.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 08:05:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 22:38:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Stamlej napisał(a):
PS. Teraz to masz mega czysty układ :D


He he - teraz to jak nowy albo jeszcze czystrzy :peace:

Dzieki za pomoc :peace:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 20:49:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 21:03:33
Posty: 39
Lokalizacja: Białystok
Witam!!
Ja dopiero zaczynam pznawac autko poniewaz dopiero zaczelo dzialac :) a mam takie pytanie poprzedni wlasciciel zalal olej syntetyczny ja wymienilem go na mineralny i potym wspomaganie dziala tylko przy powolnym obracaniu kierownica, jesli chce wykonac szybszy obrot to jak by bez wspoamagania.Macie jakis pomysl skad takie objawy,czyzbym musial wymienic pompe ?? pozdrawiam

_________________
A6 C5 AVANT ASN 2001r
e34 525TDS 1992r
SUNNY Y10 1,7D ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2008 12:39:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Ja dzisiaj postanowilem tez zmienic plyn we wspomaganiu,jak sie okazalo nie jest to wcale takie banalne.
Do opisu Stamleja dodam cos od siebie aby potomni nie powielali bledow.

1.Gumka mocujaca zbiorniczek latwo wypada z otworu i nalezy ja przytrzymac od tylu podczas wkladania zbiorniczka z powrotem.Jezeli spadnie to niestety ginie bezpowrotnie w zamknietym profilu...Mi sie to zdarzylo rowniez :<

2. Dostep do przewodu powrotniego jest utrudniony,ja musialem zdemontowac (wyjac z zatrzaskow) 2 konstrukcje znajdujace sie w sasiedztwie ow przewodu.

3. Nalezy sie zaopatrzyc w nowa obejme (opaske zaciskowa) zaciskajaca nasz przewod z kroccem zbiorniczka. Dlaczego? Poniewaz fabryczna jest samozaciskajaca i ciezko zmiescic tam kombinerki w celu jej rozluznienia,duzo latwiej manipulowac tam srubokretem. Mi ona przepadla przy probie zalozenia jej ponownie na przewod i strzelila w blizej nie ustalonym kierunku


To by bylo na tyle.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 22:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
SLOVIAN napisał(a):
Ja dzisiaj postanowilem tez zmienic plyn we wspomaganiu,jak sie okazalo nie jest to wcale takie banalne.
Do opisu Stamleja dodam cos od siebie aby potomni nie powielali bledow.

1.Gumka mocujaca zbiorniczek latwo wypada z otworu i nalezy ja przytrzymac od tylu podczas wkladania zbiorniczka z powrotem.Jezeli spadnie to niestety ginie bezpowrotnie w zamknietym profilu...Mi sie to zdarzylo rowniez :<

2. Dostep do przewodu powrotniego jest utrudniony,ja musialem zdemontowac (wyjac z zatrzaskow) 2 konstrukcje znajdujace sie w sasiedztwie ow przewodu.

3. Nalezy sie zaopatrzyc w nowa obejme (opaske zaciskowa) zaciskajaca nasz przewod z kroccem zbiorniczka. Dlaczego? Poniewaz fabryczna jest samozaciskajaca i ciezko zmiescic tam kombinerki w celu jej rozluznienia,duzo latwiej manipulowac tam srubokretem. Mi ona przepadla przy probie zalozenia jej ponownie na przewod i strzelila w blizej nie ustalonym kierunku


To by bylo na tyle.


Zgadzam sie z przedmowca. Mi najdłużej zajeła zabawa z opaska zaciskowa na weżu powrotnym. Same spuszczanie płynu to pestka :).

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 13:08:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:50:20
Posty: 12
Lokalizacja: Konin
Panowie co sie dzieje z ukl.wspomagania na ATFie, czy ktoś miał jakieś przykre niespodzianki po zalaniu czerwonego?
Mój ciężki przypadek: Po quattro wygłupach na piachu i trocinach wywaliło simering na wałku i delikatny przeciek na obrotach + wycie pompki, kupiłem nowy (ok.50zł) bez oringów (jeden w środku taki zakręcony-powyginany) i już nie cieknie i wyje tylko na gorącym silniku/oleju ale wyje i ukręcić w miejscu nie można (olej to HL-46), pózniej zalałem boxolem troche lepiej, a teraz mam w hydraulice pomieszany 5W/40+10W40 i nie wyje, na zimnym silniku leciutko sie kręci, na ciepłym troche ciężej, a żeby pompe usłyszeć to musze ostro pałować/męczyć wspomaganie (duża temp.oleju). Może to co robiłem druciarskie jest ale nie kupiłem oleju ori. ponieważ mam dziwne wrażenie, że na nim wycie będzie itak. Wniosek że moja pompa nie trawi płynu/żadkiego oleju i może ktoś podpowie czemu? może oringi powymieniać? a najprawdopodobniej kupic sobie nową :) I pytanie czy jazda na np. oleju mineralnym od silnika może narobić bałaganu? Prosze o wypowiedzi praktyków a nie teoretyków bo teorii to sie już naczytałem :diabel:

_________________
ACK,AFC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 21:39:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam, dzisiaj dokonałem wymiany płynu we wspomaganiu w swojej ślicznotce.
Chciałem bardzo podziękować Sławkowi za doskonały opis krok, po kroku.
Wymiana jest rzeczywiście rzeczą nieskomplikowaną, którą potrafi wykonać prawie każdy.
Zalałem nowy płyn FEBI 6162, wymiana pochłonęła 1,5 litra płynu. Załączam zdjęcie „tego” co spuściłem:
Obrazek
Obrazek

Pompa przed wymianą lekko wyła, teraz zrobiło się cicho, jednak na końcowym skręcie kierownicy, w lewo lub prawo, nadal słychać buczenie.
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 10:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Krzysztof1967 napisał(a):
Pompa przed wymianą lekko wyła, teraz zrobiło się cicho, jednak na końcowym skręcie kierownicy, w lewo lub prawo, nadal słychać buczenie.
:peace:


Jezeli to buczenie jest po skręceniu kól na maxa do oporu to raczej normalne - buczy zawór przelewowy.

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 13:41:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
RomanS napisał(a):
Krzysztof1967 napisał(a):
Pompa przed wymianą lekko wyła, teraz zrobiło się cicho, jednak na końcowym skręcie kierownicy, w lewo lub prawo, nadal słychać buczenie.
:peace:


Jezeli to buczenie jest po skręceniu kól na maxa do oporu to raczej normalne - buczy zawór przelewowy.


buczec bedzie buczec
ale jak wymienilem buczy duzo ciszej :diabel:

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 10:12:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
witam,
pytanie takie mam:
czy trzeba sciagac ten zbiorniczek?
Obrazek
Czy nie da sie wlozyc "przez wlew" weza w ta rurke i juz? (im sie mniej w autach grzebie tym mniejsze prawd ze cos sie przy okazji zepsuje:) )

Pytanie pomocnicze: czy przy dnie zbiorniczka nie ma przypadkiem jakiegos filtra albo np na we/wy weza jakiegos siteczka, ktore 1) nie pozwoli na ten skrot 2) wypada to wyczyscic
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 12:48:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
ja osobiście zrobiłem to wg "Twojego" - pomysłu (mam wieeelką strzykawkę do ściągania oleju z kosiarki traktorka) odpalony silnik - kiera na x (na chwilę) - odsysanie - ale na wszelki wypadek po zalaniu "świeżym" płynem - czynnoś przeprowadziłem w sumie 3 razy - :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2010 09:45:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
w moim przypadku zbiorniczek został odkręcony i wymyty z tych glonów, wymyłem też sitko,wąż powrotny przedłużyłem wkładając do butelki ,operacja na dwie osoby ,jeden dolewał do zbiorniczka ,a drugi odpalał/gasił
Moją operacje można porównać do wymiany dynamicznej w tiptronicu ,a takie odsysania i nalewania to porównałbym do wymiany statycznej ;)

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 18:57:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2010 23:25:41
Posty: 47
Witam. Mam problem w moim Allroadzie. Raz na jakiś czas przy skręcie w lewo np. do bramy czy na skrzyżowaniu po przepuszczeniu ludzi z naprzeciwka (czyli relatywnie niskie prędkości lub moment ruszania) słyszę wycie/buczenie (nie jest to pisk paska, bo ten dźwięk rozpoznaję ze starego Golfa)...
Ciężko mi ocenić z której strony dobiega - czy z prawej czy z lewej.
Auto nie było upalane na żadnych zakrętach, nie były robione bączki... Raz tylko parę razy szybciej przewiozłem się po prostej. Pierwszy raz usłyszałem to jak zawracałem o 180* na skrzyżowaniu :( następnie po skręcie w lewo na parking, potem 2 dni spokoju i wczoraj też raz na zimnym i raz na ciepłym silniku. Dzisiaj za to chyba z 4x na ciepłym przy skręcie w lewo ;(
Nie dzieję się to przy dużej prędkości (wtedy mniejsze skręty robię, więc może po prostu jakiś element odpowiedzialny za hałas nie dostaje wtedy po dupie), nie dzieje się przy skręcie w prawo, nie ma tego również przy jeździe na wprost oraz na postoju przy kręceniu kierownicą w prawo/lewo do oporu.
Gdzie zacząć szukać odpowiedzi? Pompa? Pasek? Łożysko? Przegub? Płyn wspomagania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 03:19:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Kri$ napisał(a):
Witam. Mam problem w moim Allroadzie. Raz na jakiś czas przy skręcie w lewo np. do bramy czy na skrzyżowaniu po przepuszczeniu ludzi z naprzeciwka (czyli relatywnie niskie prędkości lub moment ruszania) słyszę wycie/buczenie (nie jest to pisk paska, bo ten dźwięk rozpoznaję ze starego Golfa)...
Ciężko mi ocenić z której strony dobiega - czy z prawej czy z lewej.
Auto nie było upalane na żadnych zakrętach, nie były robione bączki... Raz tylko parę razy szybciej przewiozłem się po prostej. Pierwszy raz usłyszałem to jak zawracałem o 180* na skrzyżowaniu :( następnie po skręcie w lewo na parking, potem 2 dni spokoju i wczoraj też raz na zimnym i raz na ciepłym silniku. Dzisiaj za to chyba z 4x na ciepłym przy skręcie w lewo ;(
Nie dzieję się to przy dużej prędkości (wtedy mniejsze skręty robię, więc może po prostu jakiś element odpowiedzialny za hałas nie dostaje wtedy po dupie), nie dzieje się przy skręcie w prawo, nie ma tego również przy jeździe na wprost oraz na postoju przy kręceniu kierownicą w prawo/lewo do oporu.
Gdzie zacząć szukać odpowiedzi? Pompa? Pasek? Łożysko? Przegub? Płyn wspomagania?



Jak na moje zwichrowane oko pompa mowi po woli pa pa ...

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 10:35:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2010 23:25:41
Posty: 47
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gA8guViMcN4[/youtube]

To jest nagrany dźwięk...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2010 01:58:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Przy pierwszym skręcie kierownicą (w lewo) słychac wyraźnie buczenie pompy wspomagania, ale to nie znaczy, ze pompa mówi pa pa, a przyczyn może byc więcej, np. łapie powietrze bo sitko nie jest na miejscu lub uszkodzone (to tylko jedna z wersji). W moim przypadku wymieniono dwie pompy za kupe siana a wycie nie ustąpiło.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2010 01:38:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Paw1972 napisał(a):
Przy pierwszym skręcie kierownicą (w lewo) słychac wyraźnie buczenie pompy wspomagania, ale to nie znaczy, ze pompa mówi pa pa, a przyczyn może byc więcej, np. łapie powietrze bo sitko nie jest na miejscu lub uszkodzone (to tylko jedna z wersji). W moim przypadku wymieniono dwie pompy za kupe siana a wycie nie ustąpiło.


Dobre spostrzezenie :!:

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 (ALLROAD) 2.5V6 AKE] Wymiana płynu we wspomaganiu
PostNapisane: 03.wrz.2014 09:01:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2014 15:29:16
Posty: 5
Auto: Audi A6 2.5 TDI 120 KW
Dla pewności zapytam, który jest wąż powrotny. W zbiorniczku jest jeden wąż cieńszy który idzie do maglownicy i drugi grubszy który wędruje do pompy wspomagania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 (ALLROAD) 2.5V6 AKE] Wymiana płynu we wspomaganiu
PostNapisane: 03.wrz.2014 09:18:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Cieńszy to powrót :)

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 (ALLROAD) 2.5V6 AKE] Wymiana płynu we wspomaganiu
PostNapisane: 19.mar.2015 17:46:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2015 16:54:52
Posty: 2
Odgrzebie temat :)
Czy może ktoś wrzucić jeszcze raz schemat ? Zdjęcia wygasły


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: