.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.mar.2024 07:09:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2.3 NF] cieknie płyn ze zbiorniczka wspomagania
PostNapisane: 30.maja.2008 22:11:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
no i jest problem, bo ubywa płynu i lampka na desce miga. pod maska wokół zbiorniczka płynu wspomagania jest mokro czyli musiał puścić górą na zgrzewie naczynka z deklem.
jaki tam jest płyn? normalny hamulcowy? DOT-4? puki nie bede mogl go wymienic trzeba bedzie dolewac.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 23:06:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
DOT 4 masz do hamulców. Wspomagania powinien byc zielony
Do wspomagania masz inny płyn niz do hamulców. Jak juz to włoz palucha do zbiorniczka i zobacz co masz. Jak zielony do dokup litrę FEBI: http://allegro.pl/item359978728_plyn_do ... elony.html i dolewaj albo zmien zbioniczek. Na szrocie znajdziesz albo tu na forum. Moze i ja mam gdzies ale musiałbym poszukac.

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 23:11:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
luzik, zbiorniczek mam tylko czasu nie ma zeby zrobic. kolor jest jakis rudawy raczej. ta okrągła "kartka" pod korkiem zbiorniczka jest koloru zielonego, to cos mówi? napisow juz raczej nie da sie odczytac.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 23:15:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
To mówi tyle ze MA BYC ZIELONY płyn wlany a ty widocznie masz czerwony (takie jak w daewoo sie wlewa) Gdziesik czytałem tutaj ze niezdrowo miec czerowny płyn w AUDI. Ja sie nie znam, od zawsze miałem zielony i zielony leje i AUDI zaleca zielony. Nie wiem jak sie zachowa pompa jakbys zmienił płyn od zera? Niech ktosik mądry sie wypowie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 08:59:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Ja mądry nie jestem, ale moja Wyrocznia w sprawie C3 (czyt. Rodzynek) Zalecił także i mnie wymiane całego płynu na zielony, gdyż czerwony rozszelnia układ i niszczy cośtam. Wspomniał że najlepiej by było spuścić stary, przepłukać nowym i zalać świeżym oczywiście zielonym! :peace:

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 09:08:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
i tak trzeba bedzie zrobic. jaki to jest typ plynu? jakies oznaczenie moze znacie? jak podskocze do sklepu zebym wiedzial czego chce:)

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 09:25:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Dokładnie taki jak w linku wyżej u Lykana: http://allegro.pl/item359978728_plyn_do ... elony.html Dokładnie taki.

Jeśli chodzi o Oznaczenia katalogowe:
FEBI M 6162
FEBI 06162

:)

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 09:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
dzieki. a tak PI razy oko ile ja musze tego kupic? 2? 3? 5 litrow?

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 10:08:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Też tego nie wiem... . Ja przymierzałem się na 3 litry. Zobaczysz jak spuściśz stary płyn. To musisz mieć jedną taką samą porcję do czyszczenia i przepłukania układu, i drugą porcję żeby pop prostu układ napełnić "na świeżo" ale sczerze to nie wiem ile tego tam jest. Spuść ten płyn co masz i wtedy bedziesz wiedział że trzeba Ci 2x tyle :)

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 15:39:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
To ja też mam pytanie:
czy w latach osiedziesiątych ktoś miał do czynienia z zielonym płynem do wspomagania :?:

:diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 16:22:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Mauzer napisał(a):
To ja też mam pytanie:
czy w latach osiedziesiątych ktoś miał do czynienia z zielonym płynem do wspomagania :?:

:diabel:


Mamy 2008... i jakos działa na zielonym. A po 2 to cygaro to 90 lata jak i moje byłe (89) i korek był ZIELONY wiec chyba ktos MIAŁ do czynienia z tym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 22:51:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
o to chodzi że w osiemdziesiątych latach (główne latach produkcji c3 o którym mowa Lykan ;) ) ze świeczką można było szukać oleju syntetycznego do silnika a co dopiero do wspomagania dlatego stąd fabryka nakazywała lać olej hydrauliczny uwczas czerwony g002000. Oczywiście zielony puźniejszy syntetyczny zamiennik g004 działa ok, ale nikt chyba nie zrobił testów z nowym układem wspomagania i wlanym zielonym syntetykiem czy w tym samym czasie (co czerwony hydraulik) wywali uszczelniacze czy nie ;)
I nie sugeruj sie kolorem korka bo niebieskie też były ale możesz niepamiętać bo to przed liftem w 80 latach :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 09:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Ja właśnie na świerzo po wymianie pompy wspomagania, przemyciu zbiorniczka z osadów, wezy oraz odtłuszczaniu okolic owych elementów. Oczywiście pompa która od poczatku latala na zielonym zainstalowana bo ze starej skatowanej przecinakiem lało się strasznie;/

Mi w układ weszły 2 litry, jednakże mam duzy prostokątny zbiorniczek ale to zapewne z powodu "quatrowatego" napędu...


Do wymiany jeszcze "gruszka" i bedę miał ogarniety sprzęt;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 11:34:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5203
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Simon_pg0 napisał(a):
... mam duzy prostokątny zbiorniczek ale to zapewne z powodu "quatrowatego" napędu...


Nie, to pewnie ze względu na to, że masz z tyłu samopoziomujące się zawieszenie. Lub miałeś. Lub ktoś nie miał oryginalnego zbiornika i założył taki ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 23:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Wygląda na oryginał bo faltyczne do tyłu od zbiorniczka idzie przewód...

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: