.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 18:54:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ 100 C4 ] Wejście do nabicia klimatyzacji
PostNapisane: 27.kwi.2012 12:50:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2012 18:15:21
Posty: 15
witam mam pytanko gdzie znajduja sie korki do nabicia klimatyzacji w audi 100 c4 2.6v6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: gdzie znajduja sie korki klimatyzacj 100c4
PostNapisane: 27.kwi.2012 13:18:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jeden pewnie z prawej strony chłodnicy od klimy a drugiego jak byłem nabić nie mogli poszuakać a może go nie ma :P

popraw temat - [100 C4 2.6 ABC] gdzie znajdują się korki klimatyzacji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ 100 C4 ] Wejście do nabicia klimatyzacji
PostNapisane: 27.kwi.2012 20:49:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2012 18:15:21
Posty: 15
juz znalazlem oba jeden jest pod podszybiem koło nagrewnicy jest tam wpiety czujenik cisnienia (presostat)trzeba go odkrecic kluczem 17
a co najwazniejsze doszedlem do tego ze jesli ktos ma czynnik r12 na stare koncowki nie trzeba ich przerabiac na nowe itd


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ 100 C4 ] Wejście do nabicia klimatyzacji
PostNapisane: 13.lip.2012 17:52:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2011 07:18:15
Posty: 19
Auto: Audi 100 C4 AAH
Weź się pochwal swoimi spostrzeżeniami. Też mam C4 z 91 roku, układ na R12 i żaden zakład nie ma durnej przejściówki żeby sprawdzić co mam w układzie i ile.

Byłem u kolesia od chłodnictwa, jedynie co to podpiął się butlą z R134a pod złącze przy sprężarce, niby coś tam dobił czynnika i tyle - ciśnienie na manometrach:
- przy wyłączonym silniku 5 barów
- przy włączonym silniku i włączonej klimatyzacji ciśnienie spada do ok 2,5 - 3 barów, czyli ok.

Żadnej reakcji na wężach, nic się nie zmienia, nie dobijał więcej bo mówi że jak nie ma reakcji na to co już jest to znaczy że sprężarka nie spręża.

Miałem dziś podjechać raz jeszcze do faceta od chłodnictwa, żeby podłączyć się pod złącze pod czujnikiem ciśnienia właśnie, ale facet twierdzi że jest to ten sam obieg niskiego ciśnienia co przy sprężarce. Czyli nie ma możliwości żeby sprawdzić w C4 z 91 roku z układem na R12 jakie jest ciśnienie w układzie HP?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ 100 C4 ] Wejście do nabicia klimatyzacji
PostNapisane: 13.lip.2012 18:29:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
Mi facet podlaczal sie pod zaworek na sprezarce. Mam zatankowany R134a pomimo ze klima jest na R12. Na razie ladnie to wszystko chodzi.

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ 100 C4 ] Wejście do nabicia klimatyzacji
PostNapisane: 13.lip.2012 19:14:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2011 07:18:15
Posty: 19
Auto: Audi 100 C4 AAH
No u mnie też tak robił, ale facet siedzi tylko w chłodniach i ma jedynie butle z R134a i manometry na wężu. Nie za bardzo widać było po nim "smykałkę" do audi, bo na początku usilnie szukał złączek serwisowych - podpowiadam mu delikatnie, co by jego fachowego "ego" nie podrażnić, że w przypadku starego układu na R12 nie ma złączek przy chłodnicy czy na wężach - są jedynie na sprężarce i pod czujnikiem ciśnienia przy parowniku. W końcu zanurkował pod auto, niby coś tam dobił czynnika ale na samych manometrach to nie robota. Ciśnienie przy sprężarce mam jak wyżej, doszedł do wniosku że więcej nie ma sensu nabijać bo on nie ma przyrządu do odsysania czynnika, a na jego oko coś jest nie tak.

Serwisy klimatyzacji w Staszowie i Połańcu nie dysponują adapterem R12 na R134a - masakra. Też chcę nabić R134a bez przeróbek, bo w sumie to się okazuje, że poprzedni właściciel auta już tak zrobił. Auto kupiłem w marcu, przed sprzedażą miało mieć zrobioną klimatyzację, ale cóż - klima nie chłodzi, a po 100 km od kupna okazało się, że głowice do remontu. No i bujam się po tych "fachowcach", albo złączek nie ma, albo chęci, albo wysyła mnie jeden żebym zaiwaniał po 100 km w jedną stronę, bo facet nabija R12 - dziś nabija, a jutro będę jechał do Sopotu, bo ten w Stalowej już nie ma czynnika.

Czy takie coś załatwi sprawę żeby "fachury" od nabijania mogli się podpiąć? http://tiptopol.com.pl/pl/oferta-wypw/u ... ory_id=100 Bo chyba zostaje mi zakup przejściówki, żeby na miejscu nabić odpowiednią ilość czynnika i oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ 100 C4 ] Wejście do nabicia klimatyzacji
PostNapisane: 13.lip.2012 20:35:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
przemoprzem napisał(a):
No u mnie też tak robił, ale facet siedzi tylko w chłodniach i ma jedynie butle z R134a i manometry na wężu. Nie za bardzo widać było po nim "smykałkę" do audi, bo na początku usilnie szukał złączek serwisowych - podpowiadam mu delikatnie, co by jego fachowego "ego" nie podrażnić, że w przypadku starego układu na R12 nie ma złączek przy chłodnicy czy na wężach - są jedynie na sprężarce i pod czujnikiem ciśnienia przy parowniku. W końcu zanurkował pod auto, niby coś tam dobił czynnika ale na samych manometrach to nie robota. Ciśnienie przy sprężarce mam jak wyżej, doszedł do wniosku że więcej nie ma sensu nabijać bo on nie ma przyrządu do odsysania czynnika, a na jego oko coś jest nie tak.

Serwisy klimatyzacji w Staszowie i Połańcu nie dysponują adapterem R12 na R134a - masakra. Też chcę nabić R134a bez przeróbek, bo w sumie to się okazuje, że poprzedni właściciel auta już tak zrobił. Auto kupiłem w marcu, przed sprzedażą miało mieć zrobioną klimatyzację, ale cóż - klima nie chłodzi, a po 100 km od kupna okazało się, że głowice do remontu. No i bujam się po tych "fachowcach", albo złączek nie ma, albo chęci, albo wysyła mnie jeden żebym zaiwaniał po 100 km w jedną stronę, bo facet nabija R12 - dziś nabija, a jutro będę jechał do Sopotu, bo ten w Stalowej już nie ma czynnika.

Czy takie coś załatwi sprawę żeby "fachury" od nabijania mogli się podpiąć? http://tiptopol.com.pl/pl/oferta-wypw/u ... ory_id=100 Bo chyba zostaje mi zakup przejściówki, żeby na miejscu nabić odpowiednią ilość czynnika i oleju.



Ja podjechalem do zwyklego serwisu klimatyzacji i gosc wzial waz od maszyny co nabija klime i podpial go pod sprezarke, nie wiem czy mial jakies przejsciowki ale chyba kazdy zaklad od klimatyzacji ma takie cos

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ 100 C4 ] Wejście do nabicia klimatyzacji
PostNapisane: 13.lip.2012 20:47:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2011 07:18:15
Posty: 19
Auto: Audi 100 C4 AAH
No to ja mam pecha, bo byłem w 5 zakładach w okolicy i żaden nie potrafił się podpiąć z maszyną dozującą do mojego układu. Który adapter należy kupić żeby maszyna na R134a podłączyła się pod złącze na sprężarce lub pod czujnikiem ciśnienia (przy parowniku):
- Adapter niskiego ciśnienia z gwintem wew. 1/4". http://www.czesci-autoklimatyzacja.pl/a ... -p-99.html
- Adapter wysokiego ciśnienia z gwintem wew. 1/4?. http://www.czesci-autoklimatyzacja.pl/a ... -p-98.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ 100 C4 ] Wejście do nabicia klimatyzacji
PostNapisane: 16.lip.2012 14:01:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
przemoprzem napisał(a):
No to ja mam pecha, bo byłem w 5 zakładach w okolicy i żaden nie potrafił się podpiąć z maszyną dozującą do mojego układu. Który adapter należy kupić żeby maszyna na R134a podłączyła się pod złącze na sprężarce lub pod czujnikiem ciśnienia (przy parowniku):
- Adapter niskiego ciśnienia z gwintem wew. 1/4". http://www.czesci-autoklimatyzacja.pl/a ... -p-99.html
- Adapter wysokiego ciśnienia z gwintem wew. 1/4?. http://www.czesci-autoklimatyzacja.pl/a ... -p-98.html


i raczej nawet jak im przejściówki zawieziesz to się za to nie wezmą - nie chcą zasyfiać sobie maszyny starym czynnikiem

_________________
pozdrawiam Radka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ 100 C4 ] Wejście do nabicia klimatyzacji
PostNapisane: 20.lip.2012 00:03:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 08:14:17
Posty: 272
Lokalizacja: Krakow / TKN
Zacznij od usunięcia nieszczelności jeśli masz starą chłodnice, a pewnie masz do wymiany. A taki gwint ma standardowy wąż do klimy.

_________________
80 B3...90'...1.6...PP...2EE, b.
80 B3...89'...1.8s..NE...keihin I(angol), b.
100 C4...92'...2.2t...AAN, b.
100 C4...94'...2.2t...AAN,
...........................................................
HVAC


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: