.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.mar.2024 08:17:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 100 C4 2,5 TDI AAT - temp. 100, brak ogrzewania - POMPA WODY
PostNapisane: 12.mar.2011 20:44:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Proszę o pomoc w temacie -
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=109117
mam wrażenie, że temat bardziej związany z działem silniki, dlatego tam zamieściłem, miemniej dotyczy także ogrzewania, a właściwie jego braku.

Po wymianie termostatu (wcześniej nie zauważyłem, ale nie było zimno, a odległości ok. 1,5 km - 5 min jazdy) nie ma ogrzewania - klimatronik na Hi.
Po odkręceniu odpowietrznika koło nagrzewniy leci płyn bez powietrza.

Klimatronik na kanale 51 pokazuje 78 stopni (na desce 100). temperatura płynu mierzona w odpowietrzniku około 75 stopni, oba węże do nagrzewnicy ciepłe.
Po odkręceniu odpowietrznika tryska kilku centymetrowy gejzerek (wolne obroty).
jedyny błąd klimatronika - 13.7 - klapa góra/dół, cięgna klapy w podszybiu - te widoczne poruszają się przy zmianie z Lo na Hi i odwrotnie (siłownik był czyszczony rok temu po awarii).

Temperatura płynu na desce dochodz do 100 stopni C, wentylator elektryczny włącza się na kilka minut i się wyłącza.
Płyn nie gotuje się (ale przy 100 stopniach nie powinien).

Wcześniej trzymała się ok. 80-90 stopni, aż niedawno podskoczyła do 100, po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego poszła para i poleciał płyn.
Wydaje mi się, że chwilę wcześniej przestało działać ogrzewanie.
Po tym wydażeniu wymieniłem termostat, jednak wydaje mi się, że nie to było przyczyną.

Brak mi pomysłów co sprawdzić - proszę o pomoc!

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Ostatnio edytowano 19.mar.2011 10:05:37 przez sebastian_k, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 21:41:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
może jednak zablokowała ci się klapa zimne ciepłe w pozycji zimne ,dokop się do nagrzewnicy i zobacz czy gorąca ,wogóle nie masz ogrzewania czy po dłuższej jeżdzie zaczyna grzać ?

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 21:48:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Cięgna widoczne na zewnątrz po przeciwnej stronie siłownika (pasażer)pracują - samej klapy chyba nie widać - jeśli spadła z prowadnic może pozostawać w jednym miejscu, a siłowik i potencjometr nie wykażą błędów.

Zastanawia mnie jednak zbyt wysoka temperatura silnika - poprzednio była 80-90, teraz 100. Oba zjawiska w tym samym czasie - czy to przypadek?

A może poduszka powietrzna w nagrzewnicy. Czy to możliwe.
Jak dokładnie to odpowietrzyć?
Znalazłem ubogą instrukcję - nie pomogło.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 22:03:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
co do temperatury na desce czujnik mógł się wysypać lub sam zegar zgłupiał tym się nie sugeruj ,ponawiam pytanie czy masz wogóle ogrzewanie po dłuższej jeżdzie ? bo jeżeli masz to może grzałka elektryczna przy nagrzewnicy nie grzeje ,montowali takie cudo przy nagrzewnicy żeby ciepłe powietrze leciało do kabiny zanim nagrzewnica się nagrzeje ,gdzieś były zdjęcia tego na forum,jeżeli nie masz wogóle ogrzewania to albo zapowietrzona nagrzewnica lub zapchana ,jeżeli nagrzewnica ok to coś z klapami nadmuchu

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 22:16:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Dłuższej jazdy nie próbowałem - ze względu na temperaturę na wskaźniku - tak na wszelki wypadek - potrzeby też nie miałem.

Dzisiaj przejechałem kawałek, żeby rozgrzać silnik, potem koło godziny na wolnych obrotach (z czego z pół godziny na desce było 100 stopni, w międzyczasie odkręcałem odpowietrznik - zrobił się kilku centymetrowy gejzer - nawet zmierzyłem temperaturę tego gejzera - ok. 75 stopni). Moim zdaniem ciepła woda przepływa przez nagrzewnicę, chyba że jakiś zaworek za odpowietrznikiem blokuje - jest tam zaworek na podciśnienie - jak go sprawdzić?

Ani przez moment nie pojawiło się ciepłe powietrze z nawiewów.

Nie wiem, czy mam grzałkę, ale zimą leciało ciepłe już po kilku minutach.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2011 09:19:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
załatw sobie miernik z pomiarem temp. rozgrzej silnik do tych 100 stopni odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym i mierz tam temperaturę będziesz wiedział czy rzeczywiście ci się przegrzewa ,mi kiedyś pokazywało 120 na zegarze a tak naprawdę było poniżej 90 miałem problem ze słabą masą ,przy okazji zmierz ładowanie

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2011 09:58:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Już mierzyłem - mam multimetr z pomiarem temperatury (czujnik na kablu), nawet przed pomiarem sprawdziłem termometr (dla pewności w gotującej się wodzie i pokazywał 100 stopni).
Woda w zbiorniczku ma maksymalnie koło 80 stopni na górze, a głębiej 30 stopni.
Woda wypływająca z nagrzewnicy (w odpowietrzniku) 70-80 stopni.

Po dociśnięciu czujnika termometru do kolanka/króćca (tego przy głowicy - gdzie jest pomiar na ECU i deskę) termometr pokazywał 85 stopni - temperatura tego elementu.

Mam AC w liczniku - tam też jest kontrolka przekroczenia temperatury - nigdy się nie zapaliła.

Wentylator elektryczny - po lewej stronie chłodnicy (pasażera) włączył się na kilka minut i wyłączył.

Wszystko wygląda na sprawne, a pokazuje za wys. temperaturę i brak jest ogrzewania.

Skoro woda tryska po odkręceniu odpowietrznika podejrzewam jeszcze zaworek podciśnieniowy nagrzewnicy (zaraz za odpowietrznikiem).

................................................................

Dzisiaj przejechałem ok. 1 km. Temperatura na desce 50 stopni.
Oba węże do głowicy mają tą samą temperaturę.
Wydaje mi się, że dolny wąż powinien być zimny.

Węże do nagrzewnicy - dolny ciepły, górny chłodny.
Czy termostat działa nieprawidłowo? Może kupiłem uszkodzony lub uszkodził się w transporcie (przesyłany pocztą).

Muszę jutro postać w korkach - planuję wywalić termostat - żeby nie przegrzać silnika.

Można to wszystko jakoś ze sobą powiązać w logiczną całość?

.............................................

Termostat wyciągnięty. W garnku zachowuje się poprawnie - zaczyna otwierać przy 85 stopniach, przy 92-95 jest już całkiem otwarty.

Czy taki efekt mógł powstać przez zamknięty zaworek podciśnieniowy na wężu wychodzącym z nagrzewnicy - zaraz za odpowietrznikiem?
Ma ktoś jakieś pomysły?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2011 18:01:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2006 15:30:56
Posty: 493
Lokalizacja: Bytom
Sprawdz klapę ciepłe-zimne znajdującą się w podszybiu,ona może być problemem.

_________________
http://bytom.blox.pl/resource/rekordowegraffiti3.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2011 18:14:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Klapa jest w porządku.
Wszystko wskazuje niestety na pompę wody.
Brakuje ciśnienia w układzie. Po zakręceniu korka zbiornika wyrównawczego z odkręconego odpowietrznia nie leci woda. Po odkręceniu leci.
Dodatkowo silnik dochodzi do 90 stopni w krótkim czasie - termostat wyjęty.
W najbliższym czasie będę wiedział więcej - czekam na wizytę- napiszę.
Na razie auto niestety będzie stało.
Na razie wszystkim dziękuję za pomoc i oczywiście napiszę dla potomnych jaka była przyczyna.
....................................................................................
Jednak niestety pompa wody.
Wirnik stracił trwałe połączenie z ośką. Można to sprawdzić wyjmując termostat i palcem sięgnąć do wirnika - u mnie można wirnik obrócić palcem.

Testuje metody naprawy bez wymiany - metoda rodem z ZSRR - punktak i młotek, potem klej.

Jeśli ktoś będzie zainteresowany czy działa za jakiś czas proszę pisać na PW - odpowiem też na forum.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2011 10:18:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Pompa wymieniona. Działała do końca. Po sklejeniu przejechałem na niej jeszcze ok. 600 km i prawdopodobnie wytrzymałaby wiele więcej.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: