.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 08:47:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] wymiana osłony przegubu zewnetrznego- fotostory
PostNapisane: 15.maja.2008 16:03:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
A więc kolejna opowieść z cyklu sam zrobiłem :D
Pękające gumy na przegubach jak wiadomo usterka dosyc częsta więc może się komuś przydać ten opis.

Z góry zaznaczam że robiłem to sam pierwszy raz w życiu i nie mogę dać żadnej gwarancji ze to jest poprawna procedura

Ale mi wyszlo i wszystko działa :peace:

Potrzebne części: nowa gumowa osłona, dwie opaski zaciskowe, smar grafitowy, podkładka odległościowa, sprężyna krążkowa, pierścień sprężynujący, nowa śruba główna (generalnie wszystko to powinno być w pudelku razem z nową osłoną:diabel:)

A więc zaczynamy od odkręcenia śruby przegubu (tak duża zakręcona jak przez pudziana przeważnie na duży imbus) tu chciałbym zaznaczyć że do odkręcenia jej przydaje się imbus odpowiedniego rozmiaru w przypadku braku takowego można posłużyć sie śrubą od koła i kluczem francuskim :peace: :peace:
(A jeszcze dzień wcześniej myślałem że mam potrzebne narzędzia)

Obrazek

Jak już nam się udało rozpinamy wahacze górne 1 (jedna śruba- wcale nie jest powiedziane że łatwo ją wyjąć) i odginamy w lewo całą zwrotnice (nie luzowac śruby 2 drążka kierowniczego bo trzeba będzie ustawiać zbieżność) Zalecam szczęgólną ostrożność żeby nie uszkodzić przewodu hamulcowego i czujnika ABS ten drugi najlepiej rozłączyć i wypiąć z metalowej obudowy.

Obrazek

Następnie wyciągamy półośke. Po wykręceniu śruby od strony piasty powinien się łatwo wysunąć natomiast od strony skrzyni mamy 6 śrub.

Obrazek

Teraz w miare delikatnie wysuwamy całą półoś na zewnątrz. Żeby sobie to ułatwić można odkręcić plastikową osłone z nadkola

Obrazek

No i mamy cudeńko na wierzchu zapaprane smarem, piachem i innym syfem czyli generalnie zabieramy się za zasadniczą część spotkania.

Obrazek

Najlepiej wkręcić całą półoś w imadło dla uławienia.

Ściągamy opaski z uszkodzonej osłony zewnętrznego przegubu (drugiej strony nie ruszalem bo jest ok) Podciągamy gume i delikatnie zbijamy przegłub z półośki (jest tam taki pierścień im w lepszym stanie tym trudniej bedzie zsunąć przegub) oraz ściągamy podkładkę, sprężyne i pierścień

Obrazek

Teraz należy dokładnie wyczyścić przegub zwłaszcze jak podczas wymontowania naleciało tam piachu.

Jak już wszystko lśni zakładamy nowy sprzęt. (należy zwrócić uwagę na prawidlowe nalożenie podkładki i spężyny krążkowej) generalnie trzeba to zrobic jak na zdjęciu:diabel:

Obrazek

Po założeniu sprężynki nabijamy spowrotem całość na ośke.
W opakowaniu miałem dwie tubki smaru więc jedną wcisnąłem w przegub druga w osłone.

No i tak to generalnie wygląda:

Obrazek

Teraz montujemy wszystko z powrotem nie wiem jak to wyjąłem ale założyć juz nie było tak prosto. Dla ulatwienia odkręciłem od dolu teleskop (1) żeby nie uszkodzić nowej gumy(wiem że nie powinno się tak robic ale za jasną cholere nie chciała mi się zmieścic tam ta pólośka).

Obrazek

Ośke mocujemy w piaście i przykręcamy do skrzyni (na krzyż).

Zakręcamy kolumne, składamy do kupy wahacze zakładamy koło no i zostaje na deser śruba pudziana (dokręcamy ją bardzo mocno ale żeby nie przedobrzyć w końcu łożysko musi się jakoś obracać) jeżeli mamy duży klucz dynamometryczny dokręcamy momentem 190 N.m i jest ok.

Myjemy felge ze smaru i cieszymy się że nam dobrze poszło.

Mi to zajęło 5h :diabel: takie browarowo-garażowe popołudnie, ale doświadczenia nie mam, mechanikiem nie jestem ,a i nie śpieszyło mi się nigdzie :peace: :peace: :diabel:


P.S. Oceńcie czy jest ok, a jeśli popełniłem jakiś radykalny błąd to mi napiszcie bo już jeżdżę tak dwa tygodnie :D :peace:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 16:39:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Popieram takie akcje :peace:
Graba ;)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] wymiana osłony przegubu zewnetrznego- fotostory
PostNapisane: 15.maja.2008 18:44:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lut.2007 23:34:16
Posty: 229
Lokalizacja: Gorzow Wlkp./Bracknell
Ostatnio oblalem na tym MOT :<
W garage'u chcieli za zmiane obu gum 190f ! Na szczescie polski mechanik zrobil to w 2 godzinki za 60 :):
Swietne i uzyteczne fotostory.
Pzdr.

_________________
Audi A6 (C5) 1,8T

http://img48.imageshack.us/img48/9207/auto5xp7.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 01:12:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
W ostatnim roku ( 12 miesięcy) zmieniałem tych gum razem z kumplem 5 szt.
Były to dwa Passaty ( 2001 i 2002) i Audi A4(2000)
Ostatnią uwinelismy się w 1g 20min... :):
Robota nie straszna każdy da radę zrobić.
Pozdrowienia...

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 13:29:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Przerobiony dodałem fotografie:
Do wyjęcia gum nie rozbierałem góry a tylko dół, i nie demontowałem całej półosi. Odkręciłem drążek stabilizacyjny, krótkie wsporniki łączące wahacz i drążek, mocowanie przedniego wahacza od karoserii.
Obrazek
Wszystko można odgiąć, odciągnąć i wyjąc przegub z piasty łożyska. Następnie przegub wycisnąłem za pomocą tej samej śruby, która go mocuje i kawałka 4 cm pręta o średnicy 14 użytego za drugim razem - śruba za krótka.
Obrazek
Obrazek
Uważam że łomotanie młotkiem po przegubie nie służy jego żywotności. Coś zawsze trzeba rozbierać. Każdy niech sobie wybierze co.


Ostatnio edytowano 27.paź.2008 19:30:36 przez heniekwit, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 14:38:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Dzięki za opinie chłopaki :peace:

Masz racje heniekwit. Da sie to zrobic nie demontując całości ale tak jest prościej.

Co do walenia mlotkiem nie zsuniesz przegubu tak łatwo jak to mowisz jesli sprężyna na osi jest w miare dobra . Będzie go blokować(chociaż też masz racje ,że sie da). Oczywiście nie mówimy tu o waleniu młotkiem ale delikatnym zbiciu przegubu (nic mu nie będzie jest z metalu;))

Po za tym to ja się nie znam :diabel: :peace:

Pozdro all :D

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 08:20:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Nie wiem jakie miałeś sprężyny ale mój drucik przy ściąganiu powycinał sie w piękne ząbki. Moje krawędzie były ostre i na pewno nie udałoby sie zdjąć przegubu nie niszcząc zabezpieczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 09:55:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Trzeba sobie kupić przyrząd do zakładania osłon i osłony z AD. Bez demontażu półosi się zakłada ;)

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 11:28:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Kolego szogun0 w jakim celu inwestować w jakiś przyrząd, przecież ja nie demontowałem półosi, a czy górę czy dół i tak trzeba coś rozebrać. W mojej A6'98 rozbierałem dół i przedni wahacz od karoserii. Wrzuć fotkę tego przyrządu może wtedy zmienię zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 12:22:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Obrazek
http://www.allegro.pl/item360032490_przegub_przyrzad_do_zakladania_oslon.html

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 21:58:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Za tę cenę nigdy nie dam sie przekonać do zakupu takiego przyrządu. Przegub zdemontowany jest myty w benzynie, dostaje świeży smar i o to chodzi. Pękła mi jedna osłona, zmieniłem od razu obie. Naprawdę nie trwało to długo. Jedyny maleńki problem to założenie osłony - trzeba troszkę ja rozciągnąć ale z tym wszyscy sobie radzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 18:25:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 20:46:54
Posty: 224
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Pyrzowice
Witam, fajne fotostory:) i przydatne,
włąsnie przymierzam sie do wymiany przegubu z lewej strony, tylko nie jestem pewnien czy to przegub. Czy jakoś można stwierdzić ze to napewno to? jakoś poruszac kołem lub cos podobnego. Efekt jest taki ze tylko przy skrecie w lewo słychać taki stukot dziwny, a przy otwartej szybie tak cos tam chroboli przy kole i nie wiem czy to napweno przegub.

Druga rzecz jaki przegub kupic w Intercarsie? ewentualnie allegro, czy ktoś zna cene oryginalnego razem z osłoną?

Moze lepiej podjechac do jakiegoś mechanika by stwiedził czy to przegub?
Czy ten poniżej firmy LOBRO to nadaje się, jest to dobry zamiennik?
http://moto.allegro.pl/item365752507_przegub_vw_passat_audi_a4_a6_skoda_superb_lobro.html

_________________
A4 B8 Avant '14 1.8 CJEB
Było:
Audi A4 B8 '10
BMW E90 '07
A4 B7 Avant '06 1.9 TDI BRB
A6 Avant '03 1.9 TDI - AWX
VW GOLF IV 1.9 TDI '99
VW GOLF II 1.6 '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 16:07:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
To raczej przegub na 100%. Możesz jeszcze upewnić sie i zrobić ze dwa kółka na jakimś placyku, powinno być słychać cykliczne stukanie-trzeszczenie przy otwartej szybie, prosto zanika. Co do firmy zamiennika - nie wiem, może wypowie sie kto inny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 16:56:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 20:46:54
Posty: 224
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Pyrzowice
dokładnie przy otwartej szybie jakby czeszczało ale tylko przy skrecie w lewo a proste koła cisza, jedyna co to zastanawiałem si eczy to moze byc przegub wewnętrzny

_________________
A4 B8 Avant '14 1.8 CJEB
Było:
Audi A4 B8 '10
BMW E90 '07
A4 B7 Avant '06 1.9 TDI BRB
A6 Avant '03 1.9 TDI - AWX
VW GOLF IV 1.9 TDI '99
VW GOLF II 1.6 '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 22:24:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Jeśli trzeszczy przy skręcie to tylko przegub zewnętrzny, nie trzeba przy tym demontować półosi napędowej. spróbuj wycisnąć przegub śruba tak jak napisałem wcześniej, a nie walić młotkiem. Za drugim razem jak wkładałem przedłużkę śruby z pręta to kręciłem już tylko ręką, klucz jest wymagany tylko do ścięcia zabezpieczenia z drutu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: