.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 10:56:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 all] Regeneracja maglownicy
PostNapisane: 10.kwi.2008 10:03:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Przeszukalem forum, ale nie znalazlem nic na temat regeneracji maglownicy w cygarze. Czy ktos z was probowal to zrobic samodzielnie? Czy da sie to zrobic we wlasnym zakresie? Jak sie do tego zabrac? Na co uwazac? Moze jakies fotostory? gdzie i jakiej firmy zestaw naprawczy kupic? Czy tylko w ASO?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 10:17:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jakieś dwa lata temu gość regenerujący różne takie powiedział mi koszt takiej roboty maglownicy z C3 - 700 zł. Pół roku później rozebrałem jedną taką i stwierdziłem, ze kupię dobrą :D Problem mi sie pojawił już przy próbie rozdzielenia - wyjęcia listwy z obudowy... A to dopiero początek...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 10:29:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kiedyś przymierzałem się do tematu, rozmawiałem z facetem, który regeneruje maglownice. Twierdził, że bez odpowiednich osadzaków trudno jest dobrze założyć uszczelnienia. Nie wiem, na ile to prawda. Natomiast większym problemem jest zużycie (wytarcie) powierzchni, która pracuje w uszczelnieniu - nowe uszczelnienia mogą się szybko posypać.
Moja listwa po wymianie samych uszczelnień w niby polecanym warsztacie wytrzymała kilka miesięcy. Dałem sobie 'na luz' z regeneracją, poszukałem możliwie najnowszej pasującej listwy i założyłem z C4 '95. Mechanicznie pasuje, od 3 lat zero wycieków (nie dolałem kropli płynu).

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 12:35:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Czayli nie ma co sie bawic w regeneracje. Czy maglownica z C4 na pewno pasuje? Gdzies czytalem ze zewnetrznie jest taka sama, ale wenatrz sa jakies duze roznice. Ze jest na inne cisnienie itp. Jesli pasuje bez problemow to to by byla dobra opcja :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 13:21:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Dlatego też napisałem, że 'mechanicznie pasuje' - bo to wiem na pewno. Co do budowy - czytałem gdzieś, że inaczej rozwiązano problem uszczelnień, i dlatego te nowsze są trwalsze. Co do ciśnienia itp. - na pewno inne są te z A6.
Mam wrażenie, że po wymianie układ chodzi minimalnie 'ciaśniej', kierownica wracając nie 'wyrywa się' z rąk. Nie wiem jednak, czy nie jest to kwestia regulacji - nie przeszkadza mi to (a nawet pasuje), więc nie probowałem jeszcze regulować luzu na przekładni. Za to na koleinach auto prowadzi się lepiej.
Po za tym nic nienormalnego nie zauważyłem - pompa chodzi jak chodziła.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 13:41:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A moglbys napisac do ktorego rocznika (ewentualnie nr VIN) byly montowane te maglownice? Czy mam rozumiec ze Wszystkie Audi 100 C4 maja te same, a nowsze (inne) wprowadzili wraz z wprowadzeniem A6 C4? Moglbys podac nr czesci swojej przekladni?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 22:40:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
photokom - a co z maglownicą jest nie tak???
jak pojechałem ze swoją do regeneracji to dostałem gwarancję, że po "profesjonalnej" regeneracji prawdopodobnie będzie gorzej :diabel: i latam 4 rok i nic się nie zmieniło (nie znam się ale samemu raczej tego nie zrobisz) - zestawy naprawcze (chodzi o uszczelnienie) kompletnie nie zdają egzaminu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 06:24:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Podejzewam ze maglownica ma wewnetrzny przeciek. Na zewnatrz tez jest lekko spocona, choc nie cieknie (plynu nie ubywa, nie kapie z niej itp). Wspomaganie dziala slabiej niz powinno. Przy kreceniu kierownica pompa cicho buczy. Na temat pompy pisze w innym watku. Pompa nie ma wyciekow - jest sucha. Mozliwe ze to ona daje zbyt male cisnienie (czyzby wina zaworka?)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 09:46:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
photokom napisał(a):
A moglbys napisac do ktorego rocznika (ewentualnie nr VIN) byly montowane te maglownice? Czy mam rozumiec ze Wszystkie Audi 100 C4 maja te same, a nowsze (inne) wprowadzili wraz z wprowadzeniem A6 C4? Moglbys podac nr czesci swojej przekladni?


Moja przekładnia to 4A1 220 065 AL - i jest z '96 (a nie '95 jak pisałem) roku. Ma jasnoniebieską tabliczkę - nie wiem, czy ma to znaczenie, ale np. kolory tabliczek pomp w C3 (czerwona, zielona, złota) na pewno oznaczały różne wersje.
Wg Etosa podobne przekładnie były montowane w C4 od '92 i A6C4 do '97 (pomijam servotronic i angliki):
C4
'92 4A1 422 065 X
'93-'94 4A1 422 066 X

A6C4
'95 4A1 422 065 X
'96 4A1 422 066 lub 4A1 422 066 X
'97 4A1 422 066 X

Piszę "podobne" - bo dokładnie takiej jak moja (xxx 065 AL)nie znalazłem. Chętnie bym się sam dowiedział, w czym dokładnie była zamontowana :)
A co do twoich podejrzeń co do zbyt niskiego ciśnienia z pompy - pamiętaj, że czujnik ciśnienia jest tylko w obwodzie wspomagania hamulców, a to jest osobna sekcja pompy.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 09:55:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Dzieki wielkie. Bede szukal takich przekladni. W ETCE tez nie znalazlem oznaczenia Twojej przekladni. Ale mam stara wersje - sa tylko modele do 94 roku.
Co do czujnika to wiem. Ale czuje ze wspomaganie kierownicy tez nie jest tak dobre jak powinno. Dlatego chce cos zrobic z pompa. Moze to tylko wina tego zaworka i wystarczy go zmienic? Chyba ze po prostu obydwie sekcje pompy sie zurzyly. Ale widzac budowe pompy, to tam raczej nie ma co sie zuzyc. Zuzycje tloczkow kompensuja na bierzaco sprezynki dociskajace je do krzywki. Zreszta ich zurzycie jest mikroskopijne - podobnie jak i krzywki. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Skoro nie cieknie z pompy na zewnatrz, to oringi tez sa OK. Wiec pozostaje zaworek?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 10:10:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Co do zaworka - nie wiem. Co do skuteczności wspomagania - pamiętaj, że pisałem o 'usztywnieniu' układu po wymianie przekładni. Spróbowałem dziś rano - wspomaganie jest skuteczne na tyle, że na postoju 'da się' jednym palcem kręcić kierownicą.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 10:34:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Wydaje mi sie ze ta sztywnosc, o ktorej piszesz spowodawana jest regulacja maglownicy - sruba szesciokatna (o ile dobrze pamietam na klucz 10) na maglownicy przy mocowaniu kolumny kierowniczej. Jesli kierownica sama odbija przy wyjezdzaniu z zakretu, to jest wszystko OK.

Ja tez dam rady jednym palcem pokrecic kierownica na postoju, ale wymaga to sporego wysilku. Mojej dziewczynie jest jedna reka krecic na postoju :-) Wiec wspomaganie jest slabe. Poprobuje pobawic sie tym zaworkiem. Naciagne troche sprezynke i sprawdze czy sam zaworek nie ma jakis pekniec, rys itp, ktore moglyby powodowac, ze mimo ze jest zamkniety to przepuiszcza olej. Ale to w przyszlym tygodniu, bo teraz wyjezdzam na weekend i nie chce unieruchomic auta :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2008 15:03:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
vezirr napisał(a):
Moja przekładnia to 4A1 220 065 AL - i jest z '96 (a nie '95 jak pisałem) roku.



Taka moja mała wskazówka:

zobacz środkowy człon numeru, który podałeś: 220. Obstawiam, że ma wyglądać: 422 ;). Porównaj z pozostałymi podanymi przez Ciebie numerami ;).


Przekładnia 4A1 422 065 AL została zastąpiona w:
31.01.1996 przez 4A1 422 066;
01.09.2003 przez 4A1 422 066 X.

Etka podaje, że ta bez literki na końcu była montowana w:
A100 '93
A10Q '91-94
A6 '96
V8 '89-94

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2008 08:54:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
rodzynek napisał(a):
Taka moja mała wskazówka:
zobacz środkowy człon numeru, który podałeś: 220. Obstawiam, że ma wyglądać: 422 ;). Porównaj z pozostałymi podanymi przez Ciebie numerami ;).


Rodzynku, oczywiście masz rację. 4A1 422 065 AL.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: