.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 23:16:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8, ABH] Leci ze wspomagania...
PostNapisane: 27.lis.2007 17:10:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Panowie mam problem...
Leci mi ze wspomagania (i to całkiem zdrowo). :peace:
Problem polega na tym, że nie wiem jak się za to zabrać.
Usterka zlokalizowana: Leci z gruszki (akumulator ciśnienia??) znajdującej się po lewej stronie, na dole, obok chłodnicy oleju skrzyni biegów.

Możecie podrzucić mi proszę schematy tego układu (Etkę mam u siebie, a walczę z autem u rodziców) i powiedzieć, czy do tej gruszki można kupić jakieś elementy, czy kupuje się całą gruchę i jaki jest jej numer wg katalogu.

Bardzo dziękuję za wszelką pomoc...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 18:08:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Wszelka pomoc nadchodzi :walcz: :):

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 18:17:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Dzięki wielkie :580:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 23:28:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
zachowaj czujność - tam jest (powinno być) zaje...e ciśnienie
zanim odkręcisz przewody wciśnij kilkanaście razy pedał hamulca
sama grucha to kawał żelaza, lecieć może jedynie na połączeniach
obstawiam gumowy powrót do zbiorniczka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 11:40:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Widzę że i ciebie Hevi trafił problem wspomagania.
Ja u siebie wymieniłem już 3 przewody oraz pompę.

EDIT: właśnie się zorientowałem że chodzi o wspomaganie hamulca :D
u mnie padło wspomaganie kiery.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 22:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Teraz to kompletnie zgłupiałem... :/

Jak widzę na rysunku to jest gruszka od wspomagania, ale hamulcow. To właśnie ona się poci strasznie u mnie, ale najlepsze jest to, że ubywa płynu ze zbiorniczka wspomagania ale kierownicy...
Nic już nie wiem... :D


Jeszcze raz...
Gruszka znajduje się po stronie kierowcy, tuż za zderzakiem, zaraz obok chłodnicy oleju skrzyni biegow - w zasadzie w nadkolu, lub tuż koło niego, ale przed przednią osią...
Wygląda jak typowa grucha od Nivo, ale troszkę mniejsza...

Objawy są takie (poza ubytkiem płynu), że po gwałtownym skręcie w jednąstronę mogę wyprostować i czuć przez chwilkę wyraźny opor, żeby przekręcić w drugą stronę - także o slalomie mogę zapomnieć (ale to tylko w przypadku, gdy jest mało płynu, ale jeszcze kontrolka się nie zaświeci)...

Pomożcie to rozgryźć, bo chcę mieć autko, ktrore nie płacze mi na chodnik :peace:
Dzięki wielkie...

Ps. Tak się zastanawiam, czy aby czasem ta gruszka nie ma czegoś wspolnego jednak z regulacją wysokości zawieszenia - jednak ja nie mam czegoś takiego... Ale układ pokrywa się właśnie z regulacją... Muszę sprawdzić, czy nie ma takiej samej z drugiej strony...
Jednak amory mam zwyczajne, bez żadnych olejowych cudow...
A dekoder Vin (jak działał ;) ) pokazał, że Nivo nie ma... :/

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 23:20:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
a jesteś na 100% pewien że to ta gruszka ??? może z któregoś przewodu zacieka na nią ???


tu masz schemat wspomagania, na czerwono zaznaczyłem przewody które ja wymieniłem bo mi ciekły.
Obrazek

Poproś kogoś żeby ci pokręcił kierownicą a sam oblookaj gdzie cieknie, u mnie w pewnym momencie to aż tryskało :D

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 23:24:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
W Twoim modelu gruszka odpowiada za utrzymanie ciśnienia zarówno w układzie wspomagania jak i odpowiada za wspomaganie hamulca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 23:25:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Heveliusz - zbiorniczek do wspomagania jest jeden wspólny a grucha którą opisujesz nie ma nic wspólnego z nivo - jest to grucha od wspomagania jak widać na załączonym obrazku :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 23:26:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
ADAM 12 napisał(a):
W Twoim modelu gruszka odpowiada za utrzymanie ciśnienia zarówno w układzie wspomagania jak i odpowiada za wspomaganie hamulca.


O kurczątko :)
Powiedz proszę coś więcej...
Dlaczego w takim razie ubywa wyłącznie płyn wspomagania??

Sprawdzę to dokładnie i jeszcze popatrzę, czy na nią nie zacieka tak, jak mowił Losiak... :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 23:32:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
ADAM 12 napisał(a):
W Twoim modelu gruszka odpowiada za utrzymanie ciśnienia zarówno w układzie wspomagania jak i odpowiada za wspomaganie hamulca.


nie sądzę (onl heble) :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 23:34:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
http://www.allegro.pl/item270085646_aud ... rucha.html

Tak to wygląda?

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 23:35:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
no wlasnie mi też się wydaje że tam niema nigdzie połączenia w tym układzie.
Wymieniałem u siebie pompę wspomagania i tam były tylko 2 przewody (ten który idzie do przekładni oraz ten co idzie do zbiorniczka).

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 23:36:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Zaczynam kumać... Czyli wspomaganie hamulcow i wspomaganie kierownicy jest na tym samym układzie, niezależnie od płynu hamulcowego wywierającego nacisk na tłoczki??

Jeśli tak, to powoli zaczynam wiedzieć, czego szukać.
Pytanie tylko dlaczego gruszka znajduje się przy opisie wspomagania hamulcow, a przy wspomaganiu nie??

Cytuj:
http://www.allegro.pl/item270085646_audi_100_ak...ienia_grucha.html

Tak to wygląda?


Yes Sir!!
Ale zaznaczam, że ubywa płynu ze wspomagania. Jeśli moje powyższe rozumowanie jest OK, to już wiem czego szukać, a jeśli nie, to nadal nic nie wiem, bo hamulce mam jak brzytwy :) :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 23:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
W tej gruszce gromadzi się właśnie płyn ze wspomagania! W v8 jest wspomaganie hamulca hydrauliczne z pompą dwusekcyjną tak samo jak w 100, 200, 90 2.3 itp (tak mi się wydaje)... Sam miałem z tym masę problemów ale wkońcu doszedłem do ładu...

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 23:56:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Działanie gruszki jest sprawdzić dość łatwo. Zobacz ile razy zaraz po zgaszeniu silnika hamulec będzie miękki (wpomagany) jeśli ok 10 to bardzo dobrze, ok 4 znośnie, 1 raz lub wogóle - nie działa. Nie chcę się mądrować, bo sam się o tym dowiedziałem miesiąc temu ale od kolegów z AKP, więc pewnie wiedzieli co mówią :D

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 00:00:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
http://20v.org/brakprob.htm
http://members.aol.com/c1j1miller/brake.html#Bomb or brake booster


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 18:20:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Losiak napisał(a):
no wlasnie mi też się wydaje że tam niema nigdzie połączenia w tym układzie.
Wymieniałem u siebie pompę wspomagania i tam były tylko 2 przewody (ten który idzie do przekładni oraz ten co idzie do zbiorniczka).


nie sądzę

Obrazek


ale skoro wymieniałeś to nie będę się upierał (może stosowano różne rozwiązania) :peace:

ps. jeśli ten cholerny obrazek się nie objawi to pls napiszcie jak to się robi w chicago :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2007 00:24:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
hmm a może były i trzy :D
to było ze 3 miechy temu, także może zapomniałem :D

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2007 22:48:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 23:37:46
Posty: 35
Lokalizacja: Włocławek / Stavanger
Auto: v8 d11, 100 c4 avant,A6 c5 avant
Cytuj:
Objawy są takie (poza ubytkiem płynu), że po gwałtownym skręcie w jedną stronę mogę wyprostować i czuć przez chwilkę wyraźny opor, żeby przekręcić w drugą stronę - także o slalomie mogę zapomnieć (ale to tylko w przypadku, gdy jest mało płynu, ale jeszcze kontrolka się nie zaświeci)...

Miałem podobnie (bardziej topornie) tylko ilość płynu nie miała znaczenia na zachowanie. U mnie leciała maglownica a dokładnie płyn zbierał się w przestrzeni przykrytej gumą, gdzie łączą się drążki ukł. kierowniczego, płyn przez pewien czas nie wyciekał na zewnątrz. Regeneracja magla ok 450 zł.
Odnośnie pompy wspomagania jeśli masz servotronic na 100% przychodzą trzy przewody. Pompka w środku posiada 6 tłoczków z których 4 podają ciśnienie na maglownicę a pozostałe 2 na ukł. wspomagania hamulców a dokładnie na wspomniany akumulator ciśnienia. Pompka ta daje 160 bar i pasuje (poza kołem napędowym bo to w v8 jest wielorowkowe ) od Audi 100 c3 z silnikami 5 cyl. a z pozostałych wersji nie jestem pewien.
Myślę że u ciebie problem pracy wspomagania powoduje wyciek poprzez zapowietrzanie układu. Układ hamulcowy posiada akukulator ciśnienia który zapewne masz sprawny - bo na pracę hamulców nie narzekasz a razczej na ich wspomaganie.

_________________
V8 d11 4.2 32v (ABH) 1992 280 PS
100 c4 Avant 2.6 (ABC) 1993 150 PS
A6 c5 Avant 2.4 30v (AGA) 1999 165 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: