.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 04:59:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 NG]NG do PC-ta
PostNapisane: 09.gru.2003 10:36:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
tak wiec, czy ktos z was podpinal sterownik silnika NG do PCta? jesli jest to w ogole mozliwe, bo slychac rozne opinie, jesli tak to jakim programem, i gdzie sie wpiac (ktory pin w sterowniku) jesli nie ma wyprowadzonego przewodu do komunikacji, na schematach nie moge tego znalezc... :zly:

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2003 13:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Jezeli Szosti ma NG to ja probowalem i nic z tego.
Tam wogole jest sterownik silnika? Przecierz to mechaniczny wtrysk. Czym niby mialby sterowac: (ponizej jest to czym normalnie steruje najprostszy sterownik)
- wyprzedzenie zaplonu jest na pompce podcisnienia,
- wlaczanie wtryskiwacza rozruchowego z czujnika temperatury (3-stykowego),
- dawka paliwa przez ramie przeplywomierza,
- nie wiem tylko co steruje regulatorem rożnicowym w pompie wtryskowej.
A wiec sterownik jest nie potrzebny.

Zlacze diagnostyczne jest ale po jednym przewodzie na K i L. No chyba ze u Szostaka nie ma przejscia ze zlacza diagnostycznego do sterownika.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2003 13:10:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
:D widocznie szosti nie ma NG....
w NG sa nawet dwa komputery, jeden do wtrysku bezyny a drugi do regulacji zaplonu, sa one polaczone ze soba przewodami i scisle ze soba wspolpracuja...w NG jest KE3-jetronic (wtrysk mechaniczny z elektronicznym strowaniem) w KE-Motronikc oba kompy zostaly polaczone w jeden, ale to juz nie jest NG... :diabel:
tak wiec w NG nie ma mechanicznego regulatora kata wyprzedzenia zaplonu (przez pompke podcisnienia i regulator odsrodkowy) - steruje nim komp...

w NG bez problemu mozna wywolac kody usterek robiac zwore, ale ja chcialbym wiecej.... :P

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2003 15:04:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Fakt ze na schemacie sa te sterowniki co podales. Powinno byc tak jak mowisz. Sam juz nie wiem co widzialem, moze mi sie popierdzielilo z innym silnikiem. Ale ten silnik co ma Szosti nie chcial gadac. A on ma na 80% 2,3 NG.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2003 15:13:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
pamietam jak kiedys DES pisal, ze jezdzi na VAGa (jeszcze jak mial cope) dlatego ja tez bym chcial.... ;)
ale u mnie nie moge znalezc kabelkow, mam tylko miejscy na bezpiecznik na przkazniku pompy do wywolania usterek, a kumpel z mlodszym NG ma zlacze, ale tez nie ma kabli pod PCta, i tak to wyglada... :/ , wiec albo nie ma wcale mozliwosci takiego polaczenia, albo jest tylko oboje nie mamy wyprowadzonych kabelkow ze sterownika (to sie daloby zalatwic :) )...
HELP !!! ;)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2003 15:57:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
W moich obu autach nie dało rady się podłączyć kompem. Za pierwszym razem (cygaro) argumentowano to nie podłączeniem przez producenta wtyczki) za drugim pocięciem instalki... z tego co wiem to powinno się dać ale nie musi.... :/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2003 18:46:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
Mojego elektryk dal rade podlaczyc ale widzialem ze ostro sie musial starac. Z podlaczeniem skrzyni tez mial problem. Wiem tylko ze sie ta ...ale nie powiem jak bo sie nie znam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2003 18:57:56 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
o ile mi wiadomo to sam silnik nie dysponuje mozliwoscia diagnozy poprzez zlacze diagnostyczne ... natomiast cala inna masa elektronik ktora moze wystepowac w aucie i ma mozliwosc omunikacji z kompem moze byc pod magistrale podpieta ... czyli na przytklad skrzynia automat , klimatronic , abs , poduszka itp ... natomiast inna sprawa to podlaczenie sie do tego ... wlasnie ze wzgledu na stary typ , ciezlo jest znalezc odpowiednia przesciowke do VAGa czy tez do PCta

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2003 20:48:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 20:59:02
Posty: 327
Lokalizacja: Pomorze
A jak wygląda sprawa z 2.3 AAR w C4 92'? Czy też jest problem czy da się w miarę po ludzku to połączyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2003 13:39:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Jak nastepnym razem porezamy w garazu to przyjrze sie dokladniej temu silnikowi i czy jest podlaczenie do sterownika. Oczywiscie komunikacji sprobujemy jeszcze raz. ;)

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2003 16:44:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
cytat z książki "Kody usterek":

Bosch KE3-Jetronic
Podwójne 2-stykowe złącza znajdują się pod pokrywą nad pedałami w przestrzeni na nogi kierowcy
lub potrójne 2-stykowe złącza znajdują się pod pokrywą nad pedałami w przestrzeni na nogi kierowcy
albo w skrzynce bezpieczników w komorze silnika blisko przegrody czołowej
i służą do odczytu kodów błyskowych
i podłączenia czytnika kodów usterek

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2003 19:37:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
wlasnie to samo chcialem zacytowac...

http://www.audiquattro.prv.pl/maudi90/2.jpg
http://www.audiquattro.prv.pl/maudi90/1.jpg

w punkcie b) jest mowa o KE-jetronic mysle ze to samo dotyczy KE3-jetronic :diabel:

mysle wiec ze jest jakas szansa, problem tylko jest w odszukaniu wlasciwych pinow w ECU i odpowiedniego softu... :)

moze wiec WUJA przycisniesz troche tego swojego mistrza... ?? ;-)

FOREST - z AAR moze byc tylko lepiej... :)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2003 21:23:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
niestety nie jezdze do niego ... to byla jednorazowa wizyta. Poza tym krotko po tym jak mi sie w kabelkach rezejrzal samochod mi odjechal spod hansowego domu :|

sorry ale nie pomoge ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2003 22:12:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 20:59:02
Posty: 327
Lokalizacja: Pomorze
Może na zlocie ktoś będzie miał jakiegoś laptopa z obd1 to trzeba będzie zagadać :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: