.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 10:26:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 AAH] Kompresor klimatyzacji - olej?
PostNapisane: 12.cze.2010 15:25:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
Witam,
w moim 100 C4 padła sprężarka klimy, kupiłem nową używkę z A6 C4 z tego samego silnika tylko rocznik 1996 i teraz mam pytanko:
1. czy sprężarka będzie pasować w 100%? Pochodzi z A6 C4 z 1996r AAH
2. Czy przed jej założeniem, korzystając z tego że jest na wierzchu powinienem wymienić w niej jakiś olej czy coś? dlaczego pytam - znajomy "mechanik" twierdzi że te sprężarki mają swój własny zbiorniczek na specjalne smarowidło "do sprężarek" i że warto to wymienić przed założeniem, a ma tego wchodzić około 100ml.... Czy to wogóle prawda? Bo całe życie wydawało mi się że smarowidło do sprężarki jest podawane wraz z czynnikiem chłodzącym....


Ostatnio edytowano 12.cze.2010 21:34:48 przez AudiManiaczek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2010 21:32:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Olej podaj razem z czynnikiem. Jak zalejesz go do sprężarki, to się uszkodzi, bo olej jest cieczą, która się nie spręża.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2010 21:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
nie mam zamiaru nalać go do sprężarki tak poprostu w otwory przewodów czynnika... zastanawiam się o czym mówił ten mechanik twierdzący że sprężarki mają swój zbiorniczek na specjalne smarowidło... swój wewnętrzny obieg oleju... jak silnik.... coraz bardziej mi się w to nie chce wierzyć... zresztą na sprężarce nie ma innych zaślepek poza zaworem bezpieczeństwa i zaworem serwisowym...

czekam jeszcze na odpowiedzi osób znających bliżej temat 100 C4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2010 21:50:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Może sprężarkę klimatyzacji pomylił z kompresorem z silników MB.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2010 22:32:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
hm... znalazłem na elektrodzie taki temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic429902.html

no i jeszcze jeden artykulik który chyba ostatecznie wyklucza istnienie jakiegoś zbiorniczka z oliwą dla samej sprężarki http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/klima.html#cch


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 15:42:16 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
zakladasz sprezarke i jedziesz napelnic uklad. pierwsza sprawa to jezeli padla Ci sprezarka to musisz wymienic razem z nia osuszacz i zawor rozprezny. bo tam zgromadzily sie opilki aluminium ze starej sprezarki. Jezeli to wszystko wymienisz wraz z oringami tam gdzie rozkrecasz polaczenie to uklad bedzie napelniony czynnikiem i olejem jednoczesnie.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2010 18:03:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
no więc tak: założyłem nową sprężarkę jednk okazało się, że sprężarka stosowana w A6 C4 z 1996r. różni się od tych stosowanych w 100 C4 1992r. gwintem węży, w starszych węże przykręcamy kluczem 28 i 30, natomiast nowsza sprężarka ma zastosowane nakrętki 30 i 32. same mufki się nie różnią, mają jednakową średnicę tylko grubość gniazd w sprężarkach się zmieniła...

jak tylko dorobię węże i poskręcam wszystko do kupy - dam znać czy klima chodzi ;)

w sumie można zmienić temat tego wątku na: "[100 C4] Kompresor klimatyzacji z A6 C4"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 15:40:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
to troche na sktory idziesz. trzeba najpierw ustalic jaki typ czynnika miales wczesniej a z tego wynika po innych przewodach ze miales R12. w takim ukladzie lepiej poszukaj kompletnej klimy z tej A6 i zmien bo taka druciarska przerobka samych wezy nic dobrego nie osiagniesz

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 16:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
jeden wąż dało się podmienić z tym który przyszedł ze sprężarką a drugi (ten który idzie do osuszacza, zakuwają mi goście w konkretnej firmie więc powinno być ok... zastanawam się nad samym osuszaczem jeszcze, czy go zmieniać i jak się ma do tego poprzednio używany czynnik R12


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 17:51:10 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
to sie nie zastanawiaj tylko rob tak jak wyzej napisalem. roznica miedzy tymi ukladami jest kolosalna poczwszy od oleju a skonczywszy na uszczelniaczach i przez osuszacz i zawor rozprezny.
Zasadniczo zrobisz co uwazasz ale ja to przerabialem pare lat temu przez pare lat i poki co 3 sezon jezdze z szczelna klima bez cudowania i uzupelniania co 2-3 miesiace.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 18:00:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
reasumując... założyłem nowszą sprzężarkę na czynnik R134a do mojej 100 C4 z 1992 (2.8 V6 AAH) w której jest instalacja klimatyzacji na czynnik R12.
Musiałem zakuć na nowo dwa węże żeby złącza sprężarki pasowały. Wymieniłem jeden czujnik - konkretnie ten zamontowany w chłodnicy klimy który wyłącza klimę przy zbyt wysokim ciśnieniu w układzie.
Następnie wymieniłem większość o-ringów przy osuszaczu i chłodnicy.

Pojechałem nabić układ nowym czynnikiem R134a i....
-szczelność układu OK
-klima od kilku dni chodzi i jedyny mankament to piski z napinacza paska alternatora i klimy więc albo czeka mnie jego nasmarowanie albo wymiana...

Dzięki wszystkim za pomoc i miłego urlopu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 15:44:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
Klima nadal działa jednak jest mały "problem"... otóż, wg. INFO-TECH do układu mojej klimy ma wcodzić około 750g (+/- 50g) czynnika chłodzącego i goście który nabijali moją klimę w swoich papierach również znaleźli taką notatkę o ilości czynnika, jednak dziś grzebiąc przy podszybiu, zerknąłem na parownik klimy i jest tam DUŻYMI literami napisane że nalzy nabijać 1100g (+/-50g) czynnika R12 no i teraz się zastanawiam czy mam jechać nabić klimę na nowo czy co?
pozdrawiam

EDIT
dobiłem przez zawór w chłodnicy, 300g czynnika R134a i klima chodzi jeszcze lepiej :)

temat zamkniety


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: