.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 09:20:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4 2,3 AAR] Rozrusznik w Audi
PostNapisane: 03.lis.2011 19:01:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
Witam padł mi rozrusznik w moim audi kupiłem używany. Dziś go zamontowałem podłączyłem przekręciłem kluczyk i Nic kontrolka gaśnie zero reakcji. co to może być dodam ze gaśnie również w tym momencie kontrolka awaryjnych na konsoli środkowej. o co to chodzi. Mozę coś źle podłączyłem, do rozrusznika idą 2-wa grubsze przewody + oraz - oraz cienki plus po zapłonie. Czyli każdy ma osobne miejsce w rozruszniku bonie jestem pewien jak to było może mi ktoś pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2011 20:44:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Objawy jak przy nie dokręconej lub brudnej klemie na aku lub jego rozładowaniu.... Jak sprawdzisz klemy i mocowanie kabla masowego do nadwozia, a nadal nie będzie działać, to sprawdź, czy rozrusznik się włączy po podłączeniu cewki do plusa aku bezpośrednio osobnym kablem (wsuwka na cewkę i dotykasz do plusa aku). No i przede wszystkim, nie pomyl przewodów na cewce - jeden od stacyjki, drugi od sterowania wyłączaniem odbiorników, kiedy rozrusznik jest włączony.

Edit: trzeba jeszcze sprawdzić, czy masa silnika jest dobrze połączona z nadwoziem (np. przykręconą plecionką).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 16:56:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
wszystko zrozumiałem powiem tak coś mi się zblokowało w mózgu i nie wiem tego *** od cewki łączy się przewodem do wirnika minus czy plus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 18:03:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Cewka ma 4 styki:
1) gruby - dokręcany kluczem 13 (gwint M8)- do podłączenia grubego kabla od + aku i alternatora
2) gruby - przykręcony kluczem 13 (gwint M8) - do stojana silnika rozrusznika
3) cienki (na wsuwkę) - do podłączenia kabla, w którym powinien być + po przekręceniu stacyjki w pozycję "rozruch"
4) cienki - do przekaźnika, który wyłącza niepotrzebne odbiorniki w momencie, kiedy rozrusznik kręci.

Działa to tak, że w styku nr 1 jest prąd na stałe.
Po podaniu napięcia do styku nr 3 włącza się elektromagnes cewki i wciąga jej rdzeń do którego jest przykręcony (kolejny) styk (wewnątrz cewki), który wtedy zwiera nr 1 i 2 oraz przyciąga zębatkę rozrusznika tak, żeby się zazębiła z zębatką wieńca na kole zamachowym.
Wtedy pojawia się prąd na styku nr 2 i rozrusznik powinien zacząć kręcić.
Dodatkowo, pojawia się prąd na styku nr 4, co powoduje włączenie przekaźnika odcinającego napięcie zasilania tego wszystkiego, co w momencie rozruchu nie jest potrzebne (np. świateł i radia).

W ramach próby "na krótko"' czyli bezpośrednio do zacisku + akumulatora zwieramy dodatkowym kablem styk nr 3 (szukamy kabla o długości około 1 metra z końcówką do wsunięcia na styk nr 3, podłączamy, a następnie dotykamy na chwilę do zacisku + akumulatora (nie jest konieczne włączanie zapłonu stacyjką).

Mam nadzieję, że teraz jest jaśniej....

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 18:26:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
no to zonk bo mam tylko jeden cienki 2 grube chodzi mi tylko ze tam gdzie jest stojan z cewka połączony tez idzie przewód od aku czy nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 20:23:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
W takim razie masz wersję bez nr 4. Reszta bez zmian.

Pozdrawiam

Edit: wszystko masz napisane, przeczytaj uważnie... :)

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 22:08:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
jeju, zwierasz kabelkiem czy co tam masz przewód prądowy z wyjściem na stacyjke, koniec roboty.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2011 10:34:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Nie z wyjściem na stacyjce, tylko ze stykiem na cewce, bo jeżeli jest przerwa gdzieś po drodze, to nic Ci ta próba nie da.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2011 11:21:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
wordeck napisał(a):
Nie z wyjściem na stacyjce, tylko ze stykiem na cewce, bo jeżeli jest przerwa gdzieś po drodze, to nic Ci ta próba nie da.

Pozdrawiam


mówie o wyjsciu na stacyjke z automatu - zajmuje sie reg. rozruszników i alternatorów 30 lat i wiec jakąs tam wiedze mam :P.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2011 11:20:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
wszystko już ok przyczyna błaha zabrudzone klemy teraz pali jak nowy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: