.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 02:15:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 19:12:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2009 16:09:14
Posty: 3
Witam. Jestem posiadaczem c4/a6 2.5tdi quattro 140kucy od tygodnia ichcialem zmienić linke hamulca ręcznego lewą. Czy ktoryś z Panów wie moze jak to zrobić bez odkręcania wału?? I jeszcze jedno czy u was wał rusza sie na boki w podporze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 22:40:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Bardzo prosta sprawa, ja zrobiłem to nawet bez kanału - tak wysoko stoi zawiecha u mnie....Ale do rzeczy:
- zostawiasz auto na biegu, a ręcznik nie jest zaciągnięty
- zdejmujesz tylne koło, wyczepiasz linkę ręcznika z zacisku
- odkręcasz osłonę aerodynamiczną pod podłogą - chyba 4 śruby na klucz "13"
- gdzieś na drugim końcu pancerza linki (gdzieś tak w połowie między zaciskiem i dźwignią) masz taką metalową spinkę, którą trzeba odczepić. Przy odrobinie szczęścia uda Ci się ją nie zniszczyć, więc po założeniu nowej linki spinka wraca na miejsce
- wpychasz całą linkę nieco do przodu i wyczepiasz ją z zaczepu przy dźwigni ręcznika
- odpowiednio wkładasz nową linkę w otwory we wsporniku dyfra, zaczepiasz o dźwignię ręcznika, potem mała spinka w połowie, zaczepiasz koniec linki w zacisku i GOTOWE :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2009 10:51:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2009 16:09:14
Posty: 3
Tak to wygląda w teori a w praktyce troche inaczej bo nie mogę wypiąć pancerza z uchwytu. Nie probowałem jeszcze poprzac pancerza w kierunku skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 08:42:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
1sajmon napisał(a):
Tak to wygląda w teori a w praktyce troche inaczej bo nie mogę wypiąć pancerza z uchwytu. Nie probowałem jeszcze poprzac pancerza w kierunku skrzyni.

Napisałem jak wygląda w praktyce, bo dokładnie tak wymieniłem to u siebie....
Z którego uchwytu nie możesz wypiąć?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2009 16:26:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2009 16:09:14
Posty: 3
Juz sobie poradziłem. Nie wiedzialem ze przy recznym jest jakies zabezpieczenie:) fakt ze ciezko bylo ja zaczepic przy dzwigni hamulca ale sie udało. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 08:46:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pamiętaj, by ręcznego używać RE_ GU_LAR_NIE! Tylko wtedy masz pewność, że linki i zaciski stale będą w pełni sprawne.
4x w życiu (na razie...) kupiłem Audi, żaden z nich nie miał poprawnie działającego ręcznego, obecnie 3 autka regularnie jeżdżą i w każdym z nich ręcznik zaciągam przy każdym parkowaniu, czasem również na skrzyżowaniu.

Zwykle jest tak, że ręczny niedomaga, więc jest nieużywany, więc niedomaga jeszcze bardziej, i mamy błędne koło....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2009 06:26:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
Witam!
A ja mam pytanie jak dobrze rozpoznać zestaw naprawczy tylnych zacisków? Ręczny nie działa, jak zaciągnę to blokuje mi koła.. Gdzieś przeczytałem że na zacisku jest nr ale nie mogę go zlokalizować..
Dzięki za pomoc

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2009 22:44:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ale jak w sklepie podasz model / rok / silnik / napęd, to Ci dobiorą odpowiedni....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2009 22:47:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
casian napisał(a):
Ręczny nie działa, jak zaciągnę to blokuje mi koła..

Jeśli jest tak jak piszesz, to ręczny Ci działa poprawnie :D
Ale jak w sklepie podasz model / rok / silnik / napęd, to Ci dobiorą odpowiedni....
Średnica tłoczka to chyba 38 mm

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2009 23:04:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
cygaro-avant napisał(a):
casian napisał(a):
Ręczny nie działa, jak zaciągnę to blokuje mi koła..

Jeśli jest tak jak piszesz, to ręczny Ci działa poprawnie :D
Ale jak w sklepie podasz model / rok / silnik / napęd, to Ci dobiorą odpowiedni....
Średnica tłoczka to chyba 38 mm


Oczywiście że działa ale jak odpuszczę ręczny to przez pierwsze km blokuje troszkę koła :(

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2009 19:59:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
z moich doswiadczen cala tajemnica recznego to sprawne zaciski. ale na sprawne zaciski przekladaja sie sprawne linki. wystarczy ze raz pojedziesz na zablokowanym recznym zagrzejesz tarcze do czerowonosci i zacisk sie tez zapiecze na amen.
co do wymiany linki to i owszem, mozna to zrobic bez kanalu ale tylko jako pokute. mi wymiana obu linek zajela 6 godzin. lewa 4 i prawa 2 godziny, oczywiscie z uzyciem kanalu.
co do zestawow naprawczych to owszem , sa dostepne firma "Audo Fren" koszt okolo 15 pln ale schody zaczynaja sie przy rozbiorce zacisku. Otoz wewnatrz zacisku po wykreceniu tloka jest pierscien Segera ktory przy odrobinie szczescia jak nie peknie to pozniej niemozliwoscia jest go zalozyc z powrotem, ponoc , bo sam nie rozbieralem tego, z powodu sprezyny ktora odpycha calosc.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2009 20:51:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Ja miałem przyjemnośc bawic się w regenerecje tylnych zacisków w C4 i powiem szczerze że szczególnych problemów nie było. Jak ma się jakieś narzędzia i wyobraznie to idzie jak po maśle. Zaciski zrobiłem na cacuś ,ale okazało sie że lewa linka przytarta i teraz linki już leża dwa tyg a ja nie mam czasu ich wymienic. Tylko nie piszcie ,że znowu tylne zaciski szlag trafi bo mimo wszystko hamuje a byłem na rolkach i w końcu mam z tyłu hamulce :D


A pojawiło się telepotanie kierownicy podczas jazdy ,domyślam się ,że tarcze ,ale czy jest możliwe żeby pokrzywiło tarcze po 30tyś km od wymiany? Rantu nie maja , mogę je przetoczyc?

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2009 21:31:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
to telepanie to rownie dobrze moze byc luz w zawieszeniu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 09:21:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No to ja nie wiem Hansik jak zmieniałeś te linki. Mi bez kanału zajęło to 20 min. wyjęcie starej i 30 założenie nowej.
Co do rozbiórki zacisku, to wszytsko opisałem tu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 99#1095399

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2009 17:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
zawiecha mam porobione tzn. amory, wahacze koncówki drazków gumy. Nie chce mi sie wierzyc zeby sie zwichrowały ale sa takie cuda. Nie pozostaje mi nic innego jak demontaz i na tokare.
A mam jeszcze taki objaw (chyba w prawym, przednim kole) Jakby buksowanie koła takie dudnienie , jednak nie zawsze. Miał kotos z was cos takiego lub może podsunąc pomysł gdzie szukac? Po remoncie zawiechy ten objaw nadal sie pojawia. Wydaje mi sie ze to łożysko ale zadnego chuczenia nie słychac...

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 17:20:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Przerzuć koło na tył, jeśli zabuczy z tyłu, to nie łożysko tylko opona szajs. Mam tak u siebie, ale to ostatni sezon kompletu więc ją dojeżdżę.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2,5tdi q] Wymiana linki ręcznego / ruszający się
PostNapisane: 12.paź.2019 11:55:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2012 08:58:16
Posty: 2
Auto: AUDI A6 C5 QUATTRO
Niestety w quattro nie wymienisz linek bez opuszczania wału. Dodatkowo musisz zdjąć wydech żeby dostać się do blachy do której zamocowane są linki od strony wajchy.
Bez kanału to możesz wymienić linki przy ośce.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: