.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.mar.2024 12:11:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4] przód i tylna belka - wymiana silentblocka
PostNapisane: 15.maja.2009 08:46:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
Ot ??? mechanicy ..., stuka z przodu w prawym kole,
proszę o sprawdzenie -diagnoza: wybita końcówka drążka kierowniczego (gałka), dokonuję zakupu,
szuram do gościa od geometrii proszę o wymianę a on mi na to że owszem możne wymienić ale
nie ma żadnych luzów w układzie kierowniczym, stwierdza wybicie poduszki amortyzatora i komu tu ufać ? :/ ,
(koło ma luz w pionie - więć raczej poduszka)

Drugi problem to tylna belka - podobno można gumy wymienić bez wyciągania belki,
czy jest to możliwe ?, czy potrzebny jest jakiś specjalny przyrząd ...

Myślę że LEMFÖRDER wystarczy do tyłu (oryginał, po 80,00 zł/szt),
ale jakiej firmy poduszkę amortyzatora ?

Proszę o porady ... :|

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 12:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
w tylniej belce obojętnie co założysz będzie dobrze .zmienia się bez wyciągania tylniej belki wiertarką wycinasz środek lekko nacinasz brzeszczorem pierścień zew. przecinak i wychodzi .montaż za pomocą ścisków stolarskich lub robisz prasę ze śryb i podkładek

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] przód i tylna belka - wymiana silentblocka
PostNapisane: 23.maja.2009 21:49:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kreska napisał(a):
Ot ??? mechanicy ..., stuka z przodu w prawym kole,
proszę o sprawdzenie -diagnoza: wybita końcówka drążka kierowniczego (gałka), dokonuję zakupu,
szuram do gościa od geometrii proszę o wymianę a on mi na to że owszem możne wymienić ale
nie ma żadnych luzów w układzie kierowniczym, stwierdza wybicie poduszki amortyzatora i komu tu ufać ? :/ ,
(koło ma luz w pionie - więć raczej poduszka)

Drugi problem to tylna belka - podobno można gumy wymienić bez wyciągania belki,
czy jest to możliwe ?, czy potrzebny jest jakiś specjalny przyrząd ...

Myślę że LEMFÖRDER wystarczy do tyłu (oryginał, po 80,00 zł/szt),
ale jakiej firmy poduszkę amortyzatora ?

Proszę o porady ... :|


ja wymieniłem całe zawieszenie z przodu. 80 tka ma specyficzne zawieszenie na nasze drogi tzn. stuka po wymianie wszystkiego włacznie z amorkami.
Ponoć wina tkwi w pukających amorkach w rurze, ja zalałem rure olejem (według porad i stuka tylko prawa strona) inni wiercili otwór od spodu w kolumnie gwinowali i wkręcali śrube tak jakby skręcali amorek od dołu śrubę z nakrętką kontrującą i góry wiadomo nakrętka na rurę kolumy.
jak tego nie próbowałem. Ale u mnie po wymianie zawieszenia przedniego po ułożeniu wszystkiego zaczeło stukać w prawym po 500km.
Trzeba się przyzwyczaić do stuków szczególnie że masz ABC więc masz sztywne zawieszenie bo amorki gazowe chyba że dopasowywałeś olejowe.
Według katalogów tylko gazówki do V-ek.
Ja u siebie wymieniłem prawie wszystko na LEMFORDER i co i nic...

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 22:54:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
hmm ja wymieniałem u siebie również tuleje na Lemfordera oraz poduszki pod amorki febiego bodajże jakis nowy model i niestety przejechałem wiecej jak 500km ale luzy sie już pojawiły na poduszkach.Można sie do tego przyzwyczaic albo podłożyc podkładki i wtedy skręcić i luzy powinny być mniejsze lub wcale.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 21:08:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2004 22:05:19
Posty: 206
Lokalizacja: Zamość
Ja od kiedy wymieniłem amorki z przodu u siebie w B4, to stuki już nie ustały. Wymieniłem wszystkie gumki i inne duperele i nic. Być może to amortyzatory stukają, ale nie miałem czasu ani sił, żeby to ogarnąć.

_________________
B4 2.0 93' było,ABT, HUSKY WR 250 było
C4 2.8 AAH było - nadal w rodzinie i ma się dobrze!!!
Poszukiwane C4 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: