Błędy klimatronika skasujesz VAGiem. Z poziomu panela chyba tylko odczyt.
Żaróweczka - to dobry sposób we fiatach 126p
Ale multimetr z castoramy za około 8-10 PLN już wiele wyjaśni i pomoże.
Prąd płynący przez potencjometr z założenia powinien być mały (nie dotyczy regulacji podświetlania licznika - tam jest potencjometr w innej technologii - z drutu oporowego), więc żarówką nie sprawdzisz i lepiej nie sprawdzaj - nie znam schematu ale w niektórych przypadkach można w ten sposób uwalić elektronikę panela.
Potencjometr sprawdzisz ustawiając multimetr na pomiar oporu - pomiędzy szarym i zielonym powinien być stały opór, a pomiędzy żółtym i szarym oraz żółtym i zielonym zmienny (PŁYNNIE! bez przerw) w zależności od położenia potencjometru (zakładając, że zółty idzie do środkowego styku - nie widzę niestety płytki z drugiej strony).
Jak sprawdzasz silniki - odepnij je od instalacji - nie wprowadzaj dodatkowych napięć! Jeśli jeden z nich nadal nie chodzi sprawdź opór pomiędzy stykami komutatora - powinien być góra kilka OHM - opór drutu. Jeśli pomiędzy stykami komutatora masz przejścia i podobne opory prawdopodobnie uzwojenie jest sprawne - trzeba popracować nad szczotkami i ich dociskiem - sprawdź też blaszki/sprężynki dociskające szczotki do komutatora.
Dodatkowo można sprawdzić opór pomiędzy sykami silnika kręcąc ośką - powinien także być mały a szybsze pokręcenie powinno wyindukować napięcie na stykach - raczej nie spodziewaj się więcej niż 1 V - chyba że pokręcisz z prędkością powyżej 100 obr./min
Sprawdzenie czy prąd dochodzi do elementów - multimetr na pomiar napięcia (V). To dotyczy potencjometrów pomiarowych i silników oraz czujników.
Na podstawie odczytów z czujników temp. i położenia klap (potencjometry w siłownikach) oraz masy innych odczytów panel decyduje o ruchach klap - być może wygenerowanie błędów wyłączy poruszanie daną klapą - choć nie koniecznie...
Błąd myślowy "niestety ale na wyjściu z potencjometru już brak prądu i niestety nie jest przekazywany na silniczek " - prąd na silnik jest podawany przez panel, a potencjometr jedynie podaje panelowi aktualne położenie klapy - prąd nie jest podawany przez potencjometr - to 2 sprzężone mechanicznie elementy, ale elektrycznie nie powiązane ze sobą bezpośrednio.
w dzisiejszych działaniach sprawdziłem kody niestety jest ich coraz wiecej - jeśli włączyłeś zapłon (czyli także klimatronik) przy wyjętych wtyczkach, odpiętych silnikach lub rozebranych siłownikach - nie ma co się dziwić - masa nowych błędów powinna powstać - także np. z powodu uruchomienia silniczka i braku zmiany rezystancji potencjometru.
Reasumując - napraw silniczki, sprawdź potencjometry (opór i napięcia na nich), poskładaj do kupy przynajmniej siłowniki (silniczek i potencjometr wraz z zębatkami - tak aby poruszający się silniczek przestawiał potencjometr), podłącz wszystkie kostki jak były. Dopiero wtedy wykasuj błędy i sprawdź jakie nowe się pojawiły.