.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2024 10:56:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [VAG]Diagnostyka
PostNapisane: 03.lis.2003 12:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 21:10:40
Posty: 174
Lokalizacja: Wa-wa
Chciałbym zaopatrzyć się w jakiś interfejs + program do diagnostyki mojego autka. Potrzebuję porady, czego i gdzie szukać?

_________________
Audi 100 Quattro 2.6 V6 + SGI
Szukam softu, który dogada się z moim kompem.
Głosuj na Audi Klub Polska
http://www.inetcom.pl/glosujna.php?id=2960


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 21:01:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
na allegro ... interfejs musi byc zgodny z komputerem HELLA ... w innym przypadku nie bedzie komunikowal sie z twoim kompem silnika ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 08:23:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sie.2003 20:25:32
Posty: 144
Lokalizacja: HEF/SK
Interfejs nie na Opto - tylko MAX 232 !!

_________________
Pozdrawiam LUXOR
A6 - 2.4 V6 165PS 98r


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 10:22:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
NA allegro zwykle chca jakies chore pieniadze
Kilka osob z klubu kupowalo tu:
http://obd2.glt.pl/
i wszyscy raczej sa zadowoleni (z tego co wiem).

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 11:18:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a ma to ktos z wawki?
chętnie bym to obejrzał przed zakupem...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 12:32:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Ja od nich nie mam - mam wlasnie jakis z allegro za ktory przeplaciliem :? ale dziala :D

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 12:33:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a mozesz wziasc we czwartek?
jakby co to kompa przytargam...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 12:55:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Mam go w samochodzie :wink: a kompa pewnie tez bede mial ...

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 12:57:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
rozumiem że podłączenie 2x2 wchodzi w gre?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 13:01:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Tak ! Ale z tego co wiem to pierwsze 1.9 TDi sa trudne dla prostych fejsow, niemniej chetnie bys to sprawdzil, wiec wez samochod :idea:

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 13:03:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
mq napisał(a):
Tak ! Ale z tego co wiem to pierwsze 1.9 TDi sa trudne dla prostych fejsow, niemniej chetnie bys to sprawdzil, wiec wez samochod :idea:


samochód u lakiernika ale pewnie bedzie jakies 1Z.... darson ma 92,
rogal 94 to sie posprawdza....

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 13:05:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Znowu u lakiernika :?: Ja widze maciu ze ten Twoj samochod to ostatnio wiecej u lakiernika niz na drodze :cry:

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 13:13:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
mq napisał(a):
Znowu u lakiernika :?: Ja widze maciu ze ten Twoj samochod to ostatnio wiecej u lakiernika niz na drodze :cry:


no niestety akurat robie to:

http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=471

i to:

http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=773

:evil: :evil: :evil:

przy okazji zmiana tarcz, klocków, pompy wody, oleju, regulacja drzwi,
poprawki na tylnim zderzaku, polerka i niestety obejrzenie słupków
bo zaczeły sie robić pęcherze - jakiś fiut wycinac szyby nie umiał
4 lata temu :evil:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 13:20:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Hans ma rację, przed zakupem podłącz interfejs do ECU silnika. Bo ten ECU Helli jest diabelnie autystyczny. :wink: Ja używam domowej roboty na optotranzystorach (schemat z netu). Ale do helli musiałem go lekko podrasować. :twisted: i działa z każdym, nawet z OBDII. Z silnikiem 1Z z 1994 r. też. 8)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 15:47:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 21:10:40
Posty: 174
Lokalizacja: Wa-wa
Chętnie bym zobaczył jak działa to cacko. Niestety, w czwartki jestem uglebiony :-( Nie mogę się zjawić na spocie. Może zapodacie linka do schematu? Skomplikowana sprawa, żeby skleić coś takiego samemu?

_________________
Audi 100 Quattro 2.6 V6 + SGI
Szukam softu, który dogada się z moim kompem.
Głosuj na Audi Klub Polska
http://www.inetcom.pl/glosujna.php?id=2960


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 17:12:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 21:10:40
Posty: 174
Lokalizacja: Wa-wa
Spoko. Oblookałem sobie opisy na stronce OBD2. Jak będę mał jakieś wątpy, to obiecuję jeszcze zapytać.
Dzięki wszystkim za rady.

_________________
Audi 100 Quattro 2.6 V6 + SGI
Szukam softu, który dogada się z moim kompem.
Głosuj na Audi Klub Polska
http://www.inetcom.pl/glosujna.php?id=2960


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2003 08:59:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
No i ja wypowiem sie w sprawie Diagnostyki. Zrobilem sobie oby dwa interfejsy (opto i na max232). Ten na opto rzeczywiscie ma jakies problemy, ale po malej ingerencji w uklad laczy mi sie z poducha z ABS, ale ze sterownikiem Motronika NIE. Co ciekawe aby sie podlaczyc do ABS i poduch musze zrobic zwarcie!!! a przeciez te sterowniki wykorzustoja tylko linie K. Wynika z tego ze linie K trzeba dociazyc linią L aby interfejs dzialal.

Teraz interfejs na MAX232. Powiem tak. Nie ma problemow. Z poducha i ABS bez problemow i bez zadnych zwarc. Natomiast ze sterownikiem silnika laczy sie po zrobieniu zwarecia na l i K. Po inicjacji polaczenia zwarcie mozna sciagnac i jest OK.

Ze sterownikim silnika laczy sie tylko program VWTool.

Teraz pytanie do tych co maja jakies opisy. W oknie odczytywanych parametrow ( a moge odczytac tylko blok 00) pojawia sie ciag danych w ponumerowanych okienkach. Czy ktos moze napisac co to sa za parametry i w jakich jednostach sa podane.

Jak do kur..nedzy wykorzystac program DataView!

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2003 09:47:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 15:00:09
Posty: 160
Lokalizacja: Szczecin
A po co programy, jest latwiejszy i duzo tanszy zestaw do diagnozowania:
Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW
Przeprowadzanie testu

- Włączyć zapłon
- Przeprowadzić przynajmiej 6-cio minutową jazdę próbną w trakcie której przynajmiej przez 10 sekund przekroczyć 2.000/min i raz wcisnąć pedał przyspieszenia maxymalnie.
- Pozostawić silnik na biegu jałowym.
- Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy.
- Kody migowe odczytywać za pomocą testera LED lub kontrolki usterek w zestawie wskaźników.

Kasowanie usterek

- Zapłon wyłączyć.
- Przewód danych podłączyć do masy.
- Zapłon włączyć.
- Przewód danych odłączyć.

Odczyt

- Kod startowy: pojedyńcze mignięcie lampki 0,5 sekundy
- Cyfra 1: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 2: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 3: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 4: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Dany kod jest powtarzany dopuki przewód danych nie zostanie zwarty do masy na 5 sekund , wtedy zostanie wygenerowany następny kod
- Gdy zostanie wygenerowany ostatni kod lampka powtarza cykl 2,5 sekundy świeci 2,5 sekundy przerwy.
1 - zasilanie +12V 2 - masa 3 - przewód danych LED4 - przewód danych VAG 1551

1111 - Defekt sterownika
1231 - Czujnik szybkościomierza
1232 - Silnik biegu jałowego
2111 - Obrotomierz
2112 - Czujnik położenia wałka rozrządu
2113 - Czujnik halla
2114 - Czujnik punktu zapłonu
2121 - Włącznik biegu jałowego
2122 - Brak sygnału obrotów
2123 - Włącznik pełnego obciążenia
2124 - Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2132 - Brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu
2141 - Czujnik stukowy 1 - zły sygnał
2142 - Czujnik stukowy 1 - brak sygnału
2143 - Czujnik stukowy 2 - zły sygnał
2144 - Czujnik stukowy 2 - brak sygnału
2212 - Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2214 - Przekroczone obroty maksymalne
2221 - Błędny sygnał podciśnienia
2222 - Czujnik podciśnienia w komputerze
2223 - Czujnik ciśnienia powietrza
2224 - Za wysokie ciśnienie doładowania
2231 - Regulacja biegu jałowego
2232 - Miernik masy powietrza
2233 - Napięcie referencyjne miernika masy powietrza
2234 - Napięcie zasilające
2242 - Potencjometr CO
2312 - Czujnik temperatury płynu
2314 - Przesyłanie danych
2322 - Czujnik temperatury powietrza
2323 - Miernik masy powietrza
2324 - Miernik masy powietrza
2341 - Mieszanka paliwowa poza tolerancją
2342 - Sonda lambda
2343 - Spaliny za ubogie
2344 - Spaliny za bogate
2411 - Recyrkulacja spalin
2412 - Czujnik temperatury powietrza
2413 - Spaliny za ubogie
4332 -
4343 - Zawór zbiornika węgla aktywnego
4411 - Zawór wtryskowy 1
4412 - Zawór wtryskowy 2
4413 - Zawór wtryskowy 3
4414 - Zawór wtryskowy 4
4421 - Zawór wtryskowy 5
4422 - Zawór wtryskowy 6
4431 - Zawór regulacji biegu jałowego
4432 - Silnik regulacji biegu jałowego
4442 - Zawór regulacji ciśnienia doładowania
4443 - Zawór zbiornika węgla aktywnego
4444 - Brak błędów

_________________
Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2003 09:47:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sie.2003 20:25:32
Posty: 144
Lokalizacja: HEF/SK
@MariuszD
jezeli chodzi o fejsy, to tak jak piszesz - sa czasami zagadki...
Ja bawie sie na fejsie z maxem i jak do tej pory nie mialem wiekszych problemow.
Laczy sie prawie z wszystkim!
Jedynie co, to male duperele typu - radio, itd.
Ostatnio zakladalem nowe tacho, dopasowanie kluczykow, reset kompa, itd. wszystko jak po masle :)
Robie wszystko VAG-iem w "czystym" dosie.

Cytuj:
Teraz pytanie do tych co maja jakies opisy. W oknie odczytywanych parametrow ( a moge odczytac tylko blok 00) pojawia sie ciag danych w ponumerowanych okienkach. Czy ktos moze napisac co to sa za parametry i w jakich jednostach sa podane.


To co napisales, za duzo mi nie mowi - opisz dokladniej w jakiej zakladce i jaki prog - a jeszcze lepiej jak bys zamiescil fotke z tego co widzisz na pulpicie Pceta.
No i co najwazniejsze, jaki producent?? - Tacho

_________________
Pozdrawiam LUXOR
A6 - 2.4 V6 165PS 98r


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2003 10:10:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Mowie o programie VWTool. Odczyt arametrow z bloku 00. Inne bloki wywalaja blad ze sa niedostepne. Bledow nie mam, ale dzieki za spi bledow.

Chodzi mi o okno w ktorym jest rzad chyba 8 albo 10 parametrow. Przy wylaczonym silniku trzy z nich maja jakies wartosci a reszta zero. Przy wlaczonym silniku wszydtki cos pokazuja. Pewnie jest tam temperatura, przeplyw powietrza, obroty, cisnienie paliwa (przynajmiej wartosc jaka jest podana do rozdzielacza) idt. Chodzi mi o to co oznaczaja dane parametry, bo tam sa tylko numery. Zaraz postaram sie wkleic taki okno ale na sucho.

EDIT: Dupa, musze isc do samochodu bo bez podlaczenia nie wejde w te ustawienia o ktore mi chodzi. Jak znajde cheile w robocie to sie wlacze, w koncu to chwila.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: