.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 17:17:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b4] problem z climatronic
PostNapisane: 25.maja.2011 21:30:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 381
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
witam. mam taki problem, włączam klime, gwiazdka na wyświetlaczu się świeci , a co jakis czas słychac jakis przekaźnik i czuć że sprężarka włącza się, tak może co 10-20 sekund. strasznie to wkurza, wsumie nie zdąży schłodzic. nie wiem jak to zdiagnozować, vaga nie podłączę bo to auto po swapie z 2.6 na 2.8 30v i złącze diagnostyczne nie jest jeszcze podłączone. macie jakies pomysły? jaki sygnał może dostawać sterownik, że wyłącza i za chwile włącze sprężarke klimy i tak w kółko

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

jest a6 c5 2.8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2011 09:09:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
W 100 C4 błędy można sprawdzić na panelu klimatronika - bez VAGa.
Nie wiem jak jest w B4, ale jeśli podobnie to odczytasz błędy z wyświetlacza.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2011 10:33:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2715
Lokalizacja: Kr
Może mało czynnika albo wentylator od klimy sie nie włącza i robi się zbyt duże ciśnienie w układzie (wtedy wyłączana jest sprężarka).

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2011 10:59:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 381
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
czynnika było mało ale już nabiłem. chłodzi ale nadal przekaźnik jakis cyka co jakis czas i czuc leciutką zmułę przez chwile. na panelu pokazało błąd 15.7

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

jest a6 c5 2.8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2011 15:11:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
http://audiclub.pl/index.php?topic=10362.0

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2011 15:17:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 381
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
o no i wszystko jasne, szukam części. dzięki.

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

jest a6 c5 2.8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2011 22:17:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Ja sam regenerowałem silniczek klapy - u mnie był błąd 15.6.
Jak masz 15.7 to wyczyść jeszcze elementy ruchome.
Sama regeneracja siłowniczka to 20 min roboty (jak jest już wyjęty).
Rozbierasz siłownik, czyścisz wszystko, wyjmujesz silniczek, rozbierasz silniczek, szlifujesz delikatnie szczotki (ja szlifowałem drobnym pilniczkiem do paznokci - takim starym, ale może być też drobny papier ścierny).
składasz silniczek i wkładasz w siłownik i powinien działać bez zacięć - ja testowałem na ładowarce do nokii - 4,7V i bez problemu się kręcił, poruszając dźwigienką (trudno było zatrzymać dźwigienkę ręką).
Jak wszystko jest OK. to składasz.
Zwróć uwagę, czy płynnie się porusza - wyciągnięcie siłownika to więcej roboty niż jego naprawa, więc warto się przyłożyć i wszystko strawdzić - ja szlifowałem szczotki 2 razy - za pierwszym dżwigienka się poruszała niezbyt płynnie i zatrzymywała się.

Minęło już ponad 1,5 roku (16.000 km przejechane ) i klima działa, żadnych błędów.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 13:33:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 381
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
no wiec znów probelmy z klimą. chodziła ok, przestała wyłączac się (możliwe że silniczek "rozruszał się", auto długo stało jak robiłem swapa), było wszystko ok. ale zaczęło coś brzęczeć pod maską. po kilku nasłuchiwaniach padło na sprężarke, pomyslałem-padnie to zmienie. no i nagle klima przestała włączac się, rano działała super, po południu nic.
i teraz prośba, może mi ktos powiedziec jak odpalić samodiagnoze na climatronicu? recyrkulacja plus strzałka w góre trzymac razem tak?
pojawia mi się wtedy 01c, moge przestawiac do 60c jak dobrze pamiętam. nie moge znaleźć informacji jak tą diagnoze przeprowadzic i rozpiski błędów, albo szukam nie tam gdzie trzeba :D
pomózcie koledzy :d

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

jest a6 c5 2.8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 19:57:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Interesują Cię błędy - czyli wartości pokazywane po wejściu w 01
01 - Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC),

Jeśli będzie ich więcej będą się zmieniać same - trzeba spisać i rozpoznać - poniżej rozpiska skopiowana z innego forum:



"Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość."


"Kody błędów:
Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)
00.0 brak błędów
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa
02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)
04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1
04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa
04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
poniżej)
05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)
06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz
poniżej)
07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)
11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)
13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1
13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)
15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu
18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe
18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)
20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)
29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie
29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie "

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: