.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2024 22:04:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL quattro] W jaki sposob zastapiono blokade dyfru w A4?
PostNapisane: 27.maja.2008 07:53:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Jak w temacie, W B4i innych tego typu rocznikowo pojazdach byla blokada dyfru, ktora ratowala skore w trudnych warunkach. Jak ma sie sprawa w nowych samochodach? Przymierzam sie do zakupu A4 z 99 z tiptronikiem, ale jakos nie moge wyczaic jak to dziala? Czyzby Audi zreygnowalo z tej jakze przydatnej funkcji?

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 08:05:16 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Zamiast manualnej blokady masz mechanicznego torsena
EDIT: a chodziło o między kołami tylnymi, w takim razie maciu ma rację, torsen na tylnej osi jest tylko w V8 (niestety)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Ostatnio edytowano 27.maja.2008 08:06:38 przez Morgi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 08:05:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
się nazywa EDS i jest realizowane hamulcami przez ABS

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 08:06:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Dzieki wielkie, czyli rozumiem ze nadal moge wjezdzac w zaspy bez obawy ze sie z nich nie wydostane ? :diabel:

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 08:09:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
wiking1 napisał(a):
Dzieki wielkie, czyli rozumiem ze nadal moge wjezdzac w zaspy bez obawy ze sie z nich nie wydostane ? :diabel:


blokada nie blokada zakopać zawsze się można

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 08:12:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
maciu napisał(a):
blokada nie blokada zakopać zawsze się można

Wiadomo, mowie o takich zaspach gdzie quattro daje rade, a zwykla oska juz nie :)

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 09:18:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
MorgothV8 napisał(a):
Zamiast manualnej blokady masz mechanicznego torsena
EDIT: a chodziło o między kołami tylnymi, w takim razie maciu ma rację, torsen na tylnej osi jest tylko w V8 (niestety)


A 90 20v nie miały ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 09:22:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
MorgothV8 napisał(a):
torsen na tylnej osi jest tylko w V8 (niestety)


założyć do C4 można :peace:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 09:30:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
bobaskgb napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Zamiast manualnej blokady masz mechanicznego torsena
EDIT: a chodziło o między kołami tylnymi, w takim razie maciu ma rację, torsen na tylnej osi jest tylko w V8 (niestety)


A 90 20v nie miały ?


oczywiście, że nie miały, miały tylko blokadę.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 10:31:39 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Najfajniej jakby się dało 3 torseny wpakować: przód, tył i central - to byłby KOX :P

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 10:53:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Leo napisał(a):
bobaskgb napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Zamiast manualnej blokady masz mechanicznego torsena
EDIT: a chodziło o między kołami tylnymi, w takim razie maciu ma rację, torsen na tylnej osi jest tylko w V8 (niestety)


A 90 20v nie miały ?


oczywiście, że nie miały, miały tylko blokadę.

dzięki, znajomy w błąd mnie wprowadził, widocznie sam nie wie co ma w samochodzie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 11:01:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
torsen w v8 był ze względu na wyścigi DTM swego czasu :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 09:24:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
bobaskgb napisał(a):
A 90 20v nie miały ?

Środkowy mechanizm różnicowy to torsen, z tyłu jest zwykły ("luźny")mechanizm róźnicowy z możliwością szperowania siłownikiem podciśnieniowym

Co do wyjeżdżania z zasp. śnieżnych. Quattro I i II generacji poradzi sobie znacznie lepiej niż generacja III (pierwsze A4) i późniejsze, bo w pierwszych dwóch geberacjach ZAWSZE masz napęd na 4 koła, a od III generacji koło ślizgające się blokowane jest przez hamulec, więc skuteczny napęd jest tylko na 3 koła

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 09:45:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
cygaro-avant napisał(a):
bobaskgb napisał(a):
A 90 20v nie miały ?

Środkowy mechanizm różnicowy to torsen, z tyłu jest zwykły ("luźny")mechanizm róźnicowy z możliwością szperowania siłownikiem podciśnieniowym

Co do wyjeżdżania z zasp. śnieżnych. Quattro I i II generacji poradzi sobie znacznie lepiej niż generacja III (pierwsze A4) i późniejsze, bo w pierwszych dwóch geberacjach ZAWSZE masz napęd na 4 koła, a od III generacji koło ślizgające się blokowane jest przez hamulec, więc skuteczny napęd jest tylko na 3 koła


Której generacji quattro jest w A6 C4 ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 09:55:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Byk napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
bobaskgb napisał(a):
A 90 20v nie miały ?

Środkowy mechanizm różnicowy to torsen, z tyłu jest zwykły ("luźny")mechanizm róźnicowy z możliwością szperowania siłownikiem podciśnieniowym

Co do wyjeżdżania z zasp. śnieżnych. Quattro I i II generacji poradzi sobie znacznie lepiej niż generacja III (pierwsze A4) i późniejsze, bo w pierwszych dwóch geberacjach ZAWSZE masz napęd na 4 koła, a od III generacji koło ślizgające się blokowane jest przez hamulec, więc skuteczny napęd jest tylko na 3 koła


Której generacji quattro jest w A6 C4 ?


zacznijmy od tego że w A6 C4 mimo braku blokady (tył jest otwarty)
to napęd na 4 koła jest stały - nie ma żadnych sprzęgieł itp.

w/g definicji kolegi w A6 C4 będzie III gen - dwa otwarte dyfry bez blokad
i centralny torsen

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 11:17:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mnie uczyli, że
I generacja - bez torsena, środek i tył szperowany linkami lub podciśnieniem
II generacja - środkowy mech. różnicowy jako torsen, tył szperowany podciśnieniem
III generacja - środek: torsen, tł luźny, ew blokowanie ślizgającego się koła za pomocą zacisku hamulaca (przez pompę ABSu)
IV generacja - jak wyżej, ale jakoś to bardziej zelektronizowane
V generacja - elektonika ingeruje w rozkład momentu osiowego przód/tył w zależności od warunków

Moim zdaniem pierwsze dwie generacje są najprzyjemniejsze. I do zabawy i na codzień

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 12:41:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no to nie ma tu miejsca na V8 która ma dwa torseny :P

jak zwał te generacje tak zwał, tyłu luźnego jak to nazwałeś
chyba nie znajdziemy ale mogę się mylić

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 21:05:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a mi się wydawalo od zawsze, że generacje torsena to kwestia rozwiązania stricte samego torsena, jego budowa, niż cały układ napędowy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 15:39:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
MorgothV8 napisał(a):
Najfajniej jakby się dało 3 torseny wpakować: przód, tył i central - to byłby KOX :P


to kup se merca G ma 3 blokadki :P


maciu napisał(a):
no to nie ma tu miejsca na V8 która ma dwa torseny Razz



tzn co ? jak ?

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 15:55:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
SLAWKO 83 napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Najfajniej jakby się dało 3 torseny wpakować: przód, tył i central - to byłby KOX :P


to kup se merca G ma 3 blokadki :P


maciu napisał(a):
no to nie ma tu miejsca na V8 która ma dwa torseny Razz



tzn co ? jak ?


centralny i tylny

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: