.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 18:42:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 98 2,5tdi]Autko nie daje się prowadzić, rzuca i miota
PostNapisane: 15.kwi.2008 22:38:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Witam.
mam okropny problem, przeszedłem z zimówek 195/65 r15 na letnie 225/45 r17.
teraz zastanawiam się czy nie zmienić na letnie 15".
Autko w zakrętach nie daje sie opanować miota się szarpie nagle zmienia kierunek a powyżej 140km/h to nie ma co mówić kołyska z wybojami tak bym to określił.
całe autko ściąga na lewo (czy oprócz zbieżności może to być wina również luzów w zawieszeniu?)
No i czy to noszenie po asfalcie wiąże się również z padniętym amorkami?
jakie amorki są lepsze do C5 2,5tdi gazowe czy olejowe i jakiej firmy? chce mieć komfort na tych 17 a nie wóz drabiniasty :)

na co mam zwrócić uwagę? Bo jutro jadę na stację diagnostyczną, i albo mi powiedzą co jest nie tak albo zmieniam koła.
Wprawdzie na 15" też nie było rewelacyjnie ale się jechało w miarę normalnie.

Która lepsza stacja do sprawdzenia zbieżności? taka co ustawia ją na laserach przykręcanych do kół czy taka na która się wjeżdża na maszynę całym autem?

W razie "W" to jakie wahacze polecacie, macie coś sprawdzone z tych tańszych z allegro, a może cos takiego:
http://www.allegro.pl/item347511732_wah ... _wawa.html
ktos coś wie o ich oryginalności??

A jak ustosunkowujecie się do tych z master sport'a:
http://www.allegro.pl/item341214696_wah ... ancji.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 98 2,5tdi]Autko nie daje się prowadzić, rzuca i m
PostNapisane: 15.kwi.2008 23:08:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
teodor2424 napisał(a):
Witam.
...
całe autko ściąga na lewo (czy oprócz zbieżności może to być wina również luzów w zawieszeniu?)
...
No i czy to noszenie po asfalcie wiąże się również z padniętym amorkami?
jakie amorki są lepsze do C5 2,5tdi gazowe czy olejowe i jakiej firmy? chce mieć komfort na tych 17 a nie wóz drabiniasty :)
...
na co mam zwrócić uwagę? Bo jutro jadę na stację diagnostyczną, i albo mi powiedzą co jest nie tak albo zmieniam koła.
...


Ściąga w lewo na płaskim asfalcie? To chyba zbieżność, a może też ciśnienie w oponach ale wątpię. Noszenie to może być kwestia amorków ale prędzej luzy w zawieszeniu.

Jeśli chcesz mieć komfort to kup amortyzatory olejowe i załóż mniejsze felgi, a jeśli chcesz mieć wóz drabiniasty to amortyzatory gazowe i zostań przy 17".
Wg mnie luzy w zawieszeniu.

Swoją drogą dosyć drastycznie zmieniłeś oponki, a różnica w prowadzeniu może być duża więc może po prostu przeżyłeś szok ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 23:14:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
raczej to nie szok to po prostu strach przed przekraczanie 140km/h. teraz ma straszna nadsterowność przy większych prędkościach ale bardziej udziela to sie w lewa stronę.
jeździłem już na 17" w peugeocie 406 więc wiem jak to wygląda tam było w porównaniu z A6 o niebo lepiej.
Ale coś z tym trzeba zrobić tylko jeszcze nie wiem co :/

ps. a opcja 17" i amortyzatorów i olejowych co nam daje?
Jak już olejowe to jakiej firmy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 14:55:18 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
coś masz skopane, 17" w A6 to nic szczególnego.... mam w A8 17" (niby deko większe) to zawiecha jest baaaaaardzo komfortowa a autko płynie a nie jedzie....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 18:42:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No właśnie że mam skopane i to nie ziemsko. :/

Byłem na stacji diagnostycznej jakieś 2 tyg temu przed założeniem 17" niby ustawili zbieżność .
Partacze!!
Dzisiaj byłem na dwóch różnych stacjach w mieście obok i po wjechaniu na halę ze zbieżnością to ukazał mi sie wynik [+14,9] os przednia i [+5] os tylna.
Amorki przód 65% i 64% a tył 47% i 45%(niedociążony)

Masakra, nie dałem tego ustawiać bo wymyśliłem sobie że wahacz tylny dół lewa strona jest tez już lekko do wymiany (ale o dziwo nie w sworzniu tylko padł w tulei, rozwarstwiła się)

Potem jechałem na inną stację żeby jeszcze raz sprawdzić zbieżność a tam jeszcze lepiej przód +19 tył tak samo czyli +5. amorki 74% i 72% i tył o dziwo 67% i 64%

Sprawdziłem jeszcze z miłym panem wszystkie tuleje i okazało się że do wymiany mam tylne na belce bo guma jest pęknięta w obydwóch.

Przed chwilą odpiąłem ten wahacz dolny tylni i sworzeń chodzi bardzo lekko ale luzów nie ma a guma z tyłu jest mocno roztrzepana. sprawdzałem jak wygląda kwestia z drugiej strony a tam jest wszystko w porządku,
Więc co mi pozostaje:
Wstawić wahacz tylne tuleje do wózka, i jechać na zbieżność :)
Może wtedy będzie się inaczej prowadził :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 19:02:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
teodor2424 napisał(a):

Przed chwilą odpiąłem ten wahacz dolny tylni i sworzeń chodzi bardzo lekko ale
...



Ale sworzeń niestety też wymiany...bo jest tuż przed śmiercią ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 19:07:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
no inaczej się nie da :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 08:39:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Takie pytanko: czy jeżeli mam na zbieżności +15 chcę sobie na te dwa dni póki nie założę wahacza ustawić sam zbieżność.
Bo widzę że już przez te parę dni mi opony zbiera od środka.
Sam nie wiem ale czy teraz mam zbieżne czy rozbieżne? Wydaje mi się że skoro w plusie to mam rozbieżne więc muszę trochę ściągnąć do środka przód opon czyli końcówki wykręcić.

Dobrze myślę?
Powiedzcie mi ile przy takiej zbieżności na oko wykręcić? I czy trzeba z dwóch stron czy z jednej starczy??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 08:56:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
teodor2424 napisał(a):
Dobrze myślę?
Powiedzcie mi ile przy takiej zbieżności na oko wykręcić? I czy trzeba z dwóch stron czy z jednej starczy??


Plus to raczej rozbieżność. Wystarczy ruszyć jedną stronę ale kierownica będzie lekko krzywa.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 13:56:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
no ja mam w plusie 15mm/m więc myślę że to jest tak że opony się rozjeżdzają, czyli rozbieżny tak jak piszesz i w takim wypadku końcówki trzeba wykręcić?
Tylko pytanie ile jeżeli mam +15 na jednej stacji do +19 na innej:)
Ile obrotów śruby??
Tak na oko ktoś wie?


Ostatnio edytowano 17.kwi.2008 18:07:59 przez teodor2424, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 14:08:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
ustaw sobie na razia " na sznurek" . :):
Weź kawał sznurka, zawiąż go z tyłu na haku i poprowadz na zewnętrznej stronie tylnego koła( na środku) , aż do przedniego koła. Sznurek powinien delikatnie dotykać obu kół na ich zewnętrznych stronach. Za kierownicą posadź kogoś kto będzie trzymał kierownice prosto i ... reguluj na drążkach aż uzyskasz idealnie prosty sznureczek... :peace:
U kolegi tak ustawiałiśmy, a po paru dniach pojechał na zbieżność to gości tylko minimalnie doregulował... :diabel:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 16:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
na sznurek przed chwilą próbowałem ustawić i według twojej instrukcji sznurek wskazywał na to że opony się zjeżdżają czyli zbieżny :)
A to dziwne bo jak byłem na stacji diag. to na wydruku jest "+15"
Teraz już nie wiem co to oznacza.

Bo jak zrobiłem na swój sposób sznurkiem ale między oponami przedniej osi z tyłu opon i z przodu to tez mi wskazywało że opony się zjeżdżają do środka.

jak to właściwie jest z tym "+" czy "-" wartość na wskazaniu zbieżności??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 17:32:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Teodor żeby ustawiać na sznurek trzeba mieć identyczne koła z przodu i z tyło. Masz takie? ;) To znaczy tan sam rozmiar felgi, szerokość opony i ET felgi.

Pozatym proponuję przed czym kolwiek (na stacji) wymienić wszystkie elementy zawieszenia, które tego wymagają, bądź wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to że będą tego wymagać w najbliższym czasie (czyt luzy, lekkie chodzenie sworzni, pękające osłony, wybite silent blocki)

Jak chcesz to mam dobry sklep z częściami LMO TRW - dobre ceny i 100% ori - do tego dopasują Ci wahacze do konkretnego auta a nie walną gotowy zestaw. Namiary na sklep są efektem moch 3 dniowych poszukiwań i przemyśleń - zresztą dostępne są w drugim poście w temacie o zawieszeniu w Allroadzie.

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 17:35:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
A ja w ogóle nie wiem jak to z tą metodą na sznurek. Przecież koła z przodu mają lekko większy rozstaw niż te z tyłu.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 17:39:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Cześć Stamlej. Wszystko rozumiem dlatego że będę wymieniał wahacz dolny nie robiłem zbieżności na stacji tylko kazałem sprawdzić jak jest i co do wymiany no i wyszło mi że jest +15 no to chciałem sobie samemu do czasu wymiany trochę poprawić:)
Felgi opony rozmiar itd mam jednakowe na 2 osiach :)

A znalazłem coś takiego, taki opis:
Zbieżność kół - jest wartością wskazującą na wzajemne położenie względem siebie kół przednich lub tylnych, patrząc od przodu pojazdu. Wartości zbieżności są dodatnie, jeżeli koła skierowane są do wewnątrz. Jeżeli koła skierowane są na zewnątrz to wartości są ujemne, a koła określa się mianem rozbieżnych (rys. 2). W zależności od zastosowanego przyrządu zbieżność mierzona jest jako kąt w stopniach kątowych lub jako wartość liniowa w milimetrach. Również od przyrządu zależy czy mierzona jest zbieżność całkowita obu kół, czy też zbieżności połówkowe każdego z kół.
Obrazek


Wg. tego tutaj opisu skoro mam koła zbiezność na "+" to oznacza że mam je skierowane do srodka i w czasie jazdy ściągają się razem. Więc w moim przypadu musiałbym je rozciągnąc z przodu a co za tym idzie skrócic końcówki drązków (czyli bardziej wkręcić)

A wszyscy mówili mi inaczej:)
i jak zacząłem mierzyć na sznurek to faktycznie mi nie wychodziło i coś było pokręcone :)
ale teraz już mam mniej więcej ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 17:54:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
To spoko - w sumie się nie zagłęciałem w temat. Przecież logiczne jest że jeżeli koła są zbieżne (skierowane do środka) to watrość zbieżności jest z plusem, a jak rozbieżne - czyli odwrotnie do zbieżnych to z minusem.

Jeżeli wahacz dolny nie ma wielkich luzów, jedynie stuka to nie ma on większego znaczenia przy ustawianiu zbieżności.

Życzę powodzenia z ustawianiem :) :peace:

Pozdro!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 18:05:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Stamlej napisał(a):
To spoko - w sumie się nie zagłęciałem w temat. Przecież logiczne jest że jeżeli koła są zbieżne (skierowane do środka) to watrość zbieżności jest z plusem, a jak rozbieżne - czyli odwrotnie do zbieżnych to z minusem.

Jeżeli wahacz dolny nie ma wielkich luzów, jedynie stuka to nie ma on większego znaczenia przy ustawianiu zbieżności.

Życzę powodzenia z ustawianiem :) :peace:

Pozdro!


ja o tym nie wiedziałem i właściwie nawet dzwoniłem do ADAM12 i też mi powiedział na odwrót :)
Zawsze myślałem ze jak jest w plusie to niby więcej niż powinno być i koła się rozjeżdzają a jest na odwrót :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 18:12:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Wiesz - to też zależy od przyrządu - podejścia konstruktora do interpretacji.

Ale no na logikę nawet biorąc jest tak jak napisałeś :peace:

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: