.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 01:24:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 17:20:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Spoko - nie ma za co dziękować :peace: Po to napisałem - ciesze się że ktoś już skorzystał :diabel:

Lawa - co do operacji smar:
- tak na spuszczonym miwchu i podpartym samochodzie
- Poziom na którym masz robić zależy gdzie jest dziura. Jak nisko to na 2-3 a jak wysoko to na 4. Najlepiej zrób zdjęcie albo ten rysunek przuć na fotosika...
- ja sporóbowałbym naprawdę z wulkanizacją - porządna duża elastyczna łatka REMA TIPTOP - czysta zmatowiona guma i według mnie powinno pomóc.

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 14:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Problem w wulkanizowaniu poduszki bedzie taki że przepuszcza ona w kilku miejscach. I łatka by musiała mieć długość około 12-14 cm, a później w momencie schodzenia na niższe poziomy zawieszenia, by się podwijała pod poduszkę... Jestem ciekawy czy na dłuższą mete "łatka" by wytrzymała w takich warunkach pracy ...
Po świetach bedę kombinował, może spróbuję kupić poduchy z US'ej, aczkolwiek sam nie wiem czy bedą one tak samo wytrzymałe jak te z "Audi Service"... :(
:diabel: Pozdrawiam i Smacznego Jajka... :peace:

EDIT:

Przeglądając AudiWorld forum natknąłem sie na ten temat
http://forums.audiworld.com/allroad/msgs/230194.phtml
o naprawie kompresora dzięki puszce po piwie i zadziałało... :d

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 15:19:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dobre :peace:
Dorzucam do tutoriala :D
A co do łątek to możesz zastosować kilka mniejszych albo jedną długą - są takie dostępne. Kiedyś w rowerze łątałem łatką o długości 10cm i szerokości około 3-4cm.

Ława jak nie sprawdzi się wulkanizacja to nic nie stracisz. Wtedy kupisz miech. A taki eksperymencik nie zajmie duiżo czasu (muślę że około godziny całość pracy) a efekty mogą być olśniewające.

Pozdr! :)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 21:03:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.paź.2007 17:39:55
Posty: 41
Lokalizacja: 3miasto
Witam. Właśnie wykonałem próby reanimacji moich uszkodzonych poduszek za pomocą ich wulkanizacji produktem firmy Rema TipTop - czyli łatki + klej. Niestety moje oczekiwania nie przyniosły rezultatów :/ . O ile łatka jest na tyle plastyczna żeby się podwinąć wraz z opadającą poduchą to niestety sama łata nie trzyma i powietrze przedostaje się na zewnątrz na krawędziach łaty czyli wędruje sobie pod łatą i wychodzi tam gdzie ona się kończy.
Pozdr

_________________
Audi TT 1,8T Quattro 225KM, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 22:25:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
O właśnie... też nad tym rozmyślałem jaki przyniesie to efekt( jeżeli przyniesie)...
A więc wyjaśnione...
Ja będę próbował z USA na
http://www.genuinevwaudiparts.com/partl ... eid=214407
Napisałem do nich i nie ma problemu z wysyłką poza "stany" cena 500$$$ + przesyłka ( nie wiem ile ale w ciągu najbliższych tygodni bedę wiedział)
Pzdr... :)

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 23:21:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
No niestety wulkanizacja łatkami odpada :/

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2008 13:27:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
HA HA...
Moja przednia prawa poducha zreanimowana. Od dwóch dni auto stoi na 1 i 2 poziomie i nic. Żadnego kucania.
AudiWorld.com to jednak studnia wiedzy( tak samo jak AKP :peace: )
Opis całej procedury tutaj...
http://forums.audiworld.com/allroad/msgs/218795.phtml

A oto środek którego użyłem...
http://cgi.ebay.co.uk/SLIME-INNER-TUBE- ... 286.c0.m14

Operacja trwała może z 20 min. Ustawiłem auto na poziomie 1.Ustawiłem zawieszenia w pozycji "PODNOŚNIK". Podnisłem auto na lewarku, odkręciłem zawór i zapodałem do środka 6 cm3 tego środka. Przedmuchałem to sprężonym powietrzem kilkanaście razy, później wziąłem cienki drucik i sprawdziłem wnętrze zaworu czy jest wolne od zielonego żelu. Przedmuchałem jeszcze parę razy i zakręciłem zawór.
Opuściłem auto trochę poniżej poziomu 1 i zostawiłem na lewarku. Wyłączyłem tryb "PODNOŚNIK" i samochód się ustabilizował na poziomie 1. Odczekałem tak z 3 min i podniosłem go na 2 poziom.
Znowu z 3 - 4 minutki i do góry na 3 poziom. tak go zostawiłem na jakieś 5 min. Później przeleciałem wszystki poziomy jeszcze raz.... i jest git :D
Zawiecha chodzi normalnie. :d
Żywotność "Slime" to ok 2 lat, w ciągu tego czasu będzie on uszczelniał poduszkę.
Jedyne pytanie które mnie nurtuje to możliwość zassania żelu przez zawór w poduszce... Aczkolwiek problem ten jeszcze u nikogo kto stosował tę metodę nie zaistniał. Żel leży sobie na spodzie poduchy a zawór jest jakieś 15 cm wyżej.
Wiem że to brzmi jak jakieś "druciarstwo" ale....
Każdy zrobi jak uważa u mnie działa i jestem zadowolony...

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 11:56:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ciekawe ile ten patent wytrzyma na 4 poziomie :) np. Albo na pl dróżkach :D

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 09:26:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Ława raczej nie ma sie co martwić o ten żel - po wlaniu go zmienia on konsystencje i nie jest już taki lejący wiec małe prawdopodobieństwo że zostanie zassany przez zawór.

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 10:04:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ja bym aię nie bał o zawór ale o amortyzator. W suimie to w miechu nie ma żadnego zaworu - są one w listwie przy kompresorze.
Ale chece się zaczną jeżeli slime wejdzie do amortywatora - chociaż jest prawdopodobieństwo że się tam nie dostanie.

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 08:23:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
Witam wszystkich, widze ze temat stanął jakis czas temu choc jest jak dla mnie na czasie :) . otóż jest problem, prawy przód opada hehe czytając kilkanaście postów to większość ma wlasnie z ta poducha problem ( zbieg okoliczności). Nie krzyczcie, tylko wpierw wysłuchajcie. Opisze co zaobserwowałem bo może okazac się ze to nie poduszka. Kiedy samochod stoi na równej nawierzchni (1,2,3 poziom), każde kolo w miarę na tej samej wysokości to wszystko jest ok. czyli przód trzyma i może tak stać dniami. Ale jeśli tylko zaparkuje ze przód jest wyżej lub niżej od razu zaczyna opadać na prawe kolo. Jeśli jest odpalony to słychać jak kompresor się załącza co trochę aby utrzymać samochód na wybranym poziomie. W trakcie jazdy na 2 poziomie, co jakiś czas załącza się pompa a dioda 2poziomu i podnoszenia w gore zaczyna mrugać ( co oznacza ze samochód opadł i zostaje do pompowane zawieszenie), po minucie wraca na 2 poziom. I tak co jakis czas.
Problem w tym ze, u mnie leży od groma śniegu i brak garażu uniemożliwia mi na razie co kolwiek grzebać. Na razie studiuje wszystko co się da (Edka , Elsa, forum).

Chce przetestować prawa poduchę na szczelność. Nie wiem czy dobrze chce zrobic bo chce podstawić kobyłkę pod prawy przedni wahacz i ściągnąć kolo. Podnosząc na rożne wysokości sprawdzać za pomoca mydlanej wody czy nie ma gdzies nieszczelności. Teraz pytanie czy aby o czymś nie zapomniałem nie chce uszkodzić czujnikow, czy powinienem włączyć tryb serwisowy?? A może za nim zaczne sprawdzanie tej poduchy to może zabrac się za kalibracje zawieszenie? W sumie jak stoi na równej drodze to Vag pokazuje ze każde kolo jest na innej wysokości. Jaka może być max różnica pomiędzy stronami ( przód – tył, lewo – prawo)?

Jedyny błąd jaki wyskakuje to 1400 czyli przegrzanie kompresora.
A może to tylko ten czujnik przy prawym kole? Czy da się go podmienić z tym z lewej strony? Czy każdy z nich jest lewo prawo tył przód?

Dzięki za jakąkolwiek pomoc.

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 19:38:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Cytuj:
Chce przetestować prawa poduchę na szczelność.


Witam.
Ja robiłem to jak auto stało na kołach(1,2,3 poziom). W twoim przypadku bym ustawił auto z górki ( lub pod górke) i woda z mydłem i jazda... jest tam wystarczająco dużo miejsca żeby włożyć rękę ( trzeba się położyć na glebe :D ) i pędzel w ręke. Załatw sobie jakieś lusterko i będziesz mógł obadać poduszkę z każdej strony...
:kosci: Tryb podnośnik :kosci: zawsze jak unosisz koło od ziemi... ZAWSZE ... i jak coś grzebiesz pod autem też...

Podczas testu na szczelność również załącz tryb podnośnik ponieważ nie chciałbyś aby w momencie testu gdy trzymasz rękę w nadkolu, samochód zaczął zmieniać wysokość...
Jeżeli czujnik by był wadliwy Vag by go pokazał...
Pozdrowienia i powodzenia...

PS. Nieszczelność może również pochodzić z "o ringów " uszelniających poduszke i amortyzator... ale to jest mało prawdopodobne...
Wklejam stronkę na której możesz obejrzeć jak wygląda poduszka i amortyzator...
http://www.arnottindustries.com/file.as ... Size=SMALL

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 20:42:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
no i znalazlem. dziury wielkie jak diabli. przy zejsciu z 2 na 1 ujawniaja sie co postaram sie ukazac na zdjeciach. widac tez spękania na gumie.
Lawa jada zaraz po srodek SLIME do sklepu i bede zapodawal do srodka. oby pomoglo a przynajmniej na tyle zebym uzbieral kaske na nowa poduche.

zdjecia za niedlugo dolacze.


obiecane foty :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 01:35:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
jak będziesz zapodawał SLIME to wstrzykuj go powoli, tak żeby on spływał po ściance poduszki. Mniejsze prawdopodobieństwo dostania sie "Slim'a" na tłoczek amortyzatora. I jak skończysz to przedmuchaj zawór sprężonym powietrzem.( ja robiłem u kolegi który miał kompresor i wszystko przeduchałem i na samym zaworze nie było "slima")
Pozdrowienia :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 05:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
niestety lipaaa SLIME nie pomogl nadal powietrze ucieka. zapodalem do srodka jakies 6-7 cm3. widac ja wyszedł zielony plyn jednym z pęknięć na gumie ale i tak nadal przepuszcza :(. moze wlac wiecej tego srodku? chyba pozostaje zakupienie nowej poduszki a raczej amerykańskiej podróbki, tylko czy aby na pewno jest konieczna wymiana parami??

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 09:22:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
koniecznie parami - zwlaszcza jak chcesz zapodac amerykanski zamiennik

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 17:12:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
ok tylko dla czego? jaki jest tego powod? wyczytalem ze normalne metalowe sprezyny wymienia sie parami bo nowa i stara maja rozna twardosc. natomiast powietrzne ok moga miec rozna pojemnosc, grobosc, elastycznosc. ale przeciez w tym wypadku sytem reaguje na wysokosc a nie na cisnienie w poduchach.
wiem duzo juz bylo pisane ze parami parami sie wymienia ( no chyba ze sie zalatwi taka sama - ten sam nr seryjny), tylko nigdzie nie wyczytalem powodu dla ktorego to sie robi.
Co by się stalo jeśli bym wymienil tylko ta jedyna która mi przepuszcza?

----------
z powodu braku odp. postanowilem dluzej nie czekac i zamowilem tylko jedna prawa(przod) sprezyne pneumatyczna ( zamiennik :D ARNOTT) - zobaczymy jak sie bedzie spisywac i czy beda odczuwalne jakies niedogodnosci zwiazane z roznymi sprezynami.

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2009 15:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2008 10:54:40
Posty: 39
Wymieniaj dwie od razu. Jak poczekasz jeszcze troche to szlak trafi kompresor. Wiem że to duży ból tyle kasy wydać ale jak zrobisz raz dobrze to będzie spokuj na długi czas. Wiem to z własnego doświadczenia.
pozdrawiam.
t.

_________________
allroad


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2009 16:57:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
ale ja nie widze powodu, druga jest w bardzo dobrym stanie( a przynajmniej narazie). wymienie dziurawa i wszystko bedzie grac. po co wymieniac cos co jest dobre?! ;)
pozdro

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2009 00:03:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jeżeli jest w bardzo dobrym stanie to zostaw - nic się nie będzie działo złego. Ale upewnij się czy aby na pewno jest taka cacy.
Z doświadczenia wiem że poprostu w bardzo krótkim czasie pada druga...
U mnie padła po około 5kkm, w innym aucie które robiłem może miesiąc wytrzymała.
Poprostu te elementy zużywają się podobnie.

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: