.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.mar.2024 06:12:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4] Sprawdzenie klimatronika
PostNapisane: 10.wrz.2011 12:42:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2009 15:23:36
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa-Wola, Raszyn, Wól - ka
witam serdecznie. w ostatnim czasie przestały działać mi klapy sterujące nawiewem i w dniu dzisiejszym wyjąłem cały kokpit i dostałem się do silniczków lecz teraz nie wiem co mam dalej czynić ( po za przeczyszczeniem itp. ) czy jest jakiś sposób na to żeby sprawdzić czy klimatronik podaje prąd na silniczki i czy jeszcze coś mam uszkodzone co wynika z kodów a ja nie wiem....

oto moje kody
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa

lub

15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa

prosił bym o jakąś poradę i pomoc bo kończą się ciepłe dni....

_________________
Audi 100 C4 93r. AVANT 2.0 16v ACE
AUDI by żyło się lepiej:)
Sposób na szczęście - nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 09:00:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Jeśli chodzi o silniczki to wyczyścić i pilniczkiem poprawić szczotki - jeśli jest jeszcze co poprawiać (jak nie to wymienić szczotki), potem sprawdzić, czy silniczki działają (np. silnik klapy zimne/ciepłe działa na ładowarce od nokii).
Silniczki muszą się poruszać płynnie! Warto sprawdzić dokładnie, bo rozbieranie to kupa roboty...

Dodatkowo warto przeczyścić ścieżki potencjometrów pomiarowych (wewnątrz siłowników) - potrafią robić przerwę lub zwarcie i już pojawiają się błędy na klimatroniku.

Czy dochodzi napięcie można sprawdzić miernikiem na silniczkach - podpiąć miernik (najlepiej żabkami) i pobawić się panelem - np. zmieniać temp. od LO do HI i patrzeć na miernik oraz działanie silników.

Wtyczkę panela klimatronika też warto wyczyścić - brak styku na tej wtyczce też powoduje błędy.

Błędy są "świerze"? tzn. po wykasowaniu pojawiają się znowu?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 11:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2009 15:23:36
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa-Wola, Raszyn, Wól - ka
Sebastrianie poszedłem za twoim słowem w czyn i wyjąłem silniczki sztuk 2 i przeczyściłem szczotki i komutator.. jeden z nich zadziałał :d drugi :( nie. Sprawdzałem na krótko... ale jak już podłączyłem tak jak powinno działać to niestety brak odezwy :( niestety nie mam miernika dziś zakupię i posprawdzam...

a druga sprawa to że na niebieskiej kostce nie mam prądu podawanego z klimatronika a na czerwonej mam..( sprawdzałem żaróweczką) oczywiście zmieniałem ustawienia na klimatroniku żeby sprawdzić na wszystkich ustawieniach..


a po 3 to może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób mogę pokasować kody na klimatroniku??

sprawdzone dokładnie :

prąd dochodzi na kostkę na kabel oznaczony na zdjęciu
Obrazek
i dochodzi w to miejsce
Obrazek
niestety ale na wyjściu z potencjometru już brak prądu i niestety nie jest przekazywany na silniczek .... na krótko podłączyłem z tym kablem silniczek i działa...
czy już tylko zostaje mi zakup nowych silniczków ??
i czy jest możliwość kasowania kodów na klimatroniku??


na dodatek w dzisiejszych działaniach sprawdziłem kody niestety jest ich coraz wiecej :mad:
oto one
http://www.youtube.com/watch?v=2K5Omi5t48s

_________________
Audi 100 C4 93r. AVANT 2.0 16v ACE
AUDI by żyło się lepiej:)
Sposób na szczęście - nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 22:11:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Błędy klimatronika skasujesz VAGiem. Z poziomu panela chyba tylko odczyt.

Żaróweczka - to dobry sposób we fiatach 126p :)
Ale multimetr z castoramy za około 8-10 PLN już wiele wyjaśni i pomoże.

Prąd płynący przez potencjometr z założenia powinien być mały (nie dotyczy regulacji podświetlania licznika - tam jest potencjometr w innej technologii - z drutu oporowego), więc żarówką nie sprawdzisz i lepiej nie sprawdzaj - nie znam schematu ale w niektórych przypadkach można w ten sposób uwalić elektronikę panela.

Potencjometr sprawdzisz ustawiając multimetr na pomiar oporu - pomiędzy szarym i zielonym powinien być stały opór, a pomiędzy żółtym i szarym oraz żółtym i zielonym zmienny (PŁYNNIE! bez przerw) w zależności od położenia potencjometru (zakładając, że zółty idzie do środkowego styku - nie widzę niestety płytki z drugiej strony).

Jak sprawdzasz silniki - odepnij je od instalacji - nie wprowadzaj dodatkowych napięć! Jeśli jeden z nich nadal nie chodzi sprawdź opór pomiędzy stykami komutatora - powinien być góra kilka OHM - opór drutu. Jeśli pomiędzy stykami komutatora masz przejścia i podobne opory prawdopodobnie uzwojenie jest sprawne - trzeba popracować nad szczotkami i ich dociskiem - sprawdź też blaszki/sprężynki dociskające szczotki do komutatora.

Dodatkowo można sprawdzić opór pomiędzy sykami silnika kręcąc ośką - powinien także być mały a szybsze pokręcenie powinno wyindukować napięcie na stykach - raczej nie spodziewaj się więcej niż 1 V - chyba że pokręcisz z prędkością powyżej 100 obr./min :)

Sprawdzenie czy prąd dochodzi do elementów - multimetr na pomiar napięcia (V). To dotyczy potencjometrów pomiarowych i silników oraz czujników.

Na podstawie odczytów z czujników temp. i położenia klap (potencjometry w siłownikach) oraz masy innych odczytów panel decyduje o ruchach klap - być może wygenerowanie błędów wyłączy poruszanie daną klapą - choć nie koniecznie...

Błąd myślowy "niestety ale na wyjściu z potencjometru już brak prądu i niestety nie jest przekazywany na silniczek " - prąd na silnik jest podawany przez panel, a potencjometr jedynie podaje panelowi aktualne położenie klapy - prąd nie jest podawany przez potencjometr - to 2 sprzężone mechanicznie elementy, ale elektrycznie nie powiązane ze sobą bezpośrednio.

w dzisiejszych działaniach sprawdziłem kody niestety jest ich coraz wiecej - jeśli włączyłeś zapłon (czyli także klimatronik) przy wyjętych wtyczkach, odpiętych silnikach lub rozebranych siłownikach - nie ma co się dziwić - masa nowych błędów powinna powstać - także np. z powodu uruchomienia silniczka i braku zmiany rezystancji potencjometru.

Reasumując - napraw silniczki, sprawdź potencjometry (opór i napięcia na nich), poskładaj do kupy przynajmniej siłowniki (silniczek i potencjometr wraz z zębatkami - tak aby poruszający się silniczek przestawiał potencjometr), podłącz wszystkie kostki jak były. Dopiero wtedy wykasuj błędy i sprawdź jakie nowe się pojawiły.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 15:40:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2009 15:23:36
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa-Wola, Raszyn, Wól - ka
sebastian_k napisał(a):
Błędy klimatronika skasujesz VAGiem. Z poziomu panela chyba tylko odczyt.

Żaróweczka - to dobry sposób we fiatach 126p :)
Ale multimetr z castoramy za około 8-10 PLN już wiele wyjaśni i pomoże.

Prąd płynący przez potencjometr z założenia powinien być mały (nie dotyczy regulacji podświetlania licznika - tam jest potencjometr w innej technologii - z drutu oporowego), więc żarówką nie sprawdzisz i lepiej nie sprawdzaj - nie znam schematu ale w niektórych przypadkach można w ten sposób uwalić elektronikę panela.

Potencjometr sprawdzisz ustawiając multimetr na pomiar oporu - pomiędzy szarym i zielonym powinien być stały opór, a pomiędzy żółtym i szarym oraz żółtym i zielonym zmienny (PŁYNNIE! bez przerw) w zależności od położenia potencjometru (zakładając, że zółty idzie do środkowego styku - nie widzę niestety płytki z drugiej strony).

Jak sprawdzasz silniki - odepnij je od instalacji - nie wprowadzaj dodatkowych napięć! Jeśli jeden z nich nadal nie chodzi sprawdź opór pomiędzy stykami komutatora - powinien być góra kilka OHM - opór drutu. Jeśli pomiędzy stykami komutatora masz przejścia i podobne opory prawdopodobnie uzwojenie jest sprawne - trzeba popracować nad szczotkami i ich dociskiem - sprawdź też blaszki/sprężynki dociskające szczotki do komutatora.

Dodatkowo można sprawdzić opór pomiędzy sykami silnika kręcąc ośką - powinien także być mały a szybsze pokręcenie powinno wyindukować napięcie na stykach - raczej nie spodziewaj się więcej niż 1 V - chyba że pokręcisz z prędkością powyżej 100 obr./min :)

Sprawdzenie czy prąd dochodzi do elementów - multimetr na pomiar napięcia (V). To dotyczy potencjometrów pomiarowych i silników oraz czujników.

Na podstawie odczytów z czujników temp. i położenia klap (potencjometry w siłownikach) oraz masy innych odczytów panel decyduje o ruchach klap - być może wygenerowanie błędów wyłączy poruszanie daną klapą - choć nie koniecznie...

Błąd myślowy "niestety ale na wyjściu z potencjometru już brak prądu i niestety nie jest przekazywany na silniczek " - prąd na silnik jest podawany przez panel, a potencjometr jedynie podaje panelowi aktualne położenie klapy - prąd nie jest podawany przez potencjometr - to 2 sprzężone mechanicznie elementy, ale elektrycznie nie powiązane ze sobą bezpośrednio.

w dzisiejszych działaniach sprawdziłem kody niestety jest ich coraz wiecej - jeśli włączyłeś zapłon (czyli także klimatronik) przy wyjętych wtyczkach, odpiętych silnikach lub rozebranych siłownikach - nie ma co się dziwić - masa nowych błędów powinna powstać - także np. z powodu uruchomienia silniczka i braku zmiany rezystancji potencjometru.

Reasumując - napraw silniczki, sprawdź potencjometry (opór i napięcia na nich), poskładaj do kupy przynajmniej siłowniki (silniczek i potencjometr wraz z zębatkami - tak aby poruszający się silniczek przestawiał potencjometr), podłącz wszystkie kostki jak były. Dopiero wtedy wykasuj błędy i sprawdź jakie nowe się pojawiły.


dzięki po tej lekturze już wiem co mam mierzyć... co do 126p :peace: racja

_________________
Audi 100 C4 93r. AVANT 2.0 16v ACE
AUDI by żyło się lepiej:)
Sposób na szczęście - nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2011 21:17:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2009 15:23:36
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa-Wola, Raszyn, Wól - ka
w dniu dzisiejszym podlaczylem sie pod vag-a i pokasowalem kody, pojawily sie 4 kody usterek
06.1 ( G110 ) czujnik temperatury chlodzenia silnika( ETC ) klimatyzacja ciagla przerwa lub ciagle zwarcie
08.3 potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
11.3 potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
13.3 potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa

prosil bym o porade czy to te klapy ktore juz zdemontowalem czy moze jeszcze cos innego i co moga wiecej oznaczac te kody co nie zostalo powiedziane w tyym temacie..

W dniu dzisiejszym tez dokonalem pomiarow miernikiem na dojsciach do silniczkow z niebieska i czerwona kostka...

Gdy mierzylem prad miedzy przewodem zultyn i zielonym jak i zultym i szarym to wartosci sie zmienialy przy poryszaniu dzwignia i potencjometr zmienial pozycje od 0V do 8v ale w zadnym przypadku nie zaczol dzialac silniczek gdzie.

Czy moge cos zrobic wiecej w tym temacie bo juz skolowany jestem...

_________________
Audi 100 C4 93r. AVANT 2.0 16v ACE
AUDI by żyło się lepiej:)
Sposób na szczęście - nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 07:19:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
Za pomocą VAG-a wejdź w Klimatyzację i zrób test wyjść. Podczas Testu wyjść będzie pisać co w danej chwili jest testowane/włączane przy czym bedziesz słyszał/czuł pracę silniczka/nawiew.

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 11:51:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2009 15:23:36
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa-Wola, Raszyn, Wól - ka
gumiss64 napisał(a):
Za pomocą VAG-a wejdź w Klimatyzację i zrób test wyjść. Podczas Testu wyjść będzie pisać co w danej chwili jest testowane/włączane przy czym bedziesz słyszał/czuł pracę silniczka/nawiew.


kolejny vag będzie najszybciej za tydzień....

_________________
Audi 100 C4 93r. AVANT 2.0 16v ACE
AUDI by żyło się lepiej:)
Sposób na szczęście - nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 21:36:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Czujnik G110 - uszkodzony lub przerwa w obwodzie - trzeba go sprawdzić - niestety nie wiem gdzie się znajduje...
Powinno być na nim napięcie - to będzie świadczyło o sprawnym połączeniu z panelem. Czujnik powinien mieć pewną rezystancję - zależną od temperatury - nie powinien mieć zwarcia lub przerwy (to sprawdzisz omomierzem - multimetr ustawiony na pomiar rezystancji).

Pozostałe błędy - wyczyść potencjometry - polecam zakupić specjalny środek do czyszczenia potencjometrów - domowych specyfików nie polecam - albo nie doczyszczą, albo zetrą ścieżki (wtedy tylko wymiana i to raczej całego siłownika).
Czasem przerwa to oznacza, że czasem działa - połączenia w kostkach też warto sprawdzić tam też może pod wpływem wstrząsów nastąpić przerwa w obwodzie - więc żabki (takie na kable od multimetru - ostatnio zapłaciłem za 2 szt około 4,00 PLN) na potencjometr i poruszać kablami - wskazania powinny być stabilne (za wyjątkiem ostatniej cyfry - tu może przeskakiwać o 1 jednostkę - przybliżenie do pełnej cyfry na wyświetlaczu).

Cytuj:
Gdy mierzylem prad miedzy przewodem zultyn i zielonym jak i zultym i szarym to wartosci sie zmienialy przy poryszaniu dzwignia i potencjometr zmienial pozycje od 0V do 8v ale w zadnym przypadku nie zaczol dzialac silniczek gdzie.
- na szczęście mierzyłeś napięcie (V) :)
Prąd to ampery (A) i tego nie mierz w inny sposób niż poprzez połączenie szeregowe! Miernik przy pomiarze prądu robi zwarcie! A po takim pomiarze liczba błędów albo wzrośnie albo zniknie (panel zakończy żywot :) )

Wyniki pomiarów wskazują, że potencjometr działa prawidłowo.

Zmierz czy występuje napięcie na silniku - w czasie jego pracy powinno być - na zdjęciu jest widoczne napięcie znamionowe silniczka 7V i w tych granicach powinno się pojawić (nie mam schematu panela i nie wiem jak jest przekazywane napięcie na silnik, ale skoro obraca się w obie strony to musi być przełącznik półprzewodnikowy i muszą nastąpić spadki napięć, więc napięcia równego zasilaniu (około 12V na zgaszonym silniku i 14-15V na zapalonym przy sprawnym regulatorze napięcia) nie zobaczysz na silniczku - a przynajmniej nie powinieneś.
Jeśli jest napięcie na silniku (kabel brązowy i biały - ustaw multimetr na pomiar napięcia) silniczek powinien się kręcić.

Cytuj:
Za pomocą VAG-a wejdź w Klimatyzację i zrób test wyjść. Podczas Testu wyjść będzie pisać co w danej chwili jest testowane/włączane przy czym będziesz słyszał/czuł pracę silniczka/nawiew.
- jak nie masz VAGa pod ręką - zmieniaj temperaturę i opcje nawiewów (strzałki góra/dół i kratka - włączaj/wyłączaj co kilka-kilkanaście sekund) - silniczki powinny się odezwać - wiem, że VAGiem lepiej, ale jak się nie ma pod ręką to ta metoda pomoże.

Zanim to zrobisz podepnij żabkami miernik do silniczka (ustaw na pomiar napięcia) i patrz co pokazuje - jeśli pojawi się napięcie a silniczek nie będzie pracował - prawdopodobnie to wina silniczka (ewentualnie wydajności prądowej końcówki mocy - tranzystora/tyrystora sterującego w panelu).

Możesz też zastąpić silniczek żarówką - jeśli się zapali - tylko nie licz na porażenie światłem - raczej żarzenie (a silnik się nie kręcił) to już prawie na pewno silniczek do naprawy/wymiany (pozwoli to stwierdzić, że wydajność końcówki mocy jest wystarczająca).

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 21:54:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Czujnik G110 - jest na wężu wodnym idącym do nagrzewnicy - lub od nagrzewnicy - w komorze silnika - nad kolumną kierowniczą

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=943723

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 09:25:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2009 15:23:36
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa-Wola, Raszyn, Wól - ka
oki to zaczynamy :

potencjometry wyczyszczone i pomierzone i działają w czerwonej kostce :
szary-zielony 5v - stałe nie znienne
sary - żułty 0,66 - oczywiście zależy od położenia potencjometru ale ustawiłem oba w jednej pozycji skrajnej
zielony - żułty 4,35
na silniczku 00.00 V

niebieska kostka szary -zielony 5 V stałe nie zmienne
szary - żułty 3,43
zielony- żułty 1,56
oczywiście zależy od położenia potencjometru ale ustawiłem oba w jednej pozycji skrajnej

oczywiście sprawdzałem rużne opcje z pozycjami potencjometrów i ustawieniami na panelu klimatronika i zwiększają się napięcia i zmniejszają a na silniczki nic nie idut....na kostkach z klimatronika też sprawdzałem, wiem że przynajmniej jeden silniczek jest dobry....

zamówione są nowe całe sterowniki klap jeśli to nie będzie działało to moze być to tylko przyczyna klimatronika ... okaże się w poniedziałek lub wtorek

Pytanie zapasowo pomocnicze czy jest możliwośc że to zimne luty na klimatroniku dają efekt tego że nie idzie napięcie na silniczki??

_________________
Audi 100 C4 93r. AVANT 2.0 16v ACE
AUDI by żyło się lepiej:)
Sposób na szczęście - nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2011 10:16:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2009 15:23:36
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa-Wola, Raszyn, Wól - ka
W dniu dzisiejszym doszły silniczki z potencjometrem i wpinam włączyłem zapłon klimatronik zadziałał a silniczki nie :/

więc wziąłem się za klimatronik i rozebrałem go i prze lutowałem wszystkie luty też nic :/
Obrazek
Obrazek
Obrazek
podczas lutowania zauważyłem oto takie coś
Obrazek
kawałek płytki w tym miejscu jest bardzo brązowa tak jak by przypalona.. i tu jest moje pytanie czy to jest stabilizator napięcia która może odpowiadać za podawanie napięcia na silniczki??
Obrazek

odpowiedz znaleziona http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic379399.html
czas na zakupy

_________________
Audi 100 C4 93r. AVANT 2.0 16v ACE
AUDI by żyło się lepiej:)
Sposób na szczęście - nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2011 08:43:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Tak dla formalności - stabilizator napięcia nie odpowiada bezpośrednio za sterowanie silnikami - on "dostarcza" prąd dla panelu o odpowiednich parametrach - w tym przypadku około 8V.

Jednak zacierające się silniki pobierają większy prąd niż sprawne, co może spowodować przekroczenie parametrów pracy - popłynie większy prąd niż dopuszczalny dla tego stabilizatora. To będzie powodować nadmierne grzanie się radiatorów (te blaszki) i w końcu uszkodzenie elementu.
O nadmiernym grzaniu się może świadczyć kolor laminatu płytki.

Za pracę silników mogą także odpowiadać elementy z ostatniego zdjęcia - te z blaszkami.


Podejrzewam jednak, że to może nie pomóc... stabilizator prawdopodobnie dostarcza prąd dla całego panela, a on przecież funkcjonuje. Nie znam schematu - możliwe, że stabilizator dostarcza prąd tylko dla końcówek mocy.

Jeśli to nie pomoże to polecam sprawdzenie lub wymianę pozostałych elementów na radiatorach.
Tu uwaga. Jeśli były podkładki izolujące (taka folia) to KONIECZNIE trzeba sprawdzić, czy nie jest uszkodzona! Ona musi izolować elektrycznie radiator od elementu, a jednocześnie odprowadzać ciepło - lepiej tego nie zamieniać "czymkolwiek w podobnym kolorze :)".

Co do lutowania... płytka jest dwustronna i trzeba o tym pamiętać - lutować z obu stron! Przy lutowaniu Hotairem założyć cienką dyszę np. 3mm, żeby nie przegrzać innych elementów i oczywiście lepiej nie podchodzić z lutownicą transformatorową (oporowa lub hotair).

Nie mam ostatnio niestety czasu tu często zaglądać - więc jakby coś to info na prv, że jest post!

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2011 11:59:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2009 15:23:36
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa-Wola, Raszyn, Wól - ka
Za pracę silników mogą także odpowiadać elementy z ostatniego zdjęcia - te z blaszkami.

właśnie to jest w trakcie wymiany ale niestety bardzo ciężko jest dostać te stabilizatory....

Co do izolacji czyli foli czy też innych izolatorów nie było ...

A co do lutowania to dzięki za podpowiedź bo szczerze to chciałem to brać na zwykłą lutownicę lub inną transformatorową rzecz..

postaram się to zrobić do końca tygodnia to opiszę to od a do z....

_________________
Audi 100 C4 93r. AVANT 2.0 16v ACE
AUDI by żyło się lepiej:)
Sposób na szczęście - nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2011 22:06:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Co do dostępności elementów - stabilizator łatwo sprawdzić - powinien trzymać na 1 z nóżek napięcie około 8V - bez względu na obciążenie.
W dobrym sklepie dobiorą zamiennik - na podstawie napięcia, prądu maksymalnego i układu wyprowadzeń.

Podobnie z innymi elementami - znajdą zamienniki.

A czy wyeliminowałeś zimne luty - może to jest przyczyną - często występuje. Trzeba posmarować topnikiem i przetopić hotairem - 15 min. roboty dla wprawnego.

Co do sprawdzenia - proponuję jeszcze pomierzyć napięcia na grubych wyprowadzeniach - w czasie pracy panela powinny się zmieniać (jedno lub kilka może być podpięte do masy - które sprawdź omomierzem) - jeśli napięcia się zmieniają podepnij żarówkę 12V, nie więcej niż 5W - jeden kabel do masy, drugi do wyprowadzenia - przy zmianach temperatury powinna się żażyć - jeśli tak jest - sprawdź czy nie ma przerwy w obwodzie (powinno być połączenie wyprowadzeń silników z tymi grubymi stykami - tu się przyda długi kabel i 1 żabka - żabkę do styku silnika, drugim kablem do styków - kolejno, miernik ustaw na badanie diody - tak aby piszczał przy zwarciu kabli) - sprawdzisz w ten sposób poprawność połączeń - panel - silniki.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 09:03:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2009 15:23:36
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa-Wola, Raszyn, Wól - ka
luty sprawdzone tak jak pisałem w poście nr 12

a co do :

Co do sprawdzenia - proponuję jeszcze pomierzyć napięcia na grubych wyprowadzeniach - w czasie pracy panela powinny się zmieniać (jedno lub kilka może być podpięte do masy - które sprawdź omomierzem) - jeśli napięcia się zmieniają podepnij żarówkę 12V, nie więcej niż 5W - jeden kabel do masy, drugi do wyprowadzenia - przy zmianach temperatury powinna się żażyć - jeśli tak jest - sprawdź czy nie ma przerwy w obwodzie (powinno być połączenie wyprowadzeń silników z tymi grubymi stykami - tu się przyda długi kabel i 1 żabka - żabkę do styku silnika, drugim kablem do styków - kolejno, miernik ustaw na badanie diody - tak aby piszczał przy zwarciu kabli) - sprawdzisz w ten sposób poprawność połączeń - panel - silniki.

dzieki za podpowiedz i sprawdzę to dziś...

dostępność jest bardzo trudna co do części bo mało kto ma takie rzeczy ....
giełda elektroniczna nawet nie pomogła...

_________________
Audi 100 C4 93r. AVANT 2.0 16v ACE
AUDI by żyło się lepiej:)
Sposób na szczęście - nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 14:55:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Tu są:
https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?item=73-132-31&toc=0
i tu:
http://north.pl/karta/stm-l4940v85-ic-rohs,T101037.html
jeśli dobrze odczytałem ze zdjęcia...

A tu może będzie coś pomocnego - piszą jeszcze o wymianie kondensatora
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic379399.html

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic500021.html

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 19:48:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2009 15:23:36
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa-Wola, Raszyn, Wól - ka
http://north.pl/karta/stm-l4940v85-ic-rohs,T101037.html

dokładnie właśnie tu zamówiłem :)

_________________
Audi 100 C4 93r. AVANT 2.0 16v ACE
AUDI by żyło się lepiej:)
Sposób na szczęście - nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2011 20:54:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2009 15:23:36
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa-Wola, Raszyn, Wól - ka
:P :P :P :P
witam dziś przyszły stabilizatory napięcia i wymieniłem je... ( zwykłą lutownica ) i klapy zaczęły normalnie działać... temat skończony a naprawa zakończona sukcesem :diabel: :diabel: :diabel: :diabel:

wielkie podziękowania dla sebastian_k pomogłeś mi stary bardzo i za to ci wielkie dzięki :peace: :peace:

_________________
Audi 100 C4 93r. AVANT 2.0 16v ACE
AUDI by żyło się lepiej:)
Sposób na szczęście - nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2011 21:51:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
W końcu po to jest to forum :)
No i gratulacje!
Bo naprawy panela nie chcą się czasem podjąć nawet doświadczeni elektronicy - tak na wszelki wypadek:)

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: