.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 18:18:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] Obiniżone zawieszenie, jak to w końcu jest?
PostNapisane: 30.maja.2008 17:11:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 17:48:57
Posty: 4
witam
przeszukałem forum ale nie znalazłem całkowitej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, więc pozwolę się zapytać kolegów tu.

Jak to w końcu jest z obniżaniem zawieszenia w audi A4 B5, poprzez montaż samych krótszych sprężyn - dokładnie Eibach pro kit, coś koło 40mm w dół, używane ale w dobrym stanie.
Chodzi konkretnie o to czy to naprawdę jest takie szkodliwe, bo rozmawiałem z 5 osobami, w tym z 3 mechanikami, i wszyscy odradzają mi obniżenie zawieszenia.

Natomiast tu na forum, znalazłem tylko info, że przy standardowych amorkach, istnieje niebezpieczeństwo że będą troszkę szybciej się zużywać. Natomiast wszyscy w około mnie "straszą" mnie, wymianami wahaczy,przegubów, końcówek. i to bardzo częstymi.

Oczywiście ja jestem świadomy że zmiana seryjnych sprężyn, może wpłynąć na żywotność poszczególnych części i ich częstszą wymianę, ale to chyba nie co parę tyś. km, co ?!?!

Będę wdzięczny za wymianę opinii.

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 17:33:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Maja racje. Skoro obawiasz sie czestszych wymian elementow zawieszenia to sobie daruj. Zawieszenie w A4 jest bardzo udane ale w Polskich warunkach malo trwale i niestety drogie w uzytkowaniu. Czasami trudno dojsc co jeszcze puka a zapedy remontowe troche ograniczaja ceny. W moim B3 -40 na wietecach nic nie puka przez 5-10tys a potem sie zaczyna i w koncu wymieniam komplet czyli amory i wszystko pozostale na raz. W b3 mieszcze sie w tysiacu zl a w A4 jest to nie mozliwe. Z tych wzgledow nie obizylem ani A4 B5 ani obecnego A4. Sam wybieraj i nie wierz ze moze to pozostac bez wplywu na trwalosc zawiechy bo juz np kola 17 cali i guma 225/45 skutecznie potrafi przyspieszyc stuki.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 17:21:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Miałem takie zawieszenie w A4 więc moge ci powiedzieć jak to dokładnie jest :D
A więc od początku. Zawieszenie nie było dużo obniżone ale było to -40mm sprężyny i teleskopy firmy APEX. Jazda na takim zawieszeniu to bajka każdy zakręt bierzesz bez problemu 40km/h szybciej i to bez żadnego bólu. Zabawa przednia ale....
No właśnie jest pewne ale. Jest wiele mitów i bajek o obniżanym zawieszeniu i jeśli chodzi o Polskę są prawdziwe. Jeździłem na takim zawieszeniu pół roku ale po Angielskich drogach i nic sie nie działo. Przyjechałem do polski na 2 tygodnie i po przejechaniu 2000km stało sie co następuje:

-padły łączniki stabilizatora
-górne wahacze po obu stronach
-Duże luzy na dolnym prawym wahaczu

A więc podsumowując świetna sparawa takie zawieszenie do -40mm można nawet zostawić standardowe amorki ale.... (jak wspomnial Bilo) nie w Polsce :(:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 18:38:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jak to mawia Kabaret pod Wyrwigroszem:
"Wszystkie drogi prowadzą do .................. remontu zawieszenia".

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 19:16:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
Nie obniza sie zawieszenia po to by sie martwic o wahacze :) ale dla wygladu i trzymania sie na drodze podczas zakretow..

Ja kupilem do mojej A6 juz sprezyny H&R -40mm bede za miesiac je zakladal, fele kupilem 18 ale czekam na opony:) pewnie znowu je pogne ale co sie nie robi dla wygladu :)

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 16:21:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2006 18:16:10
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
i jeszcze pamiętaj o misce, ja zawadzam bez obniżania ;-)

_________________
A4 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: