.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 09:52:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 23:40:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2007 21:12:53
Posty: 23
Lokalizacja: Kraków
A wiec Panowie dołączam do Waszego klubu z dokładnie tym samym problemem:/ Jak narazie krakowskie ASO nie było w stanie mi pomóc, "najlepsi" elektryko-mechanicy również, za to krok po kroku wymieniam poszczególne elementy na nowe.. Może wkońcu przypadkiem trafię na to co trzeba ;) Ale znowu mam iskierkę nadziei - namierzyłem w Krakowie speców od zawieszeń w samochodach 4x4, nawiązałem kontakt i twierdzą, że są w stanie coś zaradzić :]
ps. Tak się zastanawiam czy nie lepiej będzie kupić całe zawieszenie np. z jakiegoś anglika na części i przełożyć - myślę, że wyjdzie taniej :]]

pozdrawiam
owczik

_________________
owczik

................
audi allroad 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 00:03:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 14:50:25
Posty: 80
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
owczik napisał(a):
A wiec Panowie dołączam do Waszego klubu z dokładnie tym samym problemem:/ Jak narazie krakowskie ASO nie było w stanie mi pomóc, "najlepsi" elektryko-mechanicy również, za to krok po kroku wymieniam poszczególne elementy na nowe..

tzn?
jakie sa/byly objawy (bledy /logi) i co juz wymieniles ?

_________________
Audi Allroad 2.7T BES 2002/ Audi Allroad 3.0 BiTDI 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 01:05:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2007 21:12:53
Posty: 23
Lokalizacja: Kraków
SHANDOR napisał(a):
tzn?
jakie sa/byly objawy (bledy /logi) i co juz wymieniles ?


Do tej pory uważałem, że od diagnoz i napraw samochodów są mechanicy - oni się na tym znają bo tym się zajmują a ja się znam na czym innym więc nie bawię się we własnoręczne naprawy. Nie mam więc (jeszcze..) vaga i nie jestem w stanie zczytać logów.. :(
Opiszę może pokrótce jak się wszystko zaczęło i najważniejsze fakty. Problemy zaczęły się jakoś na jesieni, wszystko hulało ładnie aż tu pewnego razu wpadłem w koleiny i zaświeciła się na desce lampka błędu zawieszenia. Odstawiłem na drugi dzień autko do speca - diagnoza: padł czujnik zawieszenia na prawym kole. No to ok, czujnik zamówiony, wymieniony. Ale zacząłem obserwować, że auto już po kilku godzinach kładzie się na prawej przedniej stronie. Po odpaleniu auto wracało do normy. Ale pewnego dnia (był mróz) auto wogóle się nie podniosło! Potoczyłem się więc do mechanika i zostawiłem auto. Diagnoza - sterownik zawieszenia. Sterownik zamówiony, wymieniony. Auto jednak dalej już po kilku godzinach kładzie się na boku (po nocy różnica wysokości wynosi nawet 6-8 cm) do tego teraz po zapaleniu przód podnosi się tak wysoko, że jest 4cm wyżej niż tył (i to na każdym poziomie). Nie wiem czy przy okazji wymiany sterownika mechanik nie sknocił czegoś przy kalibracji zawieszenia. No chyba, że teraz dodatkowo siadło jeszcze coś z tyłu.. Aha, w międzyczasie byłem jeszcze z autem w ASO, mądre głowy siedziały nad nim 2 godziny i wywnioskowali, że wg nich wszystko jest ok i szczelne a gdy się upierałem przy swoim to patrzyli na mnie jak na idiotę, który nie ma chyba innych problemów i sobie coś wymyśla. Podsumowując - jak narazie ok 3 tysiaki w plecy a auto na parkingu wygląda jak kulawy weteran a na drodze jak żuk z 2 worami ziemniaków na pace.

_________________
owczik

................
audi allroad 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 01:26:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:51:32
Posty: 61
Lokalizacja: Beskid Śląski
Tak mi sie wydaje że w Polsce w ASO nie ma naprawde mądrych głów do Allroada. Pogadaj z Piotrusiem a na pewno coś Ci doradzi. Na Allegro znalazłem jakiegoś "szpeca" od zawieszeń pneumatycznych - pisze że aukcja dotyczy naprawy sterownika więc może i na reszcie się znają, link: http://www.allegro.pl/item297054931__au ... prawa.html - może coś Ci to pomoże... Powodzenia w naprawie...

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 23:02:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
kolejny update z wojny stuletniej....

chmury sie rozstapily, slonce oswietlilo na sekunde moj samochod w ASO Rowinski i .... ASO (lub jest to osobista inicjatywa pracownika ASO) zgodzilo sie zamowic czesci do sprawdzenia, czy usunieta zostanie usterka. W przypadku, gdy ciagle bedzie lipa nie zaplace za to :)

tak wiec, mam nadzieje ze ta pozytywna tendencja na dobre informacje sie utrzyma

jutro zakladaja nowe amortyzatory na tyl i bedzie wiadomo czy problem wciaz wystepuje, dam znac

pzdr
dz

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 11:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
samochod odebralem...

- wymieniony miech tylny prawy i amortyzator....
- kolejne 3k pln poszly....

"chyba" wyglada, ze jest lepiej, pisze chyba poniewaz kompresor sie zalacza i faktycznie pracuje z przerwami, ale po ok. 5 min jazdy jego aktywnosc istotnie sie zmniejsza. Fachowcy tlumacza, ze system musi sie ustabilizowac... a poza tym, ze to jest powietrze i przy obciazeniu zawory pracuja, powietrze jest spuszczane i ew. kompresor musi dobijac.... (???)

- panowie fachowcy z ASO tlumacza mi, ze to jest normalne standardowe zachowanie samochodu...., a ja niestety czuje w moczu, ze pierdziela

dlatego mam prosbe do posiadaczy/a allroad z wawy, zeby poswiecili mi 15min. w jakis pogodny wieczor, chcialbym zalogowac zachowanie ich zawieszenia i prace kompresora przy jezdzie. W zamian moge zaproponowac pakiet etanolu :) i szczere podziekowania.

chcialbym to sprawdzic zanim udam sie w podroz na poludnie kraju w miejsce, ktore jest polaczeniem Beskidow i Zywca :)

pzdr
dz

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 11:15:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 14:50:25
Posty: 80
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
dominikzz napisał(a):
dlatego mam prosbe do posiadaczy/a allroad z wawy, zeby poswiecili mi 15min. w jakis pogodny wieczor, chcialbym zalogowac zachowanie ich zawieszenia i prace kompresora przy jezdzie. pzdr
dz


nie ma sprawy, ale po wymianie sprezyn z przodu, bo inaczej jestem nie miarodajny. W sobote po paradniowym postoju zastalem auto padniete na prawy przod. Dwie nowe przednie sprezynki juz czekaja i musze znalezc chwile aby je wymienic.
Jak wymienie to zglosze gotowosc.

Shandor

_________________
Audi Allroad 2.7T BES 2002/ Audi Allroad 3.0 BiTDI 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 02:15:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie mialem juz cierpliowsci do cztania wszytskich postow wiec nie wiem co w nich bylo ale odniose sie do glownego pytania. Allroad to bardzp fajny samochod ale niestety powyzej 150 000 km przebiegu uwielbia dostawac nowe czesci. A teraz informacje dotyczace zawiszeni apneumatycznego.

Pneumatyczna poduszka jest osadzona na amortyzatorze i uszczelniona specialnym uszczelkami pokkrywanymi specialnym preparatem ulatwiajacym uszczelnie jak i zmieszajacym tarcie. Bywa ze poduszki po jakism czasie uszkadzaja sie bo to normalne , jednak czesto po nie do konca dobrej wymianie powietrze ucieka dalej tyle ze niezauwazalnie. To zas prowadzi do szybkiego zuzycia kompresora ktory nadrabijac cisnienie pompuje tak dlugo az osiagnie zbyt wysoka temperature i zostaie odlaczony przez system bezpieczenstwa. Poatarzajace sie opisne epizody prowadza do calkowitego uszkodzenia kompresora a nastepnie ponownego uszkodzenia poduszek. I tak w kolo macieju.....


I teraz dalej. Podniesienie Allroada na podnosniku to nie taka prosta sprawa. Oczywiscie ktos moze powiedziec wjezdzasz i podnosisz auto, Jednak Allroad nie lubi tak bo psuja mu sie poduszki pneumatyczne zawieszenia. Zeby dokonac prawidlowej obslugi naszego ulubienca musimy wprowadzic go w tryb serwisowy. To znaczy ze zanim podniesmiemy Allroad do gory musimy zablokowac system o nazwie " niveau regulierung" :)

Gdy juz wiemy to co wiemy musimy pamietac ze zakres prac zawieszenia w kazdym samochdzie okreslony jest do pewnego kata. Tak wiec zly , nieprawidlowy montaz wahaczy prowadzi do uszkodzenia ich samych a tazke przyspiesza zucycie podueszek zawieszenia pneumatycznego. Nie mowiac juz o tym ze ma to wplyw na sterownosc , bezpieczenstow etc...

Wszystkie samochody maja swoje wady i zalety jednak najwieksza wada sa bledy obslugi technicznej .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 20:16:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2007 21:12:53
Posty: 23
Lokalizacja: Kraków
Lotus napisał(a):


I teraz dalej. Podniesienie Allroada na podnosniku to nie taka prosta sprawa. Oczywiscie ktos moze powiedziec wjezdzasz i podnosisz auto, Jednak Allroad nie lubi tak bo psuja mu sie poduszki pneumatyczne zawieszenia. Zeby dokonac prawidlowej obslugi naszego ulubienca musimy wprowadzic go w tryb serwisowy. To znaczy ze zanim podniesmiemy Allroad do gory musimy zablokowac system o nazwie " niveau regulierung" :)


Witaj Lotus,

Czyli nawet gdy jadę wymieniać koła i chłopaki w warsztacie podnoszą w tym celu auto to należy wcześniej zapodać zawieszeniu tryb serwisowy? Z tego co wiem należy nacisnąć naraz klawisze "up" i "down" i je przytrzymać aż się zaświecą wszystkie poziomy tylko nie wiem czy wyłącza się to w ten sam sposób czy też czeka mnie wycieczka do elektronika żeby podpiął kompa i tryb wyłączył?

ps. Ja z moim "opadaniem" już sobie poradziłem. Pojechałem do dobrego mechesa, zostawiłem auto na 1 dzień i okazało się, że... mam malutką dziurkę w przewodzie pompującym prawy przód. Usterkę usunął i problem jak ręką odjął. Autko stoi równo i nie opada na żadną ze stron, jedynie po kilku dniach postoju siada równomiernie ale już w kilkanaście sekund po otworzeniu samochodu (nawet nie muszę go zapalać) sam się podnosi do odpowiedniego poziomu. A więc chyba wszystko już jest ok..

pozdr,
owczik

_________________
owczik

................
audi allroad 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 10:53:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Tak tryb serwisowy uruchamia sie uzywajac pryzciskow gora doł i w ten sam sposob tez wylacza sie ten tryb.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 10:59:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Lotus napisał(a):
w ten sam sposob tez wylacza sie ten tryb.


Nie tylko. Kilkaset metrów pokonanych z V > 20 km/h również wyłącza tryb serwisowy.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 11:59:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2007 21:12:53
Posty: 23
Lokalizacja: Kraków
Dzięki za odpowiedź, przetestuje to przy zmianie kółek na letnie ;)

_________________
owczik

................
audi allroad 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 23:59:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
witam wszystkich szczesliwych posiadaczy allraod :)

a w szczegolnosci Shandora :) pls daj znac czy moze bedziesz mial jakos w najblizszym czasie chwile abysmy zalogowali twojego cara...

a z innej beczki - o zgrozo - powiem, ze ostatnie dwa poranki moj samochod sam sie opuscil do najnizszego poziomu... sam :((( az boje sie myslec, co to moze byc :): Jak zdiagnozuje dam znac :):

pzdr
dz

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 10:08:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 14:50:25
Posty: 80
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
dominikzz napisał(a):
a w szczegolnosci Shandora :) pls daj znac czy moze bedziesz mial jakos w najblizszym czasie chwile abysmy zalogowali twojego cara...


Ostatnio mialem wieksza masakre z Allroad'em, ale jest szansa ze bede go mial w przyszlym tygodniu. Dam Ci znac.
Shandor

_________________
Audi Allroad 2.7T BES 2002/ Audi Allroad 3.0 BiTDI 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 15:25:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.paź.2007 17:39:55
Posty: 41
Lokalizacja: 3miasto
witam po małej przerwie, w której to postnowiłem wymienić tzw. moduł zaworu - przyczynę występowania u mnie błędów jn. o których pisałem w poprzednich postach a na którą wskazywał SHANDOR
2 Faults Found:
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01400 - Level Control
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
Błędy ustały, jednak zaobserwowałem ciekawe zjawisko: po nocnym postoju w momencie kiedy przekręcam stacyjkę przód mojego auta najpierw opada lekko, a następnie podnosi się z powrotem. O co chodzi...? :galy:
Może to wynik złej kalibracji zawieszenia lub coś w tym rodzaju? Z logów które przeprowadzałem wcześniej do oceny wynikało też że mam dosyć słaby kompresor....
pozdrawiam
Jacek

_________________
Audi TT 1,8T Quattro 225KM, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 14:35:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Otuż Shandor ja mam takie podejrzenia co do Twojego obszernego elaboratu z poprzedniej strony n/t niepotrzebnego pompowania przez pompę przy zamkniętym zaworze akumlatora czego skutkiem było chwilowe zwiększenie się ciśnienia w układzie a następnie powrócenie do stanu zbliżonego do wcześniejszego.

Mianowicie...
W akumlatorze nie ma czujnika cisnienia więc jedynym elementem monitorującym ciśnienie jest czujnik na płycie zaworowej. Rzeczywiście zawór do zbiornika może otwierać się w krótkim czasie tak że nie załapie się on na sample ratio więc nie zostanie zarejestrowany.
Moje przemyslenia:

Kompresor pracuje przy zamkniętym akumlatorze ciśnienia zwiększając ciśnienie jedynie w układzie. Gdy ciśnienie osiągnie 16barów (w przypadku posiadania sprawnej pompy) kompresor się wyłącza. Otwiera się na bardzo krótko zawór w zbiorniku czego logi nie uchwycą (bo ciśnienie wyrównuje się momentalnie). Po tej operacji ciśnienie w układzie i akumlatorze jest zbliżone (przez moment identyczne) U mnie wynosi ono w zależności od temperatury 7-10barów. Wniosek płynący z tego mówi że może takie ciśnienie utrzymujące się przez dłuższy czas jest bezpieczniejsze dla instalacji i ciśnienia rzędu 16 barów są tylko chwilowe w celu napełnienia układu.

Oczywiście moge się mylić ale wydaje mi się to bardzo prawdopodobne.

Do kolegi z poprzedniego postu. U mnie zawieszenie zachowuje się różnie w zależności od temp ale przy podnoszeniu też troszke się opuści i dopiero zrywa do góry :)

Pozdrawiam!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 16:12:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 14:50:25
Posty: 80
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
Stamlej napisał(a):
Mianowicie...
W akumlatorze nie ma czujnika cisnienia więc jedynym elementem monitorującym ciśnienie jest czujnik na płycie zaworowej. Rzeczywiście zawór do zbiornika może otwierać się w krótkim czasie tak że nie załapie się on na sample ratio więc nie zostanie zarejestrowany.
Moje przemyslenia:

Kompresor pracuje przy zamkniętym akumlatorze ciśnienia zwiększając ciśnienie jedynie w układzie. Gdy ciśnienie osiągnie 16barów (w przypadku posiadania sprawnej pompy) kompresor się wyłącza. Otwiera się na bardzo krótko zawór w zbiorniku czego logi nie uchwycą (bo ciśnienie wyrównuje się momentalnie). Po tej operacji ciśnienie w układzie i akumlatorze jest zbliżone (przez moment identyczne) U mnie wynosi ono w zależności od temperatury 7-10barów. Wniosek płynący z tego mówi że może takie ciśnienie utrzymujące się przez dłuższy czas jest bezpieczniejsze dla instalacji i ciśnienia rzędu 16 barów są tylko chwilowe w celu napełnienia układu.

Oczywiście moge się mylić ale wydaje mi się to bardzo prawdopodobne.


Możesz mieć racje, ale nie w pełni - brawo za próbę logicznego analizowania problemu. Na logach czasem widać po wyłączeniu pompy otwarcie zaworu zbiornika co potwierdzało by Twoją hipotezę, aczkolwiek nie do końca. Mianowicie układ czyli pompa + przewód + zawór maja wielokrotnie mniejsza objętość niż zbiornik, wiec z uwagi na różnicę objętości ciśnienie w zbiorniku będzie dużo mniejsze niż w układzie (listwie np 16bar). Trzeba by podpiąć manometr do zbiornika i porównać jego wskazania z odczytem na listwie, aby znać rzeczywista wartość ciśnienia w tymże.

Mnie zastanawia głownie inna sprawa- jakie jest kryterium załączenia pompy. Zapewne ciśnienie, ale na wszystkich logach które analizowałem ciśnienie przed załączeniem jest inne- 3 do 8bar????? I co to jest za ciśnienie w zaworze czy w zbiorniku?? Wg SSP co 6 min następuje pomiar ciśnienia w zbiorniku, ale nie widać tego na logach??

Lubię rzeczowe konstruktywne dyskusje...

Pozdro
Shandor

_________________
Audi Allroad 2.7T BES 2002/ Audi Allroad 3.0 BiTDI 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 18:25:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Tutaj trzeba zadać sobie pytranie czy zmiana objętości prowadzi do liniowej zmiany ciśnienia. Jeżeli tak to moja hipoteza rzeczywiście ma dużą dziurę. Szukałem odpowiedzi na to pytanie ale moja ciamnota/głupota/braki w edukacji nie pozwoliły mi zuyskać jednoznacznej odpowiedzi. Musi ktoś się wypowiedzieć w tej kwestkii czt np. podwójna zmiana objętości tej samej ilości moli gazu prowadzi do podwójnej zmiany ciśnienia.

Pozatym musimy pamiętać że akumulator nie jest pusty w momencie dopompowywania! Nie może on mieć niższego ciśnienia niż to które panowało w listwie w momencie załączenia kompresora. Ponieważ gdy akumlator jest szczelny jedyną drogą ucieczki ciśnienia jest zawór. Pozatym kompresor nie musiałby się załączać (pomijam dziwne stany kiedy kompresor załącza się np. przy 8 barach) ponieważ ciśnienie w momencie otwarcia zaworu "reservoir valve" powodowało by wzrost ciśnienia w listwie. Jeżeli było by inczaczej zmieniało by się ono skokowo powodująć dziwne zapisy w logach co napewno możnabyło by wychwycić.
Cały ten wywód po to aby uwidocznić fakt że ciśnienie w akumlatorze jakieś jest (np. rzędu 3 bary)

Czyli gdy kompresor pompowałby do 16 barów i gdy zawór otwierałby się to nie następowała by zmiana objętości w stylu tu jest 5dm3 pod ciśnieniem 16barów a tu 100dm3 z ciśniniem atmosferycznym i następuje wyrównanie.

Tu można rozważać inny przypadek:
dopompowanie ze stosunkowo niewielkiej objętości z dużym ciśnieniem kilka/kilkanaście razy większej objętości z mniejszym ciśnieniem ale także znacznie większym niż atmosferyczne.

A teraz tak na chłopski rozum: Kiedy pompujemy oponę kompresor podaje cały czas jednakowe ciśnienie (mówię tu z dużym uproszczeniem ponieważ duży kompresor np. taki jak jest na stacjach benzynowych lub w serwisie opon będzie zapewniał praktycznie stałe ciśnienie a malutki będzie szybko tracił je i będzie starał się je uzupełnić w miarę możliwości)

Czyli z tego wynika że kompresor cały czas "tak samo szybko pompuje" naszą hipotetyczną oponę. Sciślej mówiąc podaje jednakową ilość cząsteczek powietrza w równych interwałach (odstępach) czasu. (co też jest uproszczeniem bo prawdę mówiąc w pierwszej fazie kiedy pompuje do pustej opony, ciśnienie w niej nie stawia oporu, w odróżnienieu do momentu gdy ciśnienie w oponie jest już znacznie większe niż atmosferyczne kiedy stawia ono już opór kompresorowi na naszej hipotetycznej stacji ;) )

I teraz prześledźmy w jaki sposów pompuje się nasza opona:
na początku praktycznie ciśnienie nie wzrasta
po pewnym czasie zaczyna wyrażnie aczkolwiek powoli rosnąć
i gdy osiągnie ciśnienie np. 2 atmosfery dopompowanie do 2.2 czy 2.3 następuje w momencie.

Czyli wzrost ciśnienia mogła by przedtawiać jakaś krzywa wykładnicza. Pamiętajmy że cały czas dopompowwujemy w miarę jednakowe ilości powietrza w równych odstępach czasu!

Czyli zgodnie z powyższym tokiem myślenia przy w miarę wysokich ciśnieniach niewielka zmiana ilości cząsteczek w danej objętości powoduje szybką zmianę ciśnienia natomiast przy niskich ciśnieniach ptoces ten będzie przebiegał powoli.

Można iść dalej i wysunąć wniosek że ciśnienia rzędu 3-5-8 barów zaliczają się do cisnień "szybko rosnących" (skoro ciśnienie 2 bary w oponie już tak mają) więc wyrównanie ciśnień z układu o znacznie wyższym Ciśnieniu 16barów ale mniejszej objętości (bo musimy dać małą ilość cząsteczek) mogło by spowodować wzrost ciśnienia z 3-5 barów do tych 8-10 które utrzymuje się po wyłączeniu kompresora :)

Ale napotałem... Przepraszam jeżeli plotę bujdy niestworzone ale wydaje mi się że coś w tym może być :diabel:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 21:51:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Potwornie to skomplikowalisce bracia :)

To tylko sprezone powietrze ... ale debata to debata wiec chetnie sie wlacze. Mam tylko prosbe , dwie sprawy :

1. Ktore kanaly bloku wartosci mierzonych analizujecie ?
2. Czemu sluzy analiza stosunku cisnien w waszych postach?

Pytam bo nie chce sie wlaczyc do dyskusji jak urwany z ksiezyca , ale ze mam w moich klimatach warsztatowych kilka Allroadow w regularnej obsludze to moze czegos sie dowiem od was , albo wy dowiecie sie odemnie. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 22:49:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Kolego Lotus więc tak:
- analizujemy oczywiście błędy w sterowniku z wiadomych przyczyn których zapewne Tobie wyjaśniać nie muszę :peace:
- analizujemy kanały 4,6,7 czyli:
4) odchyłki od poziomu (które mogą być spowodowane różnymi pożądanymi i nieporządanymi czynnikami np. nachyleniem jezdni ;P więc trzeba umieć połączyć to z innymi objawami)
6) temp. kompresora, ciśnienie z czyunika na płycie zaworowej, stan zaworu w akumlatorze (zamknięty/otwarty) i stan pompy (praca/spoczynek)
7) stan zaworów w poczszególnych miechach (zamknięty/otwarty)

Skupiamy się na temp kompresora, momentach załączenia (jakie ciśnienie ewentualnie inne przyczyny jej załączenia), stanu zaworów, różnic poziomów. Analiza służy zgłębieniu tajników pracy zawieszenia, wykryciu/zapobiegnięciu usterkom i ewentualnie wyeliminowaniu ich. Polecam zagłębić się w ten temat od A do Z - dużo Ci się rozjaśni :peace: Pozatym z chęcią się czegoś od Ciebie dowiemy kolego Lotusie - może wniesiesz kilka ciekawych uwag/wskazuwek do naszej dyskusji :d
Tak ode mnie - Lotus dodaj sobie zdjęcie (jakikolwiek obrazek - Avatara) Będziesz lepiej rozpoznawalny i zyskasz na wyrazistości :) Kolega Shandor dzisiaj tak zrobił i od razu nie ten człowiek ;) - Polecam :peace:

Teraz czekam z niecierpliwością na ripostę Shandora w sprawie ciśnień :diabel:
Pozdrawiam!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: