.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 03:41:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad 2.5TDi] Poziomowanie
PostNapisane: 16.wrz.2007 23:12:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:44:36
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich.
Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Audi All 2002 2,5 TDI. Mam jednak mały problem, a dotyczy on zawieszenia pneumatycznego. Najniższe poziomy zawieszenia działaja bez zarzutu, podczas przełączania zapalają się zielone kontrolki i wszystko jest ok. Podczas próby przełaczenia na najwuższy poziom terenowy zapala sią pomarańczowa kontrolka i zawieszenie stoi w miejscu. Na tablicy rozdzielczej wyświetla się napis ,,service OK'' stąd moje niezrozumienie powyższej sytuacji.
Poprosiłbym o pomoc w wyjaśnieniu defektu jak równiez o adres warsztatów które zajmują sie takim serwsem.
Nie ukrywam ze ewentualna naprawa w ASO mogłaby być pewnie dość droga, dlatego poprosiłbym o adresy warsztatów nieautoryzowanych.
Pozdrawiam :| :/ :peace:


Ostatnio edytowano 17.wrz.2007 16:01:30 przez jarmuż, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 23:34:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. Odczytaj pamięć usterek (VAG/VAS)
2. Jeżeli brak błędów - należy wprowadzić parametry nastawne do sterownika "poziomowanie" (VAS), nie mylić z kodowaniem.
3. Napis Service OK nie ma tu nic do rzeczy.
4. Zakładam, że samochód nawet po długim postoju nie opada "samoistnie" do niższych poziomów lub "na jedno koło" ??
5. Uzupełnij profil - wskażemy warsztat.
6. Zmień temat na taki: [Allroad 2.5TDi] Poziomowanie. Jeśli tego nie zrobisz - "noname moderator" natychmiast to wykorzysta i wykasuje nam ciekawy wątek :/ :banghead: .

Tutaj stało się podobnie: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 07:46:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Do autora: nazywaj poprawnie tematy - to naprawdę nie trzeba wiele myśleć by się udało :peace:

Tym razem poprawiłem bo zdąrzyłem przed innymi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 08:00:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
GrzesB napisał(a):
Do autora: nazywaj poprawnie tematy - to naprawdę nie trzeba wiele myśleć by się udało :peace:

Tym razem poprawiłem bo zdąrzyłem przed innymi :)


Na Ciebie widzę zawsze można liczyć Grześ :) :D :peace:
Są też modowie z jasnej strony mocy, Piotr... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 14:22:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jestem w mniejszości bo jako jedyny z modów dbam o tematy 2.5 TDI ale tylko w V6 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 19:16:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:44:36
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie.
Masz rację. Zawieszenie nie opada, pozostaje na tym samym poziomie. Profil uzupełniłem.
Czy w moim przypadku jest tak samo jak w przypadku Gjdent, tj: uszkodzone przewody ciśnieniowe ??
Piotruś, czytając twoje posty muszę stwierdzić że znasz się na rzeczy. :d

Pozdrawiam
Juliusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 10:03:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
jarmuż napisał(a):
Witam ponownie.
Masz rację. Zawieszenie nie opada, pozostaje na tym samym poziomie.


W takim razie odczytaj pamięć usterek, zapisz dokładnie wyniki, potem wykasuj ewentualne błędy. To już może pomóc ale nie musi.
Jeżeli nic się nie zmieni - zostanie Ci wyszukanie kompetentnego warsztatu zdolnego wprowadzić na nowo parametry nastawne ... .

WAŻNE - wykonaj skan pamięci wszystkich sterowników samochodu - faktyczne źródło problemów wcale nie musi być zlokalizowane w układzie poziomowania ... .

jarmuż napisał(a):
Profil uzupełniłem.


Zauważyłem :d ale nie wiem kto w Wawce mógłby obsłużyć kompleksowo i kompetentnie zawiasy Allroad'a. Może ktoś z klubowiczów coś doradzi ... :?: :?:
Chodzi o to, ze na pneumatykę w tym aucie istnieje kilka "knifów", których ASO oczywiście nie zna :(: i dlatego przydałby Ci się mądry i doświadczony praktyk, a nie przyg.....wy teoretyk ... :-) .


jarmuż napisał(a):
Czy w moim przypadku jest tak samo jak w przypadku Gjdent, tj: uszkodzone przewody ciśnieniowe ??


Nie - gdyby usterka była mechaniczna (wyciek powietrza) nadwozie np. po nocy "leżałoby na glebie". Odczyt pamięci usterek powinien wskazać Ci przyczynę problemu.

jarmuż napisał(a):
Piotruś, czytając twoje posty muszę stwierdzić że znasz się na rzeczy. :d


To tylko pozory ... :oops: :oops: :oops: .

Nie zapomnij dopisać happy-end'u, a gdyby trzeba było - pytaj dalej. Może uda się jeszcze coś doradzić ... :-) :peace:

Grześ - dzięki !!! Jak widać - wszystko zależy od poukładanych (bądź niepoukładanych) emocji. Model auta nie ma tu nic do rzeczy ale ... komu ja to mówię ... :diabel: :diabel: :peace:

:-) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 11:41:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Spoko Piotruś... czuwam :)

A do do warsztatu - niestety nie pomogę - nie znam nikogo kto miałby doświadczenie w tej materii...

Swoją drogą nazywanie postów tak jak się przyjeło na forum ma swój uzasadniony sens! Szukając w wyszukiwarce łatwiej znaleźć dokładne informacje i nie zadawać powtarzających się pytań na forum!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 13:00:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
Swoją drogą nazywanie postów tak jak się przyjeło na forum ma swój uzasadniony sens! Szukając w wyszukiwarce łatwiej znaleźć dokładne informacje i nie zadawać powtarzających się pytań na forum!


Grześ - sorry za OT ale widzę, że muszę to napisać dla pełnej jasności:

1. Bardziej gorącego orędownika prawidłowo nazwanych tematów niż ja - nie znajdziesz (wszystkich obowiązują takie same reguły... ;) ) !!!
2. Podziwiam i szanuję dzieło moderatorów. To konieczny warunek zachowania porządku i kultury na kazdym forum. Nie wyobrażam sobie, żeby Was (modów) nie było - wyrazy szczerego uznania i szacunku (cały czas 101% serio).
3. Niestety w kazdej grupie znajdzie się czarna owca z przerostem fałszywie pojętej ambicji i niezrozumiałą chęcią udowodnienia mi "kto jest tutaj górą". Ja nie mam absolutnie żadnych watpliwości kto jest tym noname moderatorem, permanentnie likwidującym wątki w których biorę udział jeżeli tylko istnieje taka okazja (lub nie istnieje ... ). Nie mam też absolutnie żadnych wątpliwości z jak niskich pobudek rodzi się to gówniarskie zachowanie ... .
4. Nikt mnie nie przekona, że wątek od którego niniejsza dyskusja wzięła swój początek - zniknął z powodu źle nazwanego tematu. To był tylko skutek ale nie przyczyna ... .
5. Gdyby większość modów reprezentowała równie niski poziom jak mój "ulubieniec" - zasypałbym Admina mailami albo zaniechałbym aktywnego udziału na AKP... . Jednak ze względu na to, że w mojej ocenie - zarówno wśród użytkowników jak i moderatorów przytłaczającą większość stanowią ciekawi i godni szacunku ludzie - nie mam problemów ze zignorowaniem garstki wściekłych i mądrych ... ale "inaczej".
I chyba EOT w tym temacie.


:(: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 18:14:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.paź.2007 17:39:55
Posty: 41
Lokalizacja: 3miasto
witam
znalazłem instrukcję kalibracji zawieszenia pneumatycznego w Audi Allroad poprzez VAG-a.
Może się komuś przyda.

http://www.allroadfaq.com/downloads/mods/402_mod.pdf

pozdr

_________________
Audi TT 1,8T Quattro 225KM, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: