.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 01:36:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 all] wymiana opornicy dmuchawy
PostNapisane: 01.kwi.2011 17:14:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
witam Kolegów i Koleżanki


padło mi to ustrojstwo - opornica dmuchawy i chodzi mi tylko 4 bieg . Dokończyło żywota całkiem spektakularnie , prawie że płonąc :D a kabinę zajął siwy dym , na szczęście obyło się bez szkód. Jak to wymienić , bo nie wiem jak się za to zabrać ... czy muszę odkręcać cały silnik od nagrzewnicy , czy jest możliwość zdemontować to bez większej rzeźby ??


pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2011 18:34:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
W różnych modelach były drobne różnice, ale cała rzecz sprowadza się do demontażu schowka, zdjęciu wentylatora nagrzewnicy. Opornik jest przykręcony do jej obudowy.

Chyba tyle :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 17:57:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
DeS napisał(a):
W różnych modelach były drobne różnice, ale cała rzecz sprowadza się do demontażu schowka, zdjęciu wentylatora nagrzewnicy. Opornik jest przykręcony do jej obudowy.

Chyba tyle :peace:



Des to teraz mam pytanie następne .. :) otóż wymontowałem to cale ustrojstwo i zobaczyłem że rozlutował się tam taki opornik co jest z boku przylutowany. Ma on wartość 5 A , wlutowałem nowy i zamontowałem . Chodziło to mi półtora dnia i prawdopodobnie znów się to rozlutowało ponieważ chodzi tylko znów 4 bieg wentylatora. Myślę to wyciągnąć z powrotem i albo wywalić ten opornik i spiąć na krótko układ , albo wstawić tam 10 A . I teraz najlepsze pytanie jak ma się wiedza i działanie teoretyczne to kompatybilności w praktyce ?? Z tego co słyszałem nie które osoby bez problemu mostkowały ten układ na sztywno bez opornika ... hmmm ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 19:34:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Luki147 napisał(a):
DeS napisał(a):
W różnych modelach były drobne różnice, ale cała rzecz sprowadza się do demontażu schowka, zdjęciu wentylatora nagrzewnicy. Opornik jest przykręcony do jej obudowy.

Chyba tyle :peace:



Des to teraz mam pytanie następne .. :) otóż wymontowałem to cale ustrojstwo i zobaczyłem że rozlutował się tam taki opornik co jest z boku przylutowany. Ma on wartość 5 A , wlutowałem nowy i zamontowałem . Chodziło to mi półtora dnia i prawdopodobnie znów się to rozlutowało ponieważ chodzi tylko znów 4 bieg wentylatora. Myślę to wyciągnąć z powrotem i albo wywalić ten opornik i spiąć na krótko układ , albo wstawić tam 10 A . I teraz najlepsze pytanie jak ma się wiedza i działanie teoretyczne to kompatybilności w praktyce ?? Z tego co słyszałem nie które osoby bez problemu mostkowały ten układ na sztywno bez opornika ... hmmm ??


To jest BEZPIECZNIK...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 21:13:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
ArtHurO napisał(a):
Luki147 napisał(a):
DeS napisał(a):
W różnych modelach były drobne różnice, ale cała rzecz sprowadza się do demontażu schowka, zdjęciu wentylatora nagrzewnicy. Opornik jest przykręcony do jej obudowy.

Chyba tyle :peace:



Des to teraz mam pytanie następne .. :) otóż wymontowałem to cale ustrojstwo i zobaczyłem że rozlutował się tam taki opornik co jest z boku przylutowany. Ma on wartość 5 A , wlutowałem nowy i zamontowałem . Chodziło to mi półtora dnia i prawdopodobnie znów się to rozlutowało ponieważ chodzi tylko znów 4 bieg wentylatora. Myślę to wyciągnąć z powrotem i albo wywalić ten opornik i spiąć na krótko układ , albo wstawić tam 10 A . I teraz najlepsze pytanie jak ma się wiedza i działanie teoretyczne to kompatybilności w praktyce ?? Z tego co słyszałem nie które osoby bez problemu mostkowały ten układ na sztywno bez opornika ... hmmm ??


To jest BEZPIECZNIK...




racja to jest bezpiecznik , pomyliłem termin .. no ale wracając do tematu ... jeżeli miałby on znów puścić to czy w tym przypadku zamontować większy np. 10 A ?? - ewentualnie czy ktoś zna prawidłową wartość tego bezpiecznika . Z drugiej strony oglądając taki rezystor na rysunku , chociażby z allegro ten element z goła przypomina zwykły opornik ... Panowie jak to rozgryźć ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 21:15:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Skoro wywaliło Ci ten bezpiecznik to może warto się zainteresować dlaczego. Ja bym jednak stawiał na sam wentylator, może ona powoduje, że płonie zabezpieczenie?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 21:37:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
DeS napisał(a):
Skoro wywaliło Ci ten bezpiecznik to może warto się zainteresować dlaczego. Ja bym jednak stawiał na sam wentylator, może ona powoduje, że płonie zabezpieczenie?



Co do wentylatora , to tutaj zbytnio nie mam się do czego przyczepić , mianowicie rozbierałem go , sprawdzałem wirnik , uzwojenie itp. nasmarowałem go od nowa .. żadnych nadpaleń itp. podobnych nie stwierdziłem , gładko się kręci itd. Z drugiej strony widać że ktoś tam grzebał już tzn. ten bezpiecznik 5A to był taki sam bezpiecznik jaki się wkłada w skrzynkę bezpieczników w a80 - czyli taki płaski - natomiast te wszystkie które widać na rysunkach tego rezystora są w kształcie rurki - tak jak zwykły opornik . Suma sumarum może być tak że ktoś wlutował tam pierwszy lepszy bezpiecznik jaki miał pod ręką , i może być tak że jego wartość jest za niska i dlatego się topi . Dlatego po części myślę wlutować tam 10A . A c oz tego wyniknie to zobaczymy :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: