.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 13:34:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b3 2.0 16v 6a] złodziej prądu , rozładowany akumulator
PostNapisane: 25.mar.2012 11:28:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Witam Kolegów ....,

Po odebraniu auta od mechanika zaczęły się problemy coś zaczęło mi rozładowywać akumulator. Szukam powiązania z tym co naprawiał mechanik a więc:
- wymienił sondę lambdę,
- wymienił kopułkę aparatu zapłonowego z palcem,
- grzebał coś przy komputerze,
- wymiana świec
Co do akumulatora Centra Futura sześcioletni, zakupiony nowy - nigdy w sumie nie sprawiał kłopotów (no chyba że go sam przez głupotę rozładowałem). Po odebraniu auta od mechanika jakoś tydzień temu auto stało nie używane ze dwa- trzy dni chciałem odpalić i nie dało rady. Wrzuciłem go pod prostownik ładował się ze dwa dni po czym wczoraj zamontowałem go do auta i odpalił bez problemu. Następnego dnia z rana przy próbie odpalenia ledwo co rozrusznik obrócił wałem- czyli totalna padaka.
I teraz pytanie, czy akumulator może w tak krótkim czasie hmmm około niepełnej doby dokonać żywota??
Proszę o porady jakie są typowe możliwości rozładowywania akumulatora. Chodzi mi kilka pomysłów po głowie takie jak lampka w bagażniku, zwarcie na rozruszniku, może na alternatorze, może pompa paliwa itp.
Jak to wszystko zweryfikować, sprawdzić? Proszę o fachowe porady.
Auto z elektryki ma tylko centralny zamek wszystko inne jest archaiczne :d, więc to pewnie w jakiś sposób ogranicza krąg podejrzanych złodziei prądu.
Przed oddaniem auta do naprawy powyższy problem nie występował, może uda mi się go samemu naprawić i nie będzie potrzeby taszczyć auta z powrotem do mechanika .

pozdrawiam wszystkich

Po wyciągnięciu akumulatora zauważyłem przerwany przewód, jest on podczepiony pod plusową klemę akumulatora - może któryś z Kolegów wiedziałby do czego on służy - gdzie powinien być on podczepiony?? Z tego co wydedukowałem wchodzi on gdzieś pod deskę rozdzielczą. Może to jest jakaś przyczyna rozładowywania, czy też niedoładowania akumulatora hmmm ??

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Ostatnio edytowano 26.mar.2012 17:10:36 przez Luki147, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b3 2.0 16v 6a] złodziej prądu , rozładowany akumulator
PostNapisane: 02.kwi.2012 00:07:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Luki147 napisał(a):
Witam Kolegów ....,

Po odebraniu auta od mechanika zaczęły się problemy coś zaczęło mi rozładowywać akumulator. Szukam powiązania z tym co naprawiał mechanik a więc:
- wymienił sondę lambdę,
- wymienił kopułkę aparatu zapłonowego z palcem,
- grzebał coś przy komputerze,
- wymiana świec
Co do akumulatora Centra Futura sześcioletni, zakupiony nowy - nigdy w sumie nie sprawiał kłopotów (no chyba że go sam przez głupotę rozładowałem). Po odebraniu auta od mechanika jakoś tydzień temu auto stało nie używane ze dwa- trzy dni chciałem odpalić i nie dało rady. Wrzuciłem go pod prostownik ładował się ze dwa dni po czym wczoraj zamontowałem go do auta i odpalił bez problemu. Następnego dnia z rana przy próbie odpalenia ledwo co rozrusznik obrócił wałem- czyli totalna padaka.
I teraz pytanie, czy akumulator może w tak krótkim czasie hmmm około niepełnej doby dokonać żywota??
Proszę o porady jakie są typowe możliwości rozładowywania akumulatora. Chodzi mi kilka pomysłów po głowie takie jak lampka w bagażniku, zwarcie na rozruszniku, może na alternatorze, może pompa paliwa itp.
Jak to wszystko zweryfikować, sprawdzić? Proszę o fachowe porady.
Auto z elektryki ma tylko centralny zamek wszystko inne jest archaiczne :d, więc to pewnie w jakiś sposób ogranicza krąg podejrzanych złodziei prądu.
Przed oddaniem auta do naprawy powyższy problem nie występował, może uda mi się go samemu naprawić i nie będzie potrzeby taszczyć auta z powrotem do mechanika .

pozdrawiam wszystkich

Po wyciągnięciu akumulatora zauważyłem przerwany przewód, jest on podczepiony pod plusową klemę akumulatora - może któryś z Kolegów wiedziałby do czego on służy - gdzie powinien być on podczepiony?? Z tego co wydedukowałem wchodzi on gdzieś pod deskę rozdzielczą. Może to jest jakaś przyczyna rozładowywania, czy też niedoładowania akumulatora hmmm ??




Witam ponownie ..
ciąg dalszy prac ....
a więc szukając winnego całego zamieszania padło na alternator ... - jest on już rozebrany na stole i kilka pytań ...
- jaka powinna być plus minus oporność uzwojenia stojana mierzona na łożysku ślizgowym szczotek stabilizatora napięcia ?? , jak miej więcej sprawdzić poprawność tych parametrów ?
- mam problem aby odkręcić koło pasowe - rowkowe paska napędzającego , czy mogę chwycić za obudowę uzwojenia imadłem który jest przymocowany do stojana - wałka i odkręcić tę nakrętkę wewnątrz koła pasowego ??
- czy ewentualnie chwycić za sam wałek imadłem .. --- aczkolwiek jest on troszkę miękki i obawiam się jego deformacji
- czy owy kabelek zamocowany do dodatniej klemy akumulatora , o którym wspominałem na początku postu może odpowiadać za wzbudzenie alternatora ??
- czy szczotki wychodzące ze stabilizatora napięcia smarować jakąś pastą ,smarem przewodzącym ??

wszelkie porady dotyczące regeneracji alternatora mile widziane

pozdrawiam Łukasz

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b3 2.0 16v 6a] złodziej prądu , rozładowany akumulator
PostNapisane: 02.kwi.2012 22:32:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Na początek pytanko. Dlaczego padło na alternator, tzn. jak zdiagnozowałeś usterkę alternatora? To może być przydatne przy szukaniu usterki w samym alternatorze.

Oporność uzwojenia - mała, rzędu kilku - kilkunastu omów - dotyczy stojana i wirnika. Jeśli jest więcej uzwojeń (np.w stojanie) powinny mieć taką samą oporność. Sprawdź też czy nie ma zwarcia do masy.
Do sprawdzenia są wszystkie elementy alternatora jak już masz rozebrany, łącznie z połączeniami - czasem coś się odlutuje i też jest problem.
Cienki kabelek idący do alternatora to wzbudzenie - bez niego nie wystartuje. Przy okazji odpowiada za włączenie kontrolki w liczniku.
Szczotek nie smaruj, sprawdź łożyska czy nie są wytarte (moje np. są i szczotki nie starczają na długo...).
Szczotkotrzymacz dobrze wymienić na nowy.

Poza tym:
Sprawdzałeś prąd jaki jest pobierany z akumulatora po zamknięciu auta? To powinna być pierwsza czynność - szkoda niepotrzebnie wszystko rozbierać.
Jak masz prąd pobierany z akumulatora (w A) to dzielisz przez niego pojemność akumulatora w Ah i wiesz po ilu godzinach się całkowicie rozładuje (pamiętaj, że z jedne strony przy już całkiem słabym aku ten prąd spadnie,a z drugiej strony przy słabym aku raczej nie odpalisz...).

Jakie jest napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: