.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 09:19:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 NF] Kompresor klimatyzacji hałasuje
PostNapisane: 13.cze.2010 19:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Słuchajcie więc tyczy się autka Audi 100 C3 z silnikiem NF (w sumie nie istotne). Klima chłodzi i to całkiem sprawnie jak na 20 lat. Jednakże strasznie mocno odczuwalne jest załączenie klimatyzatora w casie jazdy i na postoju. Od czasu jakiego jednak pojawił się nowy objaw. Mianowiecie po przekroczeniu przez silnik 3 tys obr kompresor jakby zaczyna zgrzytać i przyblokowywać aż do piszczenia paska klinowego.

Spotkał się ktos z grona Szanownego z takim objawem?? Jak temat ugryźć i od czego zacząć?? Jak zczytać błędy z klimatronica nie posiadającego objegu wewnętrznego:(

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 20:11:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
na poczatek zmien pasek klinowy bo jezeli ten sie slizga to juz jest do wymiany. halasujaca sprezarka moze zdradzac jej zuzycie ale poki chlodzi, nie ma sie tym co przejmowac bo i tak nic nie zrobisz oprocz poszukania sobie w miedzy czasie innej sprawnej sprezarki na wypadek gdy obecna stanie deba.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 20:15:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
może kuleć czujnik na wysokim ciśnieniu i nie odłącza sprężarki w porę (i robi się spore obciążenie) - - przytkana dysza rozprężna - może to - - jak pisał Hans - pasek luźny, pada powoli kompresor - trudno na odległość wyrokować

generalnie wypada wymienić osuszacz i dyszę - to na dzień dobry - (w C3 miałem w układzie tyle syfu, że dyszy nie było widać w bagnie) - ale co się dziwić - 20 lat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 20:25:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
kompresor klimy do wymiany

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 20:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Pasek to nie problem. Swoją drogą to pasek umarł włanie przez kompresor. Hmmm, a co z diagnostyką??

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 22:05:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10297
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Simon_pg0 napisał(a):
. Hmmm, a co z diagnostyką??


Nie wiem co Ty chcesz w cygarze diagnozować i czym chyba kontrolką :D
Sprawdź czy włącza się wiatrak po włączeniu klimatyzacji, no i czujniki ciśnienia, bo że masz za dozo gazu to nie podejrzewam. Poza tym gwarantuje Ci że jak zaczniesz w tym grzebać to ten samochód już nie będzie miał sprawnej klimatyzacji raczej nigdy.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 22:14:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Klima działa i ma działać!! Diagnostyka kontrolką to silnik. Ponoć jednak jest kombinacja klawiszy na klimatroniku by odczytać błędy klimy;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2010 08:15:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
ponoć kombinacja jest - zapodaję linka -- natomiast jeśli klima chłodzi to za dużo się nie dowiesz (może o czujniku ciśnienia) na pewno nic o głośnym kompresorze

http://20v.org/climate.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 10:12:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Link działa i diagnozowanie także. Teraz na spokojnie przeanalizować parametry pracy.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: