.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 05:26:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A100 C3 2.4D] Wspomaganie
PostNapisane: 13.kwi.2008 22:21:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2007 12:19:57
Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
Mam takie pytanie, siadała mi pompa wspomagania i już hamulce były słabe, trzeba było dusić w pedał:) Zmieniłem na kupioną od kolesia i razem z nią akumulator ciśnienia i rozerwało mi przewód pompa-akumulator. Pomyślałem że pompę zmieniłem a przewód mój był stary to założyłem ten co mi koleś przysłał razem z aku i pompą. Wszystko było dobrze, hamulce brzytew, zrobiłem 5km i znowu huk i przewód w strzępy na łączeniu metalowy-tworzywo sztuczne. Z tego co rozumiem to nie działa zawór zwrotny pewnie jakiś ale gdzie on jest? W gruszce czy pompie? Jeśli w gruszce to zmienię na starą, kupiona i tak nie trzyma, jeśli w pompie to do was kolejne pytanie, ta co kupiłem była uszczelniana i jakoś niedbale,(czyt. silikon) cieknie z niej nieźle, co sądzicie o komplecie uszczelek hans-pries za 12,- w IC? Opłaca się to robić? Ja w swojej pompie mam krzywy wałek i nie trzyma ciśnienia ale nie była nawet rozbierana. Kupiona ma wałek ale cieknie na simeringu i jest pordzewiała i cieknie. Można to rozebrać i zrobić przekładkę wałka do mojej i uszczelnić to kompletem z IC? Nigdy tego nie robiłem, niby tylko o-ringi.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 07:39:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Na stronie http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/brake.html jest rozrysowana "grucha". Z rysunku wynika, że zawór "przelewowy" dla nadmiaru ciśnienia jest przy niej. Na pewno nie ma "zaworu od hamulców" w pompie dwusekcyjnej, jest tam tylko zawór "ciśnieniowy" od układu wspomagania kierownicy.
Pompy najczęściej ciekną spod korków (śruba krzyżowa) sekcji hamulcowej. Są to dwa korki (położone przeciwsobnie) nieco bliżej kółka pasowego. Odkręcenie i dokręcenie korka wymaga użycia dużej siły i najlepiej przyrządu. Uszczelki "naprawcze" pod te dwa korki prawie na pewno nie wystarczą. Zalecane jest założenie tam wytoczonych pierścieni miedzianych, lub zakup gotowych pierścieni o podobnym rozmiarze (są takie w częściach do ciężarówek, ale trzeba składać po 2 sztuki).
"Trójnik", do którego przykręcone jest koło pasowe jest na wcisk. Jeśli chcesz przekładać wałki, to dobierz wałek, który ma mniejszy luz na łożysku ślizgowym. U mnie łożysko było wytarte do zera, a simmering "trzymał" szczelność. Jeśli też masz wytarte łożysko, to tokarz łatwo je dorobi. Niestety, szlif "porysowanego" wałka odpada, bo będziesz musiał robić tulejkę redukcyjną do "trójnika" i dobierać pasowanie wciskowe (rozwiertak, mikrometr).

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 10:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2007 12:19:57
Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
Ok, czyli mam zmienić gruchę bo w niej jest zawór zwrotny i dlatego rozwala mi przewód pompa-grucha. Wałek jest ok w kupionej, nie miał luzów chyba, jeśli ma to nie da się ich wyczuć. A co z tym kompletem naprawczym do pompy wspomagania z Inter Cars za 12zł? Robił to ktoś może? Jakieś sugestie co do składania? Jeśli przyrządem to jakim dokręcać te nieszczęsne śruby krzyżowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 18:20:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Nigdy nie wymieniałem "gruchy", ale pytałeś o zawór...
Klucz do śrub krzyżowych to np. coś takiego http://www.tarkus.zafriko.pl/kat/klucz_do_srub - ten klucz nie ma "krzyża" ale wystarczyła pojedyncza "płetwa" z dobrej stali.
Uszczelki i simmering z zestawu naprawczego sprawdzają się, z wyjatkiem podkładek pod śruby krzyżowe, a szczególnie te dwie od sekcji hamulcowej. Ja, do sekcji hamulcowej, wycinałem uszczelki z arkusza gumy olejoodpornej, nie od razu zadziałało. Zalecam podkładki miedziane.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron