.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.maja.2024 12:36:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABK] Obrotomierz zaniża
PostNapisane: 20.lis.2011 20:06:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2009 11:59:15
Posty: 14
Lokalizacja: lbn
Zaniża mi obrotomierz tak, że pzy 4,5 tyś mam odcinkę czyli jak przystało na diesla.
Znalazłem opis jak mozna zmienić parametry licznika vageim ale komp vag 1552 nie chcę się z nim płączyc. Czy wogóle jest mozliwa komunikacja z licznikiem ?

Oto opis:
Kodowanie jest takie :
"Po podlaczeniu sie do licznika w polu "soft coding" VAG'a pojawia sie jego numer w postaci : AABCD gdzie : należy zmienić odpowiedni wartości A,B,C,D

Czy wogóle w 80 da się podłączyć z licznikiem ?


Ostatnio edytowano 29.lis.2011 19:43:04 przez kori, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 ABK] VAG - połączenie z licznikiem - możliwe ?
PostNapisane: 20.lis.2011 20:25:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
kori napisał(a):
Zaniża mi obrotomierz tak, że pzy 4,5 tyś mam odcinkę czyli jak przystało na diesla.
Znalazłem opis jak mozna zmienić parametry licznika vageim ale komp vag 1552 nie chcę się z nim płączyc. Czy wogóle jest mozliwa komunikacja z licznikiem ?

Oto opis:
Kodowanie jest takie :
"Po podlaczeniu sie do licznika w polu "soft coding" VAG'a pojawia sie jego numer w postaci : AABCD gdzie : należy zmienić odpowiedni wartości A,B,C,D

Czy wogóle w 80 da się podłączyć z licznikiem ?



Albo ja nie bardzo rozumiem twojego posta albo cos pokręciłeś. W temacie piszesz, że chodzi o B4 ABK co oznacza 115 konny silnik benzynowy na pełnym wtrysku, a w poście piszesz o dieslu. Jeśli chodzi o ABK to normalnie się łaczy z Vagiem przez interfejsy K+L

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 20:55:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2009 11:59:15
Posty: 14
Lokalizacja: lbn
Zegary były zmieniane i są z wersji V6 so skutkuje takim przekłamaniem jak napisałem dlatego chce przekodowac.
Nie wiem cza czym polega różnica w interfejsie K+L a KKL bo chyba taki mam, może ktoś objaśnic
Vag łączy sie z silnikiem i ABS tzn ze jest prawidłowy interfejs ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 23:26:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Z silnikiem aat u mnie vag viakena k+l nie łączył się, natomiast chińczyk kkl połączył się bez problemu. Z abs i klimatronikiem łączyły się oba. Trudno więc powiedzieć czy interfejs jest prawidłowy...
Próbowałeś ustawić start baud na 240 i połączyć się z silnikiem?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 00:24:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Nieee no.
Jak wy chcecie mieć diagnozę takiego prostego licznika.
NIE MA MOŻLIWOŚCI DIAGNOSTYKI KOMPUTEROWEJ LICZNIKA W AUDI 80 B4.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 11:59:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Czy obrotomierz jest oryginalny, tzn. od tego modelu?
Może ma jakieś zworki (mój w C4 100 tdi ma zworki, można np. zmieniać sposób wyświetlania przez AC, temp z C na F i pewnie jeszcze inne opcje)

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 20:35:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2009 11:59:15
Posty: 14
Lokalizacja: lbn
Nie wiem z jakiego sa auta ale są z benzyny 98r (cabrio) a auto z roku 95, tyle wiem.
próbowałem tym vagiem 1552 i sie nie łączy, mam jeszcze na lapku interfejs viacon z vagcom 4.9 PL, w golfie 3 nie łączy sie z zegarami a w audi nie próbowałem bo obeznie nie mam przejściówki na wtyki audi.

Jedni piszę że połączenie jest niemożliwe a drudzy że sie da, widocznie wszystko zależy od szczęścia i interfejsu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 21:48:25 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
musisz przełożyć obrotomierz z 4 cylindrowego. były 2 typy zagarów w B4 UN i VDO które nie wymieniają sie częsciami pomimo że niektóre sa podobne. Jeżeli zegary mają coś więcej jak obrotomierz czyli BC to powinieneś mieć jeszcze gniazdo z kluczem kodowym.
Niemniej jednak w B4 nie ma możliwości podłączenia sie do licznika przez VAG bo nie ma tam jakiejkolwiek magistrali komunikacyjnej.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 19:56:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2009 11:59:15
Posty: 14
Lokalizacja: lbn
a jesli trafia mi się zegary od diesla to będzie ok jeśli tarcze dam swoją ?
Chodzi o to że moje zegary sa już po lifcie i maja inną trzcionke stąd wątpię abym dostał taki obrotek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 08:42:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
obejrzyj dokładnie płytkę obrotomierza - zwłaszcza od strony elementów- czyli po zdjęciu płytki - może będzie zworka (np. do zlutowania). Bez sensu byłoby robić 2 modele - koszty produkcji zbyt wysokie. Kiedyś robiłem coś takiego w passacie z początku lat 80-tych. Montowałem obrotomierz z 4-cylindrowego do 5-cylindrowego. Na płytce była zworka i wystarczyło ją przelutować.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2011 19:43:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2009 11:59:15
Posty: 14
Lokalizacja: lbn
Myślałem że problem rozwiązałem bo wyjęciu zegarów i dostanie sie do Check'a zobaczyłem na nim oips dot werski pochodzenia i cylindrów.

Obrazek

Zworki były wlutowane w sekwencji na V6, przelutowałem je na R4 ale bez skutku, jak i dla innych konfiguracji nic to nie dało.

Obrazek

Na samym obrotomierzu są dwa potencjometry (niebieskie) ale służą one tylko do kalibracji samego zegara i można nimi podwyższyć obroty o około 400obr.
Zauwaąyłem dziwną rzecz mianowicie na vag'u pokazuje mi obr ok 400 a po dodaniu gazu obroty spadaj do ok 200 zamiast rosnąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: