.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.maja.2024 21:30:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 11:03:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Pewnie niechcący wyrwałeś kabel od oświetlenia schowka :)

Przydałoby się wykasować VAGiem błędy i sprawdzić, które powracają.


Co do reszty moim zdaniem są 3 potencjalne problemy:
1. przewody/wtyczki - do wyczyszczenia (np. izopropanolem lub środkiem do styków elektrycznych) - włącznie z wtyczką do panelu

2. siłowniki - potencjometry/silniki - do czyszczenia

3. końcówki mocy siłowników w panelu do wymiany

Zacząłbym od pkt.1, chociaż stawiałbym na 2 lub 3
Zanim przystąpiłbym do pkt 2 i 3 pomiary napięć na siłownikach

Jak nie pomoże to demontaż/czyszczenie siłowników
Zanim przystąpiłbym do pkt 3 pomiary napięć na siłownikach

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 11:21:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
W siłowniku z nibieską kostka był zimny lut. Przelutowałem i pojawił się błąd 11.7

co prawda jeszcze nic nie poskładałem ale przeczuwam ze coś jeszcze bedzie uwalone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 11:26:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Ten błąd do silnik lub końcówka mocy (tranzystor w panelu) klapy centralnej.
To by tłumaczyło nawiew tylko na nogi, a czasem zmiana na coś innego - czyli raczej silniczek w siłowniku.

Są inne błędy?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 11:50:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
no teraz jeszcze 13.3

Poskładałem ale nie wpiełem kostek i odpalilem nawiwy.
Więc wnioskuje ze mogl polapac bledy jakies inne.

Klapy jak narazie przestawia wszystkie ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 11:53:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Skoro przestawia wszystkie klapy to powinno być ok.

trzeba wszystko poskładać i potestować

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 14:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
poskładane i jak narazie wszystko ok.

Tylko gdzies wcielo podswietlanie licznika, schowka i pewnie czegos jeszcze :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 17:09:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
Dziękuje wszystkim za cenne informacje ...

Reasumując ...

Klimatronik wariował poprzez zimny lut na potencjometrze siłownika.
Podświetlanie głupiało poprzez spaloną ścieżkę w liczniku.
Ścieżka zreanimowana, żaróweczki powymieniane, wszystko działa jak należy :peace:

Jeszcze raz dziękuję :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 17:19:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Skoro wszystko działa to super!

Moim zdaniem scenariusz był inny - uszkodzenie oświetlenia klimatronika (np. żarnik żarówki) spalił ścieżkę w liczniku :)

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 17:32:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
mogło i tak być bo autko swoje lata ma i pewnie niejeden juz tam grzebał.

do dupy tylko że klimatronik nałapał wszystkich możliwych błędów.

Wpiąłem tylko kostkę od zasilania i uruchomiłem go :/
Jak skasować błędy ? Nie mam obd 1 bo chyba takie w c4 jest.

Mam w krakowie w auto specialu kumpla na serwisie VW, może on poradzi ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 17:46:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Z poziomu panelu raczej się nie da - przynajmniej w C4.

Jakie masz złącze diagnostyczne?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 22:13:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
obd 1 chyba :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 22:29:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
czyli 2 wtyczki po 2 piny - czarna i biała?

Jeśli tak to trzeba kabelek na OBD II i przejściówka na OBD I.

W Krakowie kupowałem na Wadowickiej - na USB - działała bez problemu z silnikiem AAT (teraz już nie działa po podpięciu do C5 kolegi - jak większość kabelków tam wpiętych :) ).

Łączyło się ze wszystkim co miałem - czyli silnik, Klimatronik, ABS

Viaken na RS232 nie łączył mi się z silnikiem (bez problemu się łączył z 1,8T - benzyna w C5).

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 22:57:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2010 23:07:39
Posty: 25
Lokalizacja: Działdowo
Zmienić program w pamięci 93c46 . Powinno pomóc . Jesli masz czym odczytac zawartość pamięci , która jest umiejscowiona pod ekranem z blaszki w sterowniku , to mogę wstawić na forum zawartość tej pamięci w formacie .bin . Wgrywasz to i smiga .

_________________
Audi A3 - Edycia - Amelka - elektronika - Audi A4 afn .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 09:27:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Chipset pękł - nawet nie da się odczytać symbolu, trzeba by było go wymienić, programatora nie mam, a kabelek kosztuje 20-30 zł, więc nie warto kombinować... Ale dzięki za chęci.

Co do dłubania przy elektronice zastanawiam się nad budową wskaźnika zużycia paliwa - wszystkie sygnały są w liczniku - (poza dawką - trzeba ją pociągnąć z komputera) - aktualnie poszukuję schematu - chodzi o coś prostego - bez mikrokontrolera.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2011 00:25:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2011 20:58:06
Posty: 69
Lokalizacja: Toruń
sebastian_k napisał(a):
Z poziomu panelu raczej się nie da - przynajmniej w C4.

Jakie masz złącze diagnostyczne?

Jeśli usterki zostały usunięte, to po jakimś czasie błędy kasują się same. Odłączenie akumulatora też pomaga. (U mnie przynajmniej tak jest). Pozdrawiam ;)

_________________
Audi A6 C4 2.0 16v ACE sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2011 16:22:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
Myślałem że temat z nawiewami zakończony, ale pojawił się następny ... Mianowicie brak ogrzewania. Błędów klimatronika nie sprawdzę bo wyświetla wszystkie możliwe.

I teraz pytanie, gdzie znajduje się klapa zimne-ciepłe powietrze i czy jest do niej jakiś normalny dostęp ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2011 17:58:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
W podszybiu - zdejmujesz:
- wycieraczki,
- podszybie (to z kratkami nawiewu - trzeba odkręcić),
- mechanizm wycieraczek - nie pamiętam czy to konieczne, ja ściągałem.

Po stronie kierowcy jest siłownik klapy zimne/ciepłe.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2011 21:24:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
zająłem się instalacją gazową, bo coś mi się nie podobało w przełączaniu na gaz. Okazało się, że reduktora nie grzeje. Wskazówka temperatury wody też nie działała, termostat nie chciał się otwierać ...

Chciałem to jakoś połączyć ... myślę nie ma obiegu ...

Rozprułem rozrząd z myślą że pompa wody ma oberwany wirnik, a tu cała.

Poskładałem, zalałem płynem i ... godzina odpowietrzania ...

Te modele tak mają ?? Jestem mechanikiem i nie spotkałem się żeby były takie problemy z odpowietrzeniem. Wiem o odpowietrzniku za prawą głowicą ... są jeszcze jakieś inne ??

Gorący płyn potrafił przejść przez chłodnice do termostatu i dopiero się otworzył.


Tragedia ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2011 21:38:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Odpowietrznik jest w podszybiu - koło nagrzewnicy.
To najwyższy punkt układu, u mnie po zalaniu układu wystarczyło odkręcić odpowietrznik i poczekać kilka sekund.

Jest jeszcze zawór zamykający nagrzewnicę - podciśnieniowy - koło odpowietrznika.

No i u Ciebie obieg do instalacji gazowej...

W AAT nie trzeba rozbierać rozrządu - można sprawdzić wirnik pompy po wyjęciu termostatu. Mój na ciepłym silniku dało się obrócić palcem przez otwór termostatu.

Moja walka z pompą wody jest tutaj - może się przyda, choć to TDI.


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=109118&highlight=

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 21:52:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
walka z ogrzewaniem prawie udana. Układ odpowietrzony, nagrzewnica gorąca a powietrze w aucie letnie. Jutro mam plan wyciągnąć nagrzewnice i wypłukać ją, ewentualnie przedmuchać ...

w podciśnieniach mam sajgon ...

Skąd dorwać schemat podciśnień do AAH :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: