.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 11:35:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 AAH] ogrzewanie
PostNapisane: 12.lis.2011 20:06:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
Witam wszystkich.

po walkach z klimatronikiem w mojej C4 doszedłem do etapu wymiany nagrzewnicy.

Jadę autem, temp na nagrzewnicy i silniku 90 stopni.
Nawiew na 3 kreski a temp na HI i powiem że szału nie robi. Wydaje mi sie że przy temp -15 nie nagrzeje odpowiednio samochodu.

Dla porównania, w passacie ojca [ABS] jest dużo cieplej.
Klapy wszystkie klimatronik przestawia. Błędów nie odczytam, gdyż został uruchomiony bez wpiętych kostek i wyświetla wszystkie możliwe.

Jakies sugestie
:?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2011 22:36:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2011 20:58:06
Posty: 69
Lokalizacja: Toruń
Jak masz wszystko sprawne, to ogrzewanie w C4 jest naprawdę za....ste :D .
Jeśli masz założoną nową nagrzewnicę i nie grzeje, tak, jak powinno, to prawdopodobnie nie otwiera się do końca klapa ciepło/zimno. Pisaliśmy Ci o tym wcześniej ;). Sprawdź działanie silniczka przy podszybiu, stan cięgien (może być któreś pęknięte), zawór przed nagrzewnicą (czy otwiera go podciśnienie bodajże?) . Poczytaj może jeszcze raz odpowiedzi z poprzedniego posta,pod którego się podpinałeś :diabel: Pozdrawiam :)

_________________
Audi A6 C4 2.0 16v ACE sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 19:25:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
przepiąłem reduktor w szereg. Tzn że obieg wody do nagrzewnicy idzie przez reduktor.

I ku mojemu zdziwieniu zaczął lepiej grzać, ale tylko na wyższych obrotach.

Po spuszczeniu nogi z gazu wychładza nagrzewnicę i leci zimne. Nie wyrabia układ wodny. I teraz pytanie.
Czy jest gdzieś pompka wspomagająca układ wodny ?? Pytam bo czasami spotyka sie w autach takie rozwiązania.

Jeżeli nie to pewnie będę musiał dołożyć. Pompa wodna jest nowa skf-a i kupa z obiegiem :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 19:37:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
po pierwsze to parownika nie wpina się szeregowo w układ nagrzewnicy tylko równolegle na ciut cieńszych wężach. To po pierwsze.
Druga sprawa to cokolwiek zaczniesz dłubać to sprawdź działanie klap za pomocą komputera.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 20:02:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
ale był wpięty na cieńszych i górny wąż z nagrzewnicy był duzo chłodniejszy od zasilajacego.Dlatego tak wpiąłem. Zawór na nagrzewnicy jest odpięty chwilowo.

A jeżeli chodzi o klapy to działaja płynnie i w pełnym zakresie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 22:00:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
górny chłodniejszy ? hmmm. weż zamień miejscami weże doprowadzające płyn do nagrzewnicy.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: