.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.maja.2024 02:12:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Xenon HID - przestał świecić...
PostNapisane: 24.mar.2010 17:54:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Mechanik mówi, że za mało prądu wychodzi z przetwornicy. Jakie tam musi być napięcie? Czy każdy zestaw HID ma takie same przetwornice? Nie będzie świecić inaczej np?

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2010 18:14:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 19:49:55
Posty: 474
Lokalizacja: ŁUKÓW
moim zdaniem to jak masz jeszcze HID-y na gwarancji to je wyślij,a jak po to może kup nowe żarniki :?: ....ja mam ponad rok i wsjo OK

_________________
WIGRY 3
FIAT 125p
POLONEZ FSO
ŁADA SAMARA
GOLF GLS
PONTIAC LEMANS
FIAT 126p
FIAT 126p
POLONEZ FSO
B4 2.8 V6
A6 2.8 V6 Quattro
MERCEDES A-klasa 1.6
A6-C5 2.4 ośka :( jest
KIA Rio 1.4---2015 :) jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2010 14:18:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
A jaki jest objaw??
Zupełnie przestało się załączać, czy może mruga, albo świeci na różowo??

Nie wiem jak to mechanik stwierdził, bo nie można zmierzyć napięcia wychodzacego z przetwornicy normalnymi sposobami, bo tam jest bardzo wysokie napięcie startowe i dopóki żarnik nie odpali to będzie impulsowo podawać napięcie. Potem dopiero ulega stabilizacji.

Zdejmij fajkę z żarnika, włącz światła i zobacz czy skacze iskra (uwaga, nie dotykać, bo tam jest na prawdę wysokie napięcie!!). Jak skacze, to przetwornica jeszcze dycha. Jeśli żarnik się nie załącza, to zamień żarniki miejscami. Jak wystartuje z drugiej strony, to przetwornica, a jak nie to żarnik do wymiany.

Każda przetwornica ma takie same parametry (nie jakość, ale każda przetwornica D2S odpali tak samo każdy żarnik). Różnic w świeceniu nie będzie, więc można kupić dowolną.
Jedyna różnica polega na zastosowanych elementach toru elektrycznego i dlatego tanie przetwornice sieją po instalacji, a dobre nie.

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2010 16:38:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
No to nie wiem. To jest elektryk z zawodu i powiedział, że powinno być dużo wyższe napięcie, a jest normalnie 12 V. Widocznie nie wiedział, że dopiero jak jest odpali to jest to rzekomo wysokie.
Heveliusz czyli mam wyjąć żarnik i włączyć światła i podmienić z drugim jak jest iskra tak? Aha i zauważyłem, że np. jadąc w trasie czasami zaskakiwał. Lub np. jak policaje mnie ostatnio zatrzymali to zacząłem machać wajchą i też zaskoczył. Rzadko, ale zaskakuje:)

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2010 15:07:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Absolutnie nie grzeb jak skacze iskra :)
Podmień i włącz...
Metodą podmiany żarnika wyeliminujesz czy wina jest po stronie żarnika, czy po stronie przetwornicy.
Elektronik najprawdopodobniej sprawdził zasilanie na wejściu przetwornicy, a nie na wyjściu. Na wejściu ma być 12V, a na wyjściu jest znacznie wyżej...
Podmień i zobacz. Albo żarnik, albo przetwornica do wymiany, ale to nie są jakieś ogromne koszta...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 15:48:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2008 14:53:24
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa / WWL
Auto: Szkodnik Octavian IIFL CFHC
Na 99% zamokła Ci przetwornica. Przerabiałem to już kilka razy. Jest szansa, że po rozkręceniu i osuszeniu zacznie działać, ale w większości przypadków niestety nie. Na szczęście koszt nowej przetwornicy to ok 50 PLN`ów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 16:47:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
U mnie po 4 dniach padła przetwornica-nie wiem dlaczego i od czego-wymienilem na gwarancji i teraz przez ponad 1,5 roku dziala bez zarzutu.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: