.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 14:01:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c3] problem z hamulcami
PostNapisane: 19.sty.2008 19:48:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 19:15:40
Posty: 12
Lokalizacja: Bochlin (kuj-pom)
mam audi 100 c3 2.0td 84r. i problem z hamulcami
pedal jest twardy i hamulce slabe, trzeba sie ostro zaprzec zeby sie samochod zatrzymal,o pisku na asfalcie niema wogule mowy
czasami przy pierwszym hamowaniu po odpaleniu hamulec jest normalny tzn. mieki i efektywny.
myslalem ze to pompa ale ona jest dosc wydajna bo jak zzucilem pasek i pokrecilem reka to plyn sie przelewal przez serwo do zbiorniczka. a propo przelewania:czy plyn powinien sie przelewac caly czas przez serwo do zbiorniczka? zauwazylem ze przed wyzej opisanym efektywnym hamowaniem plyn sie nieprzelewal ale po nacisnieciu pedalu leci caly czas.
siedze juz ponad tydzien nad hamulcami i niemam pomyslu na rozwiazanie problemu
z gory dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3] problem z hamulcami
PostNapisane: 19.sty.2008 20:16:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2006 14:22:46
Posty: 199
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Jak pompa? Od wspomagania? A co ona ma wspólnego z hamulcami? Próbowałeś odpowietrzyć hamulce?

_________________
Audi A6 Avant 2.5 TDI AEL 174KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3] problem z hamulcami
PostNapisane: 19.sty.2008 20:52:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
ArekA6 napisał(a):
Jak pompa? Od wspomagania? A co ona ma wspólnego z hamulcami? Próbowałeś odpowietrzyć hamulce?


Ma dużo wspólnego. BARDZO.

Piotrkowi52 polecam opcję szukaj


Było wiele razy. Rozwiązanie też tam znajdziesz.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 21:59:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 19:15:40
Posty: 12
Lokalizacja: Bochlin (kuj-pom)
rozwiazanie czyli wymiana serwa czy pompy? a moze gruszki(watpie)?
dreczy mnie caly czas ten plyn przelatujacy bezsesownie przez serwo. wg mnie powinien on plynac od gruszki bezposrednio do zbiornika. czy w waszych 100 z takim mechanizmem hamulcow widac jak plyn caly czas wlatuje do zbiornika z gory, przez serwo?

i jeszcze jedno: jak dluzej przytrzymam wcisniety hamulec na wlonczonym silniku to pedal "wpada" w podloge


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 23:45:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
pioterek52 napisał(a):
rozwiazanie czyli wymiana serwa czy pompy? a moze gruszki(watpie)?
dreczy mnie caly czas ten plyn przelatujacy bezsesownie przez serwo. wg mnie powinien on plynac od gruszki bezposrednio do zbiornika. czy w waszych 100 z takim mechanizmem hamulcow widac jak plyn caly czas wlatuje do zbiornika z gory, przez serwo?


Płyn cały czas krąży w układzie.

pioterek52 napisał(a):
i jeszcze jedno: jak dluzej przytrzymam wcisniety hamulec na wlonczonym silniku to pedal "wpada" w podloge


Poszukaj bo naprawdę dużo o tym było. Masz zwaloną gruchę - na 99%. Skoro dodatkowo pedał Ci leci w podłogę - to pompa hamulcowa przepuszcza (albo to własnie serwo zaczyna działać - tzn. pedał przestaje być twardy jak decha)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3] problem z hamulcami
PostNapisane: 20.sty.2008 00:55:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2006 14:22:46
Posty: 199
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
pioterek52 napisał(a):
mam audi 100 c3 2.0td 84r. i problem z hamulcami
pedal jest twardy i hamulce slabe, trzeba sie ostro zaprzec zeby sie samochod zatrzymal,o pisku na asfalcie niema wogule mowy
czasami przy pierwszym hamowaniu po odpaleniu hamulec jest normalny tzn. mieki i efektywny.
myslalem ze to pompa ale ona jest dosc wydajna bo jak zzucilem pasek i pokrecilem reka to plyn sie przelewal przez serwo do zbiorniczka. a propo przelewania:czy plyn powinien sie przelewac caly czas przez serwo do zbiorniczka? zauwazylem ze przed wyzej opisanym efektywnym hamowaniem plyn sie nieprzelewal ale po nacisnieciu pedalu leci caly czas.
siedze juz ponad tydzien nad hamulcami i niemam pomyslu na rozwiazanie problemu
z gory dzieki za pomoc
Jak ma dużo to zwracam honor bo myślałem że nie ma nic wspólnego!

_________________
Audi A6 Avant 2.5 TDI AEL 174KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 13:15:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 19:15:40
Posty: 12
Lokalizacja: Bochlin (kuj-pom)
dlaczego uwazasz ze grucha jest padnieta? chcialbym zrozumiec w jaki sposob dziala caly ten rodzaj ukladu. to jest dla mnie zagadka.
dlaczego plyn na poczatku nieprzelatuje przez serwo a po jednym zachamowaniu zaczyna nieustannie lecie?

_________________
Audi 100 2.0TD
Audi 80 b3 1.9 D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 16:58:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Np. http://www.s2central.net/brakes_06.html

"Testing the bomb - The easiest test of the bomb, which requires no equipment (other than your foot) is with the engine off, and to count the number of pumps of the brake pedal that are needed to empty the bomb. This results in a 'dead' pedal which will feel rock hard with no servo assistance. A healthy bomb should require more than 30 pumps to achieve this state. A bomb performing less than ideally will require 20 pumps, but if less than 10 pumps are needed then the bomb should be replaced absolutely as soon as possible.


Testing the brake servo for leaks - Keeping the engine off, disconnect the hydraulic RETURN pipe on the brake servo. A few drops of hydraulic fluid should escape. If a continuous flow is observed, the brake servo is faulty and must be renewed and reconnected to the hydraulic system".

"Grucha" jest istotna przy hamowaniu przy wyłączonym silniku.
W kilkunastoletnich modelach C3 z reguły nie działa, nie powinno to przeszkadzać przy hamowaniu z pracującym silnikiem.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 18:26:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 19:15:40
Posty: 12
Lokalizacja: Bochlin (kuj-pom)
Lake napisał(a):
Np. http://www.s2central.net/brakes_06.html

"Testing the bomb - The easiest test of the bomb, which requires no equipment (other than your foot) is with the engine off, and to count the number of pumps of the brake pedal that are needed to empty the bomb. This results in a 'dead' pedal which will feel rock hard with no servo assistance. A healthy bomb should require more than 30 pumps to achieve this state. A bomb performing less than ideally will require 20 pumps, but if less than 10 pumps are needed then the bomb should be replaced absolutely as soon as possible.


Testing the brake servo for leaks - Keeping the engine off, disconnect the hydraulic RETURN pipe on the brake servo. A few drops of hydraulic fluid should escape. If a continuous flow is observed, the brake servo is faulty and must be renewed and reconnected to the hydraulic system".

"Grucha" jest istotna przy hamowaniu przy wyłączonym silniku.
W kilkunastoletnich modelach C3 z reguły nie działa, nie powinno to przeszkadzać przy hamowaniu z pracującym silnikiem.

czyli w moim przypadku to nie przez gruche mam slabe hamulce. to przez co?

_________________
Audi 100 2.0TD
Audi 80 b3 1.9 D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 23:33:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Ja miałem ten sam problem w c3 2.3 NF - twardy, pulsujący pedał, ciągle krązący płyn w układzie.
Nie wiedziałem co to i robiłem wszystko pokolei, zacząłem od regeneracji pompy, potem kupiłem gruchę i nic. Okazało się, że to wina serva - na Twoim miejscu zacząłbym od tego.

PS. Płyn do wspomagania nie powinien cały czas krążyć w układzie. W czasie gdy się nie hamuje ciśnienie powinno "nabijać gruchę" POPRAWCIE MNIE JEŚLI SIĘ MYLĘ!!!

pzdr

EDIT: Sprawdzanie gruchy - sprawdź ile razy po zgaszeniu silnika hamulec jest miękki. Sprawdzisz to dopiero jak się uporasz z krążącym w układzie płynem, bo w Twoim przypadku grucha chyba wogóle nie jest nabijana...

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 09:26:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Ma stronie http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... brake.html pokazana jest zasada działania "gruchy". Jeśli w układzie panuje odpowiednie ciśnienie, to poprzez zawór ciśnieniowy, po osiagnięciu wymaganego ciśnienia olej wraca do zbiornika wyrównawczego - krąży.
Jeśli zawór jest otwarty (uszkodzenie, brud, itp) płyn krąży swobodnie w układzie (ale chyba bardziej intensywnie) i nie daje wymaganego ciśnienia dla serva.
"Ucieczka" azotu z "gruchy" powoduje zanik wspomagania po wyłączeniu silnika, ale zawór ciśnieniowy utrzymuje ciśnienie podczas zwykłej jazdy i "grucha" jako akumulator ciśnienia nie jest wtedy potrzebna. Wymiana gruchy z powodu np. zawieszonego zaworu, to "regeneracja" tej części układu hamulcowego - ceny jakie widziałem za nową "gruchę", to ok. 270 funtów. Na Forum ktoś, kiedyś sprzedawał "gruchy" duuużo taniej - poszukaj i poczytaj.
W moim Audi "grucha" nie trzyma ciśnienia ale hamulce przy uruchomionym silniku działają bez zarzutu. "Gruchy" nigdy nie ruszałem. Temat był na forum poruszany wielokrotnie - szukaj:)

Na początek sugeruję proste sprawdzenie czy olej w układzie jest pod dużym ciśnieniem. Silnik powinien być po krótkiej jeździe - rozgrzany. Radzę bardzo lekko (przy zatrzymanym silniku) poluzować kluczem nasadowym pierwszą śrubę za kółkiem pasowym pompy wspomagania (ok. 1/3 obrotu), która mocuje wąż idący do "gruchy", Po uruchomieniu silnika olej powinien pod dużym ciśnieniem mocno tryskać spod złącza (może jakaś osłona, żeby nie ubrudzić wszystkiego?). UWAGA NA PALCE!!! Nie wykonywałem nigdy takiej próby więc zalecam dużą ostrożność i pracę w dwie osoby. Słaby wypływ oleju będzie świadczył o braku odpowiedniego ciśnienia w układzie.
Oczywiście zawsze można napisać krótko - oddaj samochód do dobrego warsztatu i kłopot z głowy:)
Ale na Forum możemy przedyskutować różne warianty.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 11:28:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Miałem podobne objawy, kiedy kupiłem moje 'cygaro'. Płyn mocno przelewał się przez 'servo hydrauliczne', charakterystycznym objawem było to, że płyn w zbiorniku pienił się - przy pracującym silniku nie można było zobaczyć wyraźnie poziomu płynu, no i pedał był 'oporny'. Wymieniłem - i problem ustąpił, wspomagany pedał pięknie wpadał w podłogę :D Wymieniłem tłoczki i podkładki tłoczków w pompie hamulcowej (zestaw autofrena) i miałem spokój na 5 lat.
Przy ewentualnej wymianie 'serva' zwróć uwagę na prawidłową regulację długości trzpienia :!:
Mam nadzieję, że Twój poprzednik nie nalał do układu czerwonego ATF-a?

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 14:57:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 19:15:40
Posty: 12
Lokalizacja: Bochlin (kuj-pom)
dzieki za odpowiedzi. to teraz zabieram sie za wymiane serwa. niewiecie ile kosztuje uzywane?

a co do plynu to niestety, ale jest czerwony :/
czy zmiana na inny ma znaczacy wplyw na poprawnosc dzialania ukladu?

_________________
Audi 100 2.0TD
Audi 80 b3 1.9 D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 15:42:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
pioterek52 napisał(a):
dzieki za odpowiedzi. to teraz zabieram sie za wymiane serwa. niewiecie ile kosztuje uzywane?

a co do plynu to niestety, ale jest czerwony :/
czy zmiana na inny ma znaczacy wplyw na poprawnosc dzialania ukladu?


Serwo używane kosztowało mnie trochę ponad 100zł. U mnie poprzedni właściciel też nalał czerwony, ale wyminiłem płyn na oryginalny - tak poradzili mi zrobić koledzy z forum :) Płyn nie jest bardzo drogi więc warto zalać taki jaki powinien być...
pzdr

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 15:48:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
pioterek52 napisał(a):
a co do plynu to niestety, ale jest czerwony :/
czy zmiana na inny ma znaczacy wplyw na poprawnosc dzialania ukladu?


Wylej to z układu :!:
ATF zniszczy Ci uszczelnienia w maglownicy, załatwi kolejne 'servo', a na koniec padnie Ci pompa.
Ten układ może 'chodzić' na:
- oryginalnym VAG G002 000
- Febi 6162 (zielony, mineralny)

Niektórzy używają też polskiego płynu do hydrauliki siłowej o nazwie Boxol. Ma tę zaletę, że jest tani - można nim 'przepłukać' układ, spuścić, zalać nowym, spuścić - aż wypłuczesz tego nieszczęsnego ATF-a. A na koniec możesz zalać sobie oryginał, albo Febi. Albo i nie - wpisz słowo boxol w szukaczkę, niejeden forumowicz na tym jeździ.
Obecnie ja też mam boxol, po 30tkm nic złego się nie dzieje, nie dolałem ani kropli. Ale żeby nie było, że komuś polecam.

Co do kupna 'serva' (a właściwie siłownika wspomagania, servo jest na podciśnienie powietrza) - patrz, żeby nie wyciekał z niego czerwony płyn. Ja kupiłem okazyjnie z 200 C2 (!) i działa do dziś bez problemu.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 16:06:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 19:15:40
Posty: 12
Lokalizacja: Bochlin (kuj-pom)
i jeszcze jedno: wie ktos czy jest mozliwa samodzielna naprawa tego silownika? jesli tak to jal to mozn naprawic

_________________
Audi 100 2.0TD
Audi 80 b3 1.9 D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 01:09:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Z tego co pamiętam, są dwa rodzaje: nierozbieralny i rozbieralny.
Rozbieralny ma dwa 'kominki' od góry z gwintami na śruby drążone, naprawia się go tak: http://denmark.esar.org.uk/car/servo/.
Podejrzewam, że masz ten nierozbieralny.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2008 22:59:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 19:15:40
Posty: 12
Lokalizacja: Bochlin (kuj-pom)
beton, normalnie beton!! wymienilem silownik wspomagania i dalej to samo. przepuszcza plyn tak jak ten stary. na poczatku w trasie (czyt. 1 km jazdy) bylo dobrze, wspomaganie hamulca dzialalo, ale po paru jazdach kicha. jak sie solidnie zapsze w fotelu to uda sie zblokowac kolo ale tylko jedno( lewe przednie). noramlnie niemam sily na te hydralniczne hamulce:/

_________________
Audi 100 2.0TD
Audi 80 b3 1.9 D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: