.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 16:07:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c3] Piszczące kontrolki
PostNapisane: 19.lip.2010 13:39:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 16:35:49
Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
Witam. Po mniej więcej 2 miesiącach jazdy 100 c3 dziś po przekręceniu stacyjki na pozycje zasilania slysze piszczenie. Ja wiem że to normalne tylko pytanie do was czemu piszczy. Z kontrolek przestało mi się świecić brak ładowania aku bo kontrolka od ciśnienia oleju nadal świeci na zgaszonym silniku.

To raczej nie jest sygnał padniętego alternatora ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 13:46:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
mi kiedyś zapaliła się kontrolka od oljeu i też zaczęło piszczeć ale w C4 więc pewnie u Ciebie podobnie ale przyczyną może być czujnik ciśnienia oleju tak jak u mnie o ile dobrze Cie zrozumiałem bo troche nie jasno piszesz, poza tym jak pada regulator przynajmniej u mnie to też kontrolki dziwnie sie zachowują a zazwyczaj gasną wszystkie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 13:54:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 16:35:49
Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
No oleju mam niby minimum jeszcze. Po zapaleniu silnika jeszcze z sekunda może 2 miną zanim zgaśnie.A jeszcze zpytam gdzie znajduje się czujnik ciśnienia i ew. koszt nowego albo czy da się go jakoś obejść ??

A z jak pozbyłeś sie piszczenia ?

Moje pisanie troche nie jasno wynika z zmęczenia sorki ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 13:58:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
do mojego C4 2.0 ACE z wyjściem na dodatkowy zegar 160zł! :( zwykły parenaście złotych, najpierw dolej oleju!!! i nie zakładaj od razu, że też masz czujnik do wymiany ale warto go sprawdzić/zmienić/podmienić, często w audi są problemy z licznikami, jakieś zwarcia itp i też z kontrolkami dzieją się dziwne rzeczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 18:00:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 16:35:49
Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
Po konkretnym naładowaniu aku paliła sie kontrolka i od ciśnienia oleju i od ładowania aku. I wydaje mi się że ładowania nie mam. Bo 2 3 odpalenia samochodu i koniec. nawet klakson nie działa co na moje bankowo zdychający aku.

Teraz jeszcze raz zobacze czy to samo będzie po naładowaniu i się okaże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 20:05:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
pożycz od kogoś jakiś miernik i sprawdź czy masz to ładowanie, nie ma w tym żadnej filozofii, na moje regulator napięcia masz do wymiany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 20:18:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 16:35:49
Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
No i po ponownym naładowaniu jest ok kilka odpalen i też nic się nie dzieje piszczenie zniklo. Użyłem dosyć archaicznej metody pustukalem klepka w alternator i jest narazie ok ale napięcie klemy i mase będe musiał i tak wyczyścić bo troche "zaszły".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 20:33:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
quercus napisał(a):
No i po ponownym naładowaniu jest ok kilka odpalen i też nic się nie dzieje piszczenie zniklo. Użyłem dosyć archaicznej metody pustukalem klepka w alternator i jest narazie ok ale napięcie klemy i mase będe musiał i tak wyczyścić bo troche "zaszły".


nie zapomnij tej klepki do auta włożyć bo jak gdzieś pojedziesz może sie przydać :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 21:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 16:35:49
Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
nie no klepke mam zawsze jakąś nie wiadomo kiedy może się przydać. Teraz trochę pojeździć i zobaczyć czy się powtórzy.

A jaka jest mniej więcej cena nowego regulatora ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2010 16:44:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 16:35:49
Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
No i pojawił sie kolejny problem i zakładam że wynika on z problemu wcześniejszego. Otóż problem dotyczy dmuchawy. Problem polega na tym że po przekręceniu kluczyka w pozycje zasilania nawiew powinien dmuchać ładnie a tu pucha zero odezwy silnika z dmuchawy.Po dłuższej jeździe nawiew zaczyna łapać ale tak ledwo ledwo jakby chciał a nie mógł. I ma tendencje do pulsacyjnego przyspieszania i zwalniania. I tak za każdym razem jest. Przy dmuchawie kostki czyściłem i nic nie pomogło. Sprawdzałem tez czy może coś z przełącznikiem w desce rozdzielczej też wszystko ok. Bezpieczniki tez ok.

Czyli wychodzi na to że silnik dmuchawy zdycha tak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 10:08:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 16:35:49
Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
Sory że post pod postem ale to dla odświeżenia tematu.

Czy dostane osobno sam regulator napięcia do alternatora czy nie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 10:30:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
quercus napisał(a):
Sory że post pod postem ale to dla odświeżenia tematu.

Czy dostane osobno sam regulator napięcia do alternatora czy nie ?


dostać nie dostaniesz ale można kupić w każdym sklepie z częściami, ja kupowałem ostatnioo hella oryginalny za 59zł a podróbki na allegro są od 26zł o ile masz taki alternator o jakim myśle, chyba, że masz boschowski to wtedy regulator boscha też jest w przystępnej cenie

sprawdzałeś przynajmniej jakie masz to ładowanie? bo sam regulator na prace dmuchawy wpływu nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 15:30:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 16:35:49
Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
No nie sprawdzałem ale powtarza sie motyw z alternatorem. Że niby nawet na zgaszonym silniku ma ładowanie ,a dmuchawa zaczęła świrować w tym samym momencie jak zaczęły się problemy z alternatorem.


Silnik mam 1,8 na pełnym wtrysku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 16:09:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
quercus napisał(a):
Że niby nawet na zgaszonym silniku ma ładowanie


ciekawy przypadek...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 23:32:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 16:35:49
Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
Dobra udało mi się zlokalizować co takie jaja robi. Nie regulator a szczotki. Trochę tam je poczyściłem ale przydało by się nowe no i te styki tam też poczyściłem. Tylko teraz jak jade lekko jakby sie kontrolka jarzyła także nadal nie jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2010 08:20:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
quercus napisał(a):
Dobra udało mi się zlokalizować co takie jaja robi. Nie regulator a szczotki. Trochę tam je poczyściłem ale przydało by się nowe no i te styki tam też poczyściłem. Tylko teraz jak jade lekko jakby sie kontrolka jarzyła także nadal nie jest ok.


chyba nie papierem ściernym? :) żeby to dobrze ładowało to szczotki jak i pierścienie w komutatorze muszą byś idealnie gładkie, bez żadnych wżerów, co to za alternator patrzyleś jak te pierścienie wyglądają czy nie są zjechane prawie do końca? zmień te szczotki jak sobie poradzisz a jak nie to wsadzaj nowy regulator bo pisaniem na forum tego nie naprawisz a napisałeś kilka postów a nawet nie pofatygowałeś się żeby sprawdzić ile i czy ładuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2010 12:07:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 16:35:49
Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
Samych szczotek nie czyściłem bo z tego co wiem tego sie nie czyści. Chodziło mi o styki na całym tym plastiku co są do niego szczotki przyczepione. Niestety nikt w pobliżu tego nie posiada.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2010 12:46:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
quercus napisał(a):
Samych szczotek nie czyściłem bo z tego co wiem tego sie nie czyści. Chodziło mi o styki na całym tym plastiku co są do niego szczotki przyczepione. Niestety nikt w pobliżu tego nie posiada.


ten cały plastik do ktorego są szczotki przyczepione to własnie jest regulator napięcie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2010 15:03:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 16:35:49
Posty: 25
Lokalizacja: Kuj-Pom
A nie czasem ta mała kostka troszkę niżej ??

No pierścienie na komutatorze nie są idealnie gładkie są troszkę "zryrane"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2010 21:36:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jaki masz ten alternator, pewnie valeo i taki regulator http://allegro.pl/item1112307072_nowy_r ... mw_vw.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: