.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 02:40:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI V6 98r] po umyciu, zgasł po 20m brak kontrole
PostNapisane: 05.cze.2011 13:40:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
Witam
Mam poważny problem. Mam Audi a6 c5 98r 2,5 tdi v6.
Dzisiaj umyłem auto odpaliłem samochód i przejechałem ok 20m po czym silnik zgasł. Po przekręceniu kluczyka nie świecą się żadne kontrolki (oprócz ilości przejechanych km), ładowanie akumulatora pokazuje 0 V, ale silnik kręci lecz nie odpala. Radio działa. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki nawet te gdzie jest komputer. Akumulator sprawny w pełni naładowany. Jestem w Anglii i nie wiem co robić.
Podłączyłem się pod komputer, ale Vag nic mi nie pokazuje tzn nie mogłem zdiagnozować wszystkiego. Mam tu kumpla z audi a6 1,9 tdi 97r więc może komputer podmienić lub coś.
Co to może być? alternator?, pompa? wydaje mi się że gdyby to było któreś z tych rzeczy to pewnie by chociaż kontrolki się zaświeciły po przekręceniu kluczyka.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 16:59:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
jak dla mnie coś z immo.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 17:22:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Zmiana komputera nic nie da nawet jak by miał identyczne numery ( a nie ma ) to i tak by nie odpalił, skoro licznik nie działa to samochodu nie odpalisz (immo w liczniku). Myślę że coś zalałeś podczas mycia, sprawdź ECU może plastikowa obudowa popękana i dostała się woda powodując zwarcie.
Z jakimi podzespołami nie możesz się połączyć?

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 18:20:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
maxvilander napisał(a):
Zmiana komputera nic nie da nawet jak by miał identyczne numery ( a nie ma ) to i tak by nie odpalił, skoro licznik nie działa to samochodu nie odpalisz (immo w liczniku). Myślę że coś zalałeś podczas mycia, sprawdź ECU może plastikowa obudowa popękana i dostała się woda powodując zwarcie.
Z jakimi podzespołami nie możesz się połączyć?



Przy robieniu autoscana loguje mi się tylko do grupy 35 czyli centralny zamek.
Przy próbie wejścia w immobilaizer do grupy 25 w manualu wyskakuje mi brak odpowiedzi "no response from controller"

Jeśli chodzi o ECU to otwarłem ECU i żadnej wody tam nie ma jest suchutko. Obudowa cała nic nie połamane.

Nie mogę wejść w nic oprócz grupy 35 centralny zamek.
Nie działa mi licznik - pokazuje tylko kilometry przejechane.
Nie działa również klima w ogóle się nie zapala i zapalniczka z przodu nie grzeje.

Może to jakiś bezpiecznik czy przekaźnik dużej mocy bo skoro nawet klima i zapalniczka nie działa i licznik to coś musi być walnięte porządnie.


Przypomniałem sobie że w piątek gdy jechałem na zakupy to zaczęło coś pikać w środku ale wydaje mi się że to mogło być związane ze zmieniarką bo przestała płyta grać i zaczęło pikać. wyłączyłem radio i włączyłem i przestało pikać. Nie wiem czy coś to wam da czy podpowie. Mi już ręce opadają.
Jeśli immo mi padł to jak to naprawić bądź odłączyć skoro nie mogę sie nawet zalogować do immobilaizera.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 18:43:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
2rafal7 napisał(a):
jak dla mnie coś z immo.


Też mi się wydaje że immo mi wszystko odciął ale ręki za to sobie uciąć nie dam.
Jeśli to immo to jak się do niego dobrać? Czy da się kupic nowy i wmontować czy coś, bo z tego co się orientuję to immo jest chyba wbudowane w licznik zgadza się?

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 18:49:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
W tym modelu nie zalogujesz się do immo w grupie 25 bo go tam nie ma, immo jest w liczniku, dla tego jak licznik nie działa to nie odpalisz samochodu, wszystko co związane z immo (kodowanie kluczy itd) robisz w 17 a nie 25. Masz jakiś dodatkowy alarm lub inne elektroniczne zabezpieczenie?
Immo nie zablokuje dostępu do żadnych sterowników.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 20:19:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
maxvilander napisał(a):
W tym modelu nie zalogujesz się do immo w grupie 25 bo go tam nie ma, immo jest w liczniku, dla tego jak licznik nie działa to nie odpalisz samochodu, wszystko co związane z immo (kodowanie kluczy itd) robisz w 17 a nie 25. Masz jakiś dodatkowy alarm lub inne elektroniczne zabezpieczenie?
Immo nie zablokuje dostępu do żadnych sterowników.


Tak mam alarm firmy www.quasarelectronics.pl model Top Safe 30us. Podobno z funkcją imobilaizera, ale alarmu nie używam bo po kilkunastu minutach włączała mi się syrena. Ale teraz sobie przypominam że jak podłączałem miesiąc temu zmieniarkę pod concerta to radio nie widziało jej nie mogłem też wbić się w radio. wtedy meszrum podpowiedział mi żebym odłączył autoalarm albo to naprawił bo na 90% robi błędy. spróbuję odłączyć alarm (zasilanie) i spróbuję się wbić w immobilaizer.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 20:26:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Najprawdopodobniej alarm jest tak zrobiony że odcina napięcie (najprawdopodobniej masę) może na ECU może na licznik (immo) co powoduje niemożliwość odpalenia samochodu. Nie loguj się do immo tylko do licznika !!!!!!!!!!! Nie masz puszki immo !!!!!
Twój alarm posiada blokadę elektryczną zapłonu

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 20:55:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
maxvilander napisał(a):
Najprawdopodobniej alarm jest tak zrobiony że odcina napięcie (najprawdopodobniej masę) może na ECU może na licznik (immo) co powoduje niemożliwość odpalenia samochodu. Nie loguj się do immo tylko do licznika !!!!!!!!!!! Nie masz puszki immo !!!!!
Twój alarm posiada blokadę elektryczną zapłonu


Odłączyłem zasilanie alarmu i zrobiłem autoscan:

VAG-COM Version: Release 311.2-N
bartkowiak

Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

Skipping Address 15-Airbags

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 A
Component: Zentralverriegelung D30
Coding: 04672
Shop #: WSC 02324
1 Fault Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
07-10 - Signal to Low - Intermittent

End -------------------------------------------------------

Dodam że kabel od akumulatora jest luźny bo go odłączyłem więc może dlatego wyskoczył ten błąd. Po odłączeniu alarmu nadal nie mogę wejść anie w 25 immobilaiser ani w 17 instruments.

Aby się zalogować do licznika to do której grupy muszę się zalogować?

czy jeśli wyrzucę kompletnie alarm poodcinam wszystkie kabelki od alarmu to
będzie dobre rozwiązanie (wtedy wykluczy się autoalarm, że robi problemy).

Najdziwniejsze jest to że auto normalnie odpaliło przejechałem 20-30 metrów powolutku na jedynce i nagle auto zgasło nawet do garażu nie dojechałem.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 21:00:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
jak obetniesz wszystkie przewody z alarmu, lub odepniesz jego zasilanie to zablokujesz i będzie tak jak jest teraz, czyli nic to nie da (to nie działa tak jak w amerykańskich filmach przecinasz przewód i jedziesz), to że odpaliłeś i przejechałeś parę metrów to najprawdopodobniej to że uruchomiła się funkcja antynapadową i samochód stanął. Piszę ale już po raz ostatni NIE 25 TYLKO 17 INSTRUMENTS TAM JEST IMMO !!!!!!!!!
ale puki nie dezaktywujesz alarmu to i tak nic nie zdziałasz, zostaw to zajmij się alarmem.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 21:17:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
maxvilander napisał(a):
jak obetniesz wszystkie przewody z alarmu, lub odepniesz jego zasilanie to zablokujesz i będzie tak jak jest teraz, czyli nic to nie da (to nie działa tak jak w amerykańskich filmach przecinasz przewód i jedziesz), to że odpaliłeś i przejechałeś parę metrów to najprawdopodobniej to że uruchomiła się funkcja antynapadową i samochód stanął. Piszę ale już po raz ostatni NIE 25 TYLKO 17 INSTRUMENTS TAM JEST IMMO !!!!!!!!!
ale puki nie dezaktywujesz alarmu to i tak nic nie zdziałasz, zostaw to zajmij się alarmem.


Spróbuję jutro odpiąć alarm z pomocą litewskiego mechanika bo mam tutaj takiego. i zobaczymy wtedy czy się uda wbić w grupę 17. Dzięki za pomoc. Dam znać jutro po pracy co i jak.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 08:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Witaj dobrze napisał ci maxvilander abyś nie odcinał przewodów od alarmu.Każdy alarm można wprowadzić w tryb serwisowy (nie działają wtedy zabezppieczenia)powinieneś mieć instrukcję obsługi poczytaj wszsytko w niej jest zawarte.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 08:39:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Ten alarm o którym mowa można wprowadzić w tryb serwisowy za pomocą
PIN-u 4 cyfry, tylko tak na 90% wydaje mi się że aby go wprowadzić w tryb serwisowy alarm musi być wyłączony, tutaj pozostaje tylko dezaktywacja alarmu, patrzyłem na schemat i jest to dość proste, tylko trzeba mieć chociaż podstawową wiedzę.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 09:06:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Wiesz myślę że po przeczytaniu instrukcji da radę.Jak nie to kopanie w przewodach :-)
Nic nie napisał czy alarm zasygnalizował uruchomienie antynapadu.Może jakieś dodatkowe zabezpieczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 09:20:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
krzysztof125 napisał(a):
Wiesz myślę że po przeczytaniu instrukcji da radę.Jak nie to kopanie w przewodach :-)
Nic nie napisał czy alarm zasygnalizował uruchomienie antynapadu.Może jakieś dodatkowe zabezpieczenie.


Ale wcześniej pisał że nie używał alarmu bo się sam uzbrajał i wył, kopanie w przewodach to może przesada, wystarczy wypiąć puszkę alarmu i rozewrzeć styki na przekaźniku odcinającym (w niektórych jak jest przekaźnik NC to wystarczy go wyjąć)

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 09:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Nic trudnego jak się wie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 13:07:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
maxvilander napisał(a):
krzysztof125 napisał(a):
Wiesz myślę że po przeczytaniu instrukcji da radę.Jak nie to kopanie w przewodach :-)
Nic nie napisał czy alarm zasygnalizował uruchomienie antynapadu.Może jakieś dodatkowe zabezpieczenie.


Ale wcześniej pisał że nie używał alarmu bo się sam uzbrajał i wył, kopanie w przewodach to może przesada, wystarczy wypiąć puszkę alarmu i rozewrzeć styki na przekaźniku odcinającym (w niektórych jak jest przekaźnik NC to wystarczy go wyjąć)


Jestem po pracy i będę działał. Poczekam może jeszcze tylko na litwina mechanika który chce mi pomóc. Podobno dobry z niego mechanik ale nie bardzo lubi elektrykę ;)

Co do używania alarmu. Nigdy nie zamykałem auta pilotem bo mi się alarm uzbrajał i zaczynał sam wyć. Auto zamykałem zawsze kluczykiem. Auto zgasło podczas jazdy alarm nie zaczął wyć. Wypiąłem wczoraj puszkę alarmu (te szerokie gniazdo z przewodami i próbowałem się wbić w kompa niestety mogłem wejść tylko w centralny zamek. Co to rozwierania styków na przekaźniku odcinającym to tego nie robiłem bo nie wiem o który przekaźnik chodzi i jak to zrobić. Żadnego dodatkowego zabezpieczenia nie mam. Jest tylko alarm, immobilaiser i blokada skrzyni biegów na kluczyk to wszystko.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 15:22:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
puszka alarmu posiada jedną szeroką wtyczkę - wypnij i zostaw w spokoju, po lewej stronie 2 lub 3 gniazda na czujniki ultradźwiękowe te też zostaw w spokoju, po prawej stronie wychodzą przewody odcinające idź po tych przewodach.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 15:43:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
maxvilander napisał(a):
puszka alarmu posiada jedną szeroką wtyczkę - wypnij i zostaw w spokoju, po lewej stronie 2 lub 3 gniazda na czujniki ultradźwiękowe te też zostaw w spokoju, po prawej stronie wychodzą przewody odcinające idź po tych przewodach.


Rozumiem że mówisz o tym alarmie który ja posiadam top save 30us tutaj jest link do schematu: http://quasarelectronics.pl/files/attac ... 718_RB.pdf Tą szeroką wtyczkę mam odpiętą, nadajnik i odbiornik ultradźwiękowy nie ruszałem, Buzera tez nie odpinałem, przycisk antynapadowy też nie dotykałem. po prawej zostaje wejście blokady elektrycznej ale tej części po prawej nie mam. Patrząc na ten schemat co ci przesłałem to po których kablach mam iść dokładnie. Nie mam oryginalnego alarmu.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 19:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
Panowie problem rozwiązany. Auto odpaliło i jeździ.
Odłączyłem szerokie gniazdo od alarmu.
Potem doszedłem po kablach od blokady elektrycznej (NC) w okolice kolumny kierowniczej. Odciąłem 2 czarne kable od alarmu. I skręciłem to co zostało z drugiej strony z żółtym kablem. Auto zaczęło pracować. Włączyłem z powrotem szeroką kostkę do alarmu dzięki temu mogę zamykać auto z pilota. Póki co wszystko działa. Dzięki za zainteresowanie.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Jak można naprawić immobilaizer albo czy można kupić nowy wymienić itd. na pewno po powrocie kupię nowy taki sam alarm i spróbuje to przywrócić do stanu pierwotnego.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: