.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 22:14:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 00:11:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Widze wiec ze kieruje wami wyzsza idea :)
Obawiam sie jednak ze rozwazania nie przyniosa oczekiwanych efektow , przynajmniej dotczacych jakiejkolwiek profilaktyki seriwsowej ktora mogla by zminimalizowac prawdpodobienstwo awarji.

Moim zdaniem wyglada to tak:

Uklad regulacji pneumatycznej jest takim samym ukladem jak kazdy inny i jak kazdy inny im wiecej pracuje tym bardziej sie zuzywa. Najwiecej wiec pracuje na drogach polskich z czym napewno sie zgodzicie. Ciagle zmiany predkosci , nierowna droga powoduje ze sterownik reaguje regulacja. Kazde obnizenie zawieszenia wiaze sie z uruchmieniem zaworow , a kazde podniesenie zawieszenia uruchamia zawory i dodatkowo kompresor. Gdy dodamy do tego zasolone drogi w okresie zimowym zrozumiemy szybko ze nie wiele da sie w takiej sprawie zrobic.

Mysle ze zdecydowana wiekszosc usterek tego systemu zaczyna sie od przednich poduszek pneumatycznych ktore niszczy korozja powastala na amortyzatorze. Wszelkie mniejsze lub wieksze dzury powstaja w dolnych partjach tych poduszek co powoduje w pierwszej fazie wydluzona prace kompresora. Zeby system dzialal poprawnie cisnienie w akumulatorze musi byc utrzymane na prawidlowym poziomie , a wszelkie braki uzupelnia komprsor. Kompresor im starszy tym mniejsza wydajnosci i tym samym wydluzony czas pracy a co z atym idzie wyzsza temperatura kompresora. Maleje takze zdolnosc absorbcyjna kompresora wiec zwieksza sie wigotnosc w ukladzie co niszczy zawory.

Z mojego doswiadczenia jedyna dobra rzecza jaka mozna zrobic dla auta z pneumetycznym zawieszeniem to wychwytywac mozliwie szybko opznienia w regulacji , czyli opznienia w podnoszeniu. A takze obserwowac roznicy wysokosci zawieszenia dla kazdego z kol. Tylko na ile sie to przyda jesli czytam na forach ze ciagle malo kto potrafi postawic trafna diagnoze. Tak jak w tym przypadku powzyej , gdzie wlascicel wydal pieniadze na sterownik co nie przynioslo zadnych efektow.

Jesli moge cos doradzic z mojego punktu widzenia to przedwszystkim nalezy sie skoncentrowc na prawidlowym montazu podusek pneumatcznych. A dokladnie chodzi o uszczelnienie pomiedzy poduszka i amortyzatorem. Jak pisalem w regularnej obsludze mam kilka Allroadow ktore jezdza dobrze , ale gdy przyjechaly poraz pierwzy zamiast uszczelek mialy wiory na amortyzatorach. Sadze ze jesli w pore wychwyci sie taki blad pozowli to przedluzyc zywotnosc calego sysetmu. Pod warunkiem ze znow nie zostanie powielony blad montazu. Powinnismy zwrocic uwage ze nieszczelnosc wewnatrz poduszki jest najtrudniejsza do zlokalizowania.


To co napisalem nadal nie swiadczy o tym ze system bedzie dzialal wiecznie, nawet po najrwniejszych drogach i przy najlepszywm serwisie bedzie mial awarje bo jest oblizony na pewien okres i nie ma sily zeby poduszka utrzymujaca ciezar nadwozia nie rozszczenila sie predziej czy pozniej ,jak i nie ma mozliwosci zeby kompresor ktory spreza pozietrze nie stracil swoich wlasciwosci :)

Jak wiemy poduszki zdrozaly o 100 % , byc moze dzieki temu beda lepsze i zmniejszy sie awrycjnosc poniewaz naprawde uwazam ze dotychczasowe rozwiazanie bylo bardzo slabe chociaz wytrzymuje tle o ile . Zeby dac obraz sprawie w ostatnim Allroadzie montowaismy poduszke przednia w polowie uieglego roku. W zeszlym tygodniu podczas pzregladu olejowego , pracownik zauwazyl ze napoduszce sa pierwsz ebardzo wyrazne slady uszkodzen powierzchni gumy zwiazane z korozja amortyzatora. Mozna to oczywiscie wyczyscic , ale co z tego ... Poduszka poki co ma gwarancje i gdyby ulegla uszkdzeniu mozna ja reklamowac. Tyle ze tu rozprawamy na temat nie gwarancji , a przyczyn..


P.S

Nie odnosilem sie do blokow wartosci mierzornych poniewaz pytanie o kanaly z ktorych korzytsacie mialo mi dac obraz zaawansowania diagnostycznego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 00:47:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Sprawdzasz nas? ;)
Zgodze się z Tobą Lotusie że znaczna większość problemów zaczyna się przez nieszczelności w układzie. zlanie tych problemów powoduje dalsze i w ten sposób błędne koło się zamyka.
Ale ten wątek koncentrował się na początku na niesieniu doraźnej pomocy klubowiczom którzy byli w potrzebie. Dzięki temu nasuwani byli na właściy trop i mieli jakiś oreż w walce z autem i mechanikami :)
Poźniej temat przerodził się w dyskusję bardziej teoretyczne i dobrze :) zgłębiamy z Shanonem tajniki pracy układu co może przyczynić się do mozliwości stawiania bardziej trafnych diagnoz bądź poprostu chęci poznania :diabel: Proponuję żeby dyskusja toczyła się dalej i żeby każdy kto ma coś konstruktywnego do powiedzenia się wypowiadał. Może stworzy się topic o zawieszeniu godny tematu o diagnostyce? ;) Ale to tylko takie mżonki :):
Dzięki za odpowiedzi a z tym avatarem drogi Lotusie mówię poważnie :peace:
Czy jeżeli mam rdzę na dolnych metalowych częściach miechów to zastosować zaawansowany przyrząd disgnostyczno serwisowy czyli szcotkę druciankę i wyczyścić tą rdzę? Może profilaktyczne smarowanie miechów "w głębi" i kilkurazoew podniesienie/opuszczenie auta" poprawiało by szczelność i kondycję uszczelnienia poduszki? Jak sądzisz Panie L. :D

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 10:11:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 14:50:25
Posty: 80
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
Stamlej napisał(a):
Tutaj trzeba zadać sobie pytranie czy zmiana objętości prowadzi do liniowej zmiany ciśnienia. Jeżeli tak to moja hipoteza rzeczywiście ma dużą dziurę. Szukałem odpowiedzi na to pytanie ale moja ciamnota/głupota/braki w edukacji nie pozwoliły mi zuyskać jednoznacznej odpowiedzi. Musi ktoś się wypowiedzieć w tej kwestkii czt np. podwójna zmiana objętości tej samej ilości moli gazu prowadzi do podwójnej zmiany ciśnienia.

Pozatym musimy pamiętać że akumulator nie jest pusty w momencie dopompowywania! Nie może on mieć niższego ciśnienia niż to które panowało w listwie w momencie załączenia kompresora. Ponieważ gdy akumlator jest szczelny jedyną drogą ucieczki ciśnienia jest zawór. Pozatym kompresor nie musiałby się załączać (pomijam dziwne stany kiedy kompresor załącza się np. przy 8 barach) ponieważ ciśnienie w momencie otwarcia zaworu "reservoir valve" powodowało by wzrost ciśnienia w listwie. Jeżeli było by inczaczej zmieniało by się ono skokowo powodująć dziwne zapisy w logach co napewno możnabyło by wychwycić.
Cały ten wywód po to aby uwidocznić fakt że ciśnienie w akumlatorze jakieś jest (np. rzędu 3 bary)

Czyli gdy kompresor pompowałby do 16 barów i gdy zawór otwierałby się to nie następowała by zmiana objętości w stylu tu jest 5dm3 pod ciśnieniem 16barów a tu 100dm3 z ciśniniem atmosferycznym i następuje wyrównanie.


Byl kiedys taki gosc o nazwisku Clapeyron ( wspomniany juz w tym watku), ktory wymysli rownanie stanu gazu (moze tez mial pneumatyczne zawieszenie???):

PV=nRT

gdzie:
P - ciśnienie,
V - objętość,
n - liczba moli gazu (będąca miarą liczby cząsteczek (ilości) rozważanego gazu),
T - temperatura (bezwzględna), T [K] = t [°C] + 273,15
R - uniwersalna stała gazowa: R=NAk, gdzie: NA - stała Avogadra (liczba Avogadra), k - stała Boltzmanna, R=8,314 J/(mol*K).

Operujac powyzszym rownaniem i zakladajac ze mamy dwa zbirniki (w naszym przypadku zbiornik cisnienia oraz uklad) o znanych cisnieniach P1 i P2 oraz objetosciach V1 i V2 mozemy wyliczyc cisnienie po ich polaczeniu przy zalozeniu ze nie ma wymiany ciepla z otoczeniem (nasz przypadek). Czyli banalne zadanie z fizyki (8 klasa podstawowki)

PV=nRT
Zalozenia
V3=V1+V2
n3=n1+n2

Dane: P1, P2, V1, V2,
Szukane P3

Czyli
V3=V1+V2

n3RT/P3= n1RT/P1+ n2RT/P2

P3=n3RT/( n1RT/P1+ n2RT/P2)

P3= (n1+n2)RT/( n1RT/P1+ n2RT/P2)

P3=(P1V1+P2V2)/(V1+V2)

Podstawiajac nasze dane:
P1=16bar ( cisnienie w ukladzie)
V1= 0.5 dm3 (jezeli nie mniej bo ta objetosc to osuszacz + przewod fi1.5mm dlugosci 30cm+ zawor) objetosc ukladu
P2= 3 lub 8 bar ( cisnienie poczatkowe w zbiorniku)
V2= 6.5dm3 (objetosc zbiornika wg Audi)

Wychodzi ze cisnienie z naszym zbiorniku wg hipotezy zaproponowanej przez Stamlej'a wyniesie odpowiednio:

Przypadek 1:
w ukladzie 16 bar, w zbiorniku 3bar
cisnienie wzbiorniku wzrosnie do 3.92Bar

Przypadek 2:
w ukladzie 16 bar w zbiorniku 8bar
cisnienie wzbiorniku wzrosnie do 8.57Bar

Wg powyzszysz obliczen teoria Stamlej'a nie ma wiekszego sensu..., ale szukajmy dalej. Jak mi sie uda to w weekend podlacza manometr do zbiornika i zobacze co sie dzieje.

Czaly czas pozostaje pytanie zasadnicze . Kryterium startu pompy??????

Lotus: Piszesz rzeczy oczywiste dla kazdego, kto chociaz troche zglebil zawias pneumatyczny Allroad'a, ale NIC NIE WNOSZACE do tej dyskusji ...

Pozdro
Shandor

_________________
Audi Allroad 2.7T BES 2002/ Audi Allroad 3.0 BiTDI 2013


Ostatnio edytowano 04.mar.2008 14:15:59 przez SHANDOR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 12:37:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
No właśnie... Liczyłem i myslałem nad tym wczoraj :/ Dlatego pisałem na początku że moje braki w wykształeceniu lub ciemnota ;) nie powoliły znaleźć jednoznacznego rozwiązania. Ale wyjaśnij mi głupi przykład z oponą bo nie daje mi to spokoju. Według empirycznego doświadczenia powinno być to słuszne. Oczywiście nie bronię mojego toku myślenia bo był on czysto abstrakcyjny i stworzony na potrzeby tego wątku i jeżeli ktoś wymysli coś odpowiedniego przyjmę to za pewnik :)
Możliwe że w trakcie pompowania zawór otwiera się kilka razy. Kurcze jak tylko dasz radę to podepnij mannometr :) Więcej się nam wtedy wyjaśni.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 14:16:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Witam.
Wykonałem dzisiaj logi zawieszenia.
Wczoraj wieczorem zostawiłem auto na poziomie 1 i rano przód leży, prawa strona była niżej niż lewa. Po przekręceniu kluczyka przód sie dosyć szybko wyrównał do poziomu 1. Błędó brak( skasowałem je wczoraj był 01400 i 01772)
Podłączyłem Vaga i start(odpaliłem auto) Pompa się załączyła, aczkolwiek na Vagu nic się nie pojawiło o włączonej pompie. Załączyłem poziom 2 i trwało to bardzo długo, widać to na logach.
A później 3 poziom i ta sama sytuacja.

Obrazek

Wyruszyłem w trase. Auto automatycznie zmieniało poziomy i zakończyłem na 3.

Obrazek

Następna próba to zmieniłem vaga na 4.09 opuściłem na 2i jazda a po "marker" zmieniłem na 3.

Obrazek

Co o tym myślicie? Czy jeżeli jedna poducha przepuszcza to cały przód by opadał? Czy może to tylko moduł zawieszenia? Pompa pracuje dośc głośno, słyszę ja jak się załacza i jak chodzi.
Dzięki i pozdrawiam z wietrznej Irlandii :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 18:45:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Wiesz co mam szatański plan. Nie wiem czy zostanę zbesztany czy nie ale chodzi mi to od dłuższego czasu po głowie.
Skoro i tak prawa poducha do wymiany to można by spróbować ją przywrócić do życia. Nie wiem czy ma jakikolwiek sens to ale:
- podnieś się na 4 i zablokuj zawieszenie
- podnieś auto i zdejmij koło
- dokładnie wyczyść poduchę (najlepiej pod ciśnieniem i jakimś detergentem)
- wysusz i zapodaj smaru silikonowego najwyżej jak dasz radę
- załóż koło i opuść się na 2 i pobuujaj autem. Przejedź kilka km i soataw auto na noc. Zobaczymy czy coś pomogło :)

Jeżeli nie ma dziur w poduszcze to może uszczelnienie się poprawi?

Takie moje eksperymenty :)

Możecie besztać oczywiście :peace:

Z logów można wyczytać że pompa dostaje w d..pę. Na pierwszym pomimo że VC nie pokazuje że pompa działa widać to po temperaturze! Chodzi cały czas i zagrzała się do ładnych 78*C i pewnie dalej by szło w górę jakby log się nie kończył. Być może przez to że logowałeś trzy grupy naraz sample ratio wzrosło i vag nie zarejestrował tego "drobnego" faktu. Na trzecim logu też według mnie widać że pompa za często pracuje.
Ale z nią to raczej nie jest aż tak żle bo dobre ciśnienie nabija więc jeżeli w porę zajmiesz się miechem to pewnie ją uratujesz. Według mojej subiektywnej opinii pompa głośno chodzi kiedy słyszysz ją podczas jazdy z rozciągniętą roletą ale nie nasłuchujesz jej specjalnie. Pykanie w stylu kompresora jest naturalne - przecież to też jest kompresor :) (Piotr kiedyś opisywał to zjawisko).
Myślę że przez uszkodzenie jednego miecha może opadać cały przód.

Błąd 01772 może mieć genezę w podnoszeniu auta bez trybu podnośnika. Jeżeli nie nastąpi uszkodzenie układu prawdopodobnie będzie to błąd jednorazowy który po skasowaniu zniknie.

Pozdr.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 01:45:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
no to najpierw zrobię test "woda + mydło" i zobaczymy co wyjdzie...
A dlaczego auto opuszcza się tylko na pierwszych dwóch poziomach? Wczoraj zrobiłem eksperyment -postawiłem go na pierwszym i wprowadziłem w tryb "podnośnik" to też po nocy przód siadł.
W Weekend do pracy.
Pozdrowienia :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 08:27:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ława napisał(a):
A dlaczego auto opuszcza się tylko na pierwszych dwóch poziomach?


Bo taka już uroda tych poduszek, że w początkowej fazie nieszczelności samochód opada tylko "z niektórych" poziomów. Prawdopodobnie - po podniesieniu na poziom trzeci "dziura" w poduszce "zasklepia się" na tyle (jeszcze) skutecznie, że powietrze nie uchodzi.
Podobnie jak przebita opona bezdętkowa - jeśli dziurka jest malutka - czasem traci ciśnienie, a czasem go nie traci ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 11:02:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jakby wyszło że jest szczelne to zwróć uwagę na przewód ciśnieniowy do poduchy czy nie jest gdzieś uszkodzony.
No i czekamy na relacje z operacji smar :peace:
Piotrze a po jaki mczasie auto może się zamo podnieść? Ja u siebie nie zauważyłem nic podobnego. Wręcz czasem jak wsiądę to na chwilę (2-3 sekkundy) zamiga mi dioda że auto podnosi się na 2.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 11:36:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Z tą migającą diodą to u mnie jest podobnie. Auto postoi kilka godz. na 2 poziomie i jak wsiadam i odpalam to mruga kilka sekund(bez kompresora).
Mówie o diodzie wskazującej 2 poziom, nie o diodzie podnoszenia.

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 12:16:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dokładnie jak ława powiedział :peace: U mnie to samo. Czasem się tak zdarzy.

Update:
Ja proponuje małą AKPowską akcję Allroadowców:
niech każdy po całonocnym postoju i zostawieniu auta na 2 zrobi logi. Tak 10 minut jazdy. Mielibysmy zbiór różnych przypadków, logi porównawcze ze sprawnych aut i całą masę materiału. Co Wy na to?

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 23:52:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
hej

ja jestem bardzo za wyproduowaniem logow, sam sie kazdego dnia zastanawiam czy to normalne, ze prawie zawsze po przekroczeniu 50km/h zalacza mi sie kompresor.....

pzdr
dz

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 10:43:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Zróbmy i będzie materiał do analizy. Ja porobię ale dopiero na przyszły tydzień się wyrobię. Z logami wielu użytkowników rozwiejemy sporo wątpliwości :peace: Tylko trzeba ujednolicić metodę pomiarów.
Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 12:55:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
hej

jako ciekawostke podam link do forum z jueseja, generalnie problemy te same co my maja i podobnie jak my za cholere nikt nie wie do konca co robic... :(

natomiast jako jeszcze wieksza ciekawostke powiem, ze znalazlem posty na temat wulkanizowania poduszek.... :d

http://forums.audiworld.com/allroad/msgs/229344.phtml

pzdr
dz

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 14:10:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Co z tą wulkanizacją? Daj namiary....

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 23:31:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ława robiłeś operację? :)
Ja rano idę robić logi zawieszenia. Chyba że mnie zaraz zbierze ale wyspałbym się w sumie wreszcie :):

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 22:48:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Nierobiłem dzisiaj... Zrobiłem tylko zmiane oleju dziś i zabrakło czasu na coś więcej :/ ( wczoraj wodeczka i dzisiaj skutki uboczne tego... ) .Jutro rano zrobie te logi po porannym rozruchu). A "operacja poduszki" na później w tym tygodniu...

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 13:31:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
A więc.... :(
Prawa przednia poducha przepuszcza na dolnej części na zgięciu przy poziomach 1 i 2. Zlokalizowałem 3 miejsca gdzie występowały bąbelki, najbardziej przepuszcza na zgięciu od strony silnika... :(.
A więc jaki plan?
1. Plan Stamleja z "Operacją smar". Jeżeli tak to:
- czy nie trzeba by było tego robic na poduszcze bez cisnienia w środku( odłączyć wężyk i podeprzeć amortyzator od dołu żeby poducha była w jednym miejscu)
- na którym poziomie 1 , 2 czy może 3?
- jaki środek użyć do tejże operacji?

2. Kupić poduche, byłem się pytać i mam dostać zniżkę 12.5 % jeżeli się zdecyduję (koszt 730 euro +vat i do tego uszczelki za 40euro)

Jeżeli poducha do wymiany potrzebowałbym opis całej operacji z Bentyley'a, jak ktoś posiada to prosiłbym na maila. Jeżli nikt nie ma to zdecyduję się na zakup Książki ( i tak się przyda w przyszłości :) )

Pozdrawiam ze smutnej Irlandii... :(

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 16:59:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Może załatwię Ci coś z bentleya. Ale opis wymiany FOTOSTORY jest w temacie o zawieszeniu w allroadzie http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=75011

Co do smaru silikonowego to możesz sobie odpuscić. Głupia była tamta rada - przy pisaniu tematu sobie to uzmysłowiłem. :/

Zastanawiam się czy wulkanizacja poduszki nie była by sensownym wyjściem. Zrób fotkę albo zaznacz na rysunku z tematu o zawiasie miejsce gdzie przepuszcza.
Przecież nie zaszkodzi taka operacja a według mnie szanse są duże :)

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Ostatnio edytowano 22.mar.2008 17:36:21 przez Stamlej, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 17:08:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Właśnie przeczytałem ten opis wymiany przednich poduch... Dzięki Stamlej...

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: