.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 11:38:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2.3] regenaracja pompy wspomagania
PostNapisane: 02.lis.2010 16:20:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 07:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
audi 100 c3 2.3 b+g 1990r. witam wszystkich kupiłem zestaw naprawczy do pompy wspomagania ponieważ zauważyłem że delikatnie przecieka na tych dużych śrubach, teraz mam pytanko czy jest jakiś specjalny klucz do tych śrub one mają nacięcie krzyżakowe ale samym dużym śrubokrętem wystarczy jak je dokręcę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 00:09:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Znasz metodę odkręcania śrub śrubokrętem (majzlem) i młotkiem? To zastosuj taką do dokręcenia i będzie ok ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 07:45:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 07:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
ok.dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 20:48:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
http://www.tarkus.zafriko.pl/kat/klucz_do_srub

Przy pewnych zestawach naprawczych o-ringi są za "cienkie" i ciekną - najczęściej w sekcji hamulca. Widać od razu. Dokręcić trzeba naprawdę MOCNO!

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 10:11:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
panowie, jak zdiagnozowac zuzyta pompe na sekcji wspomagania kierownicy?
Na ile % slabe wspomaganie to wina pompy a na ile magla?
pompa nie cieknie, magiel tez.


i jeszczze jedno, czy ja mam taki numer tej pompy: 026198049B ?

audi 100 quattro sport 2.3 (NF) '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2010 22:02:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Oprócz "zużytej" maglownicy lub "zużytej" pompy, powodem niskiego ciśnienia w układzie może być "zawieszony" np. jakimś brudem zawór ustalający ciśnienie w obwodzie wspomagania kierownicy.
Obudowa zaworu wygląda tak: http://www.tarkus.zafriko.pl/kat/foto
Wewnątrz sprężyna i kulka.

Diagnoza, który z trzech elementów (maglownica, pompa, zawór) jest uszkodzony, jeśli brak wyraźnych wycieków, to przeważnie "loteria" .

PS.
Pasek klinowy się nie ślizga?

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2010 22:10:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
czy przeplukanie ukladu i zalanie swiezym olejem zwykle usuwa ten syf z pompy? czy konieczne jest rozbieranie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 19:20:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Lake napisał(a):
Przy pewnych zestawach naprawczych o-ringi są za "cienkie" i ciekną - najczęściej w sekcji hamulca. Widać od razu. Dokręcić trzeba naprawdę MOCNO!


Potwierdzam, przechodziłem przez to... http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=94274

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2010 05:02:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
"czy przeplukanie ukladu i zalanie swiezym olejem ..." - raczej nie. Zaworek jest najczęściej otwarty przez opiłek metalowy, którego usunięcie wymaga "ręcznej" interwencji.


Dotarcie do zaworu wymaga wyjęcia pompy i odkręcenia długich śrub mocujących tylną pokrywę.

Nie ściągamy kółka pasowego!

Na złączu znajdziemy 6 małych i jeden duży o-ring.

Ale jak napisałem wcześniej, jest to tylko jedna z możliwych przyczyn ("loteria").

Jeśli w tej konkretnej pompie sekcja hamulców działa sprawnie, to (prawie) niemożliwe jest, żeby "zużyły" się tylko tłoczki sekcji wspomagania kierownicy.

Skąd mogą się wziąć opiłki w układzie? Trzeba poluzować pasek klinowy i poruszać kółkiem pasowym góra-dół.
Jeśli jest wyraźny luz, to wytarła się panewka za kółkiem pasowym (nie do kupienia jako nowa część).

Najprostsze (najtańsze:) sprawdzenie co jest uszkodzone, to założenie na chwilę sprawnej pompy z samochodu kolegi i krótka przejażdżka.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: