.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 09:59:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 LIFT Avant 1,9TDI] Demontaż i montaż sprężyn.
PostNapisane: 04.gru.2008 19:47:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
W poniedziałek będę zakładał nowe sprężyny -30/-30mm na autka,
czy macie jakieś wskazówki jak to poprawnie wykonać żeby się za dużo nie napracować i niepotrzebnie wszystkich śrub nie odkręcać :)

Jak w Avancie z tylnymi śrubami i jak z przodu co odkręcić a co zostawić, możę da sie jakimś sposobem, ma ktoś jakieś patenty?
Ściągacze porządne do sprężyn posiadam :)

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2008 21:05:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
A na jakie sprężyny się zdecydowaleś ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2008 21:33:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
MAD-y.
Byle były dobre:)

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2008 23:41:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 15:03:33
Posty: 203
Lokalizacja: Dolnyśląsk
teodor2424 niestety nic Ci niepodpowiem ale życze powodzonka i czekam z niecierpliwością na efekty wizualne i jezdne ( pamietasz również potrzebowałem info na temat delikatnego obniżenia autka) Mam nadzieje że podzoielisz się ze mna spostrzeżeniami i wrażeniami. Fajnie byłoby gdybyś miał fotki przed i po montażu. Koledzyniebądzcie tacy niesmiali i podpowiedzcie teodorowi w sprawie wymianki sprężyn ....

_________________
AUDI A6 C5 2002r. SEDAN 2,5 TDI 163KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2008 13:19:38 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
tu za bardzo nie ma co tłumaczyć - jak zdejmiesz koło to bedzie wszystko wiadomo. Kolumny (amor plus sprezyna) i z przodu i z tyłu trzymają się na 3 śrubach od góry i na jednej srubie z nakrętką u dołu. dodatkowo so przednich kolumn mocowane są 2 górne wahacze - warto je przy okazji sprawdzić bo do wymiany z nich konieczny jest własnie demontaż kolumny. Niestety nie wiem czy trzeba demontowac cala zwrotnice żeby wyjąć kolumne - mam nadzieje że nie. Jak już kolumny bedą na stole to wtedy sciagacze, rozkręcasz centralną srube amorka i masz kolumne w kawałkach - przekładasz ściągacze na nowy spring i składasz

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2008 14:34:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Najszybciej wg. mnie, podnosisz caly tyl auta, np. za hak albo dwoma lewarkami, zdejmujesz kola, odkrecasz dwie sruby (chyba13mm) przy gornym mocowaniu amora z kazdej strony i belka ladnie schodzi na dol. Tyl max 35min. Przod, Odkrecasz amor przy wachaczu przednim dolnym(chyba18mm), otwierasz maske i odkrecasz trzy sruby (16mm) od mocowania amora na gorze. Wahacze gorne odkrecasz albo przy amorze albo jak masz duzo szczescia to blizej kola. Jak juz wyjmiesz kolumne to masz do odkrecenia jeszcze dwie sruby(bodajze 12mm) i wtedy zdejmujesz trawers. Na koniec sciagacze i duzo sily. Jakies 1,5h na strone. Łatwe, proste i przyjamne. Powodzenia

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2008 15:00:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
czyli nie muszę odkręcać dolnych wahaczy i śruby od przegubu? Da sie wyjąć ten amorek ze sprężyną? Jest tam tyle miejsca??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2008 15:00:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
czyli nie muszę odkręcać dolnych wahaczy i śruby od przegubu? Da sie wyjąć ten amorek ze sprężyną? Jest tam tyle miejsca??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 01:48:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
przegubu nie ruszasz i dolnych wahaczy tez nie, za wyjatkiem tego miejsca gdzie przychodzi amortyzator.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 10:14:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Przód: Od góry trzy śruby trzymające poduszkę i jedna śruba na 1/3 długości wahacza nośnego.
Niekoniecznie ale wygodniej by było gdybyś nośny odkręcił od zwrotnicy.

Tył: Góra trzy śruby od wnętrza auta.Dół jedna śruba od belki.

Sprawdź tylne mocowanie amorka i ewentualnie profilaktycznie wymień na nowe.Często wmiejscu gdzie przechodzi trzpień amora przez poduszkę amora robi się owal.Będzie stukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 11:17:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Jak dojść do tylnych amorków od góry?? Trzeba wykładzinę odchylić z boczków czy zdjąć?

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 12:23:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
teodor2424 napisał(a):
Jak dojść do tylnych amorków od góry?? Trzeba wykładzinę odchylić z boczków czy zdjąć?


wystarczy odchylić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 14:40:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2007 13:40:50
Posty: 369
Lokalizacja: pomorskie GKW...
w A6 C5 nie ma dojścia od wnętrza do tylnych amorków ;) do tyłu dobierasz się po zdjęciu koła :): zwalasz lub odchylasz nadkole zależy od rodzaju (plastik lub włókno), u góry 2 śruby i jedna na dole przy belce,

_________________
B7 A4Q BPW 06' manual 2009 =>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 17:29:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
arkadio70 napisał(a):
w A6 C5 nie ma dojścia od wnętrza do tylnych amorków ;) do tyłu dobierasz się po zdjęciu koła :): zwalasz lub odchylasz nadkole zależy od rodzaju (plastik lub włókno), u góry 2 śruby i jedna na dole przy belce,


Jesteś pewien , jutro zabieram sie u kowala za usztywnianie sprężyn lecz muszę mu tył pomóc rozebrać , tak że fjanie by bylo wiedzieć gdzie górę sie odkręca .

Może ktoś by wrzucił scren shoty z Elsy , A6 C5 Avant Quattro
dzięki

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 17:52:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2007 13:40:50
Posty: 369
Lokalizacja: pomorskie GKW...
o montażu było w tym wątku. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=84732&highlight=amortyzatory+c5+q

amorek tył w C5 Q :peace:
Obrazek

_________________
B7 A4Q BPW 06' manual 2009 =>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 18:11:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
arkadio70 napisał(a):


Dzięki wielkie , choć obrazek nie lata :diabel:

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 21:44:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
utknąłem przy przednich sprężynach. koledzy pomóżcie czym prędzej bo auto na kołkach stoi.

nie wiem co rozkręcić:
mam dolną srube od amorka do wahacza odkręcone, 3 śruby o kielicha z góry tez odkręcone, i tak pomyślałem że muszę odkręcić również te górne wahacze przy zwrotnicy. żeby wyjąc zestaw spręzyna amorek.
Ta śrube odkręciłem ale nie moge jej wyjąć z gniazda a tym samym nie moge wyciągnąć górnych wahaczy, śruba ta siedzi tak ciasno ona jest w tym całym gnieżdzie na gwincie czy tylko mocno wbita???
co i jak teraz zrobic bo późno już jest :)

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 22:07:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
przeciez ci napisalem, ze trzeba miec duzo szczescia, zeby rusyc te sruby. one sa aluminiowe, dlatego jest ciezko z nimi. daj obie spokoj i odkrec wahacze os strony amora a nie zwrotnicy.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 10:03:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
matysss napisał(a):
przeciez ci napisalem, ze trzeba miec duzo szczescia, zeby rusyc te sruby. one sa aluminiowe, dlatego jest ciezko z nimi. daj obie spokoj i odkrec wahacze os strony amora a nie zwrotnicy.


No własnie czytałem twój poprzedni post i wszystko niby było jasne ale jak próbowałem odkręcić te górne wahacze od zwrotnicy to podrostu nie poszło tak jak powinno.
Ale obeszło się bez ich ruszania :)

Nie odkręcałem ich wcale, wyjąłem widełki od amorka przed przedni wahacz i odkręciłem końcówkę drążka kierowniczego i cała poduszkę odgiąłem przed błotnik, tam odkręciłem te dwie górne śruby i wyjąłem sprężynę z amorkiem.

Potem już tylko ściągacze, klucz udarowy elektryczny, i sprężyna była na wierzchu.

dzisiaj zabieram się za druga stronę bo wczoraj nie dałem już rady.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 18:28:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
szczescie, ze Pan Bog zeslal nam te klucze elektryczne bo bez nich to masakra. Na szczescie tez takowy posiadam.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: