.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 18:20:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 04.gru.2012 23:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2012 23:17:14
Posty: 10
Witam serdecznie i proszę o pomoc. Mam problem z ogrzewaniem w mojej audi nie ogrzewa wnętrza ciśnienie w układzie chłodzenia jest bo gdy otwieram korek to słychać syczenie węże dochodzące w komorze silnika do nagrzewnicy są ciepłe temperatura wody niezależnie od jazdy i temp na zewnątrz zawsze po rozgrzaniu silnika ma 90 stopni wydaje mi się że wężami płynie ciecz chłodząca ponieważ gdy je trzymam to czuć jak w środku przepływa woda. Co robić???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 04.gru.2012 23:50:32 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Być może nagrzewnica się posypała, tzn kamień się osadził w niej i nie grzeje. Ja tak miałem. Wymiana 800 zł (90 zł nagrzewnica, 700 zł robocizna).

Jak nie cieknie (nie ubywa płynu, nie robi się mokro pod schowkiem) to można spróbować reanimować przy pomocy odkamieniacza, ale można uszkodzić "przedobrzyć" i uszkodzić nagrzewnicę.

Z innego forum:
"Zanim zdecydujesz się na wymianę nagrzewnicy musisz mieć pewność że wymiana jest konieczna.W większości wypadków problem z ogrzewaniem naszej laluni leży gdzie indziej.
W jednym jedynym przypadku kiedy jest wyciek widoczny nie obejdzie się bez wymiany,brak ogrzewania nie jest jednoznaczne z koniecznością wymiany.
Po pierwsze zawsze należy sprawdzić czy nagrzewnica nie jest zapchana,często dosypując ogólnie dostępnych proszków pomagających uszczelnić układ chłodzenia doprowadzamy do zatkania nagrzewnicy,woda z kranu również powoduje zamulenie.
Zanim zdecydujemy się na pracochłonną wymianę spróbujmy przepłukać strumieniem wody zdejmując oba węże,należy na zmianę przelewać wodę pod ciśnieniem z kranu to w jedną rurkę to w drugą aż woda wylatująca z nagrzewnicy będzie czysta.
Po tym trzeba solidnie odpowietrzyć układ,bo jeśli płyn nie będzie wszędzie nie ma szans na ogrzewanie.
Kolejnym powodem braku ogrzewania może być uszkodzona pompa wody,czesto montowane zamienniki mają plastykowe śmigła które pod wpływem temperatury odrywają się od wirnika,to jednak zdarza się rzadko,a objawem jest prócz braku ogrzewania przegrzewanie silnika.


Zanim definitywnie przystąpimy do wymiany po analizie za i przeciw samodzielnie,warto odciągnąć czynnik klimatyzacji z układu w serwisie klimatyzacji,ponowne napełnienie będzie wiele tańsze jeśli firma przechowa nasz czynnik i po naprawie ponownie napełni układ klimatyzacji.Rozkręcenie przewodów klimy przy nagrzewnicy jest konieczne.
Postępując zgodnie z moją instrukcją wymontujesz kokpit razem z instalacją,wzmocnieniem po konsolą i nagrzewnicą,nie ma potrzeby rozkręcania tego na kawałki bo tylko narobimy sobie niepotrzebnej pracy.
W nowszych rocznikach b5 nad mechanizmem wycieraczek na podszybiu trzeba odkręcić jedną śrubę m 6 która trzyma wzmocnienie,a w starszych modelach na tunelu jest aluminiowy uchwyt który będzie nam utrudniał wyjęcie wszystkiego,dlatego warto odkręcić czarny nawiew na dole nagrzewnicy wtedy wyjdzie bez problemu.Pod kierownicą po lewej stronie jest kilka kabli przykręconych do kości na klucz 13 i 10 trzeba je odkręcić,kolejność i rozmieszczenie tych kabli można zapisać na wszelki wypadek na kartce.W razie pytań jestem do dyspozycji."

"Niestety jest z tym trochę pracy,jednak nie taki diabeł straszny jak go malują.
Po pierwsze odłącz akumulator,potem wymontuj fotele przednie,będziesz miał dostęp do wszystkiego.
Wymontuj tunel środkowy.
zdejmij plastiki na słupkach przednich i poodpinaj kostki(nie musisz ich zaznaczać każda ma inny kolor i podczas składania ich nie pomylisz).
odkręć schowek kierowcy i pasażera.
odkręć dwie nakrętki na klucz 16 po stronie kierowcy i jedną po stronie pasażera od wzmocnienia.
odkręć od wzmocnienia pod konsolą śrubę torks 8mm mocującą pedały i wypnij kostki-pedał gazu(linka)czujnik pedału hamulca i czujnik pedału sprzęgła
odkręć śruby mocujące wzmocnienie do tunelu środkowego są to dwie śrubki po prawej i dwie po lewej stronie tunelu.
zdejmij pokrywę puszki komputera na podszybiu i wypnij wszystkie kostki.
odłącz przewody gumowe do nagrzewnicy.
jeśli masz klimę to odzyskaj czynnik i odłącz przewody od nagrzewnicy
odkręć krzyżak od maglownicy.
Jeśli wszystko to zrobiłeś,możesz wyjąć cały kokpit razem ze wzmocnieniem i nagrzewnicą,jak dobrze pokombinujesz,to wymienisz nagrzewnicę bez zdejmowania konsoli ze wzmocnienia. "

http://przemekr.blogspot.com/2011/07/na ... ronic.html

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Ostatnio edytowano 04.gru.2012 23:57:58 przez Zarathustra, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 04.gru.2012 23:53:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2012 23:17:14
Posty: 10
żeby wymienić nagrzewnicę trzeba wyciągać całą deskę rozdzielczą?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 00:00:09 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Edytowałem post, poczytaj, pooglądaj :)

W b5 trzeba demontować całą deske, niestety.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 00:05:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2012 23:17:14
Posty: 10
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje naprawy proszę pisać bo zimno mi już w czasie jazdy :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 00:06:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2012 23:17:14
Posty: 10
dzięki za info zarathustra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 00:07:24 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Wszystko chyba zostało już napisane, sprawdz to co napisałem, czy nagrzewnica nie jest zatkana i sprawdz dokładnie czy nie leci ci płyn pod nogami gdzieś. jak leci to tylko wymiana nagrzewnicy, jak zatkana spróbuj odkamienić, tak jak w tutku w linku z pierwszego postu.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 00:11:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2012 23:17:14
Posty: 10
mam jeszcze jedno pytanie jak po płukaniu nagrzewnicy odpowietrzyć układ chłodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 00:17:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2012 23:17:14
Posty: 10
aha i jeszcze jedno gdy oba węże są ciepłe dochodzące do nagrzewnicy czyli dolotowy cieczy i wylotowy cieczy to czy pomimo tego nagrzewnica może być przydkana podkreślam że auto prawie wogóle nie grzeje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 13:19:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2714
Lokalizacja: Kr
Jest tam climatronic? Może coś z silniczkami/ klapami.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 18:41:49 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Jak masz climatronika to sprawdz błędy na klimatroniku.

Instrukcja:
KLIMATRONIK
Zmiana jednostek wyswietlania temperatury.
Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+'
temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na
wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej.
Dostepne kody diagnostyczne.
Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij przycisk
recznego nawiewu gornego. Wyswietli sie 1c. Nacisnij '+' lub '-'
temperatury zeby wybrac numer kodu. Nacisnij ponownie przycisk
recyrkulacji. Wyswietli sie wartosc. Nacisnij '+' lub '-' temperatury
ponownie aby wyswietlic inny kod.

Uwaga: Silnik przeplywu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie sa
instalowane w wersjach do USA/Kanady. Pominac wartosci wyswietlane dla tych
elementow.

Wyswietlana wartosci kodu.
1 Uszkodzenie systemu - wyswietla jako Diagnostic Trouble Code (DTC),
zobacz ustep ponizej
2 Cyfrowa wartosc wewnetrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
3 Cyfrowa wartosc wewnetrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej
(G 56)
4 Cyfrowa wartosc czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
5 Cyfrowa wartosc czujnika temperatury zewnetrznej (otoczenia) (G 17),
przod
6 Cyfrowa wartosc czujnika temperatury zewnetrznej (otoczenia)
7 Cyfrowa wartosc czujnika temperatury otoczenia dmuchawy swiezego
powietrza (G 109)
8 Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
9 Wartosc roznicowa (blad?) klapy regulacji temperatury (Delta value of
Temperature Regulator Flap)
10 Wartosc bledu klapy regulacji temperatury
11 Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
12 Specjalna wartosc klapy centralnej
13 Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
14 Specjalna wartosc klapy nogi/odszraniacz
15 Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy przeplywu powietrza (G 113)
16 Specjalna wartosc klapy przeplywu powietrza
17 Predkosc samochodu (km/h)
18 Aktualne napiecie dmuchawy powietrza (V)
19 Specjalne napiecie dmuchawy powietrza (V)
20 Napiecie sprezarki klimatyzacji (sprzegla klimatyzacji) (V)
21 Numer wystepowania niskiego napiecia, nie-nieustalony
22 Cykl klimatyzowania przelacznika wysokiego cisnienia klimatyzacji (F
118)
23 Cykle przelacznika wysokiego cisnienia klimatyzacji (F 118)
24 Cykle przelaczania, absolutnie nie-wahajace sie
25 Analogowa/cyfrowa wartosc, przelacznik Kick-Down
26 Analogowa/cyfrowa wartosc, swiatla ostrzegania temperatury chlodzenia
silnika (ECT)
27 Wartosc kodu (Coding value)
28 Predkosc obrotowa silnika (RPM)
29 Predkosc obrotowa kompresora klimatyzacji - rowny obrotom silnika x 1.2
(RPM)
30 Wersja programu
31 Sprawdzenie wyswietlacza (wszystkie segmenty sterownika zaswieca sie)
32 Licznik bledow potencjometru klapy regulacji temperatury
33 Licznik bledow potencjometru klapy centralnej
34 Licznik bledow potencjometru klapy nogi/odszraniacz
35 Licznik bledow potencjometru klapy przeplywu powietrza
36 Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
regulacji temperatury (G 92)
37 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
regulacji temperatury (G 92), max.
38 Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
centralnej (G 112)
39 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
centralnej (G 112)
40 Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
nogi/odszraniacz (G114)
41 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
nogi/odszraniacz (G114)
42 Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
przeplywu powietrza (G 113)
43 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
przeplywu powietrza (G 113)
44 Licznik cyklow operacji pojazdu (nosnika?)
45 Obliczona temperatura wewnetrzna (program wewnetrzny, cyfrowo)
46 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program
wewnetrzny)
47 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnetrzny,
w oC)
48 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
49 Licznik bledow sygnalu predkosciomierza (predkosc pojazdu)
50 Czas postoju (min)
51 Temperatura chlodzenia silnika (ECT) in oC
52 Kanal graficzny 1 - pod warunkiem, ze kompresor klimatyzacji jest
wylaczony - wyswietli sie 88.8.
Zobacz ponizej.
53 Kanal graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjsc jest identyfikowany
wyswietleniem 88.8. Zobacz
ponizej.
54 Znak sterujacy
55 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu
sterownika klimatyzacji
56 Temperatura w oC, z wewnetrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G
86)
57 Temperatura w oC, z wewnetrznego czujnika temperatury, desce
rozdzielczej (G 56)
58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale swiezego powietrza, (G
89)
59 Temperatura w oC, z zewnetrznego czujnika temperatury (G 17), przod
60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa swiezego
powietrza (G 109)
61 Wersja programu (ostatnia)

------------------------------------------------------------------------
--------
Znaczenie kodow Diagnostic Trouble Code (DTC)
00.0 brak bledow
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnetrznej, w podsufitce, ciagla przerwa,
*02.1 (zobacz ponizej)
02.2 Czujnik temperatury wewnetrznej, w podsufitce, ciagle zwarcie, zobacz
02.1
02.3 Czujnik temperatury wewnetrznej, w podsufitce, czasem przerwa
02.4 Czujnik temperatury wewnetrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnetrznej, w desce rozdzielczej, ciagla
przerwa, zobacz 02.1
03.2 Czujnik temperatury wewnetrznej, w desce rozdzielczej, ciagle zwarcie,
zobacz 02.1
03.3 Czujnik temperatury wewnetrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
03.4 Czujnik temperatury wewnetrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale swiezego powietrza, ciagla przerwa,
*04.1 (zobacz ponizej)
04.2 Czujnik temperatury w kanale swiezego powietrza, ciagle zwarcie,
zobacz 04.1
04.3 Czujnik temperatury w kanale swiezego powietrza, czasem przerwa
04.4 Czujnik temperatury w kanale swiezego powietrza, czasem zwarcie
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, ciagla
przerwa, *05.1 (zobacz ponizej)
05.2 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, ciagle zwarcie,
zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
ponizej)
05.3 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, czasem zwarcie
06.1 (G110) czujnik temperatury chlodzenia silnika (ECT), klimatyzacja
ciagla przerwa, *06.1 (zobacz
ponizej)
06.2 Czujnik temperatury chlodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciagle
zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury chlodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem
przerwa
06.4 Czujnik temperatury chlodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem
zwarcie
07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy swiezego powietrza,
ciagla przerwa, *07.1 (zobacz
ponizej)
07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy swiezego powietrza, ciagle
zwarcie, zobacz 07.1
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy swiezego powietrza, czasem
przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy swiezego powietrza, czasem
zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciagla
przerwa, *08.1 (zobacz ponizej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciagle zwarcie,
zobacz 08.1
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciagla blokada, *08.5 (zobacz ponizej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciagla przerwa, *11.1
(zobacz ponizej)
11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciagle zwarcie, zobacz 11.1
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
11.5 Klapa centralna, ciagla blokada, *11.5 (zobacz ponizej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciagla przerwa,
*13.1 (zobacz ponizej)
13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciagle zwarcie, zobacz
13.1
13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciagla blokada, *13.5 (zobacz ponizej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciagla przerwa, *15.1
(zobacz ponizej)
15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciagle zwarcie, zobacz 15.1
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
15.5 Klapa powietrza, ciagla blokada, zobacz *15.5 (zobacz ponizej)
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
17.0 Wadliwy sygnal predkosci samochodu
18.1 Napiecie dmuchawy swiezego powietrza, ciagle
18.3 Napiecie dmuchawy swiezego powietrza, sporadyczne
20.1 Zle napiecie kompresora klimatyzacji - ciagle, *20.1 (zobacz ponizej)
20.3 Zle napiecie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
22.1 (F118) Wylacznik wysokiego cisnienia gazu klimatyzacji, ciagla
przerwa, *22.1 (zobacz ponizej)
22.3 Wylacznik wysokiego cisnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
22.5 Wylacznik wysokiego cisnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5
(zobacz ponizej)
29.1 Detekcja poslizgu paska "soft", ciagla
29.2 Detekcja poslizgu paska "hard", ciagla
29.3 Detekcja poslizgu paska "soft", sporadycznie
29.4 Detekcja poslizgu pasa "hard", sporadycznie

Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
*02.1 Domyslna wartosc cyfrowa 128 jest ustawiana jezeli czujnik jest
uszkodzony
*04.1 Wartosc dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.1 Wartosc dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.2 Domyslna wartosc cyfrowa 128 jest ustawiana jezeli czujniki G89 i G17
sa rownoczesnie uszkodzone
*06.1 Temperatura chlodzenia silnika jest wyliczana jezeli czujnik jest
uszkodzony lub nie zainstalowany,
diagnostyke wykonywac tylko powyzej 0 stopni Celsjusza
*07.1 Zaprogramowana wlasciwa wartosc = 0
*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie moze byc dluzej sterowany
automatycznie, tylko recznie
*08.5 Silnik jest zapetlony, probowac programowo usunac blokade
*11.1 Silnik klapy centralnej nie moze dluzej byc sterowany automatycznie,
tylko recznie
*11.5 Silnik jest zapetlony, probowac programowo usunac blokade
*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie moze dluzej byc sterowany
automatycznie, tylko recznie
*13.5 Silnik jest zapetlony, probowac programowo usunac blokade
*15.1 Wartosc cyfrowa jest wewnetrznie zaprogramowana dla trybu limp-home
(miekkiego?)
*15.5 Silnik jest zapetlony, probowac programowo usunac blokade
*20.1 Kompresor pozostaje wylaczony az napiecie bedzie wyzsze niz 10.8V
przez ostatnie 25 sekund
*22.1 Kompresor pozostaje wylaczony az wylacznik sie zamknie
*22.5 Kompresor ponownie sie uruchamia, skaner bledow VAG 1551
------------------------------------------------------------------------
--------
Kody kanalu 52 - OBD - kompresor klimatyzacji wylaczony
Jezeli kompresor klimatyzacji jest wylaczony, wyswietla sie "88.8", pojawia
sie ponizsze alfanumeryczne kody, beda wyswietlane.
Czesc warunkowa
a1 Przerywanie lub blokowanie, przelacznik wysokiego cisnienia gazu
klimatyzacji, 120 x wylaczony
b1 Obroty silnika (RPM) ponizej 200 - 500
c1 Obroty silnika (RPM) powyzej 6000
d1 Obroty silnika (RPM) powyzej 6000
e1 Funkcje systemu OK
f1 Funkcje systemu OK
a2 Klimatyzacja recznie wylaczona (klimatyzacja nie aktywna)
b2 Niskie napiecie
c2 Przelacznik Kick-down, kompresor wylaczony na 12 s max.
d2 Wlaczona kontrolka temperatury chlodzenia silnika (ECT)
e2 Wylacznik niskiego cisnienia gazu klimatyzacji (F73)
f2 Wylacznik wysokiego cisnienia gazu klimatyzacji (F118)
a3 Wybrany tryb ECON
b3 Wybrane OFF
c3 Zewnetrzna temperatura (otoczenia) za niska
d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
e3 Wysokie cisnienie wystapilo ponad 30 razy
f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy swiezego powietrza (G109) ponizej
27 oF (-3 oC)
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 musza wyswietlac sie kolejno - wtedy
system OK)
Kropka dziesietna
Zaswieci sie - kompresor klimatyzacji ON
Kropka dziesietna
Zgasnie - kompresor klimatyzacji OFF
------------------------------------------------------------------------
--------
Kody kanalu 53 - OBD - Stan kodow elektrycznych wyjsc systemu
Gdy wyjscia elektryczne NO sa aktywne, wyswietli sie "88.8", pojawia sie
ponizsze alfanumeryczne kody, beda wyswietlane. Kropka dziesietna w "88.8"
nie jest wyswietlana w tym kanale.
Czesc warunkowa
a1 Wentylator wewnetrznego czujnika temperatury
b1 Zamknieta klapa swieze powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
c1 Zamkniety zawor ogrzewania
d1 Przewody dwukierunkowe
e1 Kompresor klimatyzacji ON
f1 Pierwszy bieg wentylatora chlodnicy ON
a2 Klapa przeplywu powietrza otwarta
b2 Klapa przeplywu powietrza otwarta
c2 Klapa przeplywu powietrza zamknieta
d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
f3 Klapa temperatury w pozycji "cieple powietrze"
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 musza wyswietlac sie kolejno - wtedy
system OK)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 22:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2012 23:17:14
Posty: 10
dzisiaj odpowietrzałem układ było trochę powietrza ale nic to nie dało szyba przednia odmarza ale brakuje mi jednak ciepła w środku troszkę marznę
po wydostaniu się powietrza w układzie robiła się fontanna wody z odpowietrznika więc cieszy mnie to że mogę wyeliminować usterkę nagrzewnicy
kolega podejrzewa że w mojej audicy jest popsuty klimatronik poniewarz po naciśnięciu tego przycisku do klimatyzacji (płatek śniegu) w czasie jego trzymania wyświetla sie na wyświetlaczu a po puszczeniu przycisku znika czy to może mieć związek ogrzewaniem w kabinie???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 22:38:24 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
eee, nie ma to związku. Ten płatek to klima, a przy obecnych temp. po prostu się nie włącza, to normalne. Jak masz klimatronika to sprawdz kody błedów, jak pisałem powwyzej. Jak nagrzewnica jest OK to może padła pompa wody, ale nie wiem czy innych objawów też byś nie miał. Niech ktoś mądrzejszy się wypowie.

Nie wiem też czy mimo to iż ciecz przepływa przez nagrzewnicę świadczy o tym iż z nagrzewnicą jest wszystko OK, bo na logikę, jak osadził się kamień to mimo iż ciecz przepływa przez nagrzewnicę to nie oddaje ona ciepła tak jak powinna.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 22:48:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2012 23:17:14
Posty: 10
pompę wody raczej bym wykluczył ponieważ wraz z nagrzewaniem silnika nagrzewają się węże dochodzące do nagrzewnicy. a co do samej nagrzewnicy to nawet jeżeli jest kamień to powinna chyba chodź trochę nagrzewać a dzisiaj zrobiłem 1oo km i nie grzało wogule chyba zacznę od sprawdzenia klap a nastepnie klimtronik. wiesz może jak sprawdzić łatwym sposobem czy klapy sie otwierają?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 22:52:47 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Po 1. Zmień nazwę tematu na zgodną z regulaminem
Po 2. Zczytaj kody błędów klimatronika to będziesz wiedział czy coś nie halo z klapami i całym klimatronikiem.

Zrób to i napisz czy są jakieś błędy.
Ja cały czas obstawiam uwaloną nagrzewnicę, ale zobaczymy.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak ogrzewania audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM
PostNapisane: 05.gru.2012 22:58:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2012 23:17:14
Posty: 10
ok dzięki za info jestem tu nowy więc jeszcze się mylę dzięki za wskazówki dotyczące naprawy wezmę je pod uwagę. jak uporam się z tym problemem to napiszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: