.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 02:47:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 22:40:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
O to chodziło?

http://odsiebie.pl/49rpwt6palhe/FPI__C__Users_Progre..._tmp.fpi.pdf.html

http://odsiebie.pl/hrxcsfe0dmt6/FPI__C__Users_Progre_tmp1.fpi.pdf.html
pdf z etki

A jak szybko silnik "łapie temperaturę" i czy utrzymuje około 90 stopni?
Może tu jest problem...

Zanim wyjmiesz nagrzewnicę możesz sprawdzić zawór podciśnieniowy - na wężach przy nagrzewnicy w podszybiu koło odpowietrznika - to niewiele roboty w porównaniu z targaniem nagrzewnicy - chyba 2 śrubki i 2 opaski do zdjęcia.

Sprawdź jeszcze co pokazuje klimatronik na kanale 51 - tak jak odczyt błędów:

Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość.
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC

To chyba z czujnika przy przegrodzie od strony silnika - gdzieś po środku przegrody - czujnik na wężu idącym do nagrzewnicy.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 23:44:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
sprawdzę jutro jak pokazuje temperaturę.

Jak szybko się grzeję :?: Powiedział bym ze w normie. Nie sprawdzałem go pod tym katem. Jak go odpowietrzyłem i wystygł do powiedzmy 40 stopni to potrzebował kilka minut na złapanie 90.

Utrzymuje temperaturę stałą. Tak dla dalszych pytań, to powiem że pierścienie ma nowe razem z panewkami i głowice po sprawdzeniu, planowaniu, wymianie uszczelniaczy, prowadnic itd. Więc wykluczam uszczelkę czy uwaloną głowicę ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 23:47:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
acha, no i najważniejsze.

Wymieniałem czujnik w chłodnicy.
Odkręciłem i ... i nic.

Jakiś palant musiał wsypać coś do chłodnicy ...

Płukanie pomogło ... ale co na to nagrzewnica.

Mam cały dzień jutro na naprawę ogrzewania, więc coś napewno znajdę :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 03:49:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2011 20:58:06
Posty: 69
Lokalizacja: Toruń
Jeśli nagrzewnica jest gorąca ( węże gorące na wejściu i wyjściu ) , to wina leży po stronie ; 1) Silniczka regulującego klapą ciepło-zimno. Dojście do niego masz najłatwiejsze, bo pod maską ;) . Możesz sprawdzić łatwo jego działanie. Po zdjęciu plastikowej osłony przy podszybiu, widać, czy pracują cięgna (najlepiej, jak druga osoba zmienia temperaturę na panelu). Jeśli silniczek działa, to; 2) pęknięte jest któreś cięgno przestawiające klapę (lub wypięte). Jeśli słychać ''na ucho'', że silniczek pracuje, a żadne cięgno nie porusza się, to prawdopodobnie pękło lub wypięło się cięgno przy samym silniczku :peace: . Pozdrawiam

_________________
Audi A6 C4 2.0 16v ACE sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 09:07:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Jeśli ktoś faktycznie wlał jakiś syf do chłodnicy to pewnie się nie obejdzie bez płukania nagrzewnicy.

Kolega Tomal słusznie pisze o sprawdzeniu węży - jeśli oba są gorące uparcie trzeba się czepiać klapy i jej sterowania.
Dodam, że powinny szybko się robić ciepłe - jeśli wskaźnik pokazuje 60-70 stopni to już oba powinny być ciepłe - jeśli trwa to znacznie dłużej może wskazywać na ograniczony przepływ przez nagrzewnicę.

U Ciebie jeszcze do sprawdzenia ogrzewanie do instalacji gazowej - też może być tam blokada przepływu.

Będę się jeszcze uparcie czepiał zaworka podciśnieniowego - zdejmij węże idące do nagrzewnicy w podszybiu, podepnij pod jeden wąż ogrodowy i odkręć wodę - powinien być swobodny przepływ przez nagrzewnicę - tak ją sprawdzisz bez wyciągania.

Tak też możesz spróbować przepłukać nagrzewnicę.
Jak średnica węża będzie za mała owiń go izolacją :)

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 15:14:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
Próbowałem wyciągnąć nagrzewnice ale sie nie udało ... Płukankę zrobiłem jej szlaufem.
Wyleciało trochę syfu a ogrzewanie jest dużo lepsze.
Klapy też sprawdzałem i chodzą bez problemu.

Tylko klimatronik na kanale 51 pokazuje cały czas 90

Rano było dobrze bo temp rosła. Teraz po rozpinaniu wszystkich wtyczek może złapał jakiś błąd.

I teraz pytanie. Jaki vag obsługuje obd1
Mam kabel elm327 ale były problemy i sie nie połączyłem.
Chce pokasować błędy i nie mam jak.

następny dylemat to taki ... dlaczego na podszybiu na chłodniczce klimy pisze że gaz r12 a na parowniku r134

I gdzie sie nabija tą klimę bo nie znalazłem zaworków :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 15:40:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Kabelek możesz kupić na allegro na OBD II i przejściówkę na OBD I.
Ja kupiłem na Wadowickiej w Krakowie - bo miałem "za rogiem" no może za kilkoma rogami :)
Łączył się ze wszystkim co miałem - w tym z silnikiem.
Wcześniej miałem Wiakena na gołych kablach i na rs232 - łączył się z klimą i ABS, a z silnikiem nie.

Co do kanału 51 sprawdź na zimnym silniku - za te wskazania chyba odpowiada czujnik na wężu przy przegrodzie silnika (po stronie silnika) - sprawdź wtyczkę/kable.
Jeśli jest przerwa na tym czujniku powinien się pojawić błąd:
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)
06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie

*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany,
diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza


Jak nie włączałeś zapłonu przy wypiętych wtyczkach nie powinien wyłapać nowych błędów, ale stare warto usunąć (część błędów sama zniknie).

Co do reszty nie wypowiadam się bo nie wiem :)

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2011 18:26:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
Hmm. Podjadę gdzieś gdzie klimy nabijaja i może uzyskam odpoiwedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2011 16:56:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
A powiedzcie mi jak wytargać piec ...

Poodkręcałem ostatnio ale wydaje mi się że dość głęboko siedział w ścianie grodziowej a nie chciałem żeby coś pękło.

Trzeba coś rozbierać od strony deski rozdzielczej ??
Jest tam jakaś śruba lub zatrzask czy tylko tak siedzi w jakiejś gumie czy czymś :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: