.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 15:11:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2,3 NF] Czujnik przepustnicy, a krokowy
PostNapisane: 14.lut.2010 22:01:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Witam. Mam pytanie. Czy jak wtyczka od położenia przepustnicy jest odłączona to regulator biegu jałowego (pot. krokowiec) pracuje tzn dostaje jakieś napięcie? A pytam się ponieważ jak zostawię silnik na biegu jałowym i odepnę wtyczkę od przepustnicy to obroty się nie zmieniają (mam wrażenie, że dalej ecu kontrolował obroty jałowe), a jak odepnę od krokowca to gwałtownie ulegają zmianie. Z góry dziękuję za udzieloną pomoc.

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 23:03:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lis.2008 22:23:44
Posty: 57
Lokalizacja: Augustów
u mnie przy przepustnicy są 2 wtyczki, brązowa i czarna i niezależnie którą odepne obroty są takie same reakcja na gaz taka sama, a jak odepnę wtyczkę od krokowca to silnik gaśnie nie zależnie czy na Pb czy LPG, więc wydaje mi się ze ciągle dostaje napięcie, bo jakby nie dostawał to by sie zamknął i zgasł chyba że gdzieś przez przepustnice leci Ci dodatkowe "lewe" powietrze i silnik nie gaśnie a obroty zmieniają swoją wartość.

jeżeli coś źle mówię to proszę mnie poprawić, bo dopiero uczę się tych silników i sam borykam się z problemami w 2.3

_________________
1986 Audi 100 c3 2.2 KU BLOS- moja ex Audi
Obrazek

1996 Audi A6 c4 2.5 TDI Ael
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 23:08:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
O ile się nie mylę, to czujnik zamknięcie przepustnicy jest tylko do ograniczania dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem. Raczej nie ma bezpośredniego przełożenia na wolne obroty.

Na dobrze wyregulowanym silniku odpięcie krokowca spowoduje obniżenie obrotów i ich falowanie - ogólnie bardzo niestabilna praca. Nie powinien, ale może zgasnąć.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 23:17:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
kupilem nowego krokowca i jest on tak fabrycznie ustawiony, ze po odlaczeniu wtyczki przepuszcza troche powietrza i silnik nie gasnie. Dziwne, ze po odpieciu wtyczki od przepustnicy obroty jalowe sie nie zmieniaja, wedlug mnie ecu dostaje wtedy sygnal aby nie stabilizowac obrotow? Przeciez bylo na forum aby nie odkrecac tej sruby od kata uchylenia przepustnicy, bo moze miec to wplyw na obroty jalowe? Ale moge sie mylic. PS Czyli sterownik reguluje caly czas otwarcie krokowca, niezaleznie od przelacznika na przepustnicy? A przelacznik przepustnicy daje sygnal do ecu tylko w celu odciecia paliwa?

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: