.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 05:56:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Wyjęcie silniczka świeżego powietrza i adaptacja
PostNapisane: 06.lut.2013 13:53:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 13:44:54
Posty: 5
Witam :)
Mam problem z klimatronikiem i tak... wymieniłem już te 2 silniczki zaraz za radiem w środkowym panelu, zrobiłem adaptację vagiem, ale cały czas nawiewy nie są wydajne. To znaczy tak jak teraz leci gorące powietrze, ale jest go zdecydowanie za mało i przy większej prędkości wiatraka strasznie huczy.
Dlatego wczoraj zabrałem się za sprawdzenie tego silniczka klapy świeżego powietrza, który jest pod maską. I tak... zdjąłem tę pokrywkę, tak że miałem na wierzchu cały mechanizm i wtedy odpaliłem klimatronik, żeby zobaczyć czy on chodzi w ogóle, ale ani drgnęło. Chyba nie powinno tak być? Zmieniałem nawiewy, moc, temperature, więc on chyba powinien zacząć chodzić?
Poza tym wsłuchałem się w przepływ powietrza w tej gumowej rurze, nad którą jest ten silniczek i ewidentnie w tym miejscu słychać, że powietrze nie przepływa swobodnie tylko jakby natrafia na "przeszkodę", przez co w samochodzie prawie zupełnie nie czuć, że coś wieje (przynajmniej taka jest moja dedukcja :P).
Próbowałem wyjąć cały silniczek, żeby go sobie w domu na spokojnie rozebrać, przeczyścić i sprawdzić czy on jest w ogóle sprawny, ale do niego idzie ten czarny przewód zakończony wejściem na kostkę i nie mogłem tego kawałka w ogóle wyjąć - on jest jakoś przyczepiony?
Wrzucam zdjęcia:
Obrazek Obrazek

Dodam jeszcze, że dzisiaj wykasowałem błędy vagiem i został mi tylko błąd
15.5 - klapa powietrza, ciągła blokada
co tym bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że wszystkiemu jest winny właśnie ten silniczek :P

Na szybko jak sprawdzałem to zauważyłem jeszcze , że np. jak włączę nadmuch centralny i na nogi, to leci powietrze tylko na nogi, jak wyłączę ten na nogi to wtedy leci tylko "środkiem".

P.S. Czy dobrze zrobiłem tę adaptację klimatronika?

Mianowicie... wszedłem w diagnostyke climatronica 08, potem wszedłem w Fault Codec - 02 i skasowałem błędy. Następnie -> Meas.Blocks - 08 i tutaj w grupie wpisałem 001 i GO, a potem -> Switch To Basic Settings . Z tego co zrozumiałem wszystkie okienka miały pokazać 0, ale kilka razy były zupełne inne wartości. Dopiero po którejś adaptacji z kolei pokazały się same "zera", więc wtedy wróciłem do głównego okienka, sprawdziłem błędy, skasowałem te, które się pokazały i potem -> Adaption - 10 -> Read -> Save.

Z góry dzięki za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Wyjęcie silniczka świeżego powietrza i adaptacja
PostNapisane: 06.lut.2013 17:47:21 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Jak będziesz musiał rozbierać nawiew, aby dobrać się do tej zablokowanej klapku to może Ci się przydać ten opis [A6 C4] - wymiana nagrzewnicy - fotostory

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Wyjęcie silniczka świeżego powietrza i adaptacja
PostNapisane: 06.lut.2013 21:28:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 13:44:54
Posty: 5
Dzięki kolego, ale silniczki, które są "wewnątrz", za radiem już wymieniłem. Teraz zostały mi tylko te dwa pod samą maską, do których dostęp jest prosty, natomiast tak jak pisałem wcześniej nie wiem jak wyjąć ten silniczek klapy świeżego powietrza - chodzi mi dokładnie o tę czarną kostkę od silniczka (na zdjęciu), która chyba jest jakoś przymocowana, bo za nic jej nie mogę wyjąć :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Wyjęcie silniczka świeżego powietrza i adaptacja
PostNapisane: 07.lut.2013 00:12:06 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Nie pamiętam tej kostki ze swojego rozbierania :). O ile dobrze widzę na zdjęciu to z prawej strony jest chyba przerwa. Wygląda jakby kostka była wsuwana w uchwyt. Spróbuj przesunąć ją w prawo.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Wyjęcie silniczka świeżego powietrza i adaptacja
PostNapisane: 07.lut.2013 22:05:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2010 18:52:23
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Łuków
Wcześniej trzeba rozchylić metalowe ograniczniki znajdujące się w okolicach tej "przerwy" i wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Wyjęcie silniczka świeżego powietrza i adaptacja
PostNapisane: 08.lut.2013 10:49:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2006 15:30:56
Posty: 493
Lokalizacja: Bytom
Takie banalne pytanie,sprawdzałeś filtr kabinowy?bo jak zapchany,to powietrze nie poleci,o ile mnie pamięc nie myli,to ta klapa odpowiada za ciepłe-zimne,a nie ilosc powietrza?

_________________
http://bytom.blox.pl/resource/rekordowegraffiti3.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Wyjęcie silniczka świeżego powietrza i adaptacja
PostNapisane: 08.lut.2013 15:43:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2012 11:54:24
Posty: 12
Klapa dokładniej odpowiada za ilość dostarczanego ciepłego powietrza do kabiny ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Wyjęcie silniczka świeżego powietrza i adaptacja
PostNapisane: 11.lut.2013 23:10:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 13:44:54
Posty: 5
Filtr kabinowy wymieniony jakiś czas temu.
Pod maską są dwa silniczki... jeden opisywany powyżej i drugi ciepło/zimno znajdujący się przy nagrzewnicy chyba. Muszę rozebrać obydwa, przeczyścić konkretnie i zobaczyć czy wtedy ten nawiew "ruszy".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Wyjęcie silniczka świeżego powietrza i adaptacja
PostNapisane: 12.lut.2013 20:56:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.mar.2007 13:47:43
Posty: 478
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S4 C4 V8
kolego
zdemontuj schowek pod nogami pasażera (najprościej pościągać zapinki na ramionach które odchylają schowek),

za nim znajduje się klapka która jest przykręcona na imbusa przytrzymuje go sprężyna (sprężynę musisz po ręcznym odchyleniu klapki odczepić od klapki)

i zobacz czy nie masz zapchanej tam chodniczki

u mnie było tam syf po przedmuchaniu jej pistoletem podłączonym do sprężarki nawiewy zaczęły dmuchać jak na audi przystało.

(jak podniesiesz maskę, zdejmiesz plastikową osłonę podszybia od strony pasażera będziesz miał takie "pudełko" do którego od góry przykręcony jest na dwie śruby czujnik temperatury powietrza - idzie do niego wiązka 3 przewodów - od góry nie wyróżnia się on niczym specjalnym ale część wewnątrz "puszki" ma amelinowe ;) pręciki - po odkręceniu będziesz miał dostęp do zewnętrznej strony chłodnicy którą masz przeczyścić

chłopacy ;) wyżej dyskutują nt tej klapki i faktycznie odpowiada ona za powietrze wwiewane do kabiny ale odchylając ją możesz zobaczyć czy nie masz zapchanej chodniczki klimy a zarazem jedynego przelotu powietrza na jakie trafia powietrze z wentylatora głównego regulującego siłą nawiewu zanim trafi do klap sterujących kierunkiem nawiewu do kabiny (szyba, kratka, nogi)

powodzenia :peace:

_________________
Dużo jeżdżę po naszych drogach jak widzę wariatów co jeżdżą po 230km/h to mnie złość dopada ledwo co ich wyprzedzam
http://www.youtube.com/watch?v=7AeGXNv_3s0&feature=related


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Wyjęcie silniczka świeżego powietrza i adaptacja
PostNapisane: 24.lut.2013 00:10:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 13:44:54
Posty: 5
Panowie dzisiaj w końcu miałem czasu i znowu dobrałem się do tego silniczka klapy świeżego powietrza. I tak... tej czarnej kostki, o której pisałem na początku nie mogłem wyjąc za żadne skarby - albo jestem jakiś nieogarnięty, albo naprawdę to tam ciężko siedzi. No więc postanowiłem "na miejscu" wyjąć sam silniczek i go jakoś wyczyścić, ale próbowałem go podwadzać itd. i też mi nie chciał wyskoczyć :-/ Ostatecznie wkurzyłem się i zacząłem sprawdzać po swojemu czy ten silniczek, aby na pewno jest powodem mojego problemu z kiepskim nawiewem. I tak.. włączyłem nawiew w klimatroniku i zacząłem kręcić całym silniczkiem wraz z obudową na boki tak, żeby klapa powietrza się poruszała. Ku mojemu zdziwieniu kiedy przekręciłem silniczek maksymalnie w lewo powietrze w końcu mogło swobodnie przepłynąć i w samochodzie nagle zaczęło z kratek wiać tak jak powinno. I tak na szybko wpadłem na pomysł, żeby go w takiej pozycji zostawić na stałe - teraz auto nagrzewa się moment - i zrobiłem coś takiego: Obrazek, czyli przykręciłem silniczek na stałe w takiej pozycji.
Wiem, że to tylko takie rozwiązanie doraźne i jak będę miał znowu chwilę czasu to przeczyszczę ten silniczek, ale z efektów jestem zadowolony... bo wewnątrz wieje naprawdę nieźle :mrgreen: I tutaj moje pytanie: czy takie przymocowanie nie ma żadnych skutków "ubocznych"? :-P

P.S. Sam silniczek wystarczy tylko podwadzić, żeby wyskoczył z tej całej obudowy? Bo nie mogłem go za nic ruszyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: