.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 14:50:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b5 1.8 ADR] Zmiana zawieszenia, może ktoś doradzi??
PostNapisane: 25.kwi.2009 13:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2008 09:37:18
Posty: 24
Lokalizacja: Szczytno (Warmińsko-Mazurskie)
Witam.Przewaliłem praktycznie całe forum, ale niestety nic szczególnego nie znalazłem do b5. Noszę się z zamiarem zmiany zawiasu z serii na sportowe. I teraz tak. Znalazłem kompletny zawias SUPERSPORTA czyli amorki i springi. Koleś powiedział że audika siadzie kolejno przodem o -50 a tyłem o -40. Czy jeśli wsadze do tego kitu 225/45/17 Nie będzie nic przycierać?? NA razie mam 15 ale w tym roku chciałbym założyc 17. I jeszcze jedno. czy mocno stracę na komforcie. Prosiłbym zeby wypoeirdzieli się na ten temat Ci co jeżdzą na czymśpodobnym. Dzięki i pozdrawiam;)

_________________
Nie było nic...
Jest A4 1.8 ADR Sedan
A co będzie?
Na pewno Audi!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2009 15:11:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Miałem taki zestaw Supersporta w 80 b4 - było bardzo twardo, drugi raz bym się na taką modyfikację nie zdecydował.

Teraz w a4 b5 mam fabryczne zawieszenie 1be, a więc -20mm i jest łatwo zahaczyć podwoziem o krawężnik czy niewymiarowy spowalniacz. Na 50/40 będzie się jeździło bardzo źle i moim zdaniem szkoda auta.

Co ciekawe, w 80 b4 mimo większego obniżenia względem wartości seryjnych, w tych samych miejscach, w których teraz zahaczam, wtedy jeździłem bez problemów. Wniosek jest taki, że przetłoczenia podłogi i tylna belka (bo tymi elementami zahaczam przede wszystkim) w b5 są znacznie niżej niż w b4. Na pewno "betonowe" amortyzatory Supersporta też częściowo miały wpływ na zachowanie nadwozia i pokonywanie przeszkód, ale w b4 przez jakiś czas miałem również konfigurację 35/35 i seryjne, wyklepane amortyzatory, a nie zdarzało mi się haczyć podwoziem... Czyli jednak b5 jest mniej podatne na obniżanie niż starsza siostra.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2009 15:48:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2008 09:37:18
Posty: 24
Lokalizacja: Szczytno (Warmińsko-Mazurskie)
Kurde. No i sam generalnie nie wiem co robić. W sumie to mam okazję do kupienia tego kitu. 700 do negocjacji za nowy komplet to naprawde super cena wg mnie.Chciałbym obniżyć moją A4 bo jak dla mnie jest za miękka i za mocno kładzie się po zakrętach. A czasami lubię sobie pohulać jak jest możliwość:D

_________________
Nie było nic...
Jest A4 1.8 ADR Sedan
A co będzie?
Na pewno Audi!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2009 17:01:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Tu masz 1be: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92045. Wg mnie optymalny zestaw do b5, bo nadający się do jazdy. Audi robi naprawdę twarde te zawieszenia i uwierz mi, mimo ich teoretycznie kompromisowego charakteru (w odniesieniu do "tuningowych" 60/40 i podobnych), co jakiś czas będziesz przeklinał jego nastawy. :D

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2009 17:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2008 09:37:18
Posty: 24
Lokalizacja: Szczytno (Warmińsko-Mazurskie)
A co powiesz na to, zeby do seryjnych springów wsadzić właśnie te supersporty? Chyba zę to zły pomysł:]

_________________
Nie było nic...
Jest A4 1.8 ADR Sedan
A co będzie?
Na pewno Audi!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2009 18:13:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
1) Wizualnie, przy 225/45/17 będziesz miał "wóz drabiniasty".
2) Te Supersporty to żadne cudo, to taniocha; poza tym nie wiem jak zadziała bardzo twardy amortyzator o krótszym skoku w seryjnym zawieszeniu - to może źle jeździć.
3) Chcesz twardziej? Kup Billstein B6, Kayaba Ultra SR lub Sachs Advantage. W tej kolejności.
4) Chcesz lansu? :D Kup 60/40 i 17'' lub więcej, ale ja nie chciałbym na takim zestawie jeździć. To jest jedyne rozwiązanie, jeżeli planujesz "ranty" lub inny rodzaj wyraźnego tuningu wizualnego.
5) Koła 225/45/17 i 1be (czyli -20mm) będą wyglądały dobrze.
6) Gdybym był na Twoim miejscu, chciał mieć ładne i dobrze jeżdżące auto oparte na markowych podzespołach, to kupiłbym: nowe (lub w ostateczności używane w idealnym stanie) sprężyny 1be, amortyzatory Billstein B6, oryginalne felgi audi 17'', opony 225/45/17 i pierdółki typu osłony amortyzatora, talerzyki, itd. Warunek? Spora ilość gotówki. Ale to jedyne rozwiązanie, żeby auto jeździło poprawnie i wyglądało świetnie. :peace:

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2009 18:17:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2008 09:37:18
Posty: 24
Lokalizacja: Szczytno (Warmińsko-Mazurskie)
dzięki sebolec.Zastanowie się nad tym. Nasz kumpel z AKP ma chyba na sprzedanie właśnie 1BE. ale z tego co widze to teżkupił identyczny kit supersporta a 1BE chce sprzedać:P

_________________
Nie było nic...
Jest A4 1.8 ADR Sedan
A co będzie?
Na pewno Audi!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 09:41:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2008 09:37:18
Posty: 24
Lokalizacja: Szczytno (Warmińsko-Mazurskie)
Witam ponownie. Jak ktoś ma jeszcze jakieśsugestie, to bardzo prosiłbym o jakąś porade;)

_________________
Nie było nic...
Jest A4 1.8 ADR Sedan
A co będzie?
Na pewno Audi!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 12:32:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2009 15:30:07
Posty: 2
Witam.
Proponuję pozostać przy oryginałach.Producent oferuje conajmniej 2 rodzaje wysokości i 3 twardości zawieszenia odpowiednio możemy to wyczytać z oznakowania kolorystycznego sprężyn lub po dokonaniu pomiarów średnicy "drutu" z kturego zostały wykonane i tak czym grubszy materiał tym twardsze zawieszenie.Co do kolorów to: kolor podstawowy + oznaczenie wysokości i twardości sprężyny 1+1 niskie 1+2 średnie 1+3 wysokie.W przypadku A6 : kolor różowy-miękkie ;niebieski-twarde ;brązowy-bardzo twarde.Przy A4 mogą być jakieś różnice kolorów ale można do tego dojść biorąc pod uwagę to co napisałem powyżej.Warto wziąć to pod uwagę-ja osobiście sporo kasy wydałem zanim nauczyłem sie umiejętnie odczytywać te oznaczenia.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: