.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 05:31:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [acq b2] ABS w coupe quattro - próba reanimacji
PostNapisane: 02.gru.2007 17:33:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
W ACQ B2 od momentu zakupu nie działa ABS - kontrolka pali się cały czas.
Bez problemu odnalazłem wtyczki na przewodach do przednich czujników (opór jest OK - 1100 om), ale nie mogę znaleść tych wtyczek dla kół tylnych. Szukałem pod tylną kanapą i nic :/ . GDZIE ICH SZUKAĆ?
Gdzie mieści się i jak wygląda sterownik ABSu w tym modelu - rokcznik 87
Jakieś inne pomysły na uruchomienie ABSu?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 04.cze.2008 07:18:50 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 23:01:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
tam jest napewno jeszcze "przełącznik" przechyłowy do abs'u do tego całego systemu, poszukaj pod kanapą z tyłu jesłi on będzie szfankował to cały układ stoi. Sprawdź/podmień przekaźnik o bezpieczniku już nie wspomne z przyzwoitości :d
Wywala go w trakcie jazdy czy jest nieaktywny już od chwili zapalenia silnika? zakładam to drugie :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 23:20:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mauzer napisał(a):
Wywala go w trakcie jazdy czy jest nieaktywny już od chwili zapalenia silnika? zakładam to drugie :peace:

Włączam zapłon, kontrolka się zapala, uruchamiam silnik a ona nie gaśnie...
Pawle, gdzie te wtyczki do tylnych przewodów?
Który przekaźnik podmienić? Ten w obudowie pompy pod machą? Mały czy duży? Jakiś inny może...?
A tu zdjęcie pod siedzeniem:
Obrazek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 23:05:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Przekaźniki możesz posprawdzać miernikiem.
Dla pewności możesz wymienić oba przekaźniki.
Dobrze by było jakiś schemat dorwać bo czasami do środka pakowali jakieś diody itp. to też warto przemierzyć.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 12:21:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
OK, ale chcę zacząć od sprawdzenia tylnych czujników przy kołach - gdzie na przewodach są te wtyczki?
Gdzie jest sterownik ABSu?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 20:45:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Z ostatniej chwili: znalazłem sterownik ABSu - jest schowany za wykładziną między zbiornikiem paliwa a prawym nadkolem - wiązka i wtyczka wydają się być OK
Znalazłem również obie wtyczki obu tylnych czujników - oba opór 1050 - 1100 omów - czyli OK
Oba przekaźniki w obudowie pompy ABSu pod machą OK - jak dostają +12 na elektromagnes, zwierają i rozwierają główne styki - sprawdzałem omomierzem.
Gdzie szukać dalej?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 14:44:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mauzer napisał(a):
tam jest napewno jeszcze "przełącznik" przechyłowy do abs'u do tego całego systemu, poszukaj pod kanapą z tyłu jesłi on będzie szfankował to cały układ stoi

Czy bez tego cuda jest szansa na działający ABS? Jaką dokładnie funkcję pełni ten wynalazek? Można to jakoś zmostkować czy coś?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: abs
PostNapisane: 11.gru.2007 16:04:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 16:38:53
Posty: 298
Lokalizacja: konstantynów łódzki
jest jeszcze jeden przekaźnik pod schowkiem kierowcy z bezpiecznikiem on może być zrąbany albo bezpiecznik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: abs
PostNapisane: 11.gru.2007 19:01:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
v8quattro napisał(a):
jest jeszcze jeden przekaźnik pod schowkiem kierowcy z bezpiecznikiem on może być zrąbany albo bezpiecznik

O widzisz - nie wiedziałem. Znasz może numer przekaźnika lub kolory przewodów do niego idących? Czy po prostu trafię na tylko jeden przekaźnik z bezpiecznikiem.
dzięki!

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: abs
PostNapisane: 11.gru.2007 21:27:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
cygaro-avant napisał(a):
v8quattro napisał(a):
jest jeszcze jeden przekaźnik pod schowkiem kierowcy z bezpiecznikiem on może być zrąbany albo bezpiecznik

O widzisz - nie wiedziałem. Znasz może numer przekaźnika lub kolory przewodów do niego idących? Czy po prostu trafię na tylko jeden przekaźnik z bezpiecznikiem.
dzięki!


Mauzer napisał(a):
Sprawdź/podmień przekaźnik o bezpieczniku już nie wspomne z przyzwoitości :d

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 21:51:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
....czyli wszystkie ścieżki prowadzą pod deskę rozdzielczą, nad nogami kierowcy....OK, podziałam, posprawdzam , dam znać.....
Za co dokładnie jest odpowiedzialny ten przekaźnik?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 11:17:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Po pewnym czasie "odgrzewam" temat.
Czy ktoś z Was może udostępnić mi schemat elektryki ABSu?
Z góry dzięki za pomoc lub wszelkie inne wskazówki

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 11:36:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... brake.html

może tutaj coś znajdziesz.... tak tylko podpowiadam.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 11:37:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
Wydaje mi sie ze to to , znalazlem na diakom.ru

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1988/80/WIRING%20DIAGRAMS/fig03.pdf

Pozdr., mam nadzieje ze pomoze!

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 12:47:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
o to chyba będzie to, ja szukałem ale nie pamiętałem adresu...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 19:52:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
wieści z ostatniej chwili: sprawdzałem co mogłem:
- pod deską jest ten trzeci przekaźnik, bezpiecznik w nim OK.
- gdy wciskam przycisk ABS AUS, w tym przekaźniku coś pstryka - tak jakby miał ochotę coś włączyć/rozłączyć
- przekaźnik odzywa się również gdy blokuję którąś ze szper, czyli też dobry objaw
- oba przekaźniki w pompie sa OK
- oba przewody we wtyczce w pompie, które powinny mieć na stałe +12V z linii "30" rzeczywiście mają to napięcie
NAJWAZNEIJSZE PYTANIE: w jaki sposób numerowane są piny na wtyczce sterownika (komputera) ABSu. Ani wtyczka ani jej gniazdo nie mają jakichkolwiek numerów styków. A chcę sprawdzić czy na pinach poszczególnych czujników przy kołach jest OK (kolory przewodów nic mi nie dadzą, bo przed wtyczką wszystkie nikną w dłuuuugim gumowym "napletku")
Co robić :?:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: abs
PostNapisane: 31.maja.2008 15:18:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
v8quattro napisał(a):
jest jeszcze jeden przekaźnik pod schowkiem kierowcy z bezpiecznikiem on może być zrąbany albo bezpiecznik

dziś po dłuuugiej przewie powróciłem do reanimacji ABSu w ACQ B2 i wygląda na to, że ten właśnie przekaźnik jest przyczyną siwienia mojej głowy.
Oto moje ustalenia: w przekaźniku jest elektromagnes, słychać, że on "pyka", ale na odpowiednim pinie nie pojawia się +12V. (przewód czarno-niebieski idący do pompy ABSu i do kompa.)
Elektromagnes przekaźnika sterowany jest jakimś układem elektroniczym. Za co dokładnie odpowiada ta elektronika?
I jeszcze jedno pytanie: komputer ABSu jest podłączony do alternatora. Po co?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: abs
PostNapisane: 31.maja.2008 15:36:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
cygaro-avant napisał(a):
v8quattro napisał(a):
jest jeszcze jeden przekaźnik pod schowkiem kierowcy z bezpiecznikiem on może być zrąbany albo bezpiecznik

dziś po dłuuugiej przewie powróciłem do reanimacji ABSu w ACQ B2 i wygląda na to, że ten właśnie przekaźnik jest przyczyną siwienia mojej głowy.
Oto moje ustalenia: w przekaźniku jest elektromagnes, słychać, że on "pyka", ale na odpowiednim pinie nie pojawia się +12V. (przewód czarno-niebieski idący do pompy ABSu i do kompa.)
Elektromagnes przekaźnika sterowany jest jakimś układem elektroniczym. Za co dokładnie odpowiada ta elektronika?
I jeszcze jedno pytanie: komputer ABSu jest podłączony do alternatora. Po co?


bo musi mieć stały plus,chyba logiczne (w trakcie jazdy gdyby itd.....) ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 20:59:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
hm - ze schematu wynika, że zasilanie kompa ABSu następuje chyba przez ten przekaźnik z bezpiecznikiem. Tam się powinno pojawić +12V przy włączonym zaapłonie.
- Czy w razie uszkodzonego przkaźnika, mogę "na krótko" pociągnąć +12V z linii 15?
- kontrolka ABSu normalnie gaśnie po uruchomieniu silnika, czy dobrze kombinuję, że gdy silnik zaczyna sie kręcić, to komp ABSu dostaje jakieś napięcie tym przewodem z alternatora i jeśli wszystko gra - gaśnie kontrolka?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 22:08:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
jeszcze dwa pytania:
- czy na przewodzie idącym z alternatora do sterownika ABSu (niebieski przewód) ma być napięcie ładowania, czy jakieś inne?
- czy ten czujnik przyśpieszeń bocznych można "ominąć" zwierając go "na krótko"

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: