.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 07:54:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Jak rozłączyć immobilizer
PostNapisane: 12.sty.2011 13:11:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Witam,
po raz drugi na 40min immobilizer odciął mi zapłon, ponieważ sprawa powtarza się na każdym kluczyku (nawet na mniej używanym drugim częściej) postanowiłem po słowach i kosztach które podał mi elektronik wyłączyć/wyrzucić immobilizer.
Obiekt Audi A6 c4, czy jest taka możliwość?
Pozdrawiam

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Ostatnio edytowano 13.sty.2011 13:04:57 przez rbrus, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 14:14:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
miałem w C4 podobny problem z immo. Ni z gruchy ni z pietruchy pojawiał się problem z zapłonem - z tego co pamiętam auto chyba odpalało i natychmiast gasło. Miałem takie same objawy po włamaniu do samochodu i wtedy przeprogramowanie immobilisera pomogło.

Problem z odpalaniem pojawiał się coraz częściej aż w końcu auto stanęło na amen. Skończyło się nie na naprawie immobilisera tylko na wymianie jednostki sterującej ECU.
Nie iwem jak u Ciebie ale moze wcale nie chodzi o immobiliser?

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 19:39:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Kod:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
            P1570 - 35-10 - - - Intermittent
01176 - Key
            07-10 - Signal to Low - Intermittent

Taki błędy się pojawiają, blokowanie silnika występuje coraz częściej, tak że pewnie chodzi o immobilizer, silnik odpala ale immo od razu odcina zapłon i go "gasi", z tego co znalazłem radzą pogrzebać w kablach zimne luty, spryskać WD40, ale czy to mogłoby rzeczywiście pomóc?

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 10:12:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Nie wiem jak wygląda to w C4 (bo nigdy nie miałem),ale w B5-tce najczęstszą przyczyną problemów z immo (pewnie z 90% przypadków, albo i więcej) jest zaśniedziałe połączenie w wiązce idącej od pętli indukcyjnej immo (przy stacyjce) do puszki immo.
Po dokładnym przeczyszczeniu (można potraktowac też jakimś kontaktem itp.) problemy z odpaleniem zazwyczaj mijają. U siebie robiłem to ze trzy lata temu i do dziś spokój :)
W B5 kostka o której piszę jest pod dolnym plastikiem kolumny kierowniczej.

Może zacznij od tego, bo koszt operacji zerowy a może pomóc.


Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 11:47:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Popraw temat albo poleci do kosza.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 12:45:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Gustav napisał(a):
Popraw temat albo poleci do kosza.
Jak wylaczyc immobilizer - poprawiony
Nie ładnie za takie rzeczy chcieć go wyrzucić za dwie literki...
Ani to reklama, ani nic...
Czysta wyobraźnia każdego z nas...

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 12:49:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Popraw temat albo poleci do kosza.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 12:51:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Gustav napisał(a):
Popraw temat albo poleci do kosza.
No przecież już poprawiłem chyba że tym razem był nie poprawny stylistycznie, więc daje rozłączyć a nie wyłączyć.

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 12:53:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
W c4 jest podobnie jak w B5 - pętla indukcyjna wokół stacyjki ma zaśniedziałe styki w kostce. Objawia się to właśnie takim sporadycznym a potem coraz częstszym gaśnięciem silnika zaraz po uruchomieniu. Oczywiście od razu zapala się kontrolka immo. Często przesunięcie w kluczyku pastylki immo w stronę grotu (do przodu) powoduje poprawę zjawiska. Tak było u mnie. Dorobiłem scyzoryk i w oryginalnym miejscu co jakiś czas immo blokowało zapłon. Po przesunięciu do "przodu" wszystko hula już 2 lata bezbłędnie.
Doraźnie spróbuj wyciągnąć pastylkę immo (delikatnie bo szklana) i umieść ją pod kołnieżem gumowym wokół stacyjki. Jeśli to słaby styk to takie zbliżenie pastylki załatwi sprawę i zobaczysz w czym rzecz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 13:03:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Madness napisał(a):
W c4 jest podobnie jak w B5 - pętla indukcyjna wokół stacyjki ma zaśniedziałe styki w kostce. Objawia się to właśnie takim sporadycznym a potem coraz częstszym gaśnięciem silnika zaraz po uruchomieniu. Oczywiście od razu zapala się kontrolka immo. Często przesunięcie w kluczyku pastylki immo w stronę grotu (do przodu) powoduje poprawę zjawiska. Tak było u mnie. Dorobiłem scyzoryk i w oryginalnym miejscu co jakiś czas immo blokowało zapłon. Po przesunięciu do "przodu" wszystko hula już 2 lata bezbłędnie.
Doraźnie spróbuj wyciągnąć pastylkę immo (delikatnie bo szklana) i umieść ją pod kołnieżem gumowym wokół stacyjki. Jeśli to słaby styk to takie zbliżenie pastylki załatwi sprawę i zobaczysz w czym rzecz.
Witam,
kurcze boje się teraz to rozebrać nigdy takich rzeczy nie robiłem ;)
Poszukam fotorelacji pewnie gdzieś jest, ale do rzeczy z tym przesuwaniem kluczyka do przodu jakiś czas pomagało tzn wydaje mi się że w tedy "szybciej łapał" chociaż teraz jest gorzej, może faktycznie są to zimne luty do poprawy, błąd jest "słaby sygnał na kluczyku" zakładając że on jest po prostu namagnesowany to może przez te zimne luty przemyka wolniej ten sygnał.
A można podładować kluczyk? (ponownie namagnesować)

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 13:21:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
http://www.autotronika.cba.pl/autotronika_sklep.htm

http://allegro.pl/emulator-odblokowywac ... 27467.html

Jak Ci sprzedadzą odpalarkę VAG to tanim kosztem wyłączysz immo. Linki przypadkowe. Warto wiedzieć, że fabryczne immo to żadne zabezpieczenie dla złodzieja.

Podpina się w OBD. Więcej pod hasłem Odpalarka VAG w Google.

:diabel:

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 13:38:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Biedron napisał(a):
http://www.autotronika.cba.pl/autotronika_sklep.htm

http://allegro.pl/emulator-odblokowywac ... 27467.html

Jak Ci sprzedadzą odpalarkę VAG to tanim kosztem wyłączysz immo. Linki przypadkowe. Warto wiedzieć, że fabryczne immo to żadne zabezpieczenie dla złodzieja.

Podpina się w OBD. Więcej pod hasłem Odpalarka VAG w Google.

:diabel:
HA! Czegoś takiego szukałem, jeśli nic się nie da z tym zrobić, to dać taką płytkę i narq, fakt faktem nie widzę odpalarki do ODB1 (c4) ale pomysł ciekawy, może da radę to zrobić Vagcom'em na jakimś adresie coś zmienić :peace:

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 13:55:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Ta płytka ma wyprowadzone piny i wg instrukcji podpina sie do kompa. Najlepiej zapytać sprzedającego. Są też takie które mogą w prosty sposób wyłączać i włączać immo przez OBD. Można też poszukać diagnosty który ma odpowiedni interfejs którym wyłączy immo na stałe.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2011 09:03:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
U mnie wystarczyło rozłączyć wtyczki w centralce immo te od pętli indukcyjnej stacyjki i podłączeniowe. Centralka immo znajduje się powyżej stacyjki - można dostać się od dołu. Podrapałem troszkę styki i popsikałem jakimś "kontact" sprajem. Pomogło i już nie martwię się immo.
PS. Jak nie chciał zapalić czasem pomagało "poślinienie" grota w kluczyku, czasem uderzenie pięścią od spodu pod stacyjką (żeby drgania poprawiły kontakt konektorów).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Jak rozłączyć immobilizer
PostNapisane: 27.lis.2013 22:33:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 22:09:49
Posty: 16
Lokalizacja: Opole
Auto: A6 C4 AEL
Witam Wszystkich. Piszę pierwszy post, choć forum czytam od dawna.
Mam ten sam problem z immobilizerem - czyli raz czyta klucz, a raz za którymś razem.
Chciałem kupić emulator immobilizera, ale po konsultacji ze sprzedawcą zrezygnowałem bo c4 nie działa i otrzymałem taką odpowiedź:
"W tym sterowniku trzeba usuwać ręcznie immo z pamięci 93c46 (taka 8 nozkowa) w zasadzie są dwie obok siebie i konkretnie chodzi o ta podpisana 203 czy 201"
Dla mnie czarna magia.
Mam nadzieję że dostanie się do centralki i oczyszczenie styków może pomóc, ale jest jedno ALE - czy ktoś mi pomoże jak się tam dostać?
Bo skoro centralka znajduje się powyżej stacyjki to jak można się dostać do niej od spodu? - jeśli ktoś ma jakąś foto relację, będę bardzo wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Jak rozłączyć immobilizer
PostNapisane: 28.lis.2013 06:07:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Po wymontowaniu licznika powinien być piękny dostęp. Ostatnio tą drogą wyjmowałem kostkę stacyjki i dostęp był super.
Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Jak rozłączyć immobilizer
PostNapisane: 28.lis.2013 18:04:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 22:09:49
Posty: 16
Lokalizacja: Opole
Auto: A6 C4 AEL
Wszystko super, ale utknąłem na wypięciu wtyków z licznika, a boję się je połamać. Nie wiem czy trzeba je podważyć np. śrubokrętem i wyskoczą, czy trzeba to zrobić innym sposobem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Jak rozłączyć immobilizer
PostNapisane: 28.lis.2013 20:34:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Tam są zapinki sprężyste z boku wtyczek a w dużych jest taka wysuwana która odbezpiecza wtyczkę.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Jak rozłączyć immobilizer
PostNapisane: 29.lis.2013 08:13:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 22:09:49
Posty: 16
Lokalizacja: Opole
Auto: A6 C4 AEL
To_JA_! dziękuję za pomoc, bo gdybym poszedł do wtyczek "fizycznie" zrobił bym więcej szkody niż pożytku :-) Wezmę się za to i postaram się zrobić foto relację aby innym było łatwiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Jak rozłączyć immobilizer
PostNapisane: 26.lut.2014 17:42:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 22:09:49
Posty: 16
Lokalizacja: Opole
Auto: A6 C4 AEL
Okazało się że nie muszę grzebać przy pętli indukcyjnej. Sprawdziłem VAG-iem i wyszedł [błąd sporadyczny] Błąd dało się wykasować tylko przy włączonym silniku. Odkąd czekam aż kontrolka immo po przekręceniu kluczyka na poz. 2 zgaśnie [ok 3 tygodni] problem się skończył. :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron