.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 02:49:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.8 Automat] Wymiana przegubu
PostNapisane: 07.sty.2010 12:17:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 02:19:35
Posty: 390
Witam, musze wymienić przegub.

Jakaś prosta recpetą?

Zdjąć koło

Odkręcic od piasty (jaki klucz?)

I potem wyjdzie czy gdzieś coś odkrecać trzeba nie wiem przy wahaczu czy cos?

_________________
Audi C4 2.6 V6
Pontiac Firebird 3.1 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 12:37:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
jak nie dysponujesz kluczem pneumatycznym to proponował bym w pierwszej kolejności zerwać(odkręcić) śrubę która mocuje przegub do piasty, później koło...następnie odkręcić i rozpiąć sworzeń wahacza...po tym należy ugiąć wahacz odłączając go od piasty

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 14:52:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
Dodam tylko że wahacza nie trzeba rozpinać. Po odkręceniu przegubów (wewn i zewn) od piasty, i od skrzyni, wystarczy skręcić koła aby wyjąć całą pół-oś. Do odkręcenia śrub w skrzyni będzie Ci potrzebny klucz gwiazdowy, bądź imbusowy. W dobrym sklepie metalowym dostaniesz taki klucz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 14:57:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Malutky napisał(a):
Dodam tylko że wahacza nie trzeba rozpinać. Po odkręceniu przegubów (wewn i zewn) od piasty, i od skrzyni, wystarczy skręcić koła aby wyjąć całą pół-oś. Do odkręcenia śrub w skrzyni będzie Ci potrzebny klucz gwiazdowy, bądź imbusowy. W dobrym sklepie metalowym dostaniesz taki klucz.


No tak...zawsze można sobie znaleźć jakąś okrężną drogę :D

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 18:46:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 02:19:35
Posty: 390
Malutky napisał(a):
Dodam tylko że wahacza nie trzeba rozpinać. Po odkręceniu przegubów (wewn i zewn) od piasty, i od skrzyni, wystarczy skręcić koła aby wyjąć całą pół-oś. Do odkręcenia śrub w skrzyni będzie Ci potrzebny klucz gwiazdowy, bądź imbusowy. W dobrym sklepie metalowym dostaniesz taki klucz.


No ten sposób jest spoko i tak kiedyś robiłem w swojej 2.6 ale...

nie mam kanału :D i tym razem u kolesia będe to wyciągał bez kanału

aha a jaki ten klucz do piasty? Bo musze podskoczyć pozyczyc od znajomego ale nie wiem jaki rozmiar, wiem że duży...

_________________
Audi C4 2.6 V6
Pontiac Firebird 3.1 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 21:28:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
Klucz bodajże 24mm, lub coś koło tego (nasadkowy).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 23:01:07 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
Malutky, po co kolega ma rozkręcać sześć śrub na wewnętrznym przegubie jak wystarczy jedna na sworzniu?? Do zmiany zewnętrznego przegubu nie trzeba półośki na stół brać ;)

jak już uwolnisz przegub z piasty, to ustaw go osiowo z półoska i wkręć z powrotem śrubę mocowania przegubu - wtedy tasruba zadziała jak ściągacz i ładnie zejdzie przegub z półosi

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 00:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
arthurr napisał(a):
Malutky, po co kolega ma rozkręcać sześć śrub na wewnętrznym przegubie jak wystarczy jedna na sworzniu?? Do zmiany zewnętrznego przegubu nie trzeba półośki na stół brać ;-)


Dodatkowo musi odkręcić osłonę przegubu wewnętrznego...następne 3 śrubki, razem daje 9 hehe... ale i do tej operacji jak kto lubi może wyciągnąć cały silnik z zawieszeniem ;-)

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 02:34:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
A ja bym jednak był za wyjęciem półosi na stół, wtedy jest pewność że przegub zewnętrzny dobrze wskoczył,i jest zabezpieczony, odracu można wcisnac tube smaru do wewnętrznego dla spokojności. Nie robisz na akord, tylko dla siebie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 09:29:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Dodam, że klucz do śruby piasty to czasami imbus 17.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: