
Do przegubów jest specjalny smar, najczęściej sprzedają go w komplecie z gumową osłoną, ale można tez kupić "zastępczy" np. w Castoramie.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 12:58:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
U mnie te szybkość uderzeń wzrasta wraz z prędkością koła, jak jade około 100km/h to wydaje sie być to ciągłe huczenie. Natomiast jeśli samochód sie tylko toczy powoli około 10km/h to wydaje sie jak by coś ocierało na obwodzie koła. Stuk jesk najbardziej słyszalny przy prędkości około 60km/h. Stuk też ustaje jak przyspieszam lub hamuje hamulcem, stuka przy rozłączonym napędzie lub hamowaniu silnikiem. Na osłonach przegubów nie widać uszkodzeń.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 16:34:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Huczenie przy 70-90 km/h to przeważnie uszkodzone łożysko. Stukanie, to może wgłębienie na bieżni lub pęknięcie. Wrażenie jest takie, jakby się jechało na oponie z grubym bieżnikiem po suchym asfalcie.
Może to stukanie z tarczy hamulcowej ocierającej sie o klocek, który ma luz w jarzmie? Może klocek całkiem zużyty?
Mój przegub, chociaż bardzo wyrobiony (luz kątowy ok. 10 stopni), stukał tylko przy delikatnym ruszaniu lub w zakrętach. Powyżej 50 km/h nigdy go nie było słychać.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 16:56:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Łożysko jest nowe, wymieniłem jak tylko zaczęły się stuki. Klocki mają po 7mm grubości. Tez myślałem że to tarcza ale przy podniesionym samochodzie koła obracają sie bez oporów. Czyściłem prowadnice zacisku i miejsca gdzie klocek styka się z jarzmem. Najdziwniejsze że jak ustało to był zupełny spokój przez 500km a teraz znów to samo i doszły stuki przy ruszaniu. Dźwięk jest identyczny jak przy poluzowanym kole.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 17:06:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Wjeżdżałem dzis na kanał i podnosiłem oba koła przednie, zauważyłem że lewy przegub wewnętrzny ma większy luz niż prawy (mogę obracać o mały skok przegubem a półoś sie nie rusza) prawy przegub też tak ma ale ten luz jest mniejszy. Czy to wskazuje że lewy przegub jest zużyty czy też troche luzu musi on mieć?

Pozdrawiam

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 18:49:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Moje (stare) przeguby nie mają zauważalnych luzów (no, może jakieś lekkie drgnięcie). Zawsze wydawało mi się, że wewnętrzne przeguby są nie do zdarcia:)
Ale w quattro, przeguby są mniej obciążone niż w ośce (przy tej samej mocy).

Co bym zrobił?
Wariant zachowawczy - kanał, zdejmuję opaski, zsuwam osłonę gumową, sprawdzam ogólnie "stan", dokładam smaru do przegubów, składam. Jeżdżę i słucham, czy pomogło.
Wariant oszczędny - szukam używki bez luzu 20-50 zł.
Wariant typowy - kupuję nowy przegub z markową osłoną gumową.

PS. Mam wątpliwości, że przegub tak huczy, ale kto wie...

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 20:26:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Też myślałem że te przeguby wewnętrzne przeżyją cały samochód. Już sam nie wiem co zrobić, łożysko wymienione, hamule sprawdzone i wykluczone, luzów na końcówkach brak. Co jeszcze zostało? skrzynia? Te stukanie pojawia sie najczęściej po przejechaniu około 2km. Po ruszeniu zimnym samochodem jest wszystko OK. Facet, który badał na szarpakach stwierdził, że jego zdaniem tuleja gumowa w wahaczu, ta co wchodzi w ławę jest zbyt miękka ale to chyba nie może stukać miarowo wraz ze wzrostem prędkości.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Ocena stanu przegubu
PostNapisane: 09.lis.2007 21:16:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lis.2007 19:01:16
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
kosma_sz napisał(a):
A stuka przy maksymalnym skręcie? Nie da się tego pomylić.
Sorki za OFF, ale u mnie stuka tyko przy maksymalnym. Co podejrzewałeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 22:01:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Jak stuka przy maksymalnym skręcie to przegub zewnętrzny.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 03:25:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Z rozpędu:) opisałem kontrolę przegubu zewnętrznego.
W wewnętrznym przegubie, żeby nałożyć smar lub obejrzeć "koszyczek":
- nie trzeba ruszać osłony gumowej,
- odkręcamy kluczem inbusowym Torx 6 śrub mocujących do kołnierza wychodzącego ze skrzyni,
- odsuwamy przegub na centymetr od bloku i opuszczamy w dół (jeśli nie ma dodatkowych osłon) - widoczne wnętrze przegubu,
- można sprawdzić, czy kołnierz jest dokręcony (centralna śruba - inbus, bez dokręcania na siłę, bo ta śruba jest chyba fabrycznie mocowana na "klej").
Sorry.

Czy półoś, gdy samochód stoi na kanale NIE podniesiony, nie ma przypadkiem luzu przy szarpaniu góra-dół, przy skrzyni?

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 23:05:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
Czy półoś, gdy samochód stoi na kanale NIE podniesiony, nie ma przypadkiem luzu przy szarpaniu góra-dół, przy skrzyni?

Nie ma takiego luzu, jest tylko możliwość wykonania malutkiej części obrotu przegubem przy nie ruchomej półosi i mały luz wzdłużny półosi. Ten wzdłużny to oczywiście wiem, że musi być :d

Naczytałem się troche na forum VW że to może być skrzynia :/ ale oni tam często mają przypadki że przeguby wewnętrzne stukają przy rozpędzaniu i hamowaniu.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 09:37:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.kwi.2007 12:15:32
Posty: 191
Lokalizacja: Łódź
Zużyty przegub wewnętrzny może stukac, walic, wydawac charakterystyczne metalowe dźwięki.U mnie było to podczas jazdy na wprost, w czasie przyspieszania i czasem gwałtownego zdjęcia nogi z gazu. Przeguby wew nie są wieczne,chociaż wytrzymują baardzo długo.W B3 jednego ukręciłem przy 350 tys, ale ten nie dawał żadnych słyszalnych odgłosów, a drugi klekotał i został wymieniony po 400 tys.

_________________
C4 Avant 2,0 ABK AUDIMANIAK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 09:49:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
Zużyty przegub wewnętrzny może stukac, walic, wydawac charakterystyczne metalowe dźwięki.U mnie było to podczas jazdy na wprost, w czasie przyspieszania i czasem gwałtownego zdjęcia nogi z gazu.

Sprawdzałeś może przed wymianą czy czuć jakieś luzy?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 12:52:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.kwi.2007 12:15:32
Posty: 191
Lokalizacja: Łódź
Nie wiem jak duży powinien byc. U mnie był powiedzmy sobie delikatny, ale wyczuwalny.

_________________
C4 Avant 2,0 ABK AUDIMANIAK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 15:49:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Ja też mam delikatny ale wyczuwalny, mówisz że u Ciebie stukał to pewnie i u mnie te stuki to wina przegubu, jakoś nie wierze, że w skrzyni coś padło. Jade jutro szukać używki bez luzu i sprawdze.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 13:54:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.kwi.2007 12:15:32
Posty: 191
Lokalizacja: Łódź
Wątpie,że to skrzynia.Daj znać jak znajdziesz przyczynę.

_________________
C4 Avant 2,0 ABK AUDIMANIAK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2010 13:04:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
witam!
nie wiedzialem gdzie sie podpiac, z uwagi na nietypowy objaw i ni potrafie tego zdiagnozowac.

Audi 100 C3 2.3 NF '90 quattro sport.
Objaw: podczas jazdy na kazdym biegu, niewazne ktorym, kiedy zdejmuje noge z gazu i hamuje silnikiem oraz podczas przyspieszenia, czuje gwaltowne szarpniecie calym autem! Gdzies jest luz. Wydaje sie byc coraz wiekszy. Auto u mnie ponad 2 lata i teraz jest zdecydowanie coraz gorzej.

Pytanie gdzie szukac tego luzu?
1. skrzynia?
2. wał?
3. przeguby?
4. tylny dyfer?

Jak domowymi sposobami wykluczyc lub potwierdzic ktorys z w/w podzespołów?

Na poczatku myslalem ze to gdzies na podporze wału i/lub 'suce', jendak podczas wymiany lozysk w tylnych kolach, mechanik powiedzial ze tam tego luzu nie ma.
Dodam jeszcze ze podczas tych szarpniec, widze jak delikatnie porusza sie lewarek zmiany biegow, przenosi naprezenia.

Jazda jest denerwujaca.... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: