.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 03:32:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5 AKE] Pompa wspomagania czy magiel?
PostNapisane: 02.lut.2009 22:37:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Witam wszystkich którzy weszli w ten temat :peace:

Może ktoś coś mi podpowie bo jakieśdziwne rzeczy dzieją sie z moim układem kierowniczym :/

Kożdy komentarz może pomóc więc jeżeli coś wam przychodzi do głowy to piszcie :!: :!: :!:

A oto opowieść: ;)


-20 stopni wsiadam do auta wieczorem i tak jak by troche głośniej działa wspomaganie ale po przejechaniu około kilometra ustępuje

Następnego dnia rano pompa (chyba) wyje strasznie przy skrętach - podnosze klape rozpryśnięty wokół zbiorniczka płyn do wspomagania

Dolałem płynu i próbowałem odpowietrzyć kręcąc kierownicą na "sucho" i wtedy poczułem, że przy maksymalnym skręcie w lewo (około połowy obroty) kierownica chodzi zdecydowanie ciężej - tak jak by coś przymarzło. Wprawo przy maksymalnym skręcie do końca było wszystko ok

Przyszła odwilż - patrze do zbiorniczka a tam sucho - tak więc dolewam płyn odpowietrzam i już czuje że opór przy maksymalnym skręcie w lewo ustąpił. Odpalam auto i pompa nie wyje - wspomaganie działa.

Tego samego dnia wieczorem jade trsą około 10 kim prosto i w momencie kiedy chce skręcić 90 stopni w lewo kierownica ma taki zajebisty opór, że ledwo skręciłem. Taka sytuacja pojawiała sie jeszcze przezokoło 3 dni co jakiś czas jakl chciałem skręcić (ale akurat nie pamiętam czy tylko w lewo czy też w prawo) co któryś skręt kierownica chodziła tak ciężko jak by auto zgasło.

Teraz już od około miesiąca nie zdaża sie w ogóle żeby kierownica miała taki opór ale tak jak by ogólnie troche ciężej chodziła i delikatnie zciąg mnie w prawo...

Troche długa opowieść ale starałem sie jak najbradziej dokładnie opisać wszystkie objawy bo wiem że u mnie na "wiosce" żaden mechanik nie będzie miał zielonego pojęcie

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Ostatnio edytowano 09.lut.2009 10:32:08 przez ravros, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2009 23:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 19:55:17
Posty: 152
Lokalizacja: WR
Kolego moim zdaniem to pompa wspomagania kończy swój żywot :/
Ja w swoim golfie miałem takie objawy jak u ciebie z tym że mi płynu nie wywalało. A ostatnio mój kolega podczas mrozów miał podobne objawy do twoich w swoim A4 TDI i okazało się że pompa się skończyła. Jak już sie upewnisz to nie kupuj taniego zamiennika tylko z wyższej półki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2009 23:37:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Gizmo Q napisał(a):
Ja w swoim golfie miałem takie objawy jak u ciebie z tym że mi płynu nie wywalało.


Płyn wywaliło mi tylko raz w te największe mrozy i od tamtej pory trzyma poziom.

Jak moge sprawdzić żeby upewnić sie że to pompa :?:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 08:52:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ja bym na twoim miejscu zaczal od wymiany plynu we wspomaganiu. Skoro Ci zamarzl, to moze byc w nim woda. Ja bym pompe zostawil, bo ona raczej tak nagle sama z siebie nie pada. Jesli zamarzlo Ci w maglownicy - a na to wskazuja objawy, to raczej tam szukalbym uszkodzen - mogly pojsc uszczelki. Ale najpierw wymien plyn - ale koniecznie musi to byc wymiana razem z przeplukaniem ukladu - tak zeby nie zostaly resztki starego plynu. I zobacz jak bedzie. Jesli juz nie bedzie podobnych objawow, to wszystko jest OK. Natomiast jak bedzie sie powtarzac, to zacznij szukac nowej maglownicy.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 22:39:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Płyn napewno jest ok robiłem płukanko w sierpniu.

Jeżeli pompa od wspomagania by padła to kierownica by chodziła podczas postoju tak ciężko że prawie nie mógł bym ruszyć?

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 11:17:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Moze byc padnieta pompa lub padnieta przekladnia. Po Twoich objawach, ja stawiam na magiel. Ale tak naprawde zeby byc pewnym trzebaby sprawdzic cisnienie na wyjsciu z pompy. Jesli jest za niskie to pompa, jesli w normie to magiel.
Pozodbna sytuacje mialem u siebie. Wszystcy stawiali na pompe, wiec podmienilem na sprawna (sprawdzona przed wymontowaniem) i okazalo sie ze po jej zalozeniu nic sie nie poprawilo. Mam nieszczelnosci na tloku magla. Co prawda krecic sie da bez problemu kierownica, ale znacznie cioezej niz powinno. Teraz czekam na nowy magiel i prtzy okazji wymiany silnika bede go zakladal. Mam nadzieje ze pomoze :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2009 10:31:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
photokom napisał(a):
Ale tak naprawde zeby byc pewnym trzebaby sprawdzic cisnienie na wyjsciu z pompy. Jesli jest za niskie to pompa, jesli w normie to magiel.


A jak dokładnie sprawdzić ciśnienie na pompie?

Da sie jakoś w domowych warunkach czy tylko mechanik?

Jak otworze zbiorniczek z płynem do wspomagania to wydaje mi sie że o wiele wolniej niż wcześniej krąży płyn w zbiorniczku. Ale może mi sie tylko wydaje bo już sam nie wiem.

Troche czytałem forum i nie słysze żadnych stuków w układzie kierowniczym i nie ubywa mi płynu od wspomagania.

Raz tylko w te mrozy miałem rozpryśnięty płyn w okolicy zbiorniczka ale gdy odpowietrzyłem układ i dolałem płynu to od tamtej pory nic nie ubyło - czyli już około 1,5 miesiąca

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: