.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 13:16:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2,8 q] Wymontowanie przekładni kierowniczej
PostNapisane: 29.gru.2008 13:11:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 10:44:47
Posty: 96
Lokalizacja: WGM
Witam
Ciężko było znaleźć mechanika, który by się w ogóle chciał maglownicą zająć. Po długich poszukiwaniach znalazłem takiego, ale stwierdził on, że łatwiej jest wyciągnąć silnik niż męczyć się przez nadkole. Czy przerabiał ktoś temat wymontowania przekładni kierowniczej bez wyciągania silnika ?

_________________
100 C4 2,8 q AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 13:44:44 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
niestety zeby wymienic przekladnie masz 2 opcje. albo wyciagasz silnik, moze sie udac jak go przesuniesz do przodu , lub jezeli wyciagniesz skrzynie biegow. druga opcja trudniejsza bo dostep do srub mocujacych po prawej stronie jest dosc mocno ograniczony przez silnik. Na moje zeby to zrobic w miare rozsadnie trzebaby wymontowac przednia lape silnika i osprzet chlodnicy , rozczepic skrzynie i silnik oraz wydech i sprobowac przesunac silnik do przodu. nawet 10 cm powinno ulatwic sprawe bez koniecznosci rozlaczania wiazek elektrycznych silnika. konieczne bedzie zdemontowanie czesci dolotu od przeplywomierza do przepustnicy. Mechanik jak kumaty to bez rozdrabniania sie w opisie bedzie wiedzial co dalej robic

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 13:54:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Pozwolicie, że się podepnę. Jak to będzie wyglądało w A6 C4 2,5Tdi (AEL) quattro ? Mam do wymiany magiel (leży już parę miesięcy w rupieciarni), ale nikt za bardzo nie chce się za to wziąć.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 15:47:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
w przypadku tdi jest prosciej bo silnik nie zaslanie calego magla

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 16:35:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Panowie, napiszcie jak wymienić osłonę gumową przekładni. Dziękuję :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2,8 q] Wymontowanie przekładni kierowniczej
PostNapisane: 29.gru.2008 18:35:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
U mnie w A6 1,9TDi (silnik 1Z) wymieniałem magiel i udało mi się to zrobić przez prawe nadkole.
Owszem było trochę kombinacji, ale całość poszła całkiem sprawnie.
Miejsca jest raczej mało.
Nie wiem jak to jest w innych modelach OOOO.
Jeśli zaś chodzi o wymianę gumy zewnętrznej na maglownicy to i tak trzeba go zdemontować.
POZD
RG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 21:21:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 10:44:47
Posty: 96
Lokalizacja: WGM
hans napisał(a):
Mechanik jak kumaty to bez rozdrabniania sie w opisie bedzie wiedzial co dalej robic

Ogólnie dzięki za info. Mechanik w kilku rzeczach wykazał się swoją wiedzą, więc oddaje auto w jego ręce na początku stycznia. Choć ostatnio mnie nieco zaskoczył jak mu powiedziałem, że moje auto na którymś z kolei wymienionym termostacie działa prawidłowo tydzień, a później nadal jest niedogrzane. Stwierdził, że V6 mają dwa termostaty i pewnie wymieniałem nie ten co trzeba. O takim patencie w Fordzie lub Mazdzie to słyszałem, ale nie w Audi.

_________________
100 C4 2,8 q AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 03:13:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
panowie ja wymienialem w v8 i nic silnika nieruszalem wuszla bez problemu patrzylem w elsie i w v6 nie ma nic mowy o ruszaniu silnika nawet w s6 v8 nie trzeba nic ruszac silnika poprostu napoczatku trzeba odkrecic drazki od przekladni i powinna wyjsc tak tez bylo w moim przypadku jakrobbilem c4 2.5 tdito problemu niemiale bo mialem wyjeta skrzynie ale niewieze ze do wymian magla trzeba takie zeczy robic zycze powodzonka

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 19:54:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Ja też wymieniałem w V8 i także poszło bez odkręcania poważniejszych podzespołów.
Super łatwo nie było, ale wyszła bez żadnego ruszania silnika, skrzyni, nawet aparatów zapłonowych...

Także w przypadku V6 musi być tak samo, albo łatwiej.

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 21:57:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 10:44:47
Posty: 96
Lokalizacja: WGM
Sam nie miałem warunków do takiej operacji. Jedyny mechanik, który się za to wziął niestety wyciągał silnik. Ale musiałem się na niego zdać, nie miałem wyboru. Tanio nie było, ale najważniejsze, że teraz wszystko śmiga super - płynnie i cicho.

_________________
100 C4 2,8 q AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: